@ kleintjevoorons: spannend dus weer donderdag, goed dat je je er vast op voorbereid. Succes met wachten. Dat wachten op de uitslagen vind ik echt zo slopend maar dan weet je donderdag iniedergeval wel waar je aan toe bent. @ Djaar: ik heb de HSG al zo vroeg gekregen omdat ze bij ons (ik loop bij het gemini in den helder) gewoon zo lekker opschieten, ik kan er geen logische verklaring voor geven eigenlijk. Ik lees een hoop verhalen waar het allemaal veel langzamer verloopt dan bij ons. Ze willen gewoon een hele hoop in kaart brengen in een korte periode. Dus de HSG en echo's om te zien of het eitje mooi groeit en dan een nieuw zaadonderzoek gecombineert met de iui. Dan weten we dus aan het eind van deze cyclus dus of er bij mij een eitje groeit of de zaadjes er bij kunnen en hoe het met de zaadjes is. en niet onbelangrijk, misschien hebben de zaadjes maar een klein duwtje in de goede richting nodig en gaat het wel lukken deze cyclus (duim duim) Fijn dat er nu wat gaat gebeuren bij jullie en dat je straks in je nieuwe cyclus een ei gaat krijgen, dan heb je iniedergeval weer het idee dat je een goede kans hebt. Ik kan daar niet over meepraten met mijn regelmatige cyclus dus ik weet niet hoe je je voelt maar ik kan me voorstellen dat je heel blij bent als je straks wel een mooi ei ziet bij de echo. @Sinja: nog 5 weken..... was er niet ergens in de buurt eerder plek? ik had eerst de de dichtbijzijnde gebeld en die hadden ook een wacht tijd van ongeveer 10 weken en toen heb ik den helder gebeld en die hadden een wacht tijd van een week. Sterkte iniedergeval. @ Diaan: volgens mij vergoed de verzekering 6 iui behandelingen, 3 ivf behandlingen en wat icsi betreft weet ik het niet. het is iniedergeval wel per zwangerschap (een doorgaande, dus langer dan 12 weken) mocht je dus nog voor een tweede kindje gaan dan staat de teller weer op nul.
Hoi meiden, Ook ik ga in 2009 beginnen met fertiliteits behandelingen. Hier in het kort mijn geschiedenis. 5 jaar aan het proberen, alle onderzoeken gehad en 'onbegrepen verminderd vruchtbaar' zoals dat zo mooi heet. In januari begonnen met IUI, Clomid gekregen maar afgebroken vanwege overstimulatie, nu wachtend op begin nieuwe cyclus en dan begin ik met Menopur. @Diaan IUI en 3 keer IVF worden in het basispakket vergoed, inclusief medicatie.
Jee Emmy, jij bent echt al een hele poos bezig! Succes en hopelijk is het snel raak... Icsi wordt hetzelfde vergoed als ivf trouwens! Barleeus er was wel eerder plaats... in t ziekenhuis waar ik werk Maar ik werk dus met gyn. en al mijn collega's zouden in het systeem precies kunnen zien waarom ik "toevallig" op mijn vrije dag in het z'huis rondloop bijvoorbeeld. En ik ben er gewoon niet aan toe om het nu al te vertellen... hoewel t wel steeds meer 'jeukt' om het te zeggen... Maar we hebben besloten voor een academisch ziekenhuis te kiezen omdat we een grote kans hebben dat het icsi moet gaan worden (mannetje had 0,2 mln zwemmers waarvan de helft sowieso dood, de andere helft nog nader te bepalen) dus de huisarts vond dat ook wel verstandig (anders zou je vanuit t andere z'huis toch doorgestuurd worden, en wellicht later een wachttijd hebben hierop) Kleintjevoorons: succes donderdag! Spannend zeg! Sikki wij zitten er ook over te denken om Proxeed te gaan halen. Maar tis wel behoorlijk duur he! Dat houdt ons nog een klein beetje tegen. Foliumzuur en Zink schijnt ook al goed te zijn. Dus twijfelen nog over proxeed! Zijn er trouwens hier nog meiden die ook naar t radboud gaan?
@ Barleeus: mooi dat je hsg er goed uitzag! Nu op naar donderdag, ik zal voor je duimen. Ik begin pas vlg wl met testen, vorige ronde had ik pas een positieve test op cd16, dus moet nog even wachten. Vind t wel heel erg vreemd allemaal. Vreemd in de zin van dat we nu niet meer op de normale manier bezig zijn en het intieme van alleen met zn 2-en er ook niet meer is. Er komt nu heel erg veel bij kijken, allemaal testen, medicijnen die erbijkomen, tripjes naar het ziekenhuis/kliniek. Ik ben aan de ene kant wel heel erg blij dat we geholpen worden begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het toch ook een heel apart gevoel hebben. Hebben jullie dat ook of ben ik gewoon raar? Voor alle nieuwe dames WELKOM.
pfff Emmy, wat ben jij al lang bezig zeg! Uiteraard ook nog een welkom! Sinja: Ik voelde me eigenlijk al schuldig dat ik met 3 maanden proberen al doorgestuurd werd. Maar idd, dat ik over een week al mijn eerste gesprek heb is idd erg snel. Dat heb ik nu al door. djaar: Tja, zoals ik al ja bij NOD had verteld was ik al aan het meelezen. Ik had nu zoiets van: MMM begint, dus ik ga me nu ook gelijk maar voorstellen. barleeus: ik had gelukkig 3,5 jaar geleden al een keer een inwendige echo gehad, kon me nog herinneren dat het geen pijn deed. Maar kon me niet meer herinneren dat ik zo'n zeurend gevoel had. Mijn vriend wist dat echter nog wel.
@Diaan en Sinja: mijn vent slikt zeker veel pillen! Ik zeg al gekscherend dat hij straks degene is die kinderen kan baren. Na al die pillen moet ie wel Superman worden! Duur is het zeker, maar hij was volgens mij een beetje wanhopig na de uitslag, dus heeft ie in een waas alles gekocht wat los en vast zat Nu de rust een beetje is terug gekeerd zei hij al dat ie anders maar om de dag het een en dan het ander slikt. Anders wordt het wel een hele dure grap. Maar ik ben benieuwd of het helpt. Over drie maanden zouden we resultaat moeten kunnen zien, dus dan laat ik het zeker weten! Maar zo lang gaan we echt niet wachten hoor! Alle andere onderzoeken mogen ze nu al vast uitvoeren. Ik lees hier veel meiden die een HSG hebben laten doen, maar bij ons in het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat niet meer te doen. Omdat ze dan eigenlijk nog niet alles weten (alleen of de eileiders open zijn) voeren ze bij ons gelijk een laparoscopie uit. Ben dus wel blij dat de HSG ellende mij dan bespaard blijft. Petje af Barleeus! Ik schijt al in mijn broek als ik aan de kijkoperatie denk. Ik heb echt nog nooit eerder wat met ziekenhuizen te maken gehad. Vorige maand voor het eerst in mijn leven bloed laten prikken (op CD3) en ik viel bijna flauw van alleen het idee al. En ik vond het echt verschrikkelijk! (...viel uiteraard wel mee, maar door mijn angst was het natuurlijk veeeeel erger ) Heb wel ruim een week met een paarse arm gelopen. Ben gisteren ook weer ongesteld geworden. Toch weer een teleurstelling Maar aan de andere kant ben ik ook weer minder teleurgesteld dan andere keren, omdat ik nu weet waar het aan ligt. En toch, ik ben maar 1,5 dag ongesteld. Dat kan toch ook niet goed zijn?! Maar ja, mij bloedwaardes en echo waren wel goed. Vandaag in ieder geval weer een nieuw potje ingelevert voor de opwerktest. Nog anderhalve week wachten en dan weten we meer! Maar wat duurt dat wachten toch lang ...en toch kan ik het ook allemaal nog niet bevatten...ben eigenlijk nog steeds in de waan dat ik gewoon geduld moet hebben...iedereen maakt toch gewoon leuk saampjes babies... Maar ja, als je op dit forum lees dan weet je helaas wel beter.
Nou ben terug van het ziekenhuis: Echo was goed! baarmoederslijmvlies was de goede dikte had een rijpend follikel. Niks op aan te merken precies volgens het plaatje. Alleen zaad van man was niet goed. Na opwerken waren het 3000 bruikbare zaadcellen per ml. Natuurlijk zwanger worden is verwaarloosbaar klein. Enige oplossing is ICSI. Man krijgt nu een onderzoek bij de uroloog om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ook moest hij bloedprikken voor chromosoom onderzoek en hormonen. Daarnaast hebben we allebei bloed geprikt voor een aantal infctie ziekten (HIV en Hep-B enzo) wat uitgesloten moet worden voor een ICSI behandeling (is standaard voor IVF/ICSI). Ook een afspraak gemaakt voor een IVF/ICSI voorlichtingsavond en over 2 maandjes weer naar de fertiliteitsarts om alle resultaten door te spreken en als alles goed is kunnen we dan aangemeld worden voor de ICSI. Het gaat dus allemaal gebeuren....... Ben er wel erg bang voor en vraag me ook af of we dit wel moeten doen. Maar daar heb ik nog 2 maanden om over na te denken. En zo hebben we in iedergeval geen verloren tijd. Nou dat was het zo'n beetje.
@kleintjevoorons; wauw, dan komt het toch echt ineens heel dichtbij. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid en resultaten krijgen.
Inderdaad. Maar we wisten ook al een beetje dat het deze kant op zou gaan omdat we al 2 slechte zaadtesten gehad hadden. Maar toch. Zat vanmorgen redelijk zeker bij fert. arts maar nu begin ik wel te twijfelen of ik dit allemaal wel wil, wat de risicos voor mij zijn want ik ben gewoon gezond en vruchtbaar. En zo spookt er nog veel meer in mijn hoofd. Had gelukkig vandaag de hele dag vrij genomen en weet niet of ik morgen wel ga werken want ook al waren we er op voorbereid is het toch een shock. Heb net ook metteen de verzekering gebeld omdat ik nog een aantal vragen had over de vergoedingen. Lijkt wel of ik in een stroomversnelling zit. Maar we zien wel. We moeten zoiezo tot eind april wachten tot we de uitslagen krijgen en dan is ook nog 1 a 2 maanden wachten tot de ICSI daadwerkelijk kan beginnen, als we er vanuit gaan dat verder alles goed is. ZUCHT... zo dat is er ook weer even uit.
@kleintjevoorons: jeetje wat gaat dat snel! Begin dit jaar naar de gyn en dan nu al zo snel de definitieve klap erop van het wordt ISCI. Kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat je in een stroomversnelling zit. Laat het even bezinken... Veel sterkte met het wachten!
Hallo allemaal, Kleintjevoorons, wat k@# dat alleen inderdaad alleen ISCI voor jullie openstaat! Ik kan me heel goed voorstellen dat het, ondanks dat je je er een beetje op hebt kunnen voorbereiden, toch een klap is. Ik leef echt enorm met je mee. Ik ben ook bang dat wij eind april hetzelfde bericht zullen krijgen. Ik zou zeggen, neem lekker vrij morgen en neem goed de tijd om het allemaal te laten bezinken. Het is niet niks wat er allemaal op je af komt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je twijfelt. Ik heb dat zelf ook al een beetje. Je moet dan zoveel hormonen gaan spuiten. Aan de andere kant weet je wel waar jet het voor doet. Ik ben er voor mezelf al uit dat ik alles wil proberen wat er mogelijk is. De grens ligt voor mij alleen wel bij ISCI of IVF. Ik zou niet zwanger willen worden met het zaad van een andere man. Daarnaast zouden wij ook echt stoppen na de drie vergoede pogingen. Maar goed, ik kan me voorstellen dat het nu allemaal nog veel te vers is om allemaal over na te denken. Ik wens je veel sterkte de komende tijd! Dikke knuffel Barleeus, fijn om te horen dat alles er op de HSG goed uit zag! Jammer om te horen dat het zo veel pijn deed. Ik zou hem eigenlijk volgende week moeten hebben, maar de dag waarop het zou moeten kan ik echt geen vrij nemen van mijn werk... Helaas moet ik dus nog een extra maandje wachten.... Ze doen de HSG in mijn ziekenhuis maar 2 x per week en de ene dag is te vroeg en de andere dag kan ik echt niet. Diaan, helaas was mijn voorgevoel juist. De ellende is vandaag losgebarsten.. Het kwam gisteren tergend langzaam op gang en ik had nog even hoop dat het innestelbloed was wat ik steeds zag..maar helaas. Wat kun je jezelf toch goed voor de gek houden he?! Ik zou zweren dat ik dingen veel sterker rook dan anders en mijn borsten deden deze keer toch wel echt zeer. Ik weet dat ik er mee op moet houden om mezelf voor de gek te houden elke maand, maar het wil nog niet echt lukken. Sikki, Sinja, Zethu en Emmy, welkom hier! Gezellig dat jullie komen mee praten. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Melissa, ik heb dat gevoel ook wel. Het wordt er allemaal niet romantischer op zo he?! Ik ben wel gewoon heel blij dat er nu eindelijk iets gebeurt. Zo, een heel verhaal! Tot snel en veel liefs!
kleintjevoorons: Sterkte weer met het verwerken van toch weer een klap. Ook al voel je het al aankomen, als het zo definitief is dan komt het toch nog hard aan. *knuf* Sikki: Kan me voorstellen dat als je nog nooit wat met ziekenhuisen te maken hebt gehad (gelukkig maar) dat het bloedprikken inderdaad al zenuwslopend is. Helaas hebben ze bij mij al zo vaak bloedgeprikt dat ik daar niet meer van opkijk. Straks ben je (helaas) ook overal aan gewend en tot die tijd sterkte dan maar, je kan het! Hier was er vandaag nog niet zo veel te zien op de follikelmeting. wel een hoop eitjes maar nog niet echt een die heel groot was. Zondag mogen we voor een tweede follikelmeting. Dan zit ik op cd14 dus dan zal er wel een mooi ei te zien zijn denk ik. [-o< liefs
Jeetje meiden at een verhalen allemaal weer en wat een elende.. Kleintjevoorons,wat een klote nieuws hebben jullie vanmiddag gehad,het is ind. niet niets allemaal en kan mij ook goed voorstellen dat je het allemaal even moet laten bezinken,vraag mij alleen af hoe is je man/vriend eronder en kunnnen jullie hier wel over praten. Het is allemaal zo gemeen,want jullie kinder wens is groot en aangezien kinderen krijgen op de "normale" mannier dus nihiel is hebben jullie dus bijna geen keus. Ik heb net als Maaik de keus al gemaakt dat ik alles er voor over heb,maar ind. geen donor zaad dat is voor ons gelukkig ook nog niet van toepassing om daar over na te denken maar toch spookt de gedachte wel eens door,tot hoe ver gaan we...? Sikkie,ind. het zal wel duur zijn maar na 3 mnd weet je of het geholpen hebt en dan is het het waard geweest toch.. Maaik,ik ben helaas ook gister ongesteld geworden,en ach ik wist het ook wel maar toch die hoop he..Wel ben ik trops op mijn lichaam dat het precies op tijd was..Ben als eens opeens 2½ mnd niet meer ongesteld geworden en dan ben je ook niet blij. barleeus,ik hoop met je mee dat er zondag meer eitjes te zien zijn. O en kleintjevoorons ik zeg ook hoor blijf morgen maar lekker thuis als het kan,jij moet er ook voor zorgen dat jouw niet te veel stres krijgt dus een beetje rust en alles een plaatsje gegeven kan geen kwaat hoor.. En bij mij,ik heb maandag een uitstrijkje gehad,voor de 4e keer dit jaar(ik verlies soms bloed na sex) en weer een soa test gehad,de huisarts vond het nodig en anders moet de feli. arts dat doen en dat scheeld weer tijd zei ze.. Liefs Diaan..
@ kleintjevoorons: ik zou ook gewoon thuis blijven hoor! Is niet niks wat je te horen hebt gekregen. Je hebt je er dan wel al op voorbereid, maar als je het toch te horen krijgt is het wel een klap. (net als ik dinsdag had) @ maaik: bedankt voor het welkom. Balen dat je nog een maand moet wachten zeg. Maar gelukkig is het onderzoeken in gang gezet. @ barleeus: jammer dat het nu nog te klein is. Hopenlijk zondag wat duidelijker @ diaan: fijn dat je op tijd ongesteld bent geworden. En je hebt gelijk, 2,5 maand niet is niets. Helaas zit ik die richting uit te gaan. Ik weet nog wel dat ik vroeger wel eens een maand oversloeg, maar niet meer. Zit nu helaas al weer verder
update; Mijn temperatuur is aan het stijgen en FF geeft zelfs een kruis. Ik vul daar wel in dat ik medicijnen gebruik, maar ik weet niet of het programma daar ook rekening mee houd. Verder voel ik soms een klein steekje aan mijn linker eierstok en heb ik vandaag wat hoofdpijn (kan ook door te vast en te kort slapen komen). Voor het overige heb ik geen nieuws en wacht ik (on)rustig af wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat jullie snel weer met nieuwe ervaringen en verhalen komen hier (en hopelijk positieve)
@Djaar: Op zich ziet je temp er wel zo uit dat je je ei gehad hebt. Wat doen die medicijnen eigenlijk die jij krijgt? En ik zie dat jullie ook goed geklust hebben dus dan zit het toch wel goed? @Zethu en de rest: Ik ben inderdaad thuis gebleven. Ben net mijn bed uit, heerlijk geslapen. Alleen voel ik me nu weer een beetje down. Zeker na een gesprek met mijn moeder gisteren. Die begon allemaal over dat het onverstandig is om ICSI te gaan doen omdat ik een gezond lichaam heb enz enz... En of een donor geen beter idee is omdat ik risicos loop enzo. Dat heeft me ook een beetje in de war gemaakt. Ik stop trouwens ook met ovutestjes en temperaturen heeft toch weinig zin :S
@kleintjevoorons: Fijn dat je toch nog lekker hebt geslapen. Logisch dat je down bent, je hebt een hoop te verwerken en om over na te denken. Het enige wat ik kan doen is mijn eigen mening geven en ik zou zeker icsi proberen. Daar hebben we al over na gedacht en wij hebben samen besloten om tot het uiterste te gaan om onze droom te verwezenlijke. Maar ik weet dan ook niet alle ins en outs en ik weet niet wat je bedoelt met de risico's die je loopt. De behandeling is verder toch het zelfde als met ivf, alleen dan de bevruchting die anders is? het is echt een vraag hoor ik probeer niet betweterig over te komen. Het lijkt mij behalve dat het niet leuk is al die hormonen in je lijf. en de punctie die pijn doet niet echt een risico. Het lijkt me wel even fijn inderdaad om met temperaturen en de ovutesten te stoppen, misschien geeft het je een beetje rust! ik hoop het voor je! @djaar: misschien toch nog een eisprong, ik ga heel hard voor je duimen dat er een zaadje tussen zit die de eindstreep gaat halen! ik heb verder geen ervaring met FF dus ik kan er niets van zeggen maar het klinkt iniedergeval goed! zwemmen zaadjes zwemmen! @maaik: jammer dat je toch een maand langer moet wachten voor de hsg, niet dat je er naar uit kijkt natuurlijk maar nu zie je er nog langer tegenop. Balen dat je gister toch ongesteld bent geworden en ik denk dat we hier allemaal onszelf iedere maand voor de gek houden. Iedere maand denk ik ook dat ik het die maand nou eens niet ga doen, maar helaas als de laatste paar dagen zijn aangebroken doe je het toch weer #-o @diaan: Ook ongesteld geworden optijd is inderdaad beter dan na 2 1/2 maand. Maar niet was toch nog beter geweest. Fijn dat je huisarts meewerkt om tijd te sparen bij de feli.arts en sterkte met wachten op de uitslag, ik zal voor je duimen dat er niets aan de hand is. hier: niets... wachten op zondag. Lag me wel weer druk te maken dat er nog geen eitjes waren. Tenminste niet een die aan het groeien was. Heeft er iemand een idee of dat normaal is op dag 11 met zo'n regelmatige cyclus. Heb eigenlijk geen idee hoe snel een eitje kan groeien? Ik had het natuurlijk moeten vragen, maar ja... daar denk ik natuurlijk pas thuis aan ](*,) liefs
@Barleeus: Ik had gisteren dus die echo en er was al erg goed een dominant follikel te zien dus ik denk dat je met dag 11 zeker wel wat kan zien.