Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Heeeeeeeeeeeey meiden wat zie ik nu pelikaantje zwanger wat goed meis :) Gefeliciteerd

Morgen is het zover mijn 2de echo ben zo benieuwd of de kleine frummel binnen in lekker rond dobberd en natuurlijk een mooi hartje wat lekker klopt..... Duimen jullie voor me [-o<

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Och, ik zou de lijst voor tante mars nog aanpassen. Ben zo vergeetachtig de laatste tijd merk ik. Zo maar ff doen dan.

@ traantje: wat goed dat je zo blij kunt zijn voor die vrienden. Ik heb daar op dit moment enorm veel moeite mee.

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    2005:
    Tante Mars: Bezig sinds oktober '05

2006:
    Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 (zwanger!)

2007:
    Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter)
    Quirine: Bezig sinds juni '07
    Ladouce: Bezig sinds juli '07 (zwanger!)
    Billie12: Bezig sinds augustus '07
    loekie1981: Bezig sinds augustus '07
    puck1234: Bezig sinds september '07
    lilmomo: Bezig sinds september '07
    Angelea: Bezig sinds oktober '07
    Maaik: Bezig sinds november '07
    Traantje: Bezig sinds november '07
    Lauw: Bezig sinds december '07
    Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!)
    Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI)

2008:
    Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Sinja: Bezig sinds januari '08
    Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui)
    MilkHd: Bezig sinds februari '08
    puk25: Bezig sinds maart '08
    Diaan: Bezig sinds maart '08
    wops: Bezig sinds april '08
    Tessa8: Bezig sinds april '08
    Douglas84: Bezig sinds mei '08
    Barleeus: Bezig sinds mei '08 (2e iui)
    Loe: Bezig sinds juni '08
    Djaar77: Bezig sinds september '08
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Yvy30: Bezig sinds december '08

Afspraken:

20-04: Loekie: Bloedprikken progesteron
    20-04: Lauw: Zwemmetjes mannetje inleveren 2ex
    20-04: Barleeus 2e IUI
    21-04: Sikki: spuitles
    21-04: Klussertje 2de echo
    22-04: Djaar77: progesteron prikken
    22-04: Angela: Uitslag progesteron
    22-04: tante Mars: tweede follikelmeting
    27-04: Traantje: eerste follikelmeting
    28-04: Sikki: uitgangsecho
    28-04: Yvy30: eerste afspraak fertiliteitsarts
    29-04: klussertje intake VK
    Begin mei: Loekie: Zwemmers vriend inleveren 2e x
    04-05: Sikki: start 1e poging ICSI
    06-05: Kleintjevoorons: Intake ICSI
    06-05: Sinja: uitslagen gyn. + behandelplan ICSI doornemen
    14-05: wops: 1e gesprek gynaecoloog
    27-05: Quirine: bespreken resultaten
    02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts

NOD
    22-04: Angela
    25-04: Lauw
    26-04: Loekie
    30-04: Djaar77
    04-05: Barleeus

Medicijnen:
    Djaar77 start clomid 100mg. op 28 maart
    Lauw start 27-03 met Clomid 50 mg (1e keer)
    Barleeus start 09-04 met clomid 50 mg en 18-04 pregnyl
    Traantje start 21-04 met clomid 50 mg
    Tante Mars gestart met Clomid 10-0 (ronde 2)

Behandeling in MMM:
    Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (helaas)
    Barleeus: 1e IUI mislukt 2e IUI ... [-o<
    Barleeus: 2e IUI 20-04

Voor het kopieren van de lijst:
    -de lijst quoten.
    -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen
    -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen :)
    -aan het plaatje hoeven we niets te doen!
    succes!

4. Klussertje80

ik lees nu pas het bericht van tante mars..... meis wat verschrikkelijk naar ik wens je dan ook heeeeeel veel sterkte en hoop wel dat er een woensdag een mooi eitje groeit.
    Traantje heel veel suc6 en hoop dat de medicijnen zijn vruchten afwerpen
    XxX Deeske

5. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou we hebben de iui weer gehad. Leuk weer de hele ochtend in het ziekenhuis doorgebracht. :rolleyes: Het was druk op heb lab dus we weten helaas niet hoeveel zwemmers er door de selectie zijn gekomen. Dan zetten ze het later in de computer, maar het maakt niet uit zei de gyn want het gaat toch wel door. Anders zijn ze voor niets bezig geweest in het lab. Ik vond het wel jammer want ik wil het altijd graag weten. Verder zei de gyn dat de timing perfect was want ik had mooi helder slijm. Dat klopt ook wel want ik heb nu pijn in mijn buik aan de kant waar het ei zat dus ik denk dat ik nu mijn eisprong heb of net gehad maar iniedergeval was hij niet al geweest dus daar ben ik blij om.
    En nu weer op het wachtbankje, gelukkig staat hij lekker in de zon dus ik probeer er zo veel mogenlijk van te genieten. :whistle: Het wordt ook pas over een week echt moeilijk. Ik hoop dat ik nu niet zo veel last heb van de pregnyl maar dat merken we vanzelf.

Lauw: dat klinkt goed, superspannend zeg.
    Klussertje: tuurlijk duim ik voor je! spannend zeg!
    Traantje: klinkt gek maar fijn dat je ongesteld bent geworden, dan kun je nu tenminste met de clomid beginnen en straks duimen voor een mooi ei.
    Zethu: \:D/ :whistle: je heb er toch mooi weer wat af gekregen. Petje af hoor, ik vind het echt supergoed dat het lukt. ben trots op je hoor! =D>

Liefs...

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ barleeus: jammer dat je niet weet hoeveel zwemmers het waren. Kan jenog een keer uitslag daarvan krijgen, of laten ze het hierbij?
    Ik ben ook blij dat ik er wat van mijn gewicht af heb deze week. Ik had echt het gevoel dat het niets was deze week. Vooral omdat ik niet zo heel veel bewogen heb. Vooral sinds donderdag niet meer. En dan blijkt op vrijdag dat je voor niets bent thuisgebleven. Daar baal ik enorm van. Op dit moment weet ik ook nog niets. Heb nog geen reactie van mijn werk gehad. Ik heb vanmorgen wel gebeld, maar er was onderhoud aan het systeem van de mensen die uit dienst waren gegaan. Ze hebben me gezegd dat ze mijn mail zouden beantwoorden.

Ik hoop voor je dat het deze keer raak is. Ik duim voor je!

7. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Barleus: Ik duim voor je dat deze IUI wel aanslaat... de timing is goed ja met het heldere slijm.. Wel idd jammer dat je niet weet hoeveel zwemmers de sprint afleggen.. spannend..

@ Klussertje: Spannend morgen de 2e echo... geniet ervan.

@ Traantje: Hoe blij kun je zijn met :evil: :evil: ... haha heel blij dus.. als je ergens op wacht duurt het altijd te lang... nu kun je tenminste aan de Clomid... Kop op eitjes van Traantje... gaan jullie maar goed groeien... succes.. hopen op weinig bijwerkingen van de clomid.

@ Zethu: wat goed, weer wat gewicht minder.. hou vol... =D>

@ All: vandaag wat bloed verloren, meer als gisteren... zou het toch mijn ongi zijn.. :cry: ik wordt gek van de onzekerheid.... Maar eigenlijk is het nog veel te vroeg voor mijn ongi.. 11 dagen na mijn ei... :(

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @ Sinja:
    Hier is het redelijk rustig. 6 mei het intake gesprek. Heb nog eens na gekeken maar dan krijgen we alle recepten een afspraken kaartje en wordt de hele behadeling/planning doorgenomen. Vind het wel super spannend. Maar we zullen zien wat er uit komt.
    Ik ben hier ook wat minder actief. Maar lees nog wel alles een beetje globaal door. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Krachten sparen voor mei/juni....

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hihi, ik denk er echt precies zo over! Probeer hier nu af en toe ietsjes meer afstand te bewaren omdat ik weet dat we nu nog wel een paar maandjes moeten wachten en straks we er al genoeg mee bezig zullen zijn... Ben heel benieuwd hoe het bij jouw gaat 6 mei. Kun jij me vast voorbereiden wat bij ons de keer erna komen zal gaan :D
    Pfff wel frustrerend dat wachten. Vond jij dat ook zo lang duren voordat je de afspraak voor het chromosomenuitslag had? En dan gaat het bij ons nog heel snel eigenlijk! En hoe gaat het 'wachten' je nu af? Ben benieuwd of je ook 'prikles' krijgt 6 mei! Lijkt me zoooo spannend de 1e keer!

10. sen13

sen13 Lid

18 okt 2008
    90
    0
    0
    Hoi!!

Barleeus: En, een goed gevoel over de iui van vandaag? Weer spannend ff, die wachtweken.

MB01: Ik las je stukje over dat je het toch wel een beetje `eng`vindt in de MMM.
    Ik had dat precies hetzelfde, mijn man is nuchter. maar dat is misschien man-eigen.
    Ik vind het extra moeilijk omdat niemand in onze omgeving het weet. (behalve mijn bazin)Steeds van je werk weggaan, geen alcohol drinken/ roken enz. Terwijl niemand weet wat er gaande is. Op een of andere manier wil ik ook geen medisch geval zijn en zo aangesproken te worden ofzo. Ik ben bang dat mensen dan te medelijdend reageren. Willen ze maar in de waan laten dat het op een natuurlijke manier zal gebeuren.... Erg he, ik durf gewoon niet.
    Hoe doe jij dat?

Lauw: Hoe is het nu? Nieuws

Sinja: Herkenbaar jouw gevoel! Tactiek is er soms niet meer bij. Maar jouw beurt komt ook nog!!!! Dan vertel jij je omgeving dat jullie wondertje eraan komt. Houd moed!
    Een vriendin van me praat ook sinds haar zwangerschap en inmiddels geboorte alleen maar over de kleine. Zal nooit aan mij vragen hoe het met ons gaat. Misschien uit angst/ niet weten te reageren...
    Ben soms echt die baby-verhalen beu....

Hier ff geen nieuws. Denk dat de 1e iui is mislukt. De pregnyl heb ik gezet bij een ei van 24 mm en moest pas 2 dagen later iui. Redelijk laat lijkt me....
    Vind het trouwens geweldig fijn om hier met `lotgenoten`te praten. Dan heb je nog ergens een uitlaatklep en word ook wijzer van dingen.

Dames, fijne avond nog!

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik verwacht dat ik ook wel prikinstructies ga krijgen maar dat weet ik niet zeker. Wat het wachten betreft... Ik vind dat het allemaal echt super snel gaat. We hadden 7-4 de laatste afsrpaak en dat is alweer 2 weken geleden. Nog maar 2 weekjes en we mogen alweer. Vind het wel spannend. En ik ben ook wel een beetje bang voor al die prikken en hoe de hormonen op mij uitwerken. Maar we zullen wel zien ik houd je op de hoogte.

12. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    sen13: de iui hoeft niet verprutst te zijn hoor. Als je pregnyl spuit dan is de inseminatie altijd 2 dagen later. De pregnyl zorgt ervoor dat de eisprong 36 tot 40 uur later plaatsvind. Dat is dus twee dagen later. Ik was er nu ook heel erg bang voor maar mijn ei is ook niet te vroeg gesprongen! Dus houd moed!! O ja, ik zag je nog nergens in het lijstje staan. Misschien leuk om jezelf bij de behandeling en nod neer te zetten? Kunnen we samen op het wachtbankje zitten na de iui! [-o< Ik heb er zelf dit keer een dubbel gevoel over. Vind het jammer dat er maar één follikel te zien was maar aan de andere kant de timing was perfect maar omdat ik niet weet hoeveel zwemmers er dit keer waren vind ik het moeilijk om wat over te zeggen. Ik denk dat je altijd wel onzeker blijft. [-o< [-o<

LIefs

13. sen13

sen13 Lid

18 okt 2008
    90
    0
    0

14. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ lauw: weer bloedverlies? Hoe lang heb je dat nu eigenlijk? Wil mss wel niets zeggen.
    De positieve reacties hier op mijn gewichtsverlies geven me wel de moed om op deze manier door te gaan hoor. Soms heb ik ff het idee dat het helemaal niet lukt, en dan krijg ik weer zo'n oppepper hier door jullie reacties.

@ kleintjevoorons: wat lief dat je ons wel even op de hoogte brengt van hoe het nu met je gaat. 6 mei is het zo!

@ sen: Ik weet niet of dat maneigen is. Mijn vriend praatte er in het begin ook zo over. Maar sinds hij weer is gaan roken praat hij toch heel anders. Ik maak me er eerlijk gezegd best zorgen over. Maar hij is geen prater.
    Op dit moment is hij ons gesprek je ook steeds aan het uitstellen.

15. sen13

sen13 Lid

18 okt 2008
    90
    0
    0
    Barleeus, heel veel succes en weer ff afwachten idd. Een mooi ei zou al voldoende moeten zijn toch?!
    Ik heb mezelf op de lijst toegevoegd, wist niet hoe dat moest. Even wat uitgeprobeerd ;)

Mijn ei was zo groot en ik dacht dat ik net een uur na de pregnylspuit al mijn eisprong voelde. ineens een hevige kramp. Of het moet zijn dat de spuit meteen werkte maar dat lijkt me sterk. Ik had 42 uur na de spuit de inseminatie...

Trusten allemaal!

16. Klussertje80

Goede morgen allemaal. over een paar uurtjes zie ik als het goed is me klein hummeltje weer rond spartelen. Ik ben alleen zooooooooooooooooo zenuwachtig gelukkig gaat me vriendin mee.maar die is net zo zenuwachtig :p Want ja ze woont hier in en wss gaat ze de bevalling mee maken.....
    Ik hoop dat jullie allemaal duimen voor mij

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik ga duimen, hoe laat heb je de echo?

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik duim ook heeeeeel hard mee!!!! Succes en hopelijk kun je er ook nog van genieten als je ziet dat alles goed is :D

19. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    En, Klussertje? Liet de baby zich goed bekijken??

@ Lauw : Hoe is t nu, ongie doorgezet? :cry: Zou wel raar zijn zo vroeg
    @ Barleeus: Succes op t wachtbankje wederom! Fijn dat de timing zo goed was [-o<
    @ Zethu : Gaat toch lekker zo? Als t eindelijk 02 juni (jouw volgende afspraak?) is, zal de arts ook wel errug trots zijn =D>

Zo, ik heb zojuist gebeld voor de uitslag van m'n progestron waardes: Vrijdag 64, maandag 65. Dus eisprong is geweest, maar dat wist ik zelf ook al.. Geen idee wat normaal is? Vrijdag testing ***

Groetjes en tot laters

20. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo allemaal,

Pelikaantje, van harte met je zwangerschap! Ben je er la ng voor bezig geweest? en ik begrijp dat het zonder mmm is gelukt?

Zethu, je had in een eerder bericht gezet dat je PCOS hebt, vandaar....

Barleeus, goed hoor, dat je zelf die spuit durft te zetten, lijkt mij doodeng. Ik duim voor je!!!

Traantje, fijn he, als je eindelijk ongi wordt, da's zo'n opluchting. Ik moest na de pil bijna 3 maandne wachten op mijn ongi, ik sprong ene gat in de lucht toen ik eindelijk ongi werd. Nu hopen dat de clomod aanslaat!

Sinja, vervelend is dat he, als mensen zo blij vertellen dat het "in 1x is gelukt" . Ik moet alijd een brok wegsliken als iemand verteld dat ze zwanger is, maar als ze er dan bij gaan vertellen hoe snel het wel niet ging...dan kan ik ze wel wat aandoen :x . Blijft lastig....

Lauw, spannend!!!!

Sen, Ik heb bijna een jaar lang tegen niemnad verteld dat we bezig waren met zwanger worden. Was lastig, vooral als ik wijntjes af moest slaan ;) .De omslag kwam toen mijn schoonzusje zwanger bleek te zijn, en ik daar helemaal van over mijn toeren was. Zij is 8 jaar jonger dan ik ben, was binnen 2 maanden zwanger...was allemaal heel pijnlijk (en nog steeds). Ik moest toen wel aan mensen gaan vertellen dat ik er mee bezig ben, mijn ouders/schoonzus/broer/ beste vriendin zijn nu op de hoogte. Het lucht enorm op, maar ik ervaar nu wel een soort druk. Vooral mijn moeder en schoonzusje informeren regelmatig hoe het nu gaat, en zeggen dingen als "heb je al een afspraak bij de gyn". Het is bijna alsof zij meer haast hebben dan mij....
    Ik las dat jij bezig bent met IUI?

groetjes, MB

Deel Deze Pagina