hallo meiden, even snel een berichtje van mij. Heb vandaag laten prikken voor progestron en kan vrijdag bellen voor de uitslag. Mijn temperatuur is ongelooflijk hoog en soms ben ik een beetje misselijk en voel of en toe een steek in mijn onderbuik. Maar of het allemaal verbeelding is of werkelijkheid weet ik ook niet. Nog een week en dan mag ik testen.
Klussertje : Ik las ook een berichtje van 27-03 aan jou "@ Klussertje, fijn dat de progesteronwaarde zo goed was! Spannend! " Maar dit was dan dus de maand dat je zwanger bent geworden? En hoe hoog was die dan, want dat kan ik dan ff niet terugvinden X
@ loekie: op gebied van mijn gewicht gaat het goed ja. Ik merk alleen dat het met mijn burnout nu nietmeer goed gaat door heel het gehannes van ziek uit dienst gaan. Mijn werk heeft me namelijk nog niet bij UWV aangemeld. Maar er is op dit moment een gehannes wie er achteraan moet gaan. Ik of de mensen van mijn kantoor. Ik ben er gewoon doodmoe van, maar ik moet nog vannalles regelen daarvoor. Gelukkig vandaag naar mijn psych daarvoor geweest, maar zij zei al dat het een flinke terugval is. Ik weet niet meer exact welke waarde goed was, ik meen me iets te herinneren van 10? Maar ik kan er ook helemaal naast zitten. @ mb01: ik weet heel ff niet waar je het over hebt, ik lees het zo wel terug. Geheugen als een zeef de laatste dagen @ djaar: wat spannend! ik duim voor je.
@Djaar: Spannend.. klinkt wel erg goed.. je templijstje ziet er mooi uit.. ik duim heel hard.. @Loekie: een heel mooie progesteron waarde. Normaal is tussen de 20 en 60.. maar hoger is natuurlijk altijd beter... als je echt zwanger bent stijgt deze dacht ik door naar volgens mij 600 ofzo (maar dat weet ik niet meer helemaal zeker, ik dacht dit ergens gelezen te hebben) @Klussertje: Hoe was de echo?? @all: lief dat jullie naar mij vragen... Maar hier nog steeds wat bloedverlies... het is niet veel, maar echt helder rood. dit is al op zaterdagavond begonnen (9 DPO!!!) en houd nu nog steeds aan (12 DPO). Verder nergens klachten van.. maar ik zal wel gewoon ongesteld worden.. In ieder geval heb ik voor morgen een afspraak gemaakt op de fertiliteit poli om de uitslagen van bloed en zaad na te vragen.. dan ga ik ook even vragen van het bloedverlies. zo dan ga ik nu ff lekker in het zonnetje werken... ben helemaal op/gaar van een dagje werken.. fijne avond allemaal
En, Klussertje? Liet de baby zich goed bekijken?? ====== nee absoluut niet het heeft me zelfs flink aan het schrikken gemaakt alles groeide netjes maar er waren geen ogen en geen hartje te vinden......ik wist niet waar ik het had tot de gyno zei rustig aan zolang alles groeit doet het hartje het ook maar ligt de uk op zijn buik of zij en dan vind je dat niet..... Loekie over mijn progestoron was 47% zo iets
wow klussertje.. dan zul je idd wel ff schrikken... maar de gyn is dus positief..... goed zo.. wanneer krijg je de volgende echo???
Hey hey, Bedankt voor de felicitaties! Ik hoop echt dat het voor jullie ook snel raak is. En omdat ik echt geen zin in die HSG hadden we in deze ronde alles uit de kast getrokken om het te doen laten lukken De uitslag van mijn progesteron was trouwens 28. Ik zou niet weten wat dat precies te zeggen heeft, maar het is dus wel gelukt. @Klussertje: dat is wel schrikken zeg. Gelukkig is de gyn positief. @Zethu: balen zeg. En wat een gedoe met al dat geregel op je werk. Daar zit je idd nu niet op te wachten. Gelukkig gaat het goed met afvallen. @MB: we zijn dus sinds december 2007 en dus nog voor de medische molen. We hadden het eerste gesprek met de gyn gehad. @Djaar: spannend zeg! Ik hoop echt voor jullie dat het gelukt is.
@Klussertje: dat is wel schrikken zeg. Gelukkig is de gyn positief. ===== en omdat de gyno positief is ben ik het ook..... maar goed ik ben niet de enige met zo'n lief kind.... 2 vrienden van mij hebben ook tot hun 12de week alleen maar naar een rugje mogen kijken
Jammer Klussertje maar 4 mei is al over minder dan 2 weken! Fijn dat verder alles helemaal goed was!!!!! Djaar spannend zeg! ik duim voor je! Zethu sterkte! MB01 ik heb het tegen mijn omgeving gezegt toen we naar de gyn. moesten en ook al direct wisten dat het 'natuurlijk' niet zou lukken. Ik vond het ook een hele opluchting dat ze het wisten. Nog 2 weken en 1 dag tot de defi uitslag van de chromosomen... en horen we iets meer over hoe en wat met de icsi.
Hoi meiden, Ik denk kom weer eens even neuzen en tot m`n verbazig een zwangere erbij. @Pelikaantje, Van harte gefeliciteerd meid. @all, Iedereen veel succes, en een dikke knuffel voor de meiden die het nodig hebben. Groetjes
hallo dames, mag ik ook met jullie meeschrijven? wij zijn sinds januari 2007 bezig met zwanger worden maar door mijn overgewicht hebben we lang gewacht voor we naar de gyneacoloog zijn gegaan. uiteindelijk was het 23 december 2008 dan zover. Het eerste wat we te horen hebben gekregen is dat ik af moet vallen. daar ben ik dus druk mee bezig. Inmiddels ben ik al een aantal kg kwijt en mochten we beginnen met de onderzoeken. vorige week een bloedtest gehad en gisteren een inwendige echo. Hierop was een eitje in rijping gezien van ong. 14 mm. dus best positief. Mijn man moet nog een potje inleveren en donderdag moet ik terugkomen voor de volgende echo en waarschijnlijk een samenlevingstest. Heel spannend allemaal. Ik ben begonnen met lezen, maar is niet te doen om bij te lezen. Sorrie. Groetjes Marjolein
@marjolinos: helaas ook welkom hier! @klussertje: wel erg balen, zeg, dat die kleine friemel zich niet goed liet vangen. 4 mei is gelukkig al weer redelijk snel. En misschien maakt de verloskundige ook wel een echo bij de intake... @pelikaantje: van harte gefeliciteerd!! Dat maar veel hier je voorbeeld mogen volgen @djaar: spannend hoor! Ik duim voor je. @sinja: het schiet nu inmiddels aardig op, de uitslag. Spannend hoor! Voor degene die ik vergeet: sorry!! @all: vandaag dag 2 van de clomid. Ik merk er helemaal niets van gelukkig!! Maandag 1e fm. Ik ben erg benieuwd.
bij voorbaat al mijn excuses voor het korte berichtje maar ben wat down vandaag door de toestand op mijn werk. Mijn temp was gedaald vanmorgen maar ik wijt het maar even aan het feit dat we vannacht het raam open gehad hebben en ik altijd een oorthermometer gebruik. De dagen duren zo lang nu. Mijn mannetje is zo lief voor me dat hij nu echt mijn steun en toeverlaat is. Wat hou ik toch veel van de gozer.
Gisteren dus mijn spuitles gehad. Ik zag er niet heel erg tegenop, maar toen het tijdstip naderde werd ik wel langzaam aan nerveus. Mijn vent mocht de spuiten niet zetten. Wel eventueel thuis, maar ze wilde perse dat ik het zelf kon voor het geval dat er niemand anders is. Ze nam gelukkig wel uitgebreid de tijd voor ons. We hebben er uiteindelijk een dik uur gezeten. Wel heel prettig dus. De hele behandeling heeft ze met ons doorgenomen. We doen dus het korte protecol. Niet heel gebruikelijk, maar volgens de arts maakte het dus geen verschil voor de slagingkans en het scheelt twee weken spuiten. Ik moet nu drie verschillende soorten spuiten. Op CD3 beginnen met Purogon 150. Dit zit in een prikpen. En vanaf CD8 spuiten met Orgalutran (zit in voorverpakte spuitjes) samen met de Purogan. En dan natuurlijk 35 uur voor de punctie Pregnyl. Dit moet ik zelfs eerst mengen en dan een spuit vullen. Dus hiermee oefenen en bij het breken van de ampul gelijk het glas in 1000 splinters gedrukt, waardoor mijn duim lekker aan het bloeden was. Nou, lekker was dat Ik vroeg nog, wat als dit ook op het moment supreme gebeurt? Er kan dan glas in het spul zitten, nou dan moest ik dus als de wiedeweerga nieuwe halen bij de apotheek. Niet handig dus dat dat in glas zit. Maar goed, we moeten het er maar mee doen! Uiteindelijk moest ik mezelf dus met een spuit gevuld met een beetje water injecteren. Nou, toen kreeg ik het dus wél even benauwd [-o< Maar goed, na het overpeizen in mijn hoofd (wel, niet, wel, niet, maar ja ik heb geen keus!), dat ding erin gedrukt en leeg gespoten. Uiteindelijk viel het wel mee. Maar ja, dat is achteraf. De spanning is gewoon het ergst en ik denk dat als ik over anderhalve week voor het eggie die eerste spuit weer moet zetten dan zweet ik nog wel weer even peentjes. In de koelkast ligt nu een startvoorraadje, dus het gaat echt beginnen!!! En eigenlijk heb ik er gewoon heel veel zin in!!! Eindelijk een echte kans op een baby Ze vertelde nog even kort over de procudure na de punctie en tp. Dan krijg je vaginale tabletten die je drie keer per dag in moet brengen of wederom pregnyl, afhankelijk van de hoeveelheid eitjes, je hebt er zelf geen keus in. Maar die vaginale tabletten moeten drie keer per dag ingebracht worden en dan moet je daarna een kwartier blijven liggen. Maar hoe moet dat dan op het werk?!?!?! Nou ja, dan moest ik maar stil blijven zitten met de benen over elkaar. Degene die dat spul heeft ontwikkeld heeft echt niet nagedacht Maar goed, eerst maar eens beginnen en dan zien we dat ook wel weer in te passen! Kleintje, nog twee weken voordat jij je intake hebt? Weet je al of het het lange of korte protecol wordt? Of ben je al begonnen met de pil? Ben je er al helemaal klaar voor? Ik weet dat je in het begin nogal twijfels had of je nu wel of niet ICSI moest gaan doen. Sinja, ik had na je berichtje over jullie ICSI indicatie nog een breichtje achtergelaten, maar door de verhuizing is die verdwenen. Hoe is het nu met jullie? Moeten jullie ook eerst wachten op de uitslagen van de chromosoomonderzoeken (wij hoefden dat niet). Uiteindelijk waren de uitslagen bij ons wel vrij snel binnen. Ik ben best ongeduldig en vind het wachten, wachten, wachten echt helemaal niets! Hoe gaat het jullie af? Voor alle andere meiden, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in dit topic nu voor mij de interessante dingen er een beetje uit vis. Ik lees globaal een beetje mee, maar er zijn zoveel meiden met zoveel verschillende behandelingen, dat ik mijzelf voornamelijk een beetje focus op de IVF/ICSI meiden. Sorry, niets ten nadele van jullie, maar het wordt anders een beetje veel. In ieder geval heel veel succes allen! En voor de meiden die zwanger zijn, ontzettend GEFELICITEERD!
Djaar het is te begrijpen dat het allemaal wat moeilijk is ivm je werk maar schat doe wel rustig aan he..... mocht je zwanger zijn is stress niet goed voor jou en je frummel Traantje ja het was wel ff balen want had gehoopt het hartje te zien maar goed kindjes wil is wet zolang het daar binnen in zit en goed groeit is er volgens de gyno geen enkel probleem..... ik merk wel dat er stiekem wat angsten binnen sluipen bij mij......
@ lauw: heel veel succes vandaag op de poli! @ klussertje: kan me voorstellen dat je dan schrikt. Gelukkig wisten ze je gerust te stellen. @ pelikaantje: ik zit idd niet op al dat geregel te wachten. Ben ook doodop. Heb heel weinig energie nu. Doe lekker rustig aan, wat niet afkomt kan een andere keer nog. Al wil ik vandaag wel alle papieren bij elkaar rapen. Wanneer heb jij je eerste echo? @ sinja: tnx @ marjolinos: welkom. Enne 75 pagina's is ook veel om te lezen, laat staan dat je dan nog iets onthoudt. Als je iets wil weten vraag je het maar. Spannend trouwens van je ei! @ traantje: gelukkig dat je niet veel merkt van de clomid!. @ djaar: zou best kunnen dat je temp daardoor gedaalt is. En omdat je zo down bent krijg je van mij ff een dikke *KNUFF*! @ sikki: Er zijn ook dopjes te verkrijgen waarmee je het gevaar op kapotknijpen van een ampul verkleint! Ik heb er hier thuis een paar liggen, maar ja daar heb jij weinig aan he! (ik heb zelf op een onderzoekslab bewerkt waar we die dingen in overvloed kregen, dus heb er een paar mee naar huis genomen toen ik daar nog werkte, voor het geval dat) Degene die de tabletjes heeft bedacht is vast een man geweest! Die denken niet na over dat soort dingen