@Klussertje: Dikke knuf van mij... ooohhh wat erg... wat een verdriet zul je hebben.. na al die tegenslagen die je al hebt gehad... en nu mag het toch niet zo zijn.... Ik hoop zo dat je weer snel aantelt... @Barleus: Grrrr... 2e IUI ook al niet gelukt... ja, ik kan me voorstellen dat je dan echt baalt als die weer aan komen zetten... succes de volgende ronde... inderdaad 3 x is scheepsrecht!! @Sikki: Fijn voor je dat de eerste spuit goed is gegaan... succes met de volgende... maar dat zal best goed komen... Uiteindelijk doe je het toch voor een wondertje
Nee gelukkig nog geen bijwerkingen. Maar ja, dat kan ook haast niet na 1 spuit, lijkt me. Ik heb ook begrepen dat de bijwerkingen niet zo groot zouden moeten zijn, omdat ik Orgalutran ga gebruiken ipv Decapeptyl. Orgalutran is een vrij nieuw product wat sneller werkt dan Decapeptyl, dus kan deze later worden ingezet voor downregulatie, waardoor je dus minder hoeft te spuiten. Bij mijn 1e of 2e follikelmeting zullen ze dan aangeven op welke dag ik deze er dan bij moet gaan gebruiken. Ik ben wel blij dat het zo snel gaat, maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel eng. Er is nu geen weg meer terug! Zo zat ik vorige maand nog in een 'gewone' cylcus en zo is het nu echt menis. Vaak als ik erover aan het lezen ben dan heb ik niet echt het idee dat het over mij gaat, en eigenlijk nu ik de eerste spuit heb gezet nog steeds niet. Maar soms besef ik het me wel ineens en dan wordt ik er toch door overvallen en wordt ik ineens heel verdrietig. Zo gek! Maar jij weet dus al precies wat je gaat gebruiken? Is je schema ook al bekend? Wat houdt de intake morgen verder in?
@ Klussertje, veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie wondertje. Wat een rotnieuws weer! @ barleeus: sh*t van je ongi. Hopelijk is 3x inderdaad scheeprecht. [-o< @hier: ik zag tot mijn grote verbazing dat ik al een maand niet meer op het forum was geweest. Het is hier erg druk geweest (veel diensten, veel nascholingen, zakenreis van manlief, en een tuin die onkruidvrij gemaakt moest worden), dus die zeldzame avonden dat ik thuis ben geweest, had ik weinig puf meer om nog mijn computer aan te zetten. Ik hoop de komende tijd weer wat meer aanwezig te kunnen zijn. Inmiddels hebben wij vorige week ook de eerste afspraak bij de fertiliteitsarts gehad. Het ging allemaal vrij snel, maar omdat ik zelf in de zorg werk en me al ingelezen had, was ook weinig uitleg meer nodig. Ik mocht meteen bloed laten prikken, ook al zat ik inmiddels op CD 12. De FA gaf aan dat, omdat de vorige ongi opgewekt was met Primolut, ze er van uit ging dat er nog niets spontaan zou gebeuren, en dat ik daarom gewoon bloed kon laten prikken. Was voor mij een hele opluchting, want ik was bang te moeten wachten tot de volgende cyclus. Als die dan weer 10 weken duurt, en je moet dan nog een paar weken wachten op de uitslagen, ben je zo weer 3 maanden verder. Mijn man kon al meteen die vrijdag erna terecht om zijn zwemmertjes in te leveren (vond 'ie sowieso al weinig aan, zo op commando, en laat hij nu ook nog net familie tegen komen in het ziekenhuis... ). Om een lang verhaal kort te maken: over 3 weken is de volgende afspraak, dan krijgen we alle uitslagen en kan er zeer waarschijnlijk gestart worden met Clomid.
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 (zwanger!) 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 Billie12: Bezig sinds augustus '07 (zwanger!) loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 wops: Bezig sinds april '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (2e iui) Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 04-05: klussertje echo deel 3 *assistent Gyno* 06-05: Kleintjevoorons: Intake ICSI 06-05: Sinja: uitslagen gyn. + behandelplan ICSI doornemen 06-05: Mariska165: 1ste gesprek 06-05: Lauw: 2e FM 07-05: Loekie: 1e FM 2e cyclusanalyse + Zwemmers vriend inleveren 2e x 08-05: Sikki: 1e follikelmeting 14-05: wops: 1e gesprek gynaecoloog 14-05: Barleeus 1e FM 15-05: Tante Mars: operatie 18-05: klussertje 2de gesprek/controle gyno 19-05: Puck1234: biometrie "hoe nu verder? duurt een half uur" 25-05: Yvy30: 2e afspraak fertiliteitsarts 27-05: Quirine: bespreken resultaten 02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts NOD 30-04: Djaar77 10-05: Anouk (moederdag) 10-05: wops (moederdag) 15-05: traantje 17-05: Puck1234 21-05: Lauwie Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 28 maart Barleeus: start 06-05 met clomid 50 mg en daarna pregnyl Traantje: start 21-04 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Lauw: start 25-04 met Clomid 50 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 04-05 starten met 150E Puregon Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 3e IUI: 14-05 1e FM Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI 2-5 Sikki: 1e ICSI 04-05 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes! Heb even de volgende afspraak op de lijst gezet...
@ yvy: welkom terug! jammer dat je het zo druk hebt gehad. Wel spannend zeg dat je over 3 weken al aan de clomid mag! En hopenlijk zijn de zwemmers van je man in orde. Dan kunnen jullie eraan!
Ik kijk er al naar uit, hoewel de FA het er al over had dat Clomid ook de nodige bijwerkingen heeft. Ach, van de Primolut heb ik ook weinig gemerkt, dus ik ga er gewoon positief van uit dat het hiermee ook wel mee valt. En anders, ach, het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen.
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 Billie12: Bezig sinds augustus '07 (zwanger!) loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 wops: Bezig sinds april '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (2e iui) Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 06-05: Kleintjevoorons: Intake ICSI 06-05: Sinja: uitslagen gyn. + behandelplan ICSI doornemen 06-05: Mariska165: 1ste gesprek 06-05: Lauw: 2e FM 07-05: Loekie: 1e FM 2e cyclusanalyse + Zwemmers vriend inleveren 2e x 08-05: Sikki: 1e follikelmeting 14-05: wops: 1e gesprek gynaecoloog 14-05: Barleeus 1e FM 15-05: Tante Mars: operatie 18-05: klussertje gesprek/controle gyno *bespreking ongi na provera* 19-05: Puck1234: biometrie "hoe nu verder? duurt een half uur" 25-05: Yvy30: 2e afspraak fertiliteitsarts 27-05: Quirine: bespreken resultaten 02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts NOD 30-04: Djaar77 10-05: Anouk (moederdag) 10-05: wops (moederdag) 15-05: traantje 17-05: Puck1234 21-05: Lauw Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 28 maart Barleeus: start 06-05 met clomid 50 mg en daarna pregnyl Traantje: start 21-04 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Lauw: start 25-04 met Clomid 50 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 04-05 starten met 150E Puregon Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 3e IUI: 14-05 1e FM Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI 2-5 Sikki: 1e ICSI 04-05 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes!
@Yvy30: fijn dat je meteen bloed mocht prikken en de zwemmertjes al snel in mag leveren... over 3 weken de uitslagen en dan starten met Clomid... klinkt goed... lekker snel ja... succes ermee... Hoop dat de uitslagen in ieder geval goed zijn. Ik heb je afspraak even op het nieuwste overzicht gezet (hier stond Klussertje nog zwanger op... wat helaas niet meer is)
Dat is ook de reden waarom ik af moet vallen. Hoe minder ik weeg, hoe minder hormonen ik moet slikken en hoe minder bijwerkingen ik heb.
@Sikki: gelukkig merk je nog niks. Ik hou je in de gaten dan weet ik wat mij te wachten staat. Ik ga dus decapeptyl, gonal_F en Ovitrelle gebruiken. Morgen tijdens de intake krijg ik mijn schema, afpraken kaartje, recepten en volgens mij ook de spuitinstructie. Best spannend dus... Ik za morgen wel verslag doen hoe het is gegaan. Wat gebruik jij dan allemaal?
Oeps, verkeerde lijst gepakt, dus? Ik was inderdaad heel opgelucht dat ik meteen bloed kon laten prikken. eigenlijk hadden we al een week eerder terug gemoeten, maar die week was Hemelvaartsdag de enige dag dat ik kon komen, en ja, dan werkt niemand daar. Dus is het vier dagen later geworden. Ach, dat is zeker te overzien. Heb in mijn vorige cyclus zo lang op mijn ongi gewacht, dat ik inmiddels goed getraind ben in geduld op brengen.
Daarom ben ik ook bezig met afvallen. Ik zit met mijn BMI ruim onder de 30, dus voor verdere behandeling is het niet nodig. Maar hoe minder kilo's, hoe beter, ook voor mijn eigen gezondheid. Nog 5,5 kilo, dan zit ik weer op een BMI van 25. Moet te halen zijn voor de zomer...
@ yvy: Ik moet nog een dikke 3 kilo, maar heb gemerkt dat de weegschaal thuis een kilo te weinig aangeeft, dus ik ga voor 4 kilo. Zal moeilijk zijn om dat in 4 weken te halen, maar ik ga er voor.
@klussertje: hoe is het nu met je? @zethu: je hebt wel weer een erg lange cyclus zeg... @kleintjevoorons: hoe was je gesprek vandaag? Als je dit nog van te voren leest, veel succes!!! @sikki: dat gaat inderdaad snel, dat versnelde protocol! Spannend hoor! @yvy: welkom terug... @hier: zit in die ellendige wachtweken en ik vind het nu al lang duren, kun je nagaan, de IUI was afgelopen zaterdag....
@traantje: succes in de wachtweken!!! Ik kan me voorstellen dat dit zo'n beetje het zwaarst is van de hele behandeling. Ik kan er nu ook al tegenop zien! @kleintje: ik gebruik vanaf CD3 Puregon, dan ergens na 8 dagen Orgalutran erbij en tot slot de bekende Pregnyl. Alles dus uit een hele andere serie dan jij. Zal wel te maken hebben met contracten met medicijnproducenten. Dan van mij komt allemaal bij Organon vandaan. Ik ben benieuwd hoe het vandaag bij jou is gegaan! @Sinja: jij heb vandaag toch ook de ICSI-intake? Wat wordt jouw programma? @all: alle andere meiden met een afspraak, succes! Voor de afvallers onder ons, ik bewonder jullie! Keep on =D>
@ traantje: langste ooit helaas. Zal wel nog ff duren denk ik. Hoop dat de gyn inziet dat afvallen niets helpt aan mijn cyclus. Heel veel succes in deze vervelende wachtweken. @ kleintjevoorons, sinja: hoe wordt jullie behandelplan? @ mariska en lauw: hoe was het bij jullie vandaag? @ sikki: dank je wel. Hoop dat het afvallen zich de komende weken weer gaat doorzetten.
Heey Meiden!!! Nou we gaan echt beginnen. Zodra de ongesteldheid zich aan doet moet ik bellen naar het ziekenhuis. Op cyclus dag 3 beginnen met de pil. op CD 17 beginnen met decapeptyl het eerste spuitje zet ik in het ziekenhuis dan leren ze me metteen hoe dat moet. Op 18 juni staat nu mijn eerste echo geplant maar hangt ook nog een beetje af van wanneer ik ongesteld wordt omdat ik dan minimaal 14 dagen decapeptyl gehad moet hebben. Als die echo goed is mag ik met Gonal-F beginnen na 8 dagen weer een echo en dan om de dag eentje totdat de eitjes ver genoeg zijn. 36 uur voor de punctie krijg ik 1 injectie ovitrelle. dat is het zo'n beetje. Ik heb alle recepten al in huis. Moet het alleen nog ophalen. Mijn NOD is op 22 mei dus nog eventjes wachten.... @ Sinja: hoe was je gesprek?
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 Billie12: Bezig sinds augustus '07 (zwanger!) loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 wops: Bezig sinds april '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (2e iui) Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 06-05: Kleintjevoorons: Intake ICSI 06-05: Sinja: uitslagen gyn. + behandelplan ICSI doornemen 06-05: Lauw: 2e FM 07-05: Loekie: 1e FM 2e cyclusanalyse + Zwemmers vriend inleveren 2e x 08-05: Sikki: 1e follikelmeting 14-05: wops: 1e gesprek gynaecoloog 14-05: Barleeus 1e FM 14-05: Mariska165 2e echo 15-05: Tante Mars: operatie 18-05: klussertje gesprek/controle gyno *bespreking ongi na provera* 19-05: Puck1234: biometrie "hoe nu verder? duurt een half uur" 25-05: Yvy30: 2e afspraak fertiliteitsarts 27-05: Quirine: bespreken resultaten 02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts NOD 30-04: Djaar77 10-05: Anouk (moederdag) 10-05: wops (moederdag) 15-05: traantje 17-05: Puck1234 21-05: Lauw Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 28 maart Barleeus: start 06-05 met clomid 50 mg en daarna pregnyl Traantje: start 21-04 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Lauw: start 25-04 met Clomid 50 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 04-05 starten met 150E Puregon Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 3e IUI: 14-05 1e FM Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI 2-5 Sikki: 1e ICSI 04-05 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes! *EGO* Zo heb even de lijst aangepast. We zijn vandaag voor ons eerste gesprek geweest. Viel me reuze mee. Heb inwendig onderzoek gehad. Dit leek allemaal goed. Heb ook een echo gehad (cd4) en in de beide eileiders waren eitjes zichtbaar waarvan 1 van 9mm zei ze. Hoop dat ik alles goed begrepen heb, kreeg zoveel info. Lichamelijk onderzoek bij vriend leek ook goed, die moet volgende week zwemmers inleveren. Ook hebben ze bloedafgenomen. Volgende week moet ik weer komen voor een tweede echo. Best spannend allemaal. *einde EGO*
@Mariska165: dat is al heel mooi een eitje van 9 mm op CD4. hopen dat deze goed doorgroeit. Dat je vriend volgende week zijn zwemmertjes moet inleveren... altijd spannend... ik hoop voor jullie op een goeie uitslag. @kleintjevoorons: dat die zich maar snel melden... ik hoop dat alles goed gaat en je niet te veel bijwerkingen hebt van de medicijnen... succes. @Traantje: succes met de wachtweken @Zethu: 4 kilo in 4 weken, met jou doorzettingsvermogen moet dat lukken... je bent al zo goed bezig... hou vol... @ Loekie: alvast succes voor morgen. @All: Vandaag 2e FM gehad. en nu wel duidelijk een eitjes zichtbaar en wel 1 van 27,3 mm.... normaal worden ze maar 20 tot 25 mm... maar deze is dus echt klaar om te springen. Heb wel al de hele middag wat buikpijn... de vanavond voor de zekerheid nog ff aan de klus. Ik hoop zo dat het deze ronde raak is... heb helemaal geen zin in de HSG volgende ronde.
Hoi Lauw, ja dat waren gelukkig al goeie berichten vandaag voor mij. Ben idd heel nieuwschierig hoe de zwemmers van mijn vriend het doen. Heb even een vraagje, jij hebt nu een 2e follikelmeting gehad. is dat hetzelfde als een echo die ik vandaag heb gehad waarop ze kunnen zien hoe groot het ei is?