Jemig Sammie wat een verhaal. Ik hoop dat ze snel een goede behandeling voor je hebben en dat je snel een gezonde baby mag verwachten. Heel veel sterkte, Maris
Hallo allemaal! Na een paar dagen twijfelen ga ik mij dan toch toevoegen aan dit topic als jullie dat goed vinden Vind het goed om jullie verhalen te lezen, zo wordt het toch allemaal een stuk duidelijker en we kunnen een hoop van elkaar leren en elkaar steunen/aanmoedigen. Mijn verhaal in het kort: Sept. 08 gestopt met de pil 1e cyclus 65 dagen 2e cyclus op dag 64 eisprong, 4 dagen voor nod posi test. Test met de dagen erna steeds lichter en nod ongesteld. Totaal lengte cyclus 78 3e cyclus daar zit ik nu in (vandaag dag 88 !) nog geen eisprong gehad. 3 juni heb ik mijn 1e gesprek bij de gynaecoloog. Vind het erg spannend, maar ik ben wel blij dat er nu eindelijk 'schot in de zaak' komt. wacht nu al 3 maanden op een eisprong en het komt maar niet. Vraag mij af wat ze gaan doen de 1e keer. Heb al een hoop verhalen van jullie gelezen. Hebben jullie enig idee wat ze kunnen doen in mijn geval? Ik denk nl dat ik wel zwanger kan worden (ben ik min of meer geweest in 2e cyclus, maar dat is toch niet goed gegaan) alleen heb ik zelden een eisprong. Het lijkt ook soms wel of er een eisprong aan zit te komen (steekjes in zijkanten onderbuik, vruchtbaar slijm) maar dat het dan toch niet doorzet? Misschien hebben jullie een idee? Ik lees in ieder geval gezellig met jullie mee en wil jullie allemaal succes en sterkte wensen en dat we maar allemaal snel zwanger mogen zijn! Liefs Leonie
Hey Sikki, Wat een teleurstelling. Maar kunnen er nog meer bij komen of groeien deze folikels alleen maar groter? Hopelijk is de tweede FM hoopgevender! Ik denk aan je.
Sikki ik denk ook aan je.. Heb er zelf helemaal geen verstand van nog en zou precies dezelfde vragen hebben.. sterkte! Hopelijk groeien er nog nieuwe bij/groeien de andere ook goed! Kleintje fijn dat je de intake erop hebt zitten en kan beginnen zeg!!!! Het wordt voor jou nu echt heel spannend!!!! Alle nieuwe leden welkom!!!! (helaas natuurlijk) hopelijk zijn jullie ook snel zwanger! Bij mij viel het dus heel erg tegen woensdag. Ze hadden de uitslagen nog niet van het dna en chromosomenonderzoek. Het ergste vind ik nog dat we pas op de wachtlijst komen als die uitslag binnen is. Waarschijnlijk over een week of 2. Dan duurt het nog 3 tot 4 maanden tot we kunnen starten.. Viel me dus erg tegen aangezien we nu 5,5 week weten dat het icsi wordt maar dus nog steeds wachten voordat we uberhaupt op de wachtlijst kunnen komen. Kleintje en Sikki ik krijg weer andere hormonen als jullie: Ik ga vanaf ongeveer dag 21 dacapeptyl gebruiken. Eenmaal daags een injectie van 0,1 mg. Op ongeveer de 14e dag van het decapeptylgebruik wordt een echoscopie gemaakt. Afhankelijk daarvan wordt gestart me puregoninjecties. Puregon 150 E per dag. Die moet ik 1,5 tot 2 weken spuiten sámen met de decapeptylinjectie. En dan 36 uur voor de punctie pregnyl. Dit staat tenminste in de informatie die ik heb meegekregen van t ziekenhuis. Heb eind juni pas de 'echte' afspraak voor het pre-ivf/icsi spreekuur met nog 3 andere stellen.
@ sikki: kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in je lichaam. Hoop voor je dat ze dit weekend lekker gaan groeien. @ mariska: ik denk dat met fsh het follikel stimulerend hormoon bedoelt wordt. Op de rest heb ik ook geen antwoord. Ik wordt nog niet behandelt. @ sammie: jee wat heb jij veel te horen gekregen in korte tijd. Hoop dat het snel raak is bij jullie. En natuurlijk mag je meepraten. @ leonie: de eerste keer doen ze niet zo heel veel over het algemeen. Ze gaan een vragenlijst door wat er allemaal belangrijk is ivm zwangerschap ed. waarschijnlijk een echo. iig welkom hier. @ sinja: wat balen dat de uitslagen nog niet binnen waren. Is het wel bekend wanneer dat het binnen moet zijn?
IK BEN ZWANGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is nog zo zo zo onwerkelijk, maar ben zo zo zo blij met dit wondertje in m`n buik. Ik blijf maar huilen van geluk. (Graag geen reactie`s op hyves!!)
@Wops: jij bent er vroeg bij vandaag Maar laat ik dan de eerste zijn hier om je te feliciteren! GEFELICITEERD! @Mariska: Ik zit nu op CD8 en ben op CD3 begonnen met spuiten. Het FSH hormoon (wat zorgt voor de follikelgroei, zoals Sinja zei het follikel stimulerend hormoon) moet normaal (zonder hormonen) op CD3 tussen de 1 en 10 zijn. Als dit verhoogd is zou dit betekenen dat je de overgang nadert. Bij mijn bloedonderzoek in januari was deze rond de 8, dus goed. En ik had destijds 8 follikels (5&3), dus ook normaal. Maar met mijn menstruaties van maar 1-2 dagen en mijn moeder die al heel vroeg in de overgang kwam waren we er bij mij niet hlemaal gerust op. Nu lees ik dat FSH per cyclus kan fluctueren en in sommige ziekenhuizen wordt voor de IVF/ICSI start getest op het FSH gehalte op CD3 alvorens te beginnen met de hormonen spuiten. Als het FSH die cyclus te hoog is heeft het niet zo veel zin om hormonen bij te spuiten. Het lichaam maakt immers al meer FSH aan en daar doen de eierstokken dus niets mee. Bij mij is dit dus niet getest (ik wist dit ook allemaal niet tot nu), maar het zou wel de verklaring zijn dat mijn eierstokken nu dus niet echt reageren op de extra hoeveelheid FSH. En nu heb ik deze cyclus ook maar 5 follikels (1&4) en er zijn er maar 2 die reageren. @Kleintje, Sinja & Zethu: bedankt voor jullie steun! Ik hoop ook echt dat de andere 3 nog iets gaan doen, maar als ze nu 10 mm achter lopen en follikels groeien 2mm per dag dan hebben ze 5 dagen in te halen! Dan moeten ze dit weekend als een dolle gaan groeien en de andere 2 moeten ff stil blijven staan. Ik vraag het me af. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit! En anders hoop ik dat ze die 2 wel gaan aanprikken en dat het echt toppers zijn Eigenlijk baal ik ervan dat ik zelf nu alweer helemaal zit uit te pluizen hoe het zit. Zelf doktertje spelen is natuurlijk ook niet bevordelijk voor de ontspanning Maar ja, ik weet nu wel dat als deze poging niets wordt ik wel wil dat voor een volgende poging mijn FSH wordt gemeten! @Sinja: wat een langdradig gedoe bij jullie. Dat je eerst de uitslag moet krijgen voordat je op de wachtlijst mag. Je bent al zo lang aan het wachten sinds je weet wat het wordt en je mag maar niet op de wachtlijst. Pffffffff, je zou er bijna overspannen van worden Sterkte!
Allereerst Wpos Van harte gefeliciteerd! Super goed nieuws! Sikkie, wat een domper dat de eerste meting zo tegenviel zeg! Probeer erop te vertrouwen dat het FSH hormoon wat ze gemeten hebben op je derde dag gewoon goed was e dat er dus nog geen sprake is van een vervroegde overgang. Hopelijk groeien de andere follikels dit weekend lekker door. Ik duim voor je [-o< Kleintjevoorons, wat fijn dat je je intakegesprek hebt gehad en dat het nu dan echt gaat beginnen. Spannend hoor! Sinja, wat een gedoe zeg! Kan me voorstellen dat je goed loopt te balen nu. Het duurt allemaal al zo lang en dan duurt het door dit soort "onzin" nog veel langer. Wij blijken trouwens ook nog helemaal niet op de wachtlijst gezet te zijn. Ik belde namelijk donderdag met het ziekenhuis om een afspraak te maken en toen bleek dat de verwijzingsbrief de deur nog niet uit was. Nu ben ik daar iets minder kwaad over want......er is een wonder gebeurd. Woensdag was ik al drie dagen over tijd dus ik dacht ik ga eens testen en wat blijkt: ook ik ben ZWANGER!! Mijn vriend en ik kunnen het beiden nog steeds niet geloven. Zijn zaadonderzoek was drie weken geleden zo slecht (maar 0.5 milj) en toch is er een zaadje goed terecht gekomen. We durven het nog aan niemand te zeggen omdat we als de dood zijn dat het alsnog misgaat. Ik voel mijn buik steeds en ben elke keer als ik naar het toilet ga bang dat het misgaat. Het is allemaal ook erg onwerkelijk. Over twee weken hebben we een eerste echo en tot die tijd houden we in ieder geval onze mond.
@ wops: wow! Wat zie ik nu? wat super zeg! Gefeliciteerd. Ik heb ff de lijst bekeken, maar je moest donderdag voor je eerste gesprek bij de gyn? wat mooi zeg. @ sikki: Gelukkig dat je FSH kan verschillen per cyclus. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als het de ene keer goed is en de keer erna niet. Vooral als je weet dat je moeder zo vroeg in de overgang is gegaan. Dat uitzoeken is idd niet altijd bevorderend. Maar daardoor weet je wel meer wat je kunt verwachten en ben je over het algemeen minder teleurgesteld als het anders loopt als dat je wil. Tenminste dat heb ik altijd. Ik blijf gewoon duimen dat het goed blijft doorgroeien bij jou! @ maaik: dan ga ik je heel voorzichtig feliciteren voor nu. Ik doe het wel uitgebreidt als je je eerste echo hebt gehad. Probeer een beetje te ontspannen en niet zo zeer mee bezig te zijn of het mis gaat of niet. Ik weet dat het moeilijk is. Maar niet geschoten is toch altijd mis?
@ WOPS: wauw.... gefeliciteerd... toch nog net zwanger voor de MMM... super goed.... geniet ervan... Ik kan me voorstellen dat bij het zien van zo'n mooie test de tranen over je wangen lopen..... GENIET ERVAN!!!! @de rest: Ik probeer even wat minder hier te komen.. en gewoon even af te wachten.... (die 2 lange weken). Maar ik denk dat ik stiekem wel af en toe mee lees. @Leonie en Sammie: Helaas welkom hier.. ik hoop dat jullie wat steun kunnen vinden hier, ik in ieder geval wel. erg fijn om je ervaring te delen met Mede-MMM-ers
Hoi meiden, Ik wil jullie heel erg bedanken voor de felicitatie`s. We zijn zo gelukkig met dit wondertje en zeker nu we eigenlijk de mmm in zouden gaan. Alles moet ik nog helemaal tot me door laten dringen en ja er gaat zoveel door me heen. Mannetje en ik hebben al veel afgejankt en gelachen. Morgen wordt voor ons heel speciaal, want dan gaan we m`n ouders vertellen dat ze opa en oma gaan worden van hun 1e kleinkind. Aan de ene kant hoor ik niet meer hier op de lijst, we zijn de mmm net voorgeweest. Dus zal mezelf van de lijst gaan halen en wil jullie wel heel heel veel succes wensen. Hoop dat jullie allemaal snel dit speciaal gevoel mogen mee gaan maken, ik duim voor jullie allemaal. Veel succes en dikke knuffel van mij. Groetjes
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 Billie12: Bezig sinds augustus '07 (zwanger!) loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (2e iui) Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 11-05: Sikki: 2e follikelmeting 11-05: Loekie 2e FM 2e cyclusanalyse + samenlevingstest 13-05: Sikki: 3e follikelmeting 14-05: Barleeus 1e FM 14-05: Mariska165 2e echo 15-05: Tante Mars: operatie 15-05: Mariska165: zwemmers inleveren. 18-05: klussertje gesprek/controle gyno *bespreking ongi na provera* 19-05: Puck1234: biometrie "hoe nu verder? duurt een half uur" 25-05: Yvy30: 2e afspraak fertiliteitsarts 27-05: Quirine: bespreken resultaten 02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts NOD: 30-04: Djaar77 10-05: Anouk (moederdag) 15-05: traantje 17-05: Puck1234 21-05: Lauw 28-05: Loekie Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 28 maart Barleeus: start 06-05 met clomid 50 mg en daarna pregnyl Traantje: start 21-04 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Lauw: start 25-04 met Clomid 50 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 04-05 start 150E Puregon, 09-05 start Orgalutran Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 3e IUI: 14-05 1e FM Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI 02-05 Sikki: 1e ICSI 04-05 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes!
Wops en Maaik van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet ervan!!!!!!!!
Hey Sinja, Jou schema ziet er het zelfde uit als dat van mij alleen heb jij dan Puregon ipv gonalf en pregnyl ipv ovitrelle. en ik ga je nog ff een pbjte sturen
Wops en Maaik ik zie nu pas dat jullie zwanger zijn!!! Misschien is het leuk om toch ergens op de lijst te zetten dat jullie ons zwanger verlaten hebben.....
WOPS EN MAAIKE HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP! ! ! hadden jullie iets gevoeld waaraan je dacht dat het raak zou zijn deze maand? nieuwe meiden welkom hier! zelf kom ik maarf af en toe kijken om het mezelf niet te moeilijk te maken ik moet er namelijk iets minder mee bezig zijn. groetjes
@ lauw: heel veel succes met het lange wachten. Hoop voor je dat het raak is. @ wops: Wij hopen dat speciale gevoel allemaal snel mee te maken. Ik ben blij voor je dat het net voor de mmm toch nog gelukt is.
@wops: van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan! @lauw: voor mij geldt hetzelfde. Die verrekte wachtweken duren zo lang... ik lees dus wel mee, maar schrijf even iets minder. Even aan andere dingen denken! @leonie en sammie: helaas welkom hier! @hier: niet zo veel te melden. Heb pijnlijke tepels... maar dat is dan ook wel alles...