Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Ach wat jammer nou zeg! Hopenlijk is het dinsdag wel om naar huis te schrijven!
    Maar mss een domme vraag: Hoe groot moet een ei eigenlijk zijn?

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Barleeus balen zeg! Net nú deze maand dat je cyclus wat langer is! Maar misschien is het dinsdag bijna zover... spannend en succes

Vond het stukje op die site inderdaad echt heel mooi! Zeker de moeite waard om te lezen!
    Ben zelf veel op google ah zoeken maar soms wordt je daar alleen maar verdrietig van. Als ik waardes (vd zaadtest) ga vergelijken bijvoorbeeld..
    Maarja, zelf proberen we echt de instelling te houden van: het gaat ons lukken, het duurt alleen wat langer...

Douglas jij moet helaas dus ook een tijdje wachten. Wij helaas ook, wachttijd was 8 weken in totaal. Gelukkig nu nog maar 4,5 week.
    Ach voor we het weten is het vast zover!

Melissa ook voor jouw is het spannend. Bijna de eerste IUI! Succes!

Kleintjevoorons weet je familie ook wat het precies inhoudt, ook voor je gezondheid? Want onvruchtbaar kun je er toch niet van worden? Wel fijn dat je toch wat eerder terecht kunt...

Ikkie, fijn dat je snel serieus bent genomen door je huisarts! Spannend en ook veel succes!

Billie ook veel succes! Jullie hebben dus nog geen idee waaraan het eventueel zou kunnen liggen?

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Diaan1907: helaas, was ik maar overtijd...ik denk dat ik net te laat was met mijn profiel aanpassen. Het rare wel is dat ik deze keer maar 1 dag ongesteld was. Normaal is het 2, dat ik ook niet erg lang, maar het was nu wel errug kort!

Nou meiden, 1,5 dag niet op dit forum en ik moet al weer een paar pagina's 'doorworstelen'. Het gaat goed hier!
    Barleeus, spannend deze week! Succes!
    Ik ga ook ff je link bekijken.

Ik ben ook helemaal verbaasd hoe snel sommige meiden gaan met de onderzoeken. Onze gyn zei dat tussen de eerste afspraak en de tweede min. 6 weken moest zitten. Zo raar! Maar goed, vrijdag zullen we eindelijk meer inzicht krijgen waar het voor ons naar toe gaat. Kan niet wachten!
    Geduld zit niet echt in mij!

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @ Sinja: Ik denk niet dat ze er iets vanaf weten. Maar toch.. Heb altijd veel waarde gehecht aan de mening van mijn ouders. Maar deze keer gaan we het toch gewoon zelf beslissen. Komt wel goed..

@Zethu: Was inderdaad een lekker ontspannen weekendje. En vandaag een heerlijke typische zondag. Ben weer helemaal klaar voor het begin van de week!

@ Melissa en Barleeus en de rest: Knuffel terug voor jullie! En bedankt voor de link

@Diaan: Tuurlijk mag je ons je forum vriendinnetjes noemen, Wat mij betreft tenminste!

Maar nu ga ik nog ff op de bank hangen en straks lekker naar bed. Morgen dus even bellen naar het ziekenhuis of die info avond eerder kan. Waarschijnlijk is het geen probleem. Maar daardoor schuift alles wel een maandje naar voren. En kan de afspraak met de fert. arts ook eerder gepland worden.

En jullie niet te veel typen he :p:p anders moet ik morgen zo veel bij lezen!

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Barleeus, zeker een mooie website!
    Ik schrik er eigenlijk wel van dat, ondanks dat we pas sinds kort in de MMM zitten, ik toch wel heel veel gevoelens herken. Eng gewoon!

Onze gyn zei al wel bij de laatste afspraak dat alles in het tempo gaat, zoals wij het willen. Als we willen wachten, dan moesten we dat volgens haar vooral doen. Die rust zit helaas niet in mijn aard, maar die treinreis zoals beschreven op de site is eigenlijk best beangstigend!
    Ik merk al dat het nu al veel in mijn hoofd spookt, terwijl we nog maar net beginnen! :confused:

Meiden, hebben jullie dat ook al wel, of draaf ik gewoon al heel snel door? :(

6. billie12

billie12 Lid

15 nov 2008
    52
    0
    0
    @ Zethu, wil graag op de lijst erbij. Ben echt een kluns met plaatjes toevoegen. Hierbij de gegevens; 26 feb volgende afspraak bij gyn. Bezig sinds augustus 2007. thx!

@ Sinja, weten inderdaad nog helemaal niet waar we aan moeten denken. We hebben geduld.... de 26e zullen we meer weten.

slaap lekker allen.

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    @ zethu
    Zou je mij ook op de l;ijst willen zetten? bezig sinds mei 2008, eerste afspraak gyn. op 24 maart

8. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen forumvriendinnetjes :) (ik vond het zo leuk klinken)

ik ben blij dat jullie de moeite hebben genomen om de link te bekijken en dat jullie er dus het zelfde over dachten. Zo herkenbaar! bij ons gaat het zo snel dat we echt op een sneltrein zitten en dat is op zich niet zo erg want geduld is ook niet mijn sterkste kant maar soms wordt het wel allemaal even te veel. We merken nu al dat we de wens aan het verschuiven zijn. Eerst leef je alleen van maand tot maand en nu verkort je dat en ga je van afspraak naar afspraak en nu willen we alleen maar een eisprong en dan de iui en dan pas kijken we weer wat verder. We weten ook nog helemaal niet waar de trein langs komt (wordt het iui of ivf straks) maar we zijn wel al aan het rijden. En dan krijg je onderweg ook nog te maken met zoveel onbegrip wat je maar moet slikken en weg kijken. Ik heb zelfs al naar mijn hoofd gekregen dat bevallen ook pijn doet dus ik moest er maar wat voor over hebben :confused: en op mijn eigen verjaardag iemand die wist dat wij net te horen hadden gekregen dat we de mmm in gingen en dan (ze was wel al 12 weken zwanger) de hele avond zitten zuchten en steunen dat ze het zo zwaar had en ook al een buikband om! wat verwacht ze nou?! medelijden? sorry hoor maar daar kan ik me echt kwaad om maken! en soms krijg je steun van mensen waar je van te voren bij denkt, die gaat het niet begrijpen daar hoef ik niets van te verwachten en juist die mensen vragen hoe het gaat en na iedere afspraak hoe het is gegaan.
    Nou heel verhaal weer, lekker mijn hart gelucht, bedankt!

@Zethu: domme vragen bestaan niet hoor, eigenlijk kijken ze niet naar het ei maar naar dat waar het in zit, Het follikel daar zitten ook voedingscellen voor het eitje bij. Het zou ongeveer 20 tot 25 mm moeten zijn en vaak zetten ze voor de zekerheid bij 18 mm ongeveer de pregnyl spuit want vanaf 18 mm kan hij gaan springen. Mijn ei van 10 mm moet dus nog aardig groeien.

@melissa: is je test vandaag al donkerder?

@sinja: heb ik ook gedaan hoor, die waardes opzoeken. Je word er depri en verdrietig van en toch doe je het. Alsof je net zolang zoekt tot je ergens vind dat het helemaal niet zo erg is :(

@Sikki: Succes vrijdag, spannend hoor, ik wou dat ik je wat van mijn geduld kon geven maar helaas, dat heb ik ook niet. Niet wat dit betreft dan.

@kleintjevoorons: en kon je het verschuiven? Zou wel fijn zijn als het een maandje eerder is. Het duurt toch al allemaal heel lang. En met de informatie die je daar hoort kan je misschien echt een beslissing maken.

@ douglas en billie, ik zet jullie op de lijst hoor!

Liefs

9. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    In de MMM sinds begin 2009

Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI.
    Djaar77:Bezig sinds september '08,
    Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui
    Zethu: Bezig sinds nov '08
    Sikki: Bezig sinds december '07
    Diaan: Bezig sinds maart '08
    Maaik:Bezig sinds november '07
    Sinja:Bezig sinds januari '08
    Melissa79:Bezig sinds februari '08, 1e iui
    Douglas84: Bezig sinds mei '08
    Billie12: Bezig sings augustus '07

Afspraken
    17-02: Barleeus, derde follikelmeting
    18-02: Zethu, eerste afspraak
    20-02: Sikki, uitslag opwerktest, wordt het IUI of ICSI
    24-02: Diaan, eerste gesprek
    26-02: Billie, volgende gesprek Gyn
    maart: HSG
    17-03: Sinja eerste gesprek gyn.
    24-03: Douglas eerste gesprek gyn.
    22-04: Kleintjevoorons, IVF/ICSI voorlichtingsavond

Medicijnen

Djaar77 start met provera 10 febr.

10. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hoi allemaal (kleintjevoorons, ik volg je ;)), ik kom me ook gezellig bij jullie aansluiten.
    Hier ook sinds januari naar HA en gyn. Wij proberen nu sinds een jaartje (feb 08 pilstop). Ik ben erg blij met mijn beslissing om stappen te ondernemen. Gewoon lekker laten controleren en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ondertussen heb ik echo gehad (dag voor mijn ongi, dus gek dat het bij Maaik niet kon zover in de cyclus) waarin alles goed was, en zaad man getest: aantallen en beweeglijkheid goed, alleen heeft maar 3% normale vormen. HA gaf aan dat het niet goed was, maar gyn zag niets verkeerds... We gaan dus nog even kijken of we het nog een keer laten testen (had inderdaad ook beetje koorts gehad), maar denk het wel. Bespreek ik volgende keer met gyn. Uiteindelijk hoop ik dat het met hormonen opgelost kan worden (heb korte lf).

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland

Djaar77: Bezig sinds september '08,
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Maaik: Bezig sinds november '07
    Sinja: Bezig sinds januari '08
    Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui
    MilkHd: Bezig sinds februari '08

Afspraken
    24-02: Milk bloedprikken CD21
    maart: HSG
    03-03: Milk, uitslagen bloed gyn

Medicijnen

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hallo dames!
    Zoals jullie aan mijn ticker kunnen zien: ik ben eindelijk ongesteld geworden. Wat een opluchting zeg!
    Ik had gisteravond met naar bed gaan al een druppeltje bruin in mijn inlegkruisje, met afvegen gelijk al bruin en rood.
    Nu weet ik tenminste waar mijn buikpijn van de laatste dagen vandaan kwam! Heb nu wel behoorlijk veel last van mijn buik en rug, maar zal ook wel de laatste keer zijn dat ik blij ben dat ik mijn periode heb gekregen.

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Welkom MilkHd

14. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0

Djaar77: Bezig sinds september '08,
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Maaik: Bezig sinds november '07
    Sinja: Bezig sinds januari '08
    Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui
    MilkHd: Bezig sinds februari '08

Afspraken
    24-02: Milk bloedprikken CD21
    maart: Maaik, HSG
    03-03: Milk, uitslagen bloed gyn

Medicijnen

15. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Zo, ik heb mijn naam weer even bij de HSG in maart gezet!

Douglas, Billie en MilkHd, welkom hier.

Kleintjevoorons, wat fijn dat jullie je voorlichting wat eerder kunnen volgen (tenminste als het gelukt is, maar daar ik vanuit ;) ). Kan me voorstellen dat dat wel fijn is.

Barleeus, bedankt voor de tip van de site. Ik heb nog niet veel gelezen maar het ziet er erg herkenbaar uit. Wij staan ook nog net in het begin maar ik ben er elke dag mee bezig. In mijn hoofd heb ik alle senario's al tig keer doorgenomen. Kan me slecht concentreren op mijn werk en zit er erg veel aan te denken. Veel mensen zeggen dan dat je het los moet laten, maar dat lukt me dus niet! Helaas heeft mijn man er weinig behoefte aan om er over te praten. Ik moet het net als sommigen van jullie uit hem trekken. Gelukkig is er dit forum..
    Enorm balen trouwens dat je nu nog een keer naar het ziekenhuis moet voor de echo. Ik hoop dat het erg morgen mooi uit ziet!

Zethu, succes woensdag!

MilkHd, de echo kon bij mij niet omdat ze wouden kijken of er een eitje zat en daarna via een bloedtest of die was gesprongen. Ze hebben toen dus meteen een cyclusanalyse gedaan. Maar ik vind het zo ie zo raar dat het bij ons allemaal verschillend gaat. Bij de een gaat het enorm snel en de ander moet steeds lang wachten :x

16. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Heey forumvriendinnetjes en voor de nieuwe meiden welkom.. :D

Zethu en Sikki,toch weer ongesteld,ja je weet dat het komt maar toch weer een teleurstelling he..?

barleeus,het is ind. een mooie site heel herkenbaar,bedankt voor de tip.

Ik kan me nu opeens zo goed voorstellen dan heel veel relaties gewoon kapot gaan zodra het kinderen krijgen moeilijk gaat,niet dat ik er last van heb maar ons leven is nu wel anders,net zoals afgelopen weekend mijn vriend houd wel van een biertje in het weekend maar nu ik weet dat zijn zaad niet goed is snap ik niet dat hij gewoon een biertje blijft drinken en dan krijg je wel een soort spanning tussen elkaar,wat ik "vroeger" normaal vond vind ik nu raar..snappen jullie me nog..?
    Ik zelf zou dus nooit meer alcohol drinken als ik weet dat mijn vruchtbaarheid daar minder van word.
    Maar goed ik kan er goed over praten en ik vind het gewoon fijn om met jullie te praten,maar andersom zou ik het trouwens wel raar vinden als onze mannen met elkaar op een forum zouden paten net zoals wij dat doen.Maar ik wou wel dat hij er meer over zou praten dat lucht toch op zeg ik dan maar hij doet aan struisvogel politiek.. [-X

barleeus ik hoop echt dat je ei morgen groot genoeg is hoor blijf er in geloven..sterkte

Tot snel liefs!

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Welkom Milkhd!

Diaan wat herkenbaar zeg! Van dat biertje :) Mijn vriend let nu wel heel goed op, maar waarom toch die 2 biertjes op zaterdagavond. Aan de ene kant vind ik dat ik niet zo moet zeuren, maar aan de andere kant... je weet maar nooit! Hoewel als ik er iets van zeg hij wel iets anders te drinken neemt (maar ga dat ook niet doen als er vrienden bij zijn die van niets weten)

Sikki spannend vrijdag! Succes

Kleintjevoorons heb je het ziekenhuis nog gebeld en kan je eerder terecht?

Barleeus wat een zeikerd idd. Ik snap niet dat mensen zo kunnen zeuren in het bijzijn van iemand die heel graag zwanger wil worden...

Ik had vorige week ook weer een actie waarbij ik ff niet wist hoe te reageren... we hadden verjaardag en het hele huis zat vol bezoek. Op een gegeven moment zei een vriendin tegen mij: jullie zijn echt onze enige vrienden die niet zwanger zijn. Echt iedereen is zwanger! En vervolgens begon ze met een heel riedeltje mensen op te noemen die zwanger waren.. en ook allemaal binnen een hele korte tijd (zo van: die zijn 3 maanden geleden getrouwd, t was gelijk raak en 'die heeft in oktober huis gekocht en vonden t nu tijd worden' etc. etc.) en dat ze er zelfs over droomde dat ze zelf zwanger was omdat echt iedereeeen zwanger was. Ze bleef het maar herhalen. Zij weet dus niet dat wij bezig zijn, maar het was echt ff slikken, vooral omdat t ook écht zo is dat iedereen binnen een paar maanden zwanger is en wij al zo'n tijd die wens hebben. Tja, wilde het haar volgende week vertellen want dan zou ik haar 1 op 1 zien, maar weet nu niet zo goed of ik dat nu wel ga doen. Voelt zij zich misschien ook gelijk heel schuldig dat ze dat zo zei en durft ze er misschien helemaal niet meer over te beginnen.
    Ach ja, ik zie het nog wel... maar wel lastig die momenten!

18. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ diaan: voor mij is deze ongesteldheid een opluchting. Ik wist door de echo al dat ik niet zwanger was, maar bleef overtijd. Ik werd er gek van. Maar ik denk dat als ik hierna wel iedere ronde teleurgesteld zal zijn.
    Het is wel grappig, 3,5 jaar geleden had ik een echo gehad ivm overtijd zijn. Daar was niets op te zien. Toen moest ik een afspraak krijgen bij een gyn van de HA. In de tussenliggende periode ben ik ongesteld geworden. Nu heb ik afgelopen dinsdag echo gehad, ik moet woensdag naar de gyn. En ik ben weer in de tussenliggende periode ongesteld geworden :D

Dat van het biertje herken ik ook. Spreken we af dat hij niet veel zal gaan drinken: Neem ik nog een zatlap mee naar huis. En dan weten we nog niet eens of hij slecht of goed zaad heeft. Ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat hierin.

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Maaik, heel herkenbaar dat je je slecht kunt concentreren op het werk. Het blijft bij mij ook maar in mijn hoofd rondspoken. Ook ik heb alle scenario's al eens de revu laten passeren. Zit er zelfs aan te denken om me al op de wachtlijst voor adoptie te laten zetten. Niet dat dat nu aan de orde is of dat ik zeker weet dat ik dat zou willen, maar als het wel zo ver zou zijn, dan ben je zo alweer twee jaar verder voordat je uberhaupt in de selectieprocedure zit. Ach ja, misschien draaf ik ook wil door. Mijn vent houdt me in ieder geval al niet meer bij :rolleyes:

@Diaan1907, ook lekker herkenbaar dat biertje-verhaal. Ook ik kan het niet laten om er iets van te zeggen. Aan de andere kant denk ik ook, wat maakt dat ene glaasje nou uit. Als ie het echt op een zuipen zet, dan vind ik dat echt niet kunnen, maar 1/2 biertjes of wijntjes zal toch niet het verschil maken. Om je nou alles te ontzeggen...je moet natuurlijk ook nog een beetje lol in het leven houden (klinkt wel heel zwaar, haha). Het zal ons nog lang genoeg bezighouden!

@Sinja, vervelend al die zwangeren en verhalen om je heen. Mijn beste vriendin is net 6 weken zwanger, nadat ze 2 jaar lang wel/niet overwegingen heeft gehouden (en dat terwijl ze er al 1 van ruim 3 hebben). Maar dan wilde hij wel en zij niet, en dan weer zij wel en hij niet. En toen ik eind 2007 zij dat wij het heel graag wilden wist ze het nog steeds niet. Vervolgens zijn ze het er eindelijk over eens dat ze het allebei willen en is het gelijk raak :x
    Tuurlijk fijn voor ze, en helemaal voor hun kleine (eindelijk een broertje of zusje), maar het was eigenlijk MIJN BEURT! :(
    Net zoals ik eerder aan de beurt was als mijn collegaatje, en een andere vriendin, en nog eentje, en nog eentje...
    Ach ja, *zucht*, ik kan echt wel blij zijn voor een ander (gelukkig nog wel), maar ik zou het mezelf ook zo gunnen...

@douglas84, billie12 en MilkHd, welkom hier, hopelijk kunnen jullie je net zo vinden in onze verhalen!

@Barleeus, heel veel succes morgen! Dat ie maar goed gegroeid is!

@Zethu, alvast veel succes woensdag! Nog 1 dagje geduld!

@kleintjevoorons, weet je al of je de voorlichtingsavond eerder kan bijwonen? En heb je alles al een beetje kunnen laten bezinken?

@Djaar77, je bent nu al een paar dagen aan de medicatie, hoe voel je je daar onder?

@Melissa79, is de eerste IUI al een feit?

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ sikki: Tnx. En die ene dag is ook zo om. Morgen eerst naar de dietist, daarna een uurtje werken (eindelijk weer eens onder de collega's)
    Ff thuis wat eten. En als ik niet al te veel last heb van mijn ongi sporten.
    's avonds met mijn vriend naar zijn darten en dan is de dag al weer om.
    De afspraak is woensdag pas laat, maar ik ga me proberen de hele dag bezig te houden.

Deel Deze Pagina