Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    dat hoop ik ook voor jou.... Hebben ze al een keer een indicatie gegeven hoe snel je na een behandeling opnieuw mag beginnen?

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hier even een ego bericht.
    BAal als een stekker :(
    Zou vandaag de uitslag krijgen van de SLT. Deze was niet gelukt. "verkeerd getimed"
    lag niet aan ons. De test is te vroeg afgenomen.
    Ze vroeg of we gisteravond hadden gevreeen. Dit was niet het geval. Mijn ei zat er nog 22mm stond op het punt te springen zei ze. Vanavond weer gemeenschap en morgen weer een SLT :rolleyes:
    Ik vraag me af of deze wel lukt omdat ik nu steken recht heb en ik vermoed dat mijn ei nu is gesprongen en mijn vriend pas om 18:00 thuis is.
    Dus dan moeten we weer wachten tot volgende maand.
    Nou ja, ben een ster in wachten (niet dus), we zien morgen wel weer.

Hou me nu maar vast aan de gedachte dat er wel ergere rampen zijn, maar ik was zo benieuwd naar de uitslag.

Wordt vervolgd!

3. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    2005:
    Tante Mars: Bezig sinds oktober '05

2006:
    Klussertje80: Bezig sinds oktober '06

2007:
    Mariska165: Bezig sinds Januari '07
    Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter)
    Quirine: Bezig sinds juni '07
    Ladouce: Bezig sinds juli '07
    loekie1981: Bezig sinds augustus '07
    puck1234: Bezig sinds september '07
    lilmomo: Bezig sinds september '07
    Angelea: Bezig sinds oktober '07
    Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!)
    Traantje: Bezig sinds november '07
    Lauw: Bezig sinds december '07
    Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!)
    Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI)

2008:
    Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui)
    MilkHd: Bezig sinds februari '08
    puk25: Bezig sinds maart '08
    Diaan: Bezig sinds maart '08
    Tessa8: Bezig sinds april '08
    Douglas84: Bezig sinds mei '08
    Barleeus: Bezig sinds mei '08 (3e iui)
    Sammie88: Bezig sinds mei '08
    Loe: Bezig sinds juni '08
    Djaar77: Bezig sinds september '08
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Yvy30: Bezig sinds december '08

Afspraken:
    18-05: klussertje gesprek/controle gyno *bespreking ongi na provera*
    18-05: Tessa8: HSG
    18-05: Mariska165: 4e FM + uitslag samenlevingstest.
    19-05: Puck1234: biometrie "hoe nu verder? duurt een half uur"
    19-04: Sikki: telefonisch overleg gyn, mislukte ICSI punctie
    rond 23-05: Kleintjevoorons: Starten met de pil
    25-05: Yvy30: 2e afspraak fertiliteitsarts
    25-05: tante Mars: Dagopname Operatie(laproscopie) Eierstokken/Eileiders dichtmaken van een open (fout afgenavelde) navel.
    27-05: Quirine: bespreken resultaten
    02-06: Zethu: controle fertiliteitsarts
    04-06: Sinja: Pre-ivf/icsi spreekuur
    rond 06-06: Kleintjevoorons: Starten Decapeptyl + spuitles
    18-06: Kleintjevoorons: Uitgangsecho en eerste Gonal-F
    22-06: Sinja: Informatieavond/markt ICSI

NOD:
    30-04: Djaar77
    10-05: Anouk (moederdag)
    17-05: Puck1234
    21-05: Lauw
    28-05: Loekie
    01-06: Mariska165

Medicijnen:
    Djaar77: start clomid 100mg. op 01-05 (2de ronde)
    Barleeus: start 06-05 met clomid 50 mg en daarna pregnyl
    Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg
    Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde)
    Lauw: start 25-04 met Clomid 50 (2e ronde)
    Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde)
    Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui)
    Sikki: 04-05 start 150E Puregon, 09-05 start Orgalutran
    Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg

Behandeling in MMM:
    Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas)
    Barleeus: 3e IUI: 16-05
    Sen13: 1e iui mislukt
    Anouk: 5e IUI 26-04
    Traantje: 1e IUI mislukt
    Sikki: 1e ICSI 04-05 mislukt

Voor het kopieren van de lijst:
    -de lijst quoten.
    -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen
    -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen :)
    -aan het plaatje hoeven we niets te doen!
    succes!

4. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Allemaal,

Ik dacht dat het wel weer een keer tijd was voor een nieuw plaatje dus ik heb hem veranderd. Als iemand het er niet mee eens is hoor ik het graag.

Billie wat erg dat het is mis gegaan. Veel sterkte nog ermee. *knuf*

Mariska ik duim voor je morgen, tuurlijk zijn er ergere rampen maar daarom is het nog wel heel vervelend. Weer een maand wachten wil je nou eenmaal niet. Het duurt alemaal al zo lang. Succes morgen en vanavond :oops:

Kleintje, Heel heel veel succes. Spannend zeg dat het nu echt gaat beginnen. Eindelijk dan weer een echte goede kans dat je zwanger word straks. Ik duim voor je hoor!!

Sikki ook succes morgen met je gesprek in dusseldorf. Ik hoop voor je dat je ook snel mag beginnen.

Voor iedereen die ik nog vergeet. *knuf*

Zethu heb je vandaag al op de weegschaal gestaan. Ik hoop voor je dat het net zo goed is gegaan als vorige week want dat was toch een superweek!! En je hoeft niet perse te sonja bakkeren hoor. Dat doe ik ook niet maar het zijn wel lekkere lichte maaltijden. Maar die krijg je dan natuurlijk ook wel van je dietiste. Ga zo door! ik ben trots op je hoor!

Hier gaat het goed. De iui is ook goed gegaan en nu is het weer afwachten. Vrijdag en zaterdag heb ik erg veel last gehad van de pregnyl, veel huilbuien gehad. Gelukkig is het topje er weer af en zijn die :evil: hormonen weer redelijk onder controle.
    Ik ben vorige week begonnen met hardlopen en het bevalt me erg goed. Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen maar het gaat erg goed. Ik heb ergens lessen gedownload die je op je mp3 speler kan zetten. Dan word er tegen je gezegd wanneer je moet wandelen en wanneer je moet hardlopen (ik ga nog niet zo hard hoor) Op deze manier kan je het rustig opbouwen zonder in je ene hand een schema en in de andere hand je stopwatch. Ben erg trots op mezelf en het is echt lekker om je frustraties/verdriet er uit te lopen.

5. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    milkhd ik heb al veel onderzoeken gehad maar inderdaad nog geen van die twee die jij vroeg (ben weer de naam kwijt oh ik ben zo vergeetachtig) maar ik ben geopereerd aan mijn baarmoedermond en die onderzoeken vooraf tel ik ook mee maar dat was niet om zwanger te worden maar voor mijn pap 4.
    waarom ben jij eigenlijk gestopt bij de gyn?

barleeuws: wat leuk hardlopen goed van je om zo via je mp3 rustig te beginnen zo heb je de minste kans op blessures. fijn dat de iui goed is gegaan en nu weer die verdomde lange wacht weken.

sikki succes met je gesprek morgen.

zethu: hoe was je weegmoment vandaag?

mariska: wat vervelend dat het vandaag niet gelukt is hopelijk is je ei vanavond nog niet gesprongen en ben je nog op tijd morgen.

kleintje: grappig dat je zo blij kunt zijn met je menstruatie super dat het nu eindelijk gaat beginnen succes.

groetjes puck

6. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Puck,

Ja het hardlopen is zeker leuk en het rustig opbouwen moet wel hoor, de eerste les had ik na een minuut al het idee dat ik dood ging. pfffff. slechte conditie. Vandaag heb ik les 4 gedaan en het gaat echt al beter. Als het goed is kan ik over 9 weken 5 km lopen. Kan ik me nu nog niets bij voorstellen maar dat schijnt iedereen te hebben. hahaha....

Zo pap 4 dat is wel heftig geweest dan zeg... Je moet dan wel door een hel zijn gegaan. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben denk je of slaat dat nergens op?? ik heb geen idee hoor :oops:

Liefs...

7. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    barleeuws: het zou kunnen omdat ik niet meer heel mijn baarmoedermond heb dat ik te weinig vruchtslijm aanmaak waardoor de zaadjes de weg niet kunnen vinden.(dit zei mijn gyn)
    een half jaar geleden vroeg ik daarna (bij mijn ff arts) toen zeiden ze nee hoor ik zie genoeg slijm dus dat zit wel goed. maar dat ga ik morgen zeker nog een keer navragen misschien is het in het begin wel goed maar niet op het eind weet ik veel???

8. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    @kleintje: nu begint het dus echt... spannend!!!!
    @maris: ehm, begrijp ik het nou goed? SLT zonder de avond ervoor gevreen te hebben? en verkeerd getimed, ei springt toch binnen nu en een dag ofzo, met 22mm? en na eisprong leeft het eitje ook nog wel 5 uurtjes ofzo, dus gewoon als mannetje thuiskomt aan de bak ;)Hopelijk morgen beter nieuws!
    @barleeus: mooi plaatje hoor! en spannend, IUI 3
    @zethu: en?
    @tessa: hoe was de hsg?
    @puck: ik ben niet gestopt met de gyn, de gyn zei me gewoon dat ik na een goede HSG een half jaar moest proberen voor ik terugkom... wat is er bij jou wel onderzocht: zwemmers? chlamydia? hormoon? succes morgen!

9. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    milkhd: ja al die dingen zijn onderzocht en cyclus gevold dmv inwendige echo en samenlevingstest alles was bij mij ook goed en we moesten het ook nog een half jaar proberen en dat is nu voorbij.

10. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Lieve meiden,
    bedankt voor jullie lieve berichtjes zeg!!

Wat was die HSG pijnlijk zeg!!! :cry:
    Deed echt onwijs zeer.
    Maargoed, ik ben er vanaf.

Mijn eileiders zijn goed toegankelijk!!! :D :D
    We zijn er zo opgelucht over!! We konden meteen meekijken op het scherm.
    Er was gelukkig maar 1 arts en 1 verpleegkundige aanwezig. Die onwijs lief waren!!
    Er werd goed verteld wat er te zien was en hoe dat werkt.
    Maar het zag er heel mooi uit dat het goed wegliep, ondanks de pijn. Het deed echt pijn :oops: wil niet zeuren hoor, heb alles over voor een beebje!!
    Ben alleen nu blij dat dat in ieder geval goed is.

Nu moeten we een half jaar aankijken, ook omdat we nu meer kans hebben om zwanger te worden! Hopelijk mogen we snel zwanger worden nu.
    Als we binnen een half jaar zwanger worden, dan moeten we even contact opnemen en dan krijgen we een echo.
    Anders als het niet binnen een half jaar mag lukken natuurlijk ook bellen en dan gaan ze kijken wat ze verder kunnen doen.

Ik ben trouwens vanmiddag niet lekker geweest, draaierig en misselijk.
    Nu heb ik dat ook nog met vlagen. Hopelijk gaat het snel weg.

Sorry voor mijn ego berichtje!

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

wilde gisteravond nog reageren. Maar kon niet op het internet komen :x
    Maar goed, ik voelde gistermiddag tegen 13.30 pijn rechts onder in mijn zij. O shit dacht ik daar gaat mijn ei :rolleyes: Vriend al in gelicht. Zou zo snel mogelijk thuis komen. Tegen 17.30 de daad gedaan :oops: Vanmorgen naar de gyn. Ik had geweldig mooi helder slijm en ze dacht dat de SLT wel goed gelukt was. Ze zei zelfs misschien wordt dit wel een mooie zwangerschap zei ze :D Dat zou helemaal geweldig zijn.
    Vanmiddag krijg ik de uitslag van de SLT en dan hoef ik maandag alleen nog maar bloed te prikken en dan krijgen we een uitnodiging voor de uitslagen van alle onderzoeken.
    Nou toch waarschijnlijk nog een happy end wb de SLT.

@Tessa, oh die HSG daar hoorde ik mijn collega ook al over. Hoop dat ie mij bespaart blijft. Maar ja wat moet dat moet. In ieder geval goed nieuws. Hoop dat het snel raak is ;)

Iedereen een fijne dag verder, Liefs mij ;)

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ sikkie: ben benieuwd wat voor nieuws je dan vandaag te horen krijgt.
    Heel veel succes.

@ kleintjevoorons: jippie, het gaat beginnen voor jullie.
    Klopt het dat je dan nog een keer ongesteld moet worden of hoe zit dat?

@ mariska: kan me voorstellen dat je baalt zeg. Hoop dat het nu dan wel lukt.
    Heb je gisteren nog geklust? Wat je ei blijft 24 uur he.

@ puck1234: heel veel succes vandaag.

@ barleeus: yep heb gisteren op de weegschaal gestaan. Helemaal happy, was nog beter als vorige week.
    Ik ben er echt bijna! 102.6 :D Al denk ik dat ik door gisteren er helemaal ben.
    Ik lig namelijk met de griep plat. Gisteren kon ik amper eten. Na een halve boterham zat ik al vol
    Gisteravond alleen maar bouillon naar binnen gekregen. En 's avonds nog een cracker. Toen begon ik eindelijk honger te krijgen.

Het is zeker lekker om je frustraties/verdriet eruit te lopen. Dat heb ik ook met mijn wandelingen. Baal er wel van dat ik vandaag niet kan gaan.

@ tessa: gelukkig dat alles goed was met de hsg. Jammer dat het zo'n pijn deed zeg. Daar keek jij toch het meeste tegen op?
    Heb je dan alleen tijdens het onderzoek pijn, of ook daarna?

@ mariska: gelukkig dat het nog gelukt is zeg. Hoop trouwens dat de SLT gelukt is.

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wow, wat supergoed van je Zethu!!! Dat heb je echt snel en goed voor elkaar gekregen dan!!! Wanneer mag je dan weer naar de gyn? En voor nu natuurlijk beterschap!!!

Billie heel veel sterkte. Echt heel erg voor jullie :(

Tessa fijn dat je hsg goed was! Toch weer een klein stapje verder! Nu maar hopen dat dit positief werkt en dat je nu snel zwanger bent!

Mariska, fijn dat de slt goed was! hihi, om half 6 direct maar aan de klus! Maar jij 'voelt' je ei dus altijd goed? Ik voel em helaas nooit. maakt verder niet uit, hij is er gelukkig wel iedere maand ;)

Barleeus, ik heb een tijdje geleden ook zo'n mp3 gedownload. Heb jij ook met de belgische Evy??? Na 27 lessen kun je 5 km hardlopen. Ik ben nu bij les 20 ongeveer (maar kon wel wat later instappen, het begin was echt heel erg makkelijk) Veel succes! Ik haat hardlopen, ik haat eigenlijk alle sporten. Maar ik moet wel wát blijven doen. Mijn zomerkleren van vorig jaar zitten nog behoorlijk strak...moet dus wel iets af nog.

Ohhhh kleintje, ik vind het zó spannend voor je! Echt jij mag nu ook starten.. komt steeds dichterbij :D Ben heel benieuwd hoe het je vergaat. Heel heel veel succes!

Sikki hoe is het met je? Had je vandaag een gesprek met je gyn?

Nog 2 weken en 2 dagen en dan hebben we het pre-ivf spreekuur :D

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Nou Sinja, ik heb eigenlijk nog nooit bewust mijn ei gevoeld.
    Maar omdat op de inwendige echo gisteren te zien was dat hij 22 mm was. Zei de gyn ook van die staat op knappen.
    En smiddags had ik een stekende pijn onderinmijn buik rechts ik dacht dat moet mijn ei zijn. Heb die pijn wel eens vaker, maar had het nooit gelinkt naar mijn eisprong.
    aar volgens mij voel ik hem ook niet vaak hoor.

Liefs Maris

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ sinja: over 2 weken terug. Die zal d'r ogen uitkijken. Ze was er van overtuigd dat ik het niet zou redden. Ik geef haar zelfs nog wat extra kilo's erbij haha. :)

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @Zethu,
    Ja deed erg zeer :( Ik keek er inderdaad tegenop, had het ook van te voren gemeld en toen zeiden die verpleegkundige die erbij was dat er vrouwen zijn die helemaal niks voelen.. Toen dacht ik ooooooo..
    Maar dat was bij mij dus niet het geval! Bah zeg wat een pijn!! Het deed trouwens zeer tijdens het onderzoek.
    Daarna voelde me ik niet zo lekker, beetje draaierig en licht in mn hoofd.
    Gelukkig was m'n man bij me die me steunde.

@Sinja,
    Wij hopen ook dat dit positief mag werken en dat we nu snel zwanger zijn!!
    Wat spannend voor jou zeg over 2 weken en 2 dagen!!

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ tessa: aan de ene kant wil ik graag een hsg, maar ik kijk zo op tegen de pijn. Ik ga het over 2 weken gewoon overleggen met de gyn. Mss wil ze het zowiezo. We zien wel

18. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @zethu: ik blijf het echt zo knap vinden dat je al zo veel afgevallen bent en dat het gewoon maar door blijft gaan, na ja, gewoon! Je doet er natuurlijk ook veel voor! Is je uiteindelijke streven ook echt die BMI van 35 of ga je nog verder?
    Spannend, over 2 weken naar de fertiliteitsarts. Ik ben benieuwd!

@tessa: balen dat het zo zeer deed, maar gelukkig was alles goed en de boel is nu goed doorgespoten, dus wie weet helpt het.

@baleeus en sinja: knap dat jullie dat hardlopen doen. Ik heb er ook echt zo'n hekel aan. Doe het dus ook nooit, maar ga wel skeeleren, vind ik toch wat leuker en beter vol te houden...

sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik moet weer aan het werk :D

19. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Tessa wat fijn dat je het gehad hebt nu, bij mij deed het ook zo'n pijn :oops: maar het is wel een opluchting als alles goed blijkt te zijn. Bij mij vertelde ze ook van te voren dat sommige niets voelde en dat bij sommige de tranen over de wangen liep. Nou daar zat ik behoorlijk dicht tegenaan. Daarna was het wel gelijk over, nog wat lichte krampjes de hele dag maar dat is te verwaarlozen. Voel jij je al weer helemaal goed? Alleen al het feit dat je het achter de rug hebt en het allemaal goed was zorgt er vast voor dat het al weer beter gaat. Sterkte nog.

Zethu, wat zal ze staan te kijken volgende keer. Het is je toch maar mooi gelukt. Nog 0.6 kg te gaan. Dat haal je vast! je kan het! En dan? ga je nog een tijdje door hiermee? Je ziet nu dat je het kan en dat je er voldoening uit haalt. Tenminste dat lijkt me zo. Je moet toch ongelofelijk trots zijn op jezelf. En anders ben ik het hoor! Natuurlijk hopen we dat je snel zwanger bent en dan moet je het afvallen even laten voor wat het is maar tot die tijd zou ik toch nog even doorgaan! Succes deze week met die laatste 0.6 kg.

Sinja, ik loop inderdaad met de belgische evy. De vriendelijkheid zelf. :)
    Knap dat je het volhoud als je er een hekel aan hebt. Ik vind het heerlijk! Had dat ook nooit gedacht van mezelf, dus ik verbaas me er nog iedere keer over maar ik loop echt graag. Kijk al weer uit naar de volgende les. En ik vond de eerste lessen echt heel moeilijk hoor want ik heb echt een conditie van 0,0 dus ik ging na een minuutje lopen al echt met mijn tong op mijn knieen :pale: :)

Liefs...

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ traantje: Ik blijf gewoon doorgaan met afvallen tot ik zwanger ben. Hoe minder ik weeg hoe beter. Ik heb echt een hekel aan het 3 cijferige getal in te vullen op de fitness-apparatuur. dus dat wil ik zowiezo bereiken. Hoeveel meer ik er nog af krijg zien we dan wel.

@ barleeus: Net zoals ik net tegen traantje zei, we blijven doorgaan. Ik weet van mezelf dat ik mezelf over het algemeen lekkerder voel als ik minder weeg. Maar door mijn eetstoornis verleden durfde ik niet goed meer te lijnen. Was bang dat ik dan weer vreetbuien kreeg. Doordat ik deze buien toch al 5 jaar niet meer heb durf ik het ook aan om nog iets verder te gaan. Zoals ik nu eet loop ik ook niet het gevaar om buien te krijgen.
    Enne doordat ik nu ziek ben haal ik die 0.6 zeker. Ik moet wel bekken dat ik nu even iedere dag op de weegschaal sta om te kijken dat het niet te erg wordt. Maandag kon ik namelijk amper eten. En daardoor was ik gisteren al 2 kilo kwijt. Maar vanmorgen kwam ik erachter dat er toch wel al weer 0.5 kilo aan zit, terwijl ik lange van normaal eet. Ff in de gaten houden dus.

Deel Deze Pagina