Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ kleintje: wat fijn dat je bijna geen last van bijwerkingen hebt. En idd die opvliegers door de medicatie is mij ook al uitgelegd als overgangsverschijnselen.
    Grappig hoe je je onderschrift hebt gemaakt!

2. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    ff checken hoor

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @Zethu, Tnx, en hoe vind je mijn avatar :p:p

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Kleintje leuk om van je te horen! Ik was echt heel benieuwd! Over 1,5 maand hoop ik net zo ver als jou nu te zijn :D Dus ik vind het echt heel interessant te lezen hoe het je vergaat! Tegen mij hadden ze ook al verteld dat je overgangsklachten kan krijgen... Fijn dat het spuiten zo goed gaat! Ik heb vrijdagavond thuis nog 1x geoefend met spuiten en vloeistof (water) inspuiten. Had een extra naaldje meegekregen. Ging gelukkig goed, alleen vond het ietsjes spannender als in t ziekenhuis, maar heb alleen nog met de puregon-pen geoefend nu.
    Hoe laat spuit jij iedere dag? En gaat inderdaad heel snel joh!

Dat boek is echt geweldig! Heel herkenbaar! Heb em in 1x uitgelezen en blader/lees er nu nog heel vaak in :)

Zethu fijn dat het nu geregeld is met het uwv. Hoe zit het nu precies met je werk?

5. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    He he, valt toch niet mee hoor, dat onderschrift en ik kan er zo weinig kwijt.... maar goed
    Ik had vrijdagavond dus een heel verhaal geschreven..stom genoeg heb ik het zelf niet even opgeslagen - ff wat eten en dan zal ik het nog eens doen

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, Ik moet elke dag ergens na 16:00 spuiten. Tot nu toe heb ik het telkens gedaan voor ik naar bed ging omdat ik savonds laat pas thuis kwam. Eerst moet het spuitje nog een half uurtje uit de koelkast anders is het erg koud in je buik. Maar wil door de week spuiten als ik thuis kom van de universiteit. Mooi dat het goed gaat met oefenen. Jij gaat toch ook decapeptyl spuiten? Die zijn ook erg makkelijk. dopje er af. plekje zoeken en dan is het al weer gebeurd voor je het in de gaten hebt.
    En over 1,5 maand weet ik al of het allemaal gelukt is.... echt super spannend en voor jou natuurlijk ook! EN als je meer wilt weten mag je altijd pb-en he!

7. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    #1487 loekie1981, 7 jun 2009
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
    @ Zethu: Hoe kan het dat veel van jullie wel meer tekst kunnen neerzetten en de url van de banner kan ik niet bij afbeelding plakken, ik krijg dan het bericht "ongeldig bestand", ook die van ff kan ik daar niet plakken - hoe heb jij dat gedaan dan? Ik heb m nu gewoon even bij de tekst geplakt...

Hier nog even mijn ervaring met de HSG
    Ik zag er echt enorm tegenop door de "horror"- verhalen die je overal leest..Echt heel veel vrouwen geven aan dat zij echt veel pijn hebben gehad - Dit is mij echt super meegevallen!
    Mijn vriend is lekker met me meegegaan voor de mental support, dat vond ik wel fijn - haha hij was alleen even vergeten dat ik daar ook nog lag. Hij vond het errug interessant wat de gyn allemaal voor instrumenten had en het spuitje en de vloeistof ... Nou goed, het begon natuurlijk met het openen van de baarmoedermond, dat vond ze erg lastig en dat was ook wat het langste duurde. Zelf merkte ik daar eigenlijk weinig van.. nou toen de vloeistof inspuiten, dat voelde ik wel even maar met 3x diep ademhalen was het het vervelende gevoel alweer over. Rechts liep het niet goed door dus daar hebben ze even door moeten spuiten en duwen, maar toen ging het daar ook door. Over twee weken moet ik terugkomen voor de definitieve uitslag, maar ze gaf al aan dat die eileider dus wel degelijk wat verstopt zat en dat het doorspuiten er nu voor heeft gezorgd dat ik meer vruchtbaar ben.. Blij dat ik het onderzoek heb gehad dus!

@ Lauw : Jammer dat het bij jou een wat mindere ervaring was :( en balen van je infectie.. Wel fijn dat ze bij jou meteen weer de FM doen, wou dat ik die ook weer kreeg.. vind ik echt beter, dan weet je tenminste zeker wanneer het klussen 'nodig' is!

@ Kleintje en Sinja : Vol goede moed voor jullie ICSI!
    @ Sikki : Jij hebt naar nieuws gehad :( Nu staat de druk er helemaal op - en de mensen maar zeggen dat je er niet te veel aan moet denken pfff . Succes!

@ Yvy, puck, lauw en barleeus : succes morgen en overmorgen!
    X van hier

8. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    2005:
    Tante Mars: Bezig sinds oktober '05

2006:
    Klussertje80: Bezig sinds oktober '06

2007:
    Mariska165: Bezig sinds Januari '07
    Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!)
    Quirine: Bezig sinds juni '07
    Ladouce: Bezig sinds juli '07
    loekie1981: Bezig sinds augustus '07
    puck1234: Bezig sinds september '07
    lilmomo: Bezig sinds september '07
    Angelea: Bezig sinds oktober '07
    Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!)
    Traantje: Bezig sinds november '07
    Lauw: Bezig sinds december '07
    Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!)
    Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI)

2008:
    Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui)
    MilkHd: Bezig sinds februari '08
    puk25: Bezig sinds maart '08
    Diaan: Bezig sinds maart '08
    Tessa8: Bezig sinds april '08
    Douglas84: Bezig sinds mei '08
    Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui)
    Sammie88: Bezig sinds mei '08
    Loe: Bezig sinds juni '08
    Djaar77: Bezig sinds september '08
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Yvy30: Bezig sinds december '08

Afspraken:
    08-06: Yvy30: bloed prikken, om 14.00 uur bellen voor de uitslag en verder beleid
    08-06: Puck1234: Vervolg gesprek
    08-06: Lauw: 2e FM
    09-06: Barleeus: FM
    17-06: Mariska165: Uitslag!!!!!!
    18-06: Kleintjevoorons: Uitgangsecho en als deze goed is de eerste Gonal-F
    19-06: Loekie evaluatie gyn na HSG
    20-06: Sikki: start Decapeptyl
    22-06: Sinja: Informatieavond/markt ICSI
    02-07: Sikki: uitgangsecho
    04-07: Sikki: start Puregon 225E
    13-07: Sikki: eerste FM

NOD:
    30-06: Mariska165
    02-07: Loekie

Medicijnen:
    Djaar77: start clomid 100mg. op 01-05 (2de ronde)
    Barleeus: start 01-06 met clomid 50 mg en daarna pregnyl
    Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg
    Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde)
    Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde)
    Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui)
    Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 225E
    Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg
    Kleintjevoorons: 04-06 Decapeptyl, 18-06 Gonal-F
    Lauw: start 26-05 met Clomid 50 (3e ronde)
    Yvy30: 26-05 gestart met 1e ronde Clomid 50mg
    Zethu: 23-05 Provera (indien niet spontaan ongi) Op CD 3 start Clomid 50 mg

Behandeling in MMM:
    Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas)
    Barleeus: 4e IUI: ??
    Sen13: 1e iui mislukt
    Anouk: 5e IUI 26-04
    Traantje: 1e IUI mislukt
    Sikki: 1e ICSI 04-05 punctie mislukt, 2e ICSI 20-06
    Kleintjevoorons: 1e ICSI 04-06

Voor het kopieren van de lijst:
    -de lijst quoten.
    -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen
    -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen :)
    -aan het plaatje hoeven we niets te doen!
    succes!

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ loekie: jippie, die doet het

@ kleintjevoorons: Heel toepasselijke avatar! Heel goed gevonden. Ziet er trouwens heel mooi uit ook.

@ loekie: gelukkig dan dat je de hsg hebt gehad. En nu maar hopen dat je snel posi test.

Ik weet niet hoe het kan dat ik zoveel tekst buiten de banner er bij kan plaatsen. Ik heb wel het max aantal tekens er in staan. Mss ligt het aan hoeveel tekens de banner uit bestaat?

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoi allemaal.. ik weet niet of ik hier op mijn plek ben, maar wij zijn ook begonnen met onderzoekjes ivm het nog niet zwanger zijn. Vandaag is het zaadonderzoek op de bus gegaan en krijgen we hopelijk vrijdag de uitslag. Ik kan steeds wel janken van de stress. Wat erg is dat joh. Na dit onderzoek ben ik zelf aan de beurt.. een ei heb ik wel, want ik gebruik ovulatie testjes. De vraag is dus of ze wel door de eileider heen komen.. Ik heb al wat dingen gelezen over deze onderzoeken dus ik kijk er lichtelijk tegen op. Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen?

1.wanneer de uitslag van het zaadonderzoek goed is gaan ze mij onderzoeken. Doen ze dit ook wanneer de uitslag niet goed is? Kijken ze dan alsnog naar de factoren die bij mij zouden kunnen meespelen?

2. hoe komen jullie de tijd een beetje goed door? Ik wordt nu al gek en mijn vriend ook. Veranderd het wanneer je weet waar je aan toe bent of blijft het altijd moeilijk?

3. Hoevaak komt het voor dat een stel ECHT geen kinderen kan krijgen (dus ook niet middels IVF/ICSI/IUI etc..

Zou me zo erg lijken namelijk.. :(

11. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    #1491 puck1234, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
    muppet welkom hier!
    het is natuurlijk een spannende tijd en kan me heel goed voorstellen dat de tranen nader liggen dan het lachen.
    probeer toch je gedacht wat te verzetten anders maak je jezelf helemaal gek en ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan ikzelf heb er ook vaak moeite mee.
    op vraag 1 weet ik geen antwoord maar ik denk dat ze je altijd wel even onderzoeken.
    vraag 2 tijd doorkomen is af en toe moeilijk zoek afleiding en probeer je niet op internet gek te maken.
    vraag 3 die klans ie erg klein probeer daar niet aan te denken.
    geef de hoop pas op als de artsen pas zeggen dat het echt niet meer mogelijk is!
    ze kunnen voortaan zo veel houd dat in gedachten.

sterke

ik ben net terug van het ziekenhuis en we gaan beginnen met iui in de natuurlijke cyclus ik ben benieuwd ik ben het laatste half jaar z,n stresskip geweest en nu ben ik er zo rustig onder ik laat het maar over me heen komen. ik heb z,n fijne vrouwelijke arts echt super geschikt voor het vak.:)

groetjes puck

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Puck, dank je voor je antwoorden :)
    Ik ben blij dat er zulke fora bestaan waar je je even kunt uiten en vragen kunt stellen. Ik hoop dat het voor jullie niet lang meer duurt voordat jullie zwanger zijn.. heel veel succes met de IUI!!!

13. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Hi Muppet - "helaas" welkom hier... Jammer dat het bij jullie ook nog niet gelukt is.. jullie zijn een jaartje bezig als ik het goed begrijp met 11 rondes? Als je je gegevens doorgeeft kunnen wij er op de lijst bij zetten als je wilt.. Bezig sinds, evt afspraken, NOD..
    Nog even antwoord op jouw eerste vraag: Volgens mij onderzoeken ze de vrouw altijd hoor - Bij ons was ook het zaad van mijn vriend minder, maar ze gingen ook bij mij al meteen starten hoor..
    Wat betreft vraag twee : gewoon maar doen wat je anders ook doet en inderdaad, je kunt jezelf zo gek maken door alle verhalen op internet.. Ik denk dat je het gewoon maar een beetje over je heen moeten laten komen - schrijf je vragen op en neem ze mee naar je gyn. Succes!

@ puck1234 : Volgens mij heb ik dan helemaal gemist wat bij jullie t probleem was - waarom gaan ze bij jullie voor IUI? Trouwens wel fijn - gaat er iets gebeuren!

X

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dank je voor je reactie Loekie. Ik wil wel op het lijstje;

Bezig sinds september 08
    NOD 25-06
    Afspraak 12-06 uitslag onderzoek

Thanks!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Loeki: Wat fijn dat je de HSG zo goed hebt doorstaan. En jij nu dus ook meer vruchtbaar!!!

@Muppet: helaas welkom hier. Ik kan je niet zeggen wat je moet doen om er minder mee bezig te zijn. Bij mij komt en gaat het met vlagen. Helaas komt het wat meer dan dat het gaat ;)
    Hoe langer het duurt, hoe beter het je waarschijnlijk afgaat.

@Kleintje: Wat goed te horen dat het je zo meevalt. Ik heb al zoveel nare verhalen over de Decapeptyl gehoord (dikke naalden), dat ik er helemaal tegenop zie. Maar na jouw positieve bericht zie ik het wat minder zwart tegemoet. En voor wat betreft de overgangsverschijnselen, ik ben benieuwd of ik er wat van herken ;)
    Ik zie er wel tegenop dat ik straks 2x per dag Puregon er bij moet gaan spuiten. Zo'n hoge dosering vind ik ook wel eng. Maar volgens mij hoef ik niet zo snel bang te zijn voor overstimulatie ;)

@Sinja: mijn boekje 'Open Zenuw' is ook vorige week (of zelfs de week daarvoor) al binnengekomen. Ik heb het nog niet gelezen. Bij het doorbladeren las ik wat stukjes en daar werd ik zo emotioneel van dat ik het nog niet kan opbrengen om het verder te lezen. Eind volgende week gaan we heerlijk een weekje op vakantie dus dan neem ik 'm mee. Kan ik lekker achter de zonnebril de ogen uit m'n kop janken :)

Dit weekend is het nieuws van de lage eicelreserve wat verder ingedaald. Van de arts kreeg ik nog het bericht dat de waarde bij mijn leeftijd gemiddeld 3 zou moeten zijn en ik heb dus een waarde van 0.39... (en bij 0 is het echt helemaal over en uit, dan zijn alle eitjes op). Dit hoort eerder bij een 40+ vrouw. De tijd begint dus te dringen.
    Mijn zus heeft zich al wel aangeboden als eiceldonor, mocht het zover komen, dus dat geeft wel een bepaalde rust. Zij heeft al 3 kinderen (van alle 3 in 1 poging zwanger geraakt), dus haar gezin is compleet. Wel is ze 7 jaar ouder als ik ben, dus mochten we dit traject in moeten, dan is ook hier haast geboden. Een eiceldonor mag niet ouder zijn dan 40 jaar en is bij voorkeur onder de 36 jaar.
    Anders heb ik gelukkig nog een zus die iets jonger is, maar zij heeft nog geen kinderen en wil ze zelf ook heel graag. Dus zij is niet direct een optie.
    Maar goed, ik ga maar niet op de zaken vooruit lopen. Over een kleine twee weken ga ik ook weer beginnen! En ik ga heel hard mijn best doen om zelf een paar mooie eieren te broeden :)

16. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    jeetje sikki wat een nieuws ik zou ook schrik hebben als je te horen krijgt dat je eitjes bijna op zijn. is je cyclus ook onregelmatig?
    succes

loeki: ze hebben bij ons geen oorzaak gevonden alles is goed maar omdat we al zo lang bezig zijn krijgen we toch IUI

groetjes

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Puck: nee, dat is ook het gekke. Ik heb een vrij regelmatige menstruatie 26-28 dagen met soms een uitschieter naar 30 dagen.
    Wel menstrueer ik maar 1 dag met donker rood bloed. En niet heel erg heftig.
    Mijn moeder kwam met midden dertig ook al in de overgang en midden veertig stopte bij haar de menstruatie helemaal. Het schijnt helaas erfelijk te zijn :x
    Wel heb ik af en toe last van nachtzweten en heb ik momenten dat ik heel erg duizelig ben.

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    2005:

2006:

2007:

2008:

Afspraken:
    08-06: Yvy30: bloed prikken, om 14.00 uur bellen voor de uitslag en verder beleid
    04-07: Sikki: start Puregon 450E

NOD:

Medicijnen:
    Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E

Behandeling in MMM:

-de lijst quoten.
    succes!

19. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @Loekie: Fijn dat bij jou de HSG zo goed is verlopen.. en hij was dus zeker nodig.. maar uiteindelijk alles open kunnen spuiten... super vruchtbaar dus.... ik duim voor je...

@Sikki: Fijn dat je nu wat rust hebt gevonden... natuurlijk ook hartstikke lief dat je zus zich al meteen aanmeld.. maar jij gaat gewoon zelf een heel mooi eitje broeden...!!!

@Muppet: welkom hier... en ja... er minder mee bezig te zijn... makkelijker gezegd dan gedaan.. zeker in de MMM wordt je ook nog geconfornteerd met verschillende onderzoeken... maar ik vond het eigenlijk wel fijn... Ik had zelf al het idee dat het niet spontaan ging lukken (ook door mijn lange cyclussen), nu kunnen we er voor gaan. Succes ermee...

@all: ik heb vandaag een FM gehad... en volgens de fertiliteit vpk zou hij vanmorgen wel eens gesprongen kunnen zijn... ze zag nog maar 1 groot eitje (20mm) waar er vrijdag 2 van 14 mm zaten.. Maar voor de zekerheid gaan we vanavond nog maar een klussen... Ik zie het dan morgen aan mijn temp.. als het goed is...

20. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    2005:

2006:

2007:

2008:

Afspraken:
    02-07: Lauw: Officiƫle uitslag HSG, zwangerschapskans berekenen en hoe verder
    04-07: Sikki: start Puregon 450E

NOD:
    22-06: Lauw

Medicijnen:
    Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E

Behandeling in MMM:

-de lijst quoten.
    succes!

even mijn data er bijgezet...

Deel Deze Pagina