sikki: wat raar dat je wel een regelmatige cyclus hebt. hoe kunnen ze dan je ei voorraad zien? ik was vandaag namelijk terug geweest naar de arts die vroeg me nog een keer op dag 3 bloed te prikken want dat was het enige onderzoek bij mij wat aan de hoge kant was en dat had te maken met de ei voorraad nu ben ik zeer benieuwd want mijn cyclusn is ook goed maar ik mensrueer ook maar 2 dagen max. eigenlijk is die internet niet goed nu ga ik me weer alles in mijn hoofd halen. succes lauw klus ze vanavond. puck
@ muppet: wat jammer dat ik jou hier moet gaan begroeten. Of jij nog onderzocht gaat worden hangt van de kwaliteit van het zaad af. Nu ik eenmaal genoeg afgevallen ben kijk ik er enorm naar uit om te beginnen. Maar het kan best dat ik het als het keer op keer niet aanslaat ook ff moeilijk ga krijgen. In de tussentijd vanaf dat ik bij de gyn ben geweest tot ik voldoende afgevallen was heb ik me volledig gestort op het afvallen. En ik heb zelf een babysite gemaakt om een beetje van me af te kunnen schrijven als ik dat nodig heb. Ik heb daar trouwens ook een gedicht op staan wat me heel erg hebt als ik het moeilijk heb. Hoe vaak het voorkomt dat iemand helemaal niet geholpen kan worden weet ik niet. Maar het is zeer zeldzaam. @ puck: wat fijn dat je er zo rustig onder kunt zijn. Het is wel een hele goede instelling dat je het gewoon over je heen laat komen. Dat heb ik nu op dit moment ook. Ik heb me er zelfs al op ingesteld dat bij mij pas de hoogste dosering aan zal slaan. @ sikki: Dat is wel een heel verschil zeg. Gelukkig dat je het goede nieuws hebt gehad dat je zus wel wil doneren. En idd je jongere zus zou ik nog sparen. @ lauw: spannend dat er mogelijk al 1 gesprongen is zeg! Hoop zo voor je dat het nu raak is! @ puck: ben benieuwd wat er voor jou dan uit gaat komen.
Kleintje ik hoop ook dat tegen de tijd dat ik start, jij een positieve test hebt En sikki na jou natuurlijk ook direct! Loekie fijn dat je HSG meeviel! En nu natuurlijk extra spannend...want het was dus positief voor je vruchtbaarheid Heftig hoor Sikki... lijkt me echt zo schrikken. Zit je al in dit traject, heb je ook opeens dit nog erbij! Deze poging is nu natuurlijk gestart, je hebt nu nog boven de 0 dus het gaat deze poging gewoon lukken! Ben ook benieuwd hoe je gaat reageren op de hormonen. Had je de vorige keer geen decapeptyl? Ik begin daar ook mee, heb ook wel wat 'nare' verhalen gehoort (over irritante naalden erin bijv.) maar ach, we zullen zien. Moeten er toch doorheen! Ik heb trouwens ook heeeeeel wat traantjes gelaten bij dat boek.. Waar ga je naartoe op vakantie? Wij gaan over 3 weken naar de canarische eilanden! Heb er echt zin in! heb vandaag mijn baas op de hoogte gesteld dat ik mogelijk 2e/3e week van augustus veel weg ben. Als ik namelijk begin juli mag starten, heb ik dan mijn fm en punctie (hopelijk)! Middenin de vakantieperiode van ál mijn collega's. Er moet dan dus speciaal iemand komen die mij moet vervangen. Mijn baas zei: we wachten het rustig af, er komen venzelf wel oplossingen. Moet alleen vanaf mijn vakantieadres even bellen zodra ik meer weet (wordt helaas op vakantie weer ongi waarschijnlijk:x) Muppet, welkom hier (helaas natuurlijk) Ze onderzoeken volgens mij áltijd ook de vrouw. Bij mijn vriend waren de zwemmer superslecht. Maar meer onderzoeken als het zaadonderzoek (en even zijn bal bekijken/voelen) en bloedprikken heeft mijn vriend niet gehad. Bij mij hebben ze een cyclusanalyse gedaan (bloedprikken en een maand lang je follikels volgen) Hieruit bleek bij mij alles goed te zijn maar ivm de zwemmers van mijn vriend is ICSI de enige optie. De kans dat het helemaal onmogelijk is, is volgens mij heel klein. Sowieso al vinden ze maar een enkel zwemmertje, dan nog is er ICSI vaak mogelijk. Het blijft spannend, maar ik vond de tijd dat we moesten wachten op de 1e afspraak bij de gyn. verreweg het lastigste.... Nu weten we waar we aan toe zijn, ook al moeten we nu ook wachten tot we kunnen starten met de behandeling. Heel veel succes met de eerste uitslagen. En probeer je niet al teveel zorgen te maken (makkelijker gezegt.... )
@ sinja: heerlijk op vakantie zeg. Bij ons zit dat er niet in helaas. Maar ja, mijn vakantie is het opknappen van de woonkamer. Wat zal die er mooi uit zien als die klaar is denk ik.
We hebben zogenaamde "doorgeefkasten" tussen de keuken een de woonkamer Die gaan een kleurtje krijgen. Daarbij heb ik boven de verwarming nu planken hangen, daar gaat een radiatorbekleding over heen die dezelfde kleur als de doorgeefkasten krijgt, en de muren krijgen een kleurtje Edit: oja, we gaan ook de deuren en kozijnen in het hele huis een kleurtje geven.
Ja klopt, maar ja, nu ik nog thuis zit kan dat wel he. Ik moet alleen wachten tot ik mijn geld van het UWV heb, dan kan ik het gaan halen.
@Puck: Laat je niet gek maken door het Internet!!! Dat heb ik ook gedaan en dat is echt niet fijn Maar in NL zijn mijn fsh en oestradiol op CD3 gemeten. Als het fsh boven de 10 is en het oestradiol te laag dan is er iets niet goed met de eicelvoorraad. Nu was mijn fsh rond de 8, dus prima, maar vorige week kwam ik er achter dan mijn oestradiol destijds (nu naar 6(!) maanden) veel te laag was. Maar daar hebben ze nooit wat over gezegd. Wel kan de fsh per cyclus verschillen, maar ze hebben mij maar 1x getest. Bij onze eerste ICSI poging vorige maand bleek ik bijna niet te reageren op de hormonen (stimulatie gaat doormiddel van toedienen fsh), waardoor ze zich gelijk afvroegen of mijn fsh verhoogd was. In Duitsland meten ze op een nieuw hormoon het AMH waarbij ze dus nauwkeuriger de eicelvoorraad kunnen bepalen, onafhankelijk van de cyclusdag. Verder kan deze waarde ook niet per cyclus fluctueren. In NL passen ze dit nog niet toe, omdat het nog een vrij nieuwe methode is. Maar goed, toen bleek dus dat het allemaal niet zo goed was met een waarde van 0.39 Het blijkt dus ook dat het fsh soms wel goed kan zijn terwijl het dus toch eigenlijk niet goed is Snappie nog? En sowieso was mijn oestradiol niet goed, maar daar heeft nooit iemand wat over gezegd. Maar goed, er nu valt wel weer veel op z'n plaats. @Sinja: Ooh, jij gaat ook heerlijk nog even op vakantie. Goed zo! Wij hadden het helemaal gehad en hebben vorige week impulsief een weekje Malediven geboekt. Even heerlijk luxe weg en helemaal NIETS kunnen doen. We zijn er echt aan toe. Mijn vent heeft een eigen bedrijf en naast de stress die we prive hebben, geeft ons beider werk ook genoeg stress. De laatste week juni was het enige moment waarop we nog weg konden, voordat de volgende behandeling echt begint (met alle controles enzo). Ik neem dus de Decapeptyl mee naar de Malediven en zal mijn eerste spuit zetten op onze eerste vakantiedag. Ik heb een medische verklaring om alles mee te nemen in het vliegtuig, dus we zien geen belemmering. Het lijkt mij met zo'n start op een tropisch eiland dat het dan alleen maar goed kan gaan. Toch?
@sikki: wat stom dat ze er niet op gelet hebben zeg! En nieuwe methodes? Wat dat betreft is het een nadeel dat we in NL wonen. In andere landen is het vaak al getest geworden, maar hier in NL moet het nog een keer getest worden met dezelfde methodes (hoezo dubbel werk, maar wel goed voor de wetenschap hier in NL, werk waar ik heel graag in terug wil komen )
hallo meiden, helaas ben ik niet zoveel meer hier en kan het ook allemaal niet bijhouden. wel wil ik even doorgeven voor de lijst dat ik inmiddels ook mijn 3e ronde clomid 100 gehad heb en nu weer bezig ben met de fm en wacht op een ei. Zodra er weer nieuws is hier dan horen jullie het zeker. tot dan heel veel liefs en veel geluk voor iedereen
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!) Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui) Sammie88: Bezig sinds mei '08 Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Muppet80: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 08-06: Yvy30: bloed prikken, om 14.00 uur bellen voor de uitslag en verder beleid 08-06: Puck1234: Vervolg gesprek 08-06: Lauw: 2e FM 09-06: Barleeus: FM 12-06: Muppet uitslag onderzoek 17-06: Mariska165: Uitslag!!!!!! 18-06: Kleintjevoorons: Uitgangsecho en als deze goed is de eerste Gonal-F 19-06: Loekie evaluatie gyn na HSG 20-06: Sikki: start Decapeptyl 22-06: Sinja: Informatieavond/markt ICSI 02-07: Sikki: uitgangsecho 02-07: Lauw: Officiële uitslag HSG, zwangerschapskans berekenen en hoe verder 04-07: Sikki: start Puregon 450E 13-07: Sikki: eerste FM NOD: 22-06: Lauw 25-06: Muppet 30-06: Mariska165 02-07: Loekie Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 01-05 (3de ronde) Barleeus: start 01-06 met clomid 50 mg en daarna pregnyl Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg Kleintjevoorons: 04-06 Decapeptyl, 18-06 Gonal-F Lauw: start 26-05 met Clomid 50 (3e ronde) Yvy30: 26-05 gestart met 1e ronde Clomid 50mg Zethu: 23-05 Provera (indien niet spontaan ongi) Op CD 3 start Clomid 50 mg Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 4e IUI: ?? Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI mislukt Sikki: 1e ICSI 04-05 punctie mislukt, 2e ICSI 20-06 Kleintjevoorons: 1e ICSI 04-06 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes! even de gegevens van Muppet erbij gezet en van Djaar aangepast
@ Lauw: Hoe krijg jij het voor elkaar zoveel in je onderschrift te plaatsen? Ik krijg het maar niet voor elkaar de link van ff en de banner bij de url te plaatsen en bij handtekening kan ik zo weinig kwijt
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Klussertje80: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Angelea: Bezig sinds oktober '07 Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!) Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui) Sammie88: Bezig sinds mei '08 Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Muppet80: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 08-06: Yvy30: bloed prikken, om 14.00 uur bellen voor de uitslag en verder beleid 08-06: Puck1234: Vervolg gesprek 08-06: Lauw: 2e FM 11-06: Barleeus: 4e IUI!! 12-06: Muppet uitslag onderzoek 17-06: Mariska165: Uitslag!!!!!! 18-06: Kleintjevoorons: Uitgangsecho en als deze goed is de eerste Gonal-F 19-06: Loekie evaluatie gyn na HSG 20-06: Sikki: start Decapeptyl 22-06: Sinja: Informatieavond/markt ICSI 02-07: Sikki: uitgangsecho 02-07: Lauw: Officiële uitslag HSG, zwangerschapskans berekenen en hoe verder 04-07: Sikki: start Puregon 450E 13-07: Sikki: eerste FM NOD: 22-06: Lauw 25-06: Muppet 25-06: Barleeus 30-06: Mariska165 02-07: Loekie Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 01-05 (3de ronde) Barleeus: start 01-06 met clomid 50 mg en 09-06 pregnyl Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg Kleintjevoorons: 04-06 Decapeptyl, 18-06 Gonal-F Lauw: start 26-05 met Clomid 50 (3e ronde) Yvy30: 26-05 gestart met 1e ronde Clomid 50mg Zethu: 23-05 Provera (indien niet spontaan ongi) Op CD 3 start Clomid 50 mg Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 4e IUI: 11 juni Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI mislukt Sikki: 1e ICSI 04-05 punctie mislukt, 2e ICSI 20-06 Kleintjevoorons: 1e ICSI 04-06 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes!
Vanmorgen weer voor de FM geweest en links een mooi ei van 18 mm. Vanavond om half 12 de pregnyl zetten en dan donderdag de 4e IUI. Spannend dus weer. Hopen dat het nu dan gaat lukken. Stom eigenlijk als je ivf of voor de icsi gaat krijg je uitgebreid prikles en mag je oefenen enzo. Samen met een verpleegkundige. Als je voor iui gaat krijg je gewoon naalden mee naar huis en succes ermee. Alsof de drempel minder groot is om die naald in jezelf te zetten. Heb ook weer vreselijk last gehad van de clomid (veel gehuild, hoofdpijn en moe moe moe....) Vanavond weer de pregnyl, dan ga ik weer opnieuw huilbuien krijgen en misselijk en moe en enorme zere (.)(.) en zo gaat dat al een paar maanden. Voel me als sinds januari niet meer mezelf, ben inmiddels 6 kilo afgevallen gewoon omdat ik nergens trek meer in heb en van de stress. En dan krijg je toch nog het gevoel dat er over iui makkelijk gedacht wordt. Want dat is natuurlijk véél minder belastend als ivf of icsi. Nou zo voelt het niet hoor!! Sorry voor het ego berichtje maar ik zit er echt even helemaal doorheen. Niets ten nadele van iemand van jullie hoor!
Dikke knuffel Barleeus!!!!! Snap dat het allemaal superspannend is en dat het je iedere keer meer moeite kost! Ben t niet helemaal met je eens wat betreft IUI. Wij hadden graag die 6 kansen iui éxtra gehad in plaats van 3 ICSI pogingen en that's it. Maar ik vind het wél heel stom dat je geen prikles krijgt en die naalden thuis mee krijgt. Want juist die pregnyl lijkt mij erg lastig (met dat mengen en breken van de ampullen) Maar onze voorbereiding is er ook op gericht alles te vertellen over de gehele behandeling, er komt namelijk veel meer bij kijken dan alleen die spuiten... dus dat was ook maar hooguit 5 minuten van de uitleg (die in totaal 2 uur duurde)... Mijn collega's (heb er 3 dit eerst iui en daarna ivf hebben gedaan) vonden het ook geen vergelijking met elkaar. Heel veel sterkte, hopelijk ben je snel zwanger (voordat ivf ter sprake gaat komen) want het lijkt me écht ook heel zwaar!!!! Nogmaals dikke knuf!
@ djaar: alweer de 3de ronde 100mg? Wat jammer zeg. Ik hoop dat je snel goed nieuws kunt komen brengen. @ lijst: ik zie dat ik mijn afspraak er niet bij heb gezet... stom @ barleeus: pfff de 4de alweer. Het is idd gek dat je bij IVF en ICSI prikles krijgt en bij IUI niet. Ik ben zelf van mening dat iedere behandeling in de MMM heftig is. Het is wel absurd dat er maarzo weinig behandelingen vergoed worden. Alsof je het recht niet hebt om ouders te worden. Het zou allemaal vanzelf moeten lukken. En niet zo onpersoonlijk via het zkh. @ sinja: het is gewoon onzin dat er maar zo weinig vergoed wordt. Mensen die helemaal geen kinderen kunnen opvoeden krijgen de een na de ander, en wij die heel veel moeite moeten doen om uberhaupt een kind te krijgen worden daar ook nog eens voor gestraft doordat er zo weinig vergoed wordt.
Knuffel voor Barleeus, het is ook niet nix.. 4 IUI 's achter elkaar, en dan nog die hormonen d'r bij... Succes donderdag! en natuurlijk de dagen erna
Ja, een 'gezond' stel heeft iedere maand 20% kans zwanger te worden. Wij hebben uberhaupt maar 3 kansen van 20% kans... Misschien verschilt het ook wel per ziekenhuis of je prikles krijgt of niet? Want een vriendin zou wellicht ook iui krijgen, had ook al een afspraak staan voor prikles. Maar zij zit in een ander ziekenhuis dan ik, en zij zou dus IUI gaan doen, geen ivf. (en werd net voor de start van iui zwanger dmv max. dosis clomid) Djaar, slaat de clomid 100 wel aan (heb je daarbij een goede eisprong?) en ga je hierna over op een hogere dosis clomid? Sikki wat heerlijk joh de Maladiven! Dat kán alleen maar positief uitwerken!!!!!! Wanneer ga je precies? En heb je daarna nog hier vakantie of moet je direct weer aan de slag? Wij zijn ook écht aan vakantie toe! Mijn vriend studeert ook nog naast zijn (méér dan fulltime) werk en heeft het altijd héél druk! Ik heb 3 weken vrij, en áls ik mag starten met icsi moet ik waarschijnlijk precies aan het werk als ik mijn eerste deca spuit mag gaan zetten Goed uitgelegt over al die hormonen, ik wist niet precies hoe dat allemaal zat. Mijn fsh was 5,7. Mijn oestradial was 99.... Dit is gemeten op cyclusdag 4. ik heb echt geen idee wat het allemaal zegt.. alleen dat FSH onder de 10 moet zijn.. ging op internet zoeken, maar dan wordt je niets wijzer (én ga ik me gelijk zorgen maken... waarschijnlijk/hopelijk voor niets...) Kleintje nog een vraagje: jij ging eerst spuiten savonds en nu als je van de uni afkomt begreep ik? Wij kregen te horen dat we altijd om precies dezelfde tijd moeten spuiten. Er mag maximaal 1 uur speling in zitten. Is dat bij jullie dus anders?
Hallo iedereen... Even een snel berichtje, want ik moet dadelijk nog aan de strijk (blegh) en heb verder ook weinig puf om hier te reageren. Heb gisteren dus weer bloed moeten laten prikken, en weer geen goede uitslag. Dus ik mag vrijdag weer bloed laten prikken, al heb ik deze ronde eigenlijk al afgeschreven, en denk ik niet dat Clomid 50mg veel doet. Ik heb gisteren ff zitten janken na deze uitslag. Ik weet wel dat het pas de eerste ronde is en dat het een wonder zou zijn als er iets zou gebeuren. Maar stiekem koester je toch hoop; hoop die nu de grond ingeboord is. Maar goed, genoeg gezeurd, tenslotte zijn er genoeg dames op dit forum die aangewezen zijn op IVF of ICSI, loop ik hier te zeuren over een slechte uitslag. Ik hoop snel weer wat vrolijker te kunnen meekletsen. *einde ego*