Heey Allemaal! Nou we hebben vanmorgen geprobeerd te bellen maar we kwamen er niet door. Waarschijnlijk veel mensen die op maandagochtend willen bellen :S Dus morgen weer een keertje proberen. Ik merk wel dat dat hele ICSI wel een aanslag op je relatie is. We vinden het moeilijk om er samen over te praten. Maar we praten wel hoor! stap voor stap zijn we het samen aan het verwerken. @Barleeus: Dat onbegrip moet je je niks van aantrekken. Dit is jullie wens en jullie situatie en andere mensen die krijgen ergens anders hun portie ellende wel. (klinkt hard maar het is wel zo) @Milk: Ghihi ik hou jou ook in de gaten hoor Leuk dat je je hier ook komt aansluiten ik heb mijn heil hier ook gevonden aangezien ons probleem toch niet alleen een korte LF was. De fert arts zei zelfs dat ik daar gewoon zwanger mee kon worden. Maar dan moet je dus wel goed zaad hebben.......... @Zethu: Fijn voor je dat je ongi geworden bent. Dan kan je je nu tenminste weer vooruit richten. @ Diaan: Ik snap het wel met dat alcohol gebruik. Ik heb nu zoiets van het is toch al slecht en zo extreem is het alcohol gebruik hier niet. Heb zelf het weekend wel weer eens sinds tijden flink doorgezakt. Ik weet toch dat ik niet spontaan zwanger kan worden en ik ben al meer dan een jaar zo goed als alcohol loos. De komende weken ga ik er lekker van genieten. Veel biefstuk eten, filet americain veel vieze zachte stink kaasjes enz enz. En wat mannen en praten betreft...... Die van mij doet ook aan struisvogel politiek. Maar zo zijn mannen. Zolang ze maar een uitlaatklep hebben in de vorm van sport of iets anders.. Maar forumvriendinnetje Ik zal morgen laten weten of we de afspraak verzet krijgen. Waarschijnlijk kan dat gewoon alleen dan weet ik het iig zeker.
oh meiden, wat is het fijn om eens met meiden te praten die in het zelfde schuitje zitten! Gewoon dezelfde frustraties: alles en iedereen om je heen zwanger, man blijft drinken, en gewoon onzekerheid over wat er allemaal staat te gebeuren. @sinja, ik moet zeggen dat ik er bij vrienden juist graag over praat dat andere vrienden zwanger zijn. Gewoon om het over zwanger worden/zijn te kunnen hebben, zonder eigenlijk te hoeven zeggen dat je zelf bezig bent. Ik kan er niets aan doen, praat er gewoon graag over. Dus kan best zijn dat je vriendin eigenlijk zelf ook hard bezig is! Hebben jullie het al veel mensen verteld, nu er toch meer aan de hand is? Ik merk dat ik het nu steeds makkelijker vind om het aan mensen te vertellen, mocht het ter sprake komen...
hallo meiden, ten eerste sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer maar ik heb het gevoel dat het even beter is om een beetje afstand te nemen. Ik blijf wel lezen en updates geven en waar ik kan ook reageren. Maar het is mij te veel om voor iedereen een heel verhaal te schrijven. Ik vind het belangrijk om mijn ervaringen met jullie te delen net zoals ik graag jullie ervaringen lees, maar om uitgebreid te gaan reageren zie ik zelf niet zo zitten. Dus mijn update; ik ben nu al 7 dagen aan de provera en voel sinds twee dagen een soort van vage ongesteldheidskrampjes/steekjes. Het gaat net zo snel als het komt. Vanmorgen was ik voor het eerst echt misselijk maar heb net gelukkig een kop thee gehad en een boterham gegeten en dat ging prima, de misselijkheid is nu weer weg. Verder merk ik dat mijn linkerborst gevoelig is en er een soort 'schijf' in zit. Over het algemeen ben ik blij dat het zo goed gaat maar ik wil zo graag ongi worden en verder gaan met de clomid.
Ik vind het inderdaad ook wel fijn om er met mensen over te praten. Wij hebben het dit weekend aan mijn beste vriendin en haar vriend verteld. We weten dat zij binnenkort ook gaan beginnen en wij praten er ook wel veel over om zwanger te worden enzo. Maar dat luchtte wel op. Verder weet bij ons nu alle naaste familie het ook. nWij hebben het pas verteld toen we onze eerste afsrpaak met de fert. arts er op hadden zitten. @Djaar: Hopelijk wordt je snel ongi en kan je aan de slag! En is niet erg hoor dat je niet op iedereen reageerd. Doe ik ook niet. Je kan jezelf helemaal gek maken met dit forum en dat heb ik een half jaartje terug ook gehad maar nu rustig aan.......
@ MilkHd: Ik vind het ook fijn om met "lotgenoten" te kunnen praten. In mijn naaste omgeving weten ze dat we bezig zijn met kinderen krijgen. Mam, oudste zus, schoonfamilie en vriendinnen weten ook dat we nu het medische circuit in gaan. Maar er is niemand die dit meegemaakt heeft, dus daarom vind ik het fijn om er hier over te kunnen praten. @ djaar: Niet erg dat je niet op iedereen afzonderlijk reageert. Ik begrijp het wel. Hoop dat bij jouw de ongi ook snel doorbreekt, dan kun je tenminste verder. Niets is vervelender als te moeten wachten op je ongi.
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07 Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 Afspraken 17-02: Barleeus, derde follikelmeting 18-02: Zethu, eerste afspraak 20-02: Sikki, uitslag opwerktest, wordt het IUI of ICSI 24-02: Diaan, eerste gesprek 24-02: Milk bloedprikken CD21 26-02: Billie, volgende gesprek Gyn maart: Maaik, HSG 03-03: Milk, uitslagen bloed gyn 04-03: Kleintjevoorons, IVF/ICSI voorlichting 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. Begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 start met provera 10 febr. Zow de afspraak is verzet....... 4 maart is nu de voorlichtingsbijeenkomst en begin april de uitslagen/inktake ICSI. Scheelt bijna een maand!
Hallo allemaal, even snel een berichtje van mij, morgen reageer ik weer uitgebreid. Vandaag was mijn ei iets gegroeid maar het was nog lang niet goed genoeg dus de gyn heeft besloten om het deze cyclus niet weer te proberen. Volgende cyclus moet ik dan 5 dagen clomid slikken om er voor te zorgen dat ik dan wel een goede eisprong heb en dan vanaf cd 11 weer echo's. Dus dat was weer een mega teleurstelling. Het voelt als een mislukte poging. en het voelt nu echt alsof mijn lijf me in de steek laat. Het enige wat mijn lijf moest doen was wat het al maanden doet en nu net doet mijn lijf het duidelijk niet. Dus zit nu in een behoorlijke dip en heb al de nodige tranen laten vloeien vandaag. Dit gevoel duurt wel weer een paar dagen en dan gaan we wel weer positief naar de volgende ronde maar zo voelt het nu even niet. liefs
Jeetje barleeus wat een klote nieuws,ik kan me goed voorstellen dat je kwaat bent op je lichaam,en dat het voelt dat je lichaam je in de steek laat. Het is toch raar dat je nu opeens geen goede eisprong hebt,zullen het de zenuwen zijn die er voor zorgen dat je geen goede ei sprong hebt? En dan weer een mnd wachten,jeetje wat vind ik het kut voor jullie..dikke knuf.. Bij ons weten denk al onze beste vrienden wel dat we bezig zijn met kindjes krijgen,en onze ouders weten het ook al. Als het zwanger worden zonder "problemen"ging hadden we het misschien niet verteld maar ik vind het wel fijn dat onze besten vrienden het weten zodat ze ons ook kunnnen steunen,al hoewel een vriendin van de week zei die net 8 weken zwanger is jee het is echt kut hoor zwanger zijn,de misselijk heid etc en dan bedenken dat het nog 32 weken duurt poehhh. Oh ik kon er wel wat weet je wel wat je zegt denk ik dan,ik kon er wel aan vliegen. Maar jullie hebben hier ook last van lees ik dus zijn alle "zwangeren"" vrouwen zo tactloos Nou meiden fijne avond.. (heerlijk dat klaagen hoor..hi hi)
Ps zethu succes morgen ben benieuwd zo een eerste gesprek ik heb hem dinsdag..maar waarom dietist als ik vragen mag..? En sikki,bleef het maar bij 2 biertjes dan had ik er vrede mee gehad,maar het zijn er helaas meer. kleintjevoorons,zo een hele mnd perfect..mijn vriend sport ind. veel dus dat is zijn uitlaadklep en eh eet smakelijk ha ha Djaar,het maakt niet uit hoor het is ook best veel om iedereen andwoord te geven,alle info die je er op zet is goed. Hoop dat je snel ongesteld word. Nou ik ga nu echt ff op de bank hangen.
Meiden ik wil jullie allemaal even een stevige knuffel geven! Barleeus, het gaat ons een keer lukken en clomid gaat onze kansen vergroten, ik leef met je mee.
@ barleeus: wat erg voor je. Weer een tegenslag. Kan me goed voorstellen dat je je tranen de loop het laten gaan. @ diaan: Gelukkig is mijn vriendin die nu 36 weken zwanger is niet zo erg. Ze zit wel wat te klagen, maar niet zo vaak. En ik geloof ook wel dat ze reden heeft om te klagen. Alleen op het moment dat ze klaagt voel ik toch wel een steek jaloezie: bij jou gaat het zwanger worden wel makkelijk denk ik dan. Maar aan de andere kant: een paar maanden voor deze zwangerschap heeft ze een BBZ gehad. Ik loop trouwens al een jaar bij een dietist omdat ik graag wat kilootjes kwijt wilde voor het zwanger worden. Heb behoorlijk wat overgewicht. Maar doordat me afgelopen jaar veel tegen heeft gezeten (gestopt met roken waardoor ik niets meer eraf kreeg, en daarna met burnout thuis komen te zitten waardoor ik aankwam ipv afviel) is het tot nu toe niet echt gelukt. Nu hoop ik op de valreep nog wel wat kwijt te raken. @ djaar: jij hebt ook een stevige knuffel verdient: *KNUFF* @ hier: begin zenuwen te krijgen voor vanmiddag. Duurt nog zo lang voor het kwart over 4 is. Ik ga me maar ff aankleden en sporten, is er weer een deel van de dag voorbij.
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, maar het is wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent die met zoveel vragen zit. Sinds april 08 ben ik gestopt met de pil en zijn we heel voorzichtig aan het oefenen om zwanger te worden. In het begin had ik even een onregelmatige cyclus, maar na twee maanden was ik steeds om de 32 dagen ongesteld. Ik had maar weinig bloedverlies, maar ik was erg blij dat ik regelmatig ongesteld was. Na een aantal keer ongesteld werd ik niet meer ongesteld en we dachten dat het misschien wel raak kon zijn. Helaas was de test negatief en ik werd drie maanden niet meer ongesteld. Dit vond ik raar dus na veel aandringen van mijn man ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Ik vond dit wel een beetje eng, omdat ik dacht dat het misschien wel te vroeg was om nu al naar de dokter te gaan. Gelukkig kreeg ik van haar een doorverwijzing naar de gyn. Dezelfde avond werd ik ongesteld, maar niet normaal. Heel weinig en dit hield vier weken aan. In die vierde week moest ik ook bij de gyn zijn. Zij heeft mij primolut voorgeschreven. Dat moest ik 10 dagen slikken en dan moest ik op de 21ste dag van mijn cyclus weer bloed prikken om te checken of ik een eisprong heb gehad. Ik werd goed ongesteld na primolut. Vorige week moest ik bloed prikken en gister kreeg ik de uitslag telefonisch. De gyn vertelde dat ze niet kon zien in mijn bloedwaarde of ik een eisprong heb gehad. Toen zei ze dat ik misschien iets moest afvallen. Dit verstond ik niet goed, omdat ik me dat niet kon voorstellen dat ze dat ze. Ik ben 1.70 en weeg 61 kilo, dus niet te zwaar lijkt mij? Toen ik haar nogmaals vroeg of ze wilde herhalen wat ze zei stapte ze over dat onderwerp heen en zei ze dat ik maar moest afwachten of ik weer een normale cyclus zou krijgen en anders moest ik maar weer contact opnemen. Normaal ben ik super assertief, maar ik was zo overdonderd door wat ze zei dat ik niet meer wist was ik moest vragen. Wat kan ik nu doen? Ik weet niet of ik een eisprong heb gehad, want ook mijn temperatuur metingen zijn heel onduidelijk. Volgens mij kun je wel ongesteld worden ook als je geen eisprong hebt gehad toch? Heeft iemand ervaring met ovulatietesten? Kan ik dan weten of ik een eisprong heb? Lang verhaal en veel vragen. Fijn om even van me afgeschreven te hebben. Groetjes, Hinkelot
Hoi Hinkelot, Welkom in ons clubje. Wat een verhaal. Het klinkt eigenlijk heel goed en ook heel teleurstellend. Afvallen lijkt me inderdaad niet de oplossing van je probleem. Je kan blijkbaar inderdaad ongesteld worden zonder eisprong. En ovutesten gaven bij mij soms een week lang duidelijk positief aan dus ik vindt ze niet betrouwbaar. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Verder heb ik nog niet zoveel ervaringen en ben zelf nu met de laatste dagen van provera bezig om dan door te gaan aan de clomid 50mg. Hopelijk vindt je elders op de site meer info. Suc6
Allemaal bedankt voor de lieve reacties dat had ik echt even nodig. Vandaag voel ik me al iets beter en kan al weer uitkijken naar de volgende ronde. Met de clomid hoef ik me dan volgens mij niet druk te maken of ik wel een goed ei heb dus dat scheelt dan alweer wat spanningen. Soms ben ik wel bang dat ik het me zelf aandoe, dat het dus komt van de stress die ik heb. Het is natuurlijk allemaal nog zo vers, ben de klap dat het allemaal in de mmm moet nog niet echt te boven of de behandeling is al gestart en hoewel dat natuurlijk heel fijn is ben ik dus wel bang dat het voor mijn cyclus niet goed is geweest. Maar die stress en spanningen zet je ook niet even af dat weten we hier allemaal wel Dus misschien is het wel beter ook dat het nog een ronde duurt, alleen dat wachten he.... bleh ik heb een hekel aan wachten.... Klinkt positief hé? misschien zit ik over een uurtje wel weer te huilen hoor, geniet van de momenten dat ik me goed voel en als die maar steeds langer duren dan gaan we de goede kant op @djaar: gaan we fijn samen aan de clomid! kunnen we tegen elkaar over de bijwerkingen zeuren. @Zethu: weet niet of je dit nog optijd leest maar succes vanmiddag! @diaan: fijne hé? even kunnen klagen tegen mensen waarvan je weet dat ze het wél begrijpen! Het is vaak juist bij de mensen die snel zwanger zijn dat ze zo klagen. Je zou er inderdaad agressief van worden. Wordt al bijna boos als ik je verhaal lees. zooooooo !frustrerend, als je zo'n mooi wonder mag dragen dan zeur je toch niet! grrrr... (weet natuurlijk niet hoe ik ben als ik 24 uur per dag boven de pot hang ) @hinkelot: ik heb er niet zo veel ervaring mee maar ik denk dat ik het een cyclus zou aankijken en als het weer zo vreemd loopt dat ik dan een second opinion zou aanvragen bij een andere gyn. maar ik heb er dus niet zo veel ervaring mee sorry. @kleintjevoorons: fijn dat je het hebt kunnen verzetten, heb je zo maar weer een maand gewonnen. ben blij voor je volgens mij heb ik iedereen wel weer gehad, ga zo nog even het lijstje veranderen, liefs
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07 Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 Afspraken 18-02: Zethu, eerste afspraak 20-02: Sikki, uitslag opwerktest, wordt het IUI of ICSI 24-02: Diaan, eerste gesprek 24-02: Milk bloedprikken CD21 26-02: Billie, volgende gesprek Gyn maart: Maaik, HSG 03-03: Milk, uitslagen bloed gyn 04-03: Kleintjevoorons, IVF/ICSI voorlichting 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. Begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 start met provera 10 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient
@ hinkelot: welkom. Ik zit zelf ook met een boel vragen over ovulatietesten en ongesteldheid en zo, heb dadelijk mijn eerste afspraak dus het vragenvuur gaat geopend worden! @ barleeus: wat lief, je zit zelf nog zo met je verhaal en toch denk je nog aan mij En ja, ik lees het nog op tijd. Ben wel over iets meer als een half uur weer weg (in de tussentijd me maar bezig houden met de was te vouwen)
Hinkelot: Je hebt op dag 21 bloed laten prikken, waarin ze gaan kijken of er progesteron aanwezig is. Als jouw cyclus 32 dagen was, of zelfs langer zoals de laatste twee keer ongesteldheid, dan is jouw eisprong hoogstwaarschijnlijk niet op dag 14, maar iets later. Stel dat je eisprong op dag 18 was, dan is je progesteron gemeten op 3 dagen na de eisprong. Progesteron moet echter op dag 7 na de eisprong gemeten worden, anders is er nog niet genoeg van aanwezig en kan het lijken alsof je geen eisprong hebt. En mocht je zelfs dit keer een lange cyclus hebben, dan was je nog niet in de buurt van een eisprong en was er dus ook nog geen progesteron. Temperaturen of ovu testen zouden je kunnen helpen om je eisprong te 'vinden'. Had je bij je cycli van 32 dagen wel mooi tempcurves? Mijn gyn wilde niet eens naar mijn tempcurves en ovu-test uitslagen kijken, voor haar zou het enige bewijs de progesteronmeting zijn (balen, want ik ga dus ook op CD21 progesteron laten meten, terwijl mijn ovu ook pas op CD18 is). Maar ik denk dat temp en ovutesten je wel een aanwijzing kunnen geven dat/of je daadwerkelijk een eisprong hebt. Progesteron is tenslotte het hormoon dat er voor zorgt dat je temp omhoog gaat. Bij ovutest wordt LH gemeten, dus zegt niets over progesteron en geeft dus een 'andere' aanwijzing. Zo, lang verhaal...
Ff copy/paste van mijn berichtje van het NOD-maart topic. Ik zat te wachten voor mijn afspraak. Vriendlief vond het te lang duren (werden al na een kwartier wachten binnen geroepen). De arts die ons naar binnen riep was dezelfde arts als die van 3,5 jaar geleden. Zegt ie gelijk, als je voor hulp met zwanger worden komt moet je niet bij mij zijn, ik ben alleen voor de bevallingen. Dus ik moest een afspraak gaan maken bij de fertiliteitsarts. Ik heb wel een bloedprikbriefje meegekregen en moest gelijk gaan prikken omdat ik op CD3 zit. Nu heb ik pas 10 maart een afspraak Ik verander de lijst ook ff.
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07 Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 Afspraken 20-02: Sikki, uitslag opwerktest, wordt het IUI of ICSI 24-02: Diaan, eerste gesprek 24-02: Milk bloedprikken CD21 26-02: Billie, volgende gesprek Gyn maart: Maaik, HSG 03-03: Milk, uitslagen bloed gyn 04-03: Kleintjevoorons, IVF/ICSI voorlichting 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. Begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 start met provera 10 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient
Het gaat wel goed met onze topic, weer nieuwelingen, WELKOM! @ Barleeus jeetje wel balen zeg! Nu dus weer een ronde langer wachten. Maar ja aan de ene kant heb je nu wel zekerheid wb je eisprong dus dat is de moeite wel waard toch? *knuf* nog bedankt voor die link trouwens, idd erg herkenbaar! @ Diaan ik ben mn vorige cyclus pas begonnen met ovutesten en op de dag dat hij posi was voelde ik 's avonds idd steken onderin links in mn buik en dit hield een min of 10 aan. Ik weet niet hoe het komt maar nu viel me dit pas op. Vreemd alsof je nu beter op al die pijntjes gaat letten ben benieuwd of ik m deze x weer ga voelen. @ Zethu lekker vaag dat je een afspraak hebt bij diezelfde arts. Nu moet je weer wachten Als ik die verhalen zo lees wb het bier drinken, dan mag ik wel van geluk spreken. Mijn man is vorig jr juni in 1x gestopt met roken en alcohol drinken. Heel af en toe neemt hij s een biertje, maar hij let er echt op. Hij weet nl ook dat zn uitslag niet echt super super is en wil er wel alles aan doen. Ook eet hij meer groente en fruit. Dus wat dat betreft heb ik geluk, alleen het praten erover......... dat gaat dus echt niet lukken. Hij geeft korte antwoorden en wil er liever niet over hebben als ik vragen hebt, als stel dat het niet lukt met iui en het zou ivf of icsi worden. Hij vindt dat ik dan te snel gaat. Sorry maar ik ben een vrouw en die denken aan 10 dingen tegelijk...... pfffff (sorry) Nou even wat anders, vandaag nog steeds een negatieve test. Vorige ronde had ik op cd16 een positieve test en ik zit nu op 15...... Wat wel grappig is, stel dat ik morgen een posi test hebt, dan hebben vrijdag onze iui. Maar dan moet mn hubbie eerst zn zaad afleveren. En als we dit thuis doen vinden we dit nog het prettigst ook, alleen hebben we morgen avond logees.... hahaha, dan moeten we het stil doen ... xxx