Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    heel veel plezier op vakantie! Iedereen is een beetje aan het vertrekken merk ik. Ik moet helaas nog wachten tot september :S

2. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    wat is het hier rustig...... waar is iedereen???

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    ik heb de hele dag geverfd

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Heeee meiden,

Tis hier inderdaad rustig. Kon het rustig bijlezen :D
    Was het hele weekend heel druk! Vrijdag personeelsfeest gehad, heerlijk gedanst en wijntjes gedronken met mijn collega's! Zaterdag wezen winkelen, gisteravond naar mijn zwager en schoonzus op bezoek. Vandaag vaderdag. Helaas zijn onze vaders beiden overleden, maar ik heb wel nog 1 opa. Dus daar zijn we geweest voor vaderdag!

Angelea van harte gefeliciteeeeeerd! Super zeg!

Loekie spannend nu! Hopelijk is het vanaf nu snel raak en hoef je niet over een half jaar weer terug!

Kleintje, gaat het spuiten nog goed? Is je buik nog niet gevoelig? lijkt me best moeilijk om iedere dag weer een ander plekje te zoeken op een gegeven moment ;) Spuit jij nu beide spuiten aan dezelfde kant in je buik? Vlakbij elkaar? Of juist niet?

Wij hebben morgen van 19:00 tot 21:00 info-avond. Op de digi-poli staat:
    19:00 - 19:30 .Inleiding door Dr. Kremer of Prof.dr. Braat (in grote zaal "auditorium")19:30 - 20:30 .Informatiemarkt met de volgende stands:
    - verpleegkundigen
    - artsen
    - laboratorium
    - secretaresses
    - maatschappelijk werk
    - Freya (patiƫntenvereniging)
    - Fiom (hulpverlening)
    - video in de grote zaal
    - medicatie
    - CD-Rom
    - Digitale IVF Poli
    - Dekker v.d. Vegt (boeken)
    20:30 - 21:00 .Afsluiting door Dr. Kremer of Prof.dr. Braat (in grote zaal "auditorium")
    - ervaringsverhaal
    - gelegenheid tot het stellen van vragen

Ben benieuwd dus! :)

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hoe is het met de rest?

Sikki is al lekker op vakantie! Wij over 1 weekje precies! :)
    Kleintje september is ook lekker, heb je het nog tegoed!:D

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Sinja veel succes morgen avond.. Lijkt me erg informatief.

Owja ik kon me niet inhouden weetniet hoe mijn cyclus loopt na de operatie. Maar ik heb getest, staat in album.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Tante Mars.... Dit is een zwangerschapstest toch, geen ovulatietest....
    Wauw... een beginnend streepje...... Ik hoop voor je dat de streep nu elke dag donkerder en donkerder gaat worden :)

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wow, tante mars! ik heb mijn reactie ook bij je foto gezet! Super spannend! ik duim mee!!!

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Hoi Maartje is indd een zw test. Ben 25 mei geopereerd die dag wat bloed verlies gehad (omdat ze tijdens de operatie ook een HSG hebben gemaakt).. Op 26 mei ben ik weer begonnen met bloeden, tot 2 juni. vandaag precies twee weken terug voor de eerste keer gemeeschap gehad, en ja als je niet zeker weet hoe je cyclus loopt word er ook wel aangeraden om 2 weken na de keer dat je onveilige seks heb gehad een test te doen. EN dit als resultaat.

Ik geloof er zelf niet in. maar goed allesis natuurlijk mogelijk.
    Ik test overigens niet meer, ik heb donderdag een controle echo bij de gyn.
    bij de weg , Had je ook gereageerd in dat topic DIT WEEKEND MOET HET RAAK ZIJN ?? Als je het was sterke en goeie reactie.

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Tante, Het is wel een licht streepje. Zou over een paar dagen er nog een testje aan wagen. Wel super spannend!!!!!!

Sinja, Dat gaat een avond van informatie verzamelen worden! Zoiets hebben wij niet gehad maar klinkt wel super fijn. Ook dat je met laborantes kan praten. Dan krijg je wel beter een idee hoe het allemaal in zijn werk gaat.
    Hier gaat het allemaal goed. Begin nu af en toe wel wat blauwe plekjes te krijgen van het spuiten. Maar ja dat hoort er bij. Ik zoek voor elke prik weer een plekje. Niet echt systematisch. Begin het wel een beetje spannend te vinden want donderdag heb ik mijn eerste fm al!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wauw Mars!! Een zwangerschapstest!!! Ik lees al heel lang ook jou berichten mee, wat geweldig dat je dan eindelijk een positieve test lijkt te hebben!! Ik ga voor je duimen dat de gyn straks een zwangerschap bij jou gaat bevestigen!!!

Ik was het idd die in dat topic had gereageerd. Vind het werkelijk waar walgelijk als meiden op een forum als de ZP dat soort topics openen met dat soort woorden. Blehhhhh!!! Heeft zo'n mens dan echt niet door dat dat soort topics totaal ongepast zijn als je bedenkt hoe lang vele van de ZP-bezoekers al bezig zijn!!
    Misschien ligt het ook een beetje aan mn hormonen, maar ik met mn 'slechts' 15 rondes kan daar dus echt niet tegen!! Blehhhhhh ''Deze ronde MOET het raak zijn!!'' Dat hopen wij medische molen meisjes elke maand dat het deze maand raak zal zijn, we worden allemaal gevolgt met inwendige echo's, moeten dagelijks onszelf met hormonen injecteren, slikken, vaginaal inbrengen, sommigen worden zelfs geopereerd en toch steeds nog weer niet zwanger..... (jij hopelijk nu wel!!!) en toch hadden we volgens onze artsen onze vruchtbare dagen.... Blehhh

Laatst had er een lomp geval een topic geopend dat ze het zooooo zat was, en er zoooooo doorheen zat... Ze was namelijk nu in ronde 1 op dag 28 ongesteld geworden!! Grrrrrr Kon ik ook al zo slecht tegen. En heb dat met mn grote waffel haar ook laten weten :)

maar goed, daar gaat het allemaal nu niet om... waar het nu om gaat is dat jij een goede kans nu maakt met die test van je dat je zwanger bent!!!! :D

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik snap je helemaal, ik ga dr helemaal niet op reageren..
    Ik ben er gewoon schijt ziek van dat sommigen zeggen, we zijn AL IN RONDE 7 ofzo. Bluhhh.. Kijk als je dan al weet dat er iets niet goed is denk ik Ja oke. Maar dan nog.

Wij zijn bijna 4 jaar bezig en ik heb nooit geroepen dat we AL in ronde zoveel zitten. En dat het RAAK MOET zijn.. tuurlijk hopen we er elke maand op. Maar op een gegeven moment was het voor mij geen terleurstelling meer. Als jezelf weet en voelt dat er iets niet klopt en je word steeds naar huis gestuurd. Had geen eens zin meer om er bij stil te staan.

Geloof trouwens dat diezelfde vanmorgen positief had getest. En dus zwanger is ... Dus ja ... WTF HE.

Er zijn genoeg mensen die het nog moeilijker hebben dan ik! Die ga ik steunen gewoon omdat ik vind dat dat hoort. Maar om zoiets te zeggen ja dan moet je wel heeeeel egocentrisch wezen .

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ maartje: Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt als iemand zoiets waar dan ook op zp gaat zetten.
    Dat soort mensen is de reden dat ik me alleen beperk tot de topics waar ik al schrijf. Ik lees geen andere topics meer. Doe ik mezelf alleen maar pijn mee.

@ tante mars: helemaal mee eens. Maar ja, laten we ons daar niet mee bezig houden. nog 3 daagjes en dan mag jij voor controle.

@ hier: 1 muur en plafond zijn gisteren gedaan. Morgen gaan we de andere (donkere) muur doen. En dan moet ik nog een keer kijken wanneer ik het houtwerk naar balkon en de doorgeefkast ga doen.
    Het ziet er al heel mooi uit.
    Daarbij is bij mij het vloeien ook eindelijk gestopt. Dus ik kan met een gerust hart morgen starten.

14. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    tante mars: waaatttt spannend maar ze zeggen toch en streep is een streep ik hoop het zo voor je.

maartje: ik snap sommige leden van zp forum ook niet helemaal ik heb in het verleden wel eens discussie,s gehad maar ik reageer ook niet meer het maakt me alleen onzeker, boos gefrustreerd en dat is nergens voor nodig.

zethu schilder ze nog en wel binnen de lijntje blijven. haha

hier alles ok ik heb gisteren en eergisteren een prosessietocht gelopen van 80 km ik ben nu erg moe maar hopelijk worden mijn gebedjes verhoord.
    het was in ieder geval erg indrukwekkend.
    vanmoergen heb ik folikelmeting gehad en er zat een mooi ei
    morgenvroeg om half 9 zaad inleveren bij het lab om half 10 ophalen en dan krijgen we de eerste IUI. erg spannend.

wil iemand mij op de lijst zetten bij mm 23 juni eerste IUI en 10 juli mogen we testen

groetjes

15. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik zou hier graag willen komen meeschrijven, al jullie het goedvinden.. Zal me even voorstellen door mijn verhaal te doen...
    We hebben al jaren een kinderwens, maar door gezondheidsredenen (steeds terugkerende depressies) hebben we telkens uitgesteld om te gaan proberen zwanger te worden. In december 2008 hebben we overlegd met de psychiater en daarna besloten er toch voor te gaan. Dus we zijn nog niet heel lang bezig, zoals denk ik de meesten van jullie.....
    Maar goed, we zijn dus in december gestopt, 22 december laatste onttrekkingsbloeding gehad en daarna niet meer ongesteld geworden..:(

Na ongeveer 3 maanden naar HA geweest en deze wilde dat ik ging temperaturen om te zien of er een eisprong te zien is, na weer 3 maanden terug naar HA met een uitdraai van mijn cyclus, waarop niets te zien was.....
    De HA vroeg een inwendige echo aan, die ik afgelopen dinsdag heb gehad. Hierop was niets te zien, geen uitstulpingen, geen cystes, geen vleesbomen en verder zag alles eruit of het allemaal in ruste is, een dun baarmoederslijmvlies en in de eierstokken kleine eitjes, die nog tot ontwikkeling moeten komen...
    Donderdag weer bij HA geweest en deze feliciteerde me met het feit dat het erop leek dat het geen PCO is, maarja wat het dan wel is?? Daarom verwijst hij me nu door naar de gynaecoloog....
    Inmiddels hebben we de uitnodiging binnen en worden we woensdag 22 juli in het ziekenhuis verwacht bij de gyn en maandag 27 juli bij de gyn verpleegkundige.... Ook hebben we vragenlijsten gekregen om in te vullen....

Momenteel ben ik dus weer afwachtende.... maar ook ik ga nu dus de MMM in en zoek graag steun bij lotgenoten.... mag ik hier aanschuiven?

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hoi Charpi,
    Ik ben zelf net vorige week voor het eerst bij de gyn geweest ivm uitblijvende zwangerschap. Ik heb ook vanwege gezondheidsredenen heel lang geen kinderen mogen krijgen (heb een darmziekte, schildklieraandoening en reuma) en nu het dan eindelijk mag, lukt het niet! Frustrerend he? Ik hoop dat de gyn je kan helpen. Heel veel sterkte en succes,
    B

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ puck: haha, ja ik blijf binnen de lijntjes. We zijn iig lekker bezig.
    Morgen je eerste IUI, spannend zeg. maar ja, een eerste behandeling is ook heel spannend. Ik merk het bij mezelf. Wel grappig dat je op dezelfde dag als mij je eerste behandeling hebt.

@ charpi: lieve meid natuurlijk mag je hier aansluiten. Ook kan je (zoals je al deed) bij mij aankloppen als je vragen oid hebt. Heel veel succes in de mmm. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er aan de hand is en dat je vervolgens heel snel een positieve test in handen hebt.

@ baboe: Moeilijk is dat he als je er eindelijk voor mag gaan dat het dan niet lukt.

18. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Hallo mama's in spƩ!

Ook voor mij is de medische molen gaan draaien. Mijn vriend en ik zijn vanaf januari 2008 bezig. Ik heb een schildklieraandoening en heb waarschijnlijk PCO. Ik ben 25 mei bij de Gyn. geweest en het zag er PCO-achtig uit op de inwendige echo. Normaal schijnen er meer dan 10 eiblaasjes te moeten zitten wil er sprake zijn van PCO, bij mij waren het er wel minder. Op de derde dag van mijn menstruatiecyclus moet ik bloed laten prikken, wil echter maar niet doorkomen!! Mijn langste cylcus tot nu was 40 dagen, vandaag zit ik weer op dag 41. Afwachten dus maar weer.
    Wel heel fijn om hier lotgenoten te vinden.

groetjes Kandy

19. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hoi Kandy,
    Heb jij ook Hashimoto met anti-tpo? Dat maakt het zwanger worden niet makkelijker...zucht. Blijven hopen en duimen dan maar, he?

20. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Hoi Baboe!!

Ik heb de ziekte van Graves Basedow, geconstateerd toen ik 15 was. Heb het dus al jaren, ben op mijn 17e behandeld met radio-actief jodium waardoor ze een groot gedeelte van mijn schildklier vernietigd hebben, werkt vanaf die tijd officieel te langzaam. Slik gem. 115 mcg Euthyrox en werking is jaren stabiel geweest. Waarden zijn inmiddels weer prima, maar moet perfect afgesteld worden. Ik heb wel een artikel gelezen waarin wordt aangegeven dat vrouwen met schildklieraandoeningen veel vaker PCO etc hebben, heeft te maken met de werking van de hypofyse die ook onze schildklier regelt. Het zwanger worden wordt er dus niet makkelijk op, maar we houden goede hoop op een positieve afloop.:) Vind het echt fijn om met vrouwen te praten die het herkennen en niet altijd hetzelfde commentaar te moeten horen: " als je er niet meer aan denkt wordt je vanzelf zwanger". Goedbedoeld, maar is een echte dooddoener!!

XX

Deel Deze Pagina