Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    oh balen tante mars ik z,n goede hoop voor je sterkte.

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    echt balen tante mars. Hopelijk meer geluk in de volgende ronde.

Puck, Hopen dat het goed gaat en je een mooie positieve test hebt op de 10e

3. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dag dames,

Ik heb vandaag mijn TVE (kijkoperatie & HSG) gehad en het was echt VERSCHRIKKELIJK PIJNLIJK! Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n pijn gehad. Ik ben ook nog nooit in mijn leven van mijn stokje gegaan door de pijn tot vandaag. Ik heb me toch gehuild en heb er echt een trauma aan overgehouden.......!!!

Ik moest er om half 2 zijn en mijn zusje en ik waren er al om tien over 1....dus lekker op tijd. Ik was ook absoluut niet gespannen, bang of iets in die geest. Om half 2 werd ik geroepen door de dokter. We liepern met z'n drieen naar de behandelkamer waar al 2 assistentes aan het wachten waren. Nadat iedereen zich even had voorgesteld moest ik achter een gordijn mijn onderkleding uitdoen. Nadat ik mijn onderkleding had uitgedaan mocht ik in de beugels gaan zitten. Het eerste wat ze deed was even alles desinfecteren, daarna bracht ze de eendenbek in en een ballonetje en toen ging ze mij verdoven...bij elke prik moest ik even hoesten zodat ik het niet zou voelen. Ik heb 4 prikken gehad en dat deed zo'n pijn. Tijdens het prikken zij ze tegen mij, door deze verdoving kun je last krijgen van hartkloppingen. Nou ze haar zin niet eens afgemaakt en de hartkloppingen begonnen. Ik raakte helemaal in mijn paniek en werd niet goed. Ik moest stil blijven zitten en even rustig adem blijven halen. Na een minuut of werden de hartkloppingen minder en ging ze verder. Ze pakte een scapel en maakte een snee in mijn baarmoederwand. Mijn hart stond stil op het moment dat ze aan het snijden was, mijn maag draaide zich om van de pijn. Ik voelde hoe ze aan het snijden was want de verdoving was niet eens ingewerkt. Ik had zo'n pijn, maar ik durfde niets te zeggen en toen begonnen de tranen te stromen. De dokter zei tegen mij het ergste heb je gehad. Vanaf nu ga je geen pijn meer voelen. Ze stak een hele lange staaf door de snee die ze in mijn baarmoedermond had gemaakt en op dat moment begon het zwart te worden voor mijn ogen door de pijn. Ik verging van de pijn, maar bleef het onderdrukken...nou toe kwam het zoeken naar mijn eileiders en eierstokken. Mijn rechtereierstok en eileider had ze zo gevonden en de pijn die ik had doordat zij aan het draaien en trekken was met die staaf kon ik nog met moeite verdragen. Maar toen kwam mijn linkereierstok en eileider. Op het moment dat ze daar begon te zoeken verging ik van de pijn, maar ze hield maar niet op en ze bleef maar doorgaan en tegen mij zeggen...ik ben er bijna, ik ben er bijna, ik moet nog heel eventjes doorgaan, ik ga zo stoppen! Nou ze ging gewoon een kwartier verder met zoeken en met het inspuiten van de contrastvloeistof. Uiteindelijk begon ik zo te trillen en te huilen van de pijn dat het bed helemaal meetrilde. Op dat moment wist ze dat ik echt helse pijn had. Toen pas stopte ze, maar onderhand waren we al een uur verder. Ze had mijn rechtereileider wel gevonden en die zag er wel normaal uit, maar de contrastvloeistof liep er niet doorheen. Mijn linkereileider kon ze helemaal niet vinden. Ze besloot mij te verplaatsen naar de röntgenagdeling en daar de HSG opnieuw te doen. Ik was alleen maar aan het huilen en kon geen woord meer uitbrengen. Nadat ik even 10 minuten had gelegen om bij te komen, werd ik in een rolstoel met alle slangetjes nog tussen mijn benen vervoerd naar de Röntgenafdeling. Daar aangekomen moest ik plat gaan liggen op het bed en begon alle ellende weer van vooraf aan. Ze spoot heel langzaam de vloeistof in mijn eileiders, de pijn begon meteen weer! Mijn rechtereilder hebben ze na flink wat druk erop te zetten open kunnen krijgen. Maar mijn linkereiler zat potdicht en daar wou de contrastvloeistof niet doorheen. Ze heeft 10 minuten lang geprobeerd de vloeistof erdoorheen te krijgen, maar dat lukte niet. Toen was eindelijk het onderzoek afgelopen. Ik mocht van het bed afkomen en weer in de rolstoel gaan zitten. Ik werd weer terug gebracht naar de behandelkamer en daar mocht ik mijn onderkleding weer aantrekken. Tijdens het aantrekken van mijn onderkleding werd ik niet goed en ging daar van mijn stokje. Toen ik later weer bijkwam lag ik een bed. Ik had nog steeds heel erg veel pijn. Ik kreeg 2 antibioticatabletten en pijnstillers. Nadat ik die in had genomen trok de pijn een beetje weg. Het blijkt dus dat mijn beide eileiders verstopt zaten. Mijn rechtereilder heeft ze open kunnen spuiten, maar mijn linkereileider zit potdicht, dus vandaar die helse pijn. Mijn linkereileider zit ook verstopt en staat gekanteld. Ik moet over 4 weken weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik weer een kijkoperatie (larascopie) maar dan onder algehele narcose. Dan gaat ze kijken hoe verstopt de eilder zit en wat ze daaraan kunnen doen. Ik heb nog steeds last van bloedingen en dat zal wel de hele week aanhouden totdat de snee dichtgaat.

Tot zo ver mijn trauma die ik vandaag heb opgelopen!

4. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    chichi wat een verhaal zeg wat ben jij door een hel gegaan vandaag wat erg voor je. sterkte met je herstel en prettig dat ze het over 4 weken onder narcose doen.
    sterkte

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ puck: succes in je wachtweken! Ik duim voor je.

@ tante Mars: toch weer een valse uitslag. He. Maar wel netjes op tijd.

@ chichi: bah wat heb jij moeten doorstaan meid. Ik wens je heel veel beterschap toe en hoop dat je snel van je pijn en bloedingen af bent.

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Valt mee meiden. Ben wel trots op me lichaam dat ie me niet in de steek heeft gelaten qua cyclus.. Het was voor januarie altijd 29-35 en nu dus gewoon dag 28.. Donderdag gyn kijken wat zij zegt

Wel heel erg bedankt voor jullie mede leven natuurlijk :F

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    voor jou altijd tante, dat weet je!

8. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    @ Tante Mars : He balen zeg... Ik zie dat wel vaker met deze testen op t net.. Nou ja, fijn dat je cyclus netjes is dan!

@ chichi: Vervelend meissie.. Hoop dat je er snel weer bovenop bent, volgende x hoef je t in ieder geval niet bewust mee te maken. En nu maar hopen dat t dan ook zn vruchten afwerpt!

@ puck: Wauw , IUI 1 is een feit! Kun je nu ook plaats nemen op t wachtbankje - zit niets anders op he

X

9. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Ja, het was echt een hel en ik zal het van mijn leven niet meer vergeten. Ik ben blij dat ik het over 4 weken onder algehele narcose ga doen.

10. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dank je wel meiss...ik hoop dat alle behandelingen hun vruchten afwerpen......wat vrouwen wel niet allemaal doorstaan voor een klein wondertje....

11. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    2005:
    Tante Mars: Bezig sinds oktober '05

2006:
    Klussertje80: Bezig sinds oktober '06

2007:
    Mariska165: Bezig sinds Januari '07
    Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!)
    Quirine: Bezig sinds juni '07
    Ladouce: Bezig sinds juli '07
    loekie1981: Bezig sinds augustus '07
    puck1234: Bezig sinds september '07
    lilmomo: Bezig sinds september '07
    Chichi: Bezig sinds september '07
    Lidi: Bezig sinds september '07 (na dochter 2006)
    Angelea: Bezig sinds oktober '07 (zwanger!, ronde 19)
    Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!)
    Traantje: Bezig sinds november '07
    Lauw: Bezig sinds december '07
    Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!)
    Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI)

2008:
    Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI)
    Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui)
    MilkHd: Bezig sinds februari '08
    puk25: Bezig sinds maart '08
    Diaan: Bezig sinds maart '08
    Tessa8: Bezig sinds april '08
    Douglas84: Bezig sinds mei '08
    Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui)
    Sammie88: Bezig sinds mei '08
    Loe: Bezig sinds juni '08
    Djaar77: Bezig sinds september '08
    Muppet80: Bezig sinds september '08
    Zethu: Bezig sinds november '08
    Yvy30: Bezig sinds december '08

Afspraken:
    20-06: Sikki: start Decapeptyl
    22-06: Sinja: Informatieavond/markt ICSI
    23-06: Zethu: bloed prikken HcG:geen zwangerschap->start provera
    23-06: Chichi: TVE (kijkoperatie) = combinatie van een kijkoperatie en het doorspuiten van eileiders
    25-06: tante Mars: uitslag van operatie
    25-06: Kleintjevoorons, eerste FM
    02-07: Sikki: uitgangsecho
    02-07: Lauw: Officiële uitslag HSG, zwangerschapskans berekenen en hoe verder
    04-07: Sikki: start Puregon 450E
    13-07: Sikki: eerste FM

NOD:
    24-06: Lauw
    25-06: Muppet
    25-06: Barleeus
    28-06: Loekie
    30-06: Mariska165
    01-07: Djaar

Medicijnen:
    Djaar77: start clomid 100mg. op 01-06 en 16-06 pregnyl
    Barleeus: start 01-06 met clomid 50 mg en 09-06 pregnyl
    Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg
    Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde)
    Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde)
    Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui)
    Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E
    Klussertje: 04-05 starten met provera 10mg
    Kleintjevoorons: 04-06 Decapeptyl, 18-06 Gonal-F
    Lauw: start 26-05 met Clomid 50 (3e ronde)
    Yvy30: 26-05 gestart met 1e ronde Clomid 50mg
    Zethu: 23-05 Provera (indien niet spontaan ongi/zwanger)CD 3 start Clomid 50 mg
    Lidi: Clomid 50 gehad; te veel follikels gevormd; cyclus afgebroken.
    Nu Provera en dan 5 dagen Clomid 25 en op 10e dag FM

Behandeling in MMM:
    Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas)
    Barleeus: 4e IUI: 11 juni
    Sen13: 1e iui mislukt
    Anouk: 5e IUI 26-04
    Traantje: 1e IUI mislukt
    Sikki: 1e ICSI 04-05 punctie mislukt, 2e ICSI 20-06
    Kleintjevoorons: 1e ICSI 04-06

Voor het kopieren van de lijst:
    -de lijst quoten.
    -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen
    -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen :)
    -aan het plaatje hoeven we niets te doen!
    succes!

12. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    @ Zethu : Waneer krijg jij de uitslag van bloedprikken?

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ loekie: daar heb ik gistermiddag al voor kunnen bellen. Ben gisteren dus ook gestart met provera, want zoals ik al verwachtte was ik niet zwanger.

14. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    chichi; in welk 'slachthuis' ben jij geweest zeg?! Je zou toch mogen verwachten dat er meer adequaat op pijnreactie gereageerd wordt. veel sterkte en beterschap en succes over 4 wkn.

tante Mars; balen zeg, maar in ieder geval weer ongi en dus weer start nieuwe cyclus.....

Ik lees dagelijks even mee maar reageer niet zo vaak.
    Mijn kuur Provera is klaar , hoop dat ik snel ongesteld wordt, kan ik weer met de Clomid beginnen.
    Normaal had ik een zeer regelmatige , wel wat korte cyclus. weet niet of dat nu in de war kan zijn door de Clomid en Provera, wacht maar af.......

geniet van het mooie weer dames, grtz, Lidi:)

15. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Toch een beetje jammer... maar goed je bent mmm begonnen

X

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik wist het gewoon dat ik niet zwanger was. Natuurlijk hoop je nog op een laatste wondertje, maar ja als je naar mijn leven kijkt zit dat er gewoon niet in. Niets gaat vanzelf bij mij, alles moet op een moeilijke manier of met tegenslagen. Begin er wel aan gewend te raken.
    Het belangrijkste is dat we eindelijk hebben kunnen starten. Daar heb ik bijna 4 maanden op zitten wachten.

17. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Wat een rust hier zeg ;)
    Ben benieuwd naar de NOD dames, Lauw (vakantie), Barleeus! en Muppet al nieuws van jullie front??

@ Tante Mars, hoe was de uitslag in t ziekenhuis?
    @ Kleintje, heb je al een mooi eitje gezien?
    @ Djaar, Gaat wel lekker met jouw temp!
    @ Zethu, hmm nog niet ongie? Je gewicht is wel weer omlaag! Super zeg!

X

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Meiden ik baal :( Ben ongi en heb vanochtend direct gebeld, maar het zat vol helaas...

sta op de voorrangslijst/reservelijst voor volgende maand (al is dat geen garantie dat ik dan zeker mag meedoen, ze hebben nog nooit iemand 2 rondes hoeven doorschuiven) dus tja...

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ loekie: Zal eerst mijn kuurtje Provera moeten afmaken voor ik ongi wordt he. Ben benieuwd hoelang na de laatste tablet dat wordt. Zit nog t/m volgende week donderdag daaraan.
    En ja, gewicht gaat lekker. We blijven lekker doorgaan!

Van tante mars weet ik dat het er allemaal netjes uitzag. Ze zagen idd dat bmslv aan het afbrokkelen was ivm ongi. De blaasjes zijn weggebleven, er zat er maar 1. En deze cyclus zullen ze haar volgen dmv FM zonder medicatie. Ze willen graag zien hoe haar cyclus zonder Clomid is na de operatie.
    Dat was het geloof ik zo'n beetje. Volgende week vrijdag heeft ze haar FM

@ sinja: balen meid. Ongi en dan ook nog te horen krijgen dat het vol zit.
    Knuff.

20. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    He Balen Sinja!

Deel Deze Pagina