Ow ja toen pas, dan kun je er idd wel een dag of 14 bij optellen = 19 juli.. Spannend! ======== en exact op de 19 ben ik ongi geworden dus me cyclus is in principe wel gewoon normaal ben alleen toch wel blij hoor. begon alweer zenuwachtig te worden van zal het nu zo zijn of niet maar toen zat ik te rekenen en toen dacht ik van ik wacht eerst een het weekend af nou ja en dat was dus een zaterdag toen werd ik ongi
@ikke: Balen dat je toch ongi bent geworden.. had goeie hoop voor je.. Maar volgende week maandag naar de gyn zag ik... weet je al wat ze wrs gaat doen?? (sorry als ik het gemist heb) succes in ieder geval.. @Norwegian sky: Wel goed dat je een spontane eisprong hebt.. maar ja.. dan moet het wel een x gaan lukken... Ik zag jou cyclus data, maar die zijn ook niet allemaal gelijk, het wisselt wel heel erg... succes in ieder geval. @Hier: Ja ik zit nog op de bank.. Kan er eigenlijk niet veel van zeggen... afwachten dus maar... Ben wel al aan het bedenken wanneer ik zal gaan testen... misschien zaterdag... maar ik zie wel...
Balen dat je toch ongi bent geworden.. had goeie hoop voor je.. Maar volgende week maandag naar de gyn zag ik... weet je al wat ze wrs gaat doen?? (sorry als ik het gemist heb) succes in ieder geval.. ====== nou ja gezien me ei later was had ik zo iets van nou ja die ongi komt ook gewoon later. idd de 27ste moet ik naar de gyno het is een ass dus denk dat er gewoon gekeken gaat worden hoe de cyclussen verlopen. ik moet alleen voor icsi nog wachten tot me man eens een keer gaat bloed prikken..... want die moet nog een bloed controle doen.
Hallo, Ik heb een tijd geleden hier veel mee geschreven. Maar sinds de ICSI echt begonnen was ben ik jullie een beetje gaan verwaarlozen. Wil toch even laten weten dat wij vanmorgen positief getest hebben!! We zijn dus ZWANGER! WIl jullie heel veel succes wensen met het zwanger worden. Groetjes Kleintjevoorons
Hallo allemaal, Ik heb een kloteweek achter de rug en ben nu weer een beetje opgeknapt. Ik had vorige week dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor nacontrole. Ik ben geweest en hij heeft alleen naar de wondjes gekeken en gevraagd of ik inmiddels al ongesteld was geworden. Ik zei tegen hem ja, vandaag is mijn 4e cyclusdag en dat was het, het was best wel een kort gesprek. Binnen 3 minuten stond ik alweer buiten terwijl ze een uur uitgelopen waren. De arts zei tegen mij, je moet het de komende 3 maanden zelf proberen en dan weer terugkomen. Ik dacht bij mezelf het zal wel goed zijn. Vlak voor ik ging slapen kreeg ik buikpijn en ging na de wc, bij het afvegen zat er meer bloed op dan ik normaal gesproken heb de 4e cyclusdag. Ik dacht het zal wel door de kijkoperatie komen en daarom is mijn cyclus misschien een beetje in de war. De volgende ochtend gewoon naar het werk gegaan. Tegen een uur of 10 kreeg ik me toch ontzettende buikpijn. Ik verging gewoon van de pijn. Ik voelde een golf naar beneden trekken, ik ging rennen naar de toilet en daar aangekomen bleef er bloed naar beneden stromen. Na een paar minuten stopte het en ik ging weer terug naar mijn bureau. Ik dacht bij mezelf wat krijgen we nou? Wat is dit joh? Na 2 uur kreeg ik weer flinke buikpijn en weer voelde ik het naar beneden glijden, weer rennen naar de wc en daar aangekomen bleef er bloed naar beneden stromen en het wou maar niet stoppen. Het leek net alsof er een kraan openstond. Ik werd op een gegeven moment niet goed en het koude zweet brak me uit en ik werd misselijk en duizelig. Ik dacht oh god laat me hier alsjeblieft niet flauwvallen. Na tien minuten stopte het bloeden en ik maakte dat ik de wc uitkwam. Eenmaal buiten de wc kwam er een collega naar me toe en ze zei wat heb jij? Je ziet euit als een spook, ik vertelde haar wat er aan de hand was en zij zei tegen mij, ga onmiddelijk naar huis en bel de dokter op want dit is niet goed. Dus ik naar huis en het ziekenhuis gebeld. ik kon om 16:00 uur terecht. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen eerst bloed geprikt en toen een inwendige echo gehad. Zegt de dokter op een gegeven moment tegen mij, ja je hebt een cyste op jouw rechtereierstok zitten, maar dat wist je al hé? Ik dacht wat krijgen we nou? Ik zei tegen haar, hoe moet ik dat al weten? Zegt ze oh wist je dat dan niet, hebben ze dat dan niet eerder tegen je gezegd? Ik zei tegen haar, ik heb al zo vaak echo's gehad, maar niemand heeft het ooit gezien en ik heb ook nog eens 2 weken geleden een kijkoperatie gehad en de dokter zei dat mijn eierstokken er goed uitzien. Ze zei tegen mij, vreemd want de cyste is 4cm bij 4cm. Ik was zo boos op dat moment en wou het liefst weglopen. Ze schreef me een Proverakuur uit voor 10 dagen en ik moet volgende week terug want door de Proverakuur moet de cyste slinken zei ze tegen mij. Ik geloof er geen bal meer van! Mijn vertrouwen is hierdoor echt geschaadt. Ik zit momenteel in een dip en zie het allemaal niet meer zitten!
Chichi ik kan me voorstellen dat je het momenteel allemaal niet meer ziet zitten, er gebeurd ook even zoveel.... toch hoop ik dat je de hoop niet opgeeft meissie... Hoi Meiden, ik ben er ook weer.... inmiddels is het bijna woensdag en dan hebben we onze eerste afspraak bij de gynaecoloog, erg spannend... Vorige weekend ben ik na 201 dagen ongesteld geworden, maar het was maar een lichte bloeding dus meer dan een onttrekkingsbloeding zal het vast niet geweest zijn. Ik ben nu toch wel lichtelijk gestressed.... het is toch mijn lichaam waar het allemaal om gaat he, maar dat gevoel zal jullie vast niet onbekend voorkomen... Groetjes, Charpi
Hoi allemaal, even snel berichtje, moet zo weg om te gaan sporten en heb ook weinig zin nu om te reageren. Helaas slecht nieuws vanochtend, op de echo was wel een mooi dik slijmvlies te zien van 9 mm, maar geen enkel rijpend eitje, alleen het bekende kralensnoer. Dus cyclus wordt weer afgebroken (heb eerste tablet Provera alweer genomen), en dan op naar de volgende ronde met Clomid 150mg. Sorry, maar moet dit even laten bezinken. Hoop morgen wat uitgebreider te kunnen reageren....
@KleintjevoorOns: gefeliciteerd met jullie zwangerschap... super dat de ISCI gelukt is. We hadden hier weer wat goed nieuws nodig... @Ikke: Laat je mannetje maar snel bloed prikken.... Je wilt de uitslag volgende week natuurlijk wel hebben @Chici: wat een ellende allemaal... Maar kun je zo'n bloeding krijgen van cyste??? en of daar provera tegen helpt, dat weet ik ook niet... In ieder geval nooit van gehoord.. @Charpi: spannend woensdag naar de gyn... dan zullen ze wel iets gaan doen aan de lange cyclus, want 201 dagen... pfff dat is lang... @Yvy30: balen dat clomid 100 niet is aangeslagen... Ik hoop dat 150 dan toch echt iets gaat doen bij je... Dit is ook elke keer weer een nieuwe tegenslag... de hoop die je hebt wordt de grond in geslagen.... succes. @All: wat een ellende dat zwanger worden niet gewoon gaat als je het zo graag wil... Ik gun het jullie allemaal... en we hebben al lang genoeg gewacht.... laat die roze golf maar snel een keer komen...
Gefeliciteerd KleintjeVoorOns! Heb niet helemaal bijgehouden hoe je verhaal was, maar wat voor ICSI hebben jullie gehad? Wij krijgen waarsc TESE ICSI. Geniet van jullie wonderlijke zwangerschap! Alle andere meiden heel veel succes met de onderzoeken etc. Hier moet mannetje ook alleen nog bloed prikken (ik1980 geloof ik; we lopen gelijk vermoed ik) Hierna ben ik aan de beurt..
chichi heftig zeg zo'n bloeding! En dat op je werk. lijkt me helemaal vreselijk! En wat stom dat ze nooit iets over een cyste hebben gezegt!!! Yvy balen zeg!!!! Hoeveel clomid kun je max. in tabletvorm innemen eigenlijk? Een goede vriendin heeft ook clomid geslikt. Ze moest 3 maanden per verhoging en dan mocht t weer hoger. Ze zat op de allerlaatste/hoogste dosis voordat ze met iui (en hormoonspuiten) zou beginnen toen ze zwanger werd. Van haar 2e precies weer zo. Charpi hoe was het bij de gyn? kleintje nogmaals heeeeeel erg gefeliciteerd en fijne vakantie! Ikki is het bij jou al zeker dat het icsi gaat worden? ook vanwege de zwemmers van je vriend? Muppet bij jouw vriend geen zwemmers gevonden? Balen zeg! Loop jij ook in het radboud toevallig? Of ergens anders? Ik mag me hopelijk volgende week weer aanmelden voor onze 1e icsi, sta nu op de voorranglijst dus moet goed komen succes allemaal meiden!
@Kleintje, gefeliciteerd meid het is je van harte gegund @Yvy, balen dat deze ronde met clomid 100 niets heeft opgeleverd. Hopelijk volgende ronde meer succes.... Nu even mijn ego-verhaal: Ben vanmorgen eindelijk bij de gynaecoloog geweest met mijn mannetje. Een aardige vrouw, die heel kundig overkwam. Er wordt nu gezocht naar de oorzaak van mijn uitblijvende cyclus, heb vanmorgen bloedonderzoek laten doen naar de hormoonbalans. Het kan zijn dat het daaraan ligt, maar het kan ook aan mijn medicatie liggen, van Risperdal is namelijk bekend (bij mij niet) dat het uitblijvende cyclussen kan veroorzaken en als er niets afwijkends uit het bloedonderzoek komt, heb ik dus wel een probleem. Afbouwen is namelijk niet zo makkelijk. Ook kan het nog aan mijn gewicht liggen, ik weeg eigenlijk voor het mooie nog 5 kilo te zwaar. Dus dat wordt de komende weken de touwtjes weer strak aantrekken, maar die kilo's dat gaat me wel lukken. Verder heeft de gyn nog een inwendige echo gedaan en daarop was niets te zien. Het is nu inmiddels cd12 maar er zijn geen rijpende eitjes te zien, dus mijn cyclus is nog steeds niet op gang gekomen, dat is toch een tegenvaller... maar goed we zijn nu onder behandeling. Maandag de 27ste hebben we een informatief gesprek met de gynaecologische verpleegkundige over vruchtbaarheidsbehandelingen, als maandag de bloeduitslagen binnen zijn dan kan ik een nieuwe afspraak maken bij de gynaecoloog, dus ik zit nu weer op het wachtbankje. Ben er niet helemaal gerust over....
@Sinja, klopt, nul. Erg he? Hadden we er maar 20.000 dan hadden we tenminste een paar, maar nu.. we weten de oorzaak nu bijna. Straks ga ik in de mangel.. hopen dat ik wel gezond ben verder. Lichamelijk is er verder niks aan mij te merken qua cyclus maar dat zegt natuurlijk ook niks..
Hallo allemaal! Was ik ook weer. Inmiddels een stuk rustiger, ik kan toch niet meer doen dan me er bij neerleggen, en hopen dat Clomid 150mg dan wel zijn werk doet. @Lauw: nog geen testdrang? De laatste loodjes op het wachtbankje wegen het zwaarst. Enne, ik duim mee voor een roze golf... @ikke: idd, stuur je man maar gauw naar de bloedafname! @kleintjevoorons: jippie, weer goed nieuws hier, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! @chichi: tjee, wat een verhaal, kan me voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent. Hoe voel je je nu? @charpi: hoe was de afspraak bij de gynaecoloog? Ah, lees nu net je verslag, succes met wachten op de uitslagen, vond ik ook zo vreselijk. @Sinja: de hoogste dosering van Clomid is 150mg, dus als dit niets gaat doen, zal het helaas spuiten gaan worden. Voor jou wordt het ook spannend, hopelijk kun je nu snel met ICSI beginnen. @Muppet80: sterkte.
@Yvy: de testdrang is er heeeeellll erg... pfff... gisteren had ik het echt moeilijk.... Ik dacht ik ga gewoon testen... dus ik al in een potje geplast... maar toen zag ik dat de urine echt heel verdund was (einde van de middag)... dus toen het potje maar weer omgekieperd.... en wachten geblazen.... Het liefst wil ik wachten tot zaterdag... gaan we proberen....
Dat lijkt me inderdaad echt vreselijk.. Wij hadden er dus 'een paar' Mijn vriend had er gemiddeld 0,2 miljoen (0,1 - 0,2 en 0,3 mln) maar als daarvan >90 afwijkende vorm heeft en meer dan 80% dood is dan blijven er dus 'een paar' goede over. Het lab heeft als uitslag: goed genoeg voor icsi. Mag ik vragen wat de oorzaak bij jullie waarschijnlijk is? mijn vriend hoefde niet naar de uroloog, het ligt er waarschijnlijk aan dat hij toen hij 15 was een urineweginfectie + prostaatontsteking + blaasontsteking een jaar lang heeft gehad. Ze denken dat het daaraan ligt (al zegt zijn behandelend uroloog die hij toen had dat dat niet kan, volgens de gyn. is het wel zo) Bij mij is gelukkig verder alles goed, dus wij zijn ah wachten op mijn ongi en hopelijk deze maand wél een plekje vrij. Veel succes! Tese wordt niet in alle ziekenhuizen gedaan toch?
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 2006: Ikke1980: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Norwegian-sky: Bezig sinds april '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 (zwanger!) lilmomo: Bezig sinds september '07 Chichi: Bezig sinds september '07 zonnetje1980: bezig sinds september '07 Lidi: Bezig sinds september '07 (na dochter 2006) Angelea: Bezig sinds oktober '07 (zwanger!, ronde 19) Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!) Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui) Sammie88: Bezig sinds mei '08 Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Muppet80: Bezig sinds september '08 Zethu: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 Afspraken: 20-07: Zethu: Bloedprikken Oestradiol voor reactie Clomid 22-07: Tante Mars: Gesprek 'hoe nu verder' 27-07: Ikke1980: afspraak ass gyno 28-07: Djaar: evaluatie met gyn. 13-08: Ladouce: 1e afspraak ivf kliniek 25-08: Norwegian-sky: 1e afspraak gyn ?-08: Mariska165: 2e keer zwemmers inleveren NOD: 25-06: Barleeus 24-07: Lauw 28-07: Ikke1980 29-07: Loekie 30-07: Djaar 31-07: Mariska165 Medicijnen: Djaar77: start clomid 100mg. op 01-07 Barleeus: start 01-06 met clomid 50 mg en 09-06 pregnyl Traantje: start 17-05 met clomid 50 mg Tante Mars: gestart met Clomid 10-0 (2e ronde) Anouk: Puregon 58 en Ovitrelle (5e ronde) Sen13: starten met clomid 100 mg (voor 2e ronde iui) Sikki: 20-06 Decapeptyl, 04-07 Puregon 450E Kleintjevoorons: 04-06 Decapeptyl, 18-06 Gonal-F Lauw: start 28-06 met Clomid 50 (4e ronde) Yvy30: Clomid 100mg geen effect, nu effect afwachten van Clomid 150mg Zethu: 12-07 (CD 3) start Clomid 50 mg Lidi: Clomid 50 gehad; te veel follikels gevormd; cyclus afgebroken. Nu Provera en dan 5 dagen Clomid 25 en op 10e dag FM Behandeling in MMM: Melissa79: 1e IUI 22-02-09 (helaas) Barleeus: 4e IUI: 11 juni Sen13: 1e iui mislukt Anouk: 5e IUI 26-04 Traantje: 1e IUI mislukt Sikki: 1e ICSI 04-05 punctie mislukt, 2e ICSI 20-06 Kleintjevoorons: 1e ICSI 04-06 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes!
@Lauw: Ik duim natuurlijk ook mee voor een roze golf...lastig he dat wachten? Voel je je anders? @kleintjevoorons: SUPER gefeliciteerd met je zwangerschap! @chichi: Nou zeg dat is heftig allemaal en ook nog een raar verhaal, beetje vreemde artsen daar , sterkte! @charpi: Het begin is een feit, succes met wachten op de uitslagen. Hopelijk valt t straks allemaal mee @Sinja: Hopelijk mag je straks op de lijst! @Muppet80: Helemaal niets?! Argh wat lijkt me dat vreselijk.. Succes in jullie traject @Tante Mars:Hoe was t bij the gyn? @Djaar: hoe gaat het wachten jou af? Ik word hier ook niet rustig op het wachtbankje - heb nog steeds geen zere borsten..voel niets trekken in me onderbuik, terwijl ik dit normaal altijd wel heb na mn ei.. Tis dat ik een posi ovutest heb gehad en mn temp aangeeft dat ik een eisprong heb gehad, anders zou ik nog denken geen ei deze cyclus