Hoihoi, Ik ben Jolanda de Boer en ik ben bezig met mijn profielwerkstuk. Daarvoor heb ik een enquete gemaakt. Zouden jullie deze willen invullen? Natuurlijk blijven de antwoorden geheim. De antwoorden kunt u sturen naar jolandedeboer_16@hotmail.com 1. Wat is uw leeftijd? 2. Bent u getrouwd, leeft u samen? 3. Hoe lang hebt u geprobeerd zwanger te worden via de natuurlijke weg? 4. Wat is de reden dat u niet zwanger raakt? 5. Met welke behandelmethode bent u nu bezig en hoe lang? 6. Heeft u al nagedacht over alternatieven zoals adoptie, eiceldonatie of draagmoederschap? 7. Heeft u wel eens gehoord over astroconceptie? 8. Bent u tot nu toe, met of zonder succes, zwanger geworden via een van de behandelmethodes? Alvast bedankt! Groetjes Jolanda
Hoi Jolanda, Ik ben benieuwd waar je profielwerkstuk precies over gaat! Slim om hier een vragenlijstje te plaatsen. Ik wil daar uiteraard best aan meewerken: 1. 31 jaar 2. ik ben getrouwd 3. we gingen hulp zoeken na 10 maanden (en bleven het uiteraard daarna ook zelf proberen, we hebben onze eerst ICSI-poging gehad na bijna 2 jaar zelf proberen) 4. de zaadkwaliteit van mijn man is slecht 5. met ICSI: 1 poging nu gehad afgelopen oktober/november, deze is helaas mislukt 6. draagmoederschap en eiceldonatie/zaaddonatie is voor ons geen optie, wel hebben we over adoptie nagedacht. We willen een kind van ons allebei of van geen van ons. Dus adoptie willen we evt wel, de rest niet. 7. nee, maar ik ga het nu zo googlen! 8. nee Ik reageer het liefst op deze site ipv op de mail! Groeten, hypo
Hai Jolanda, Veel succes met je profielwerkstuk! 1. 26 jaar 2. Samenwonend 3. We zijn na precies een jaar proberen naar de huisarts gegaan, dat is nu 2 jaar geleden. 4. Mijn vriend heeft heel weinig zaad, met veel afwijkingen en slecht bewegend. (oligoasthenoteratospermie) 5. Wij zijn nu bezig met de 2e poging voor ICSI. Met de eerste poging zijn we afgelopen augustus gestart en die is helaas mislukt. 6. We hebben het weleens over zaaddonatie. Maar we hopen dat dit niet nodig is. 7. Nee, ken ik niet! 8. Nee, helaas niet!
Wat bedoel je bij de laatste vraag met 'met of zonder succes'? Kun je ook zonder succes zwanger worden dan? (kom net van de kapper, laten blonderen, misschien ligt het daaraan dat ik het niet snap)
Hallo Jolanda, Je mail doet het niet dus dan maar via deze weg! Hierbij antwoorden op je vragen van mijn kant. 1. Wat is uw leeftijd? 26 2. Bent u getrouwd, leeft u samen? samenwonend 3. Hoe lang hebt u geprobeerd zwanger te worden via de natuurlijke weg? een jaar voordat we naar de huisarts gingen. inmiddels zijn we nog een half jaar verder. 4. Wat is de reden dat u niet zwanger raakt? mijn vriend heeft azoöspermie (oftewel geen zaadcellen in het sperma) 5. Met welke behandelmethode bent u nu bezig en hoe lang? we krijgen 5 maart een TESE behandeling in Duitsland 6. Heeft u al nagedacht over alternatieven zoals adoptie, eiceldonatie of draagmoederschap? ja, over een zaaddonoren adoptie, mits de TESE niks wordt 7. Heeft u wel eens gehoord over astroconceptie? het zal wel iets met astrologie te maken hebben? ik ben bang dat de sterren geen zaadjes tevoorschijn kunnen toveren... 8. Bent u tot nu toe, met of zonder succes, zwanger geworden via een van de behandelmethodes? nee (dat komt nog wel! ) Veel succes met je profielwerkstuk!
1. Wat is uw leeftijd? 35 jaar 2. Bent u getrouwd, leeft u samen? wij wonen samen 3. Hoe lang hebt u geprobeerd zwanger te worden via de natuurlijke weg? 6 maanden 4. Wat is de reden dat u niet zwanger raakt? chronische ziekte en gebruik medicijnen van vriend 5. Met welke behandelmethode bent u nu bezig en hoe lang? IVF/ICSI sinds 1jaar 6. Heeft u al nagedacht over alternatieven zoals adoptie, eiceldonatie of draagmoederschap? Ja maar daar gaat het bij ons niet om 7. Heeft u wel eens gehoord over astroconceptie? nee 8. Bent u tot nu toe, met of zonder succes, zwanger geworden via een van de behandelmethodes? Nog niet
1. 29 2. getrouwd 3. bijna 3 jaar 4. héél slechte zaadkwaliteit 5. zoek-ICSI, februari 2009 eerste poging gehad en nu nog bezig met cryootjes uit die poging (net de 3e terugplaatsing gehad uit deze eerste poging) 6. Ja, hebben de VIA-cursus al gevolgd voor adoptie. 7. nee 8. Ja, 2x zwanger geweest (beide terugplaatsingen), maar 2x miskraam. (Saffie, kan dus zonder succes ) Succes met je profielwerkstuk!