Temperatuurschommelingen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by fluffyfishy, Nov 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Hallo,

Wie kan mijn temperatuurkaartje even beoordelen? Ik dacht dat mijn eisprong geweest zou zijn, maar heb vandaag weer een enorme daling. Sowieso schommelt mijn temperatuur de hele cyclus al best wat.
    Dit is de eerste ronde dat ik temperatuur
    Moet mijn eisprong nog komen? Ik testte vrijdag en zaterdag (zaterdag was die donkerder dan brijdag) positief met clearblue en action ovulatietest.

Wie kan me helpen? Wordt er onzeker van!

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel via de billen (rectaal) elke dag op dezelfde tijd, voor het opstaan en direct als je wakker wordt?
    En na een hele nacht slaap (dus niet tussendoor er uit geweest).

Met een posi ovu op zaterdag springt je ei uiterlijk maandag en dus dinsdag je eerste tempverhoging.

3. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Iedere dag dezelfde tijd, voor het opstaan met een ovulatiethermometer, dus twee cijfers achter de komma. Zaterdag op zondag wel beduidend minder geslapen dan andere nachten. Maar dat verklaart de stijging van vrijdag op zaterdag nog niet zo.
    Dus vandaag de eisprong en morgen de stijging! Ik moet dus nog ff geduld hebben.

4. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Er staat een kruis in mijn kaart sinds vandaag. Maar ik denk zelf dat ik maandag pas een eisprong gehad heb. Wat denken jullie?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Je moet die van zondag op discarded zetten ;);)

En ik zou de posi ovu op vrijdag weghalen want zaterdag was hij het duidelijkst dus dat is dan je piek.

Jij hebt nu waarschijnlijk sleep deprived aangevinkt maar dat is niet juist ;) (veel) te weinig slaap zet je op discarded.
    Waarschijnlijk zet hij dan het kruis ook ergens anders ;)

En idd dan maandag je ei.

6. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik ga mee met RoGiJuLi! :)

7. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Ah kijk! Veranderd, maar kruis blijft daar staan. Eisprong kan in ieder geval nooit op vrijdag geweest zijn, zaterdag waren m'n ovulatietesten nog donkerder dan vrijdag. Dus ga ik er gewoon vanuit dat ik op 3 dpo zit nu!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Haal je positieve test eens weg op vrijdag. Aangezien je piek op zaterdag was, zou ik die van vrijdag dus weghalen.

9. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Done! Dan springt die wel op maandag. Vrijdag was de teststreep ook al donkerder dan de controlestreep, maar dan moet je dus toch van de donkerste uitgaan? Ik dacht dat m'n piek gewoon lang duurde!
    Ik laat m in ieder geval zo staan, dat komt t meest overeen met mijn gevoel.

10. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Vanochtend heel hard gezakt. Korte lf dus, zal vandaag wrs nog ongesteld worden.
    Heb wel inzicht gekregen in m'n eisprong, die dus later komt dan ik eigenlijk gedacht had. En m'n vermoedens van een korte lf zijn nu ook bevestigd. Hopelijk vandaag nog ongesteld zodat we weer gauw een nieuwe ronde ingaan met hopelijk meer succes.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Kort valt wel mee.
    De mijne is ook 10-11 dagen ;)

Hopelijk de volgende ronde raak ;)

12. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Wat denken jullie nu van mijn kaartje? Ik heb niet getest met ovulatietesten deze ronde. De app heeft, na de temperatuurmeting van vandaag, er een kruis ingezet. Zou deze al kunnen kloppen?

13. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Niemand?
    Twijfel nog steeds of die goed staat..

14. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Laat maar! Net toch een ovulatietest gedaan en vet positief, dus eisprong komt nog :)

15. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Ik blijf t vreemd vinden.. temperatuur is weer laag, dus dan zal mijn eisprong nog niet geweest zijn.. toch heb ik al twee dagen witte, wat korrelige afscheiding. Dat past toch niet bij elkaar?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Of je eisprong is vannacht geweest en dus nog geen stijging vandaag maar dan komt ie morgen ;)

En vruchtbaar slijm kan je tot 5 dagen voor je eisprong verwachten.

Even afwachten wat er morgen gebeurd :)

17. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Dat weet ik. Maar dan zou ik dus geen vruchtbaar/waterig slijm meer hebben ten tijde van mijn eisprong.. ik heb sinds vrijdag echt dikke witte afscheiding passend bij afscheiding, zoals ik het op internet lees, na de eisprong. Ook sinds vrijdag gevoelige borsten.. dus heb toch het gevoel dat er iets niet klopt :( of met mijn lijf niet..

18. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Zou het ook iets te maken kunnen hebben met het gele lichaam? Dat temperatuur daarom zakt?

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Kan, maar dan moet je wel eerst een eistijging hebben gehad en die zie ik nog niet.

20. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    Wat zou je denken? 9 of 7 dpo? Wil morgen testen, maar niet als ik pas op 8 dpo zou zitten.. moeilijk, moeilijk..

Share This Page