Hoi allemaal! Ik dacht ik maak toch maar even een nieuw groepje aan voor de meiden die gaan starten met zwanger worden! Ander val je toch midden in een onderwerp. Mijn naam is Roxy, ik ben 30. In januari 2017 hebben wij een zoontje gekregen. Nu gaan we voor nummer 2September is eigenlijk al mijn 2e ronde. Ik had afgelopen maand al veel symptomen: buikkrampen, hoofdpijn, pijnlijke borsten, gevoelige tanden en rommelende darmen. Nu ben ik sinds vandaag toch ongesteld. Is dan wel een tegenvaller! Maar heb gelezen dat het ook van het ontpillen kan komen. Ik ben in juli gestopt met de pil. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Hoi! Mijn man en ik (bijna 32 jaar) proberen sinds juli zwanger te worden van ons eerste kindje. Super spannend vind ik het... Op de een of andere manier heb ik altijd gedacht dat zwanger worden heel eenvoudig is (beetje naïef misschien), maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn. Tot nu toe 2 maanden gewoon ongesteld geworden en nu in ronde 3... Ik dacht de eerste twee maanden ook steeds allerlei symptomen te hebben, maar inmiddels denk ik dat het misschien wensdenken is? Dat je elk lichamelijk kenmerk anders interpreteert als je een kinderwens hebt? Al had ik ook best wel last van de hormoonwisselingen na het stoppen met de pil in maart (huidproblemen, gevoelige borsten en stemmingswisselingen vooral), dus dat lijkt me best aannemelijk Roxy. Ik heb me wel even laten geruststellen door een vrouwenarts dat alles in orde is (ik woon in Dld en daar ga je sowieso elk jaar voor controle naar de gyneacoloog). Ik probeer het nu in elk geval maar een beetje meer los te laten en niet zo sterk stil te staan bij alles in mijn lijf. Want ik was mezelf best wel een beetje gek aan het maken en die stress is wellicht ook niet zo goed Het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen en elkaar een beetje gerust te stellen in dit spannende proces...
Wat fijn dat je reageert Pinguinkje! Loslaten is waarschijnlijk het beste, maar dat vind ik toch lastig! Vooral omdat de klachten die we hebben ook zoveel lijken op een zwangerschap. Als je menstruatie dan ook nog eens op zich laat wachten krijg je helemaal hoop! Nu ben ik ongesteld geworden maar ik vertrouwde het toch niet helemaal. Nu heb ik gisteravond een test gedaan en die werd na ongeveer een uur positief Dus ik dacht.. wat gek! Vanochtend weer getest en die was al snel licht positief. Ik ga bijna denken dat ik toch zwanger was en dat het vroeg afgestoten is..
Hoi hoi ! Ik ben 36 jaar en wij zijn bezig met ronde 4 iui voor ons eerste kindje samen. We zitten wel in de mmm. Geschiedenis staat in mn onderschrift anders word het zo lang verhaal hier Mag ik hier aansluiten ? Of is dit topic alleen voor degenen zonder mmm?
Nee joh! Je bent welkom! We hebben toch allemaal hetzelfde doel voor ogen! Ik heb geen verstand van mmm. Je zit in een voortraject voor ivf?
Nee nog niet, we zitten nog in de iui rondes. Nu ronde 4. Mocht na 6 rondes nog geen zwangerschap zijn dan word het IVF. Maar er is een wachtlijst van 6 maanden voor ivf. Dus we willen wel alvast op de lijst voor t geval dat. Anders een "verplichte" pauze van 6 maand. En dat willen we niet of ja zo kort mogelijk houden. Zonder hormonen heb ik totaal geen cyclus.
Hee Mauzy! Natuurlijk ben je hier welkom Lijkt me super spannend en ook wel een beetje stressvol zo'n proces. Maar als ik je voorgeschiedenis lees, is het toch ook heel hoopvol! Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje: je weet nooit wat je kans is om zwanger te raken en hoe lang dat nog op zich laat wachten... Dat is het moeilijke aan deze periode denk ik: de hoop, de onzekerheid, de teleurstellingen en hopelijk ooit het goede bericht! Goede vrienden van mij zitten ook al een tijdje in een IVF traject en ik heb echt diep respect voor vrouwen die dit allemaal doen om hun kinderwens werkelijkheid te maken! Ik duim voor jullie!
En Roxy, dat klinkt inderdaad heel gek... Als je je zwanger voelde en de test ook nog positief is.. Ik lees dat het soms ook gewoon kan dat je ongesteld wordt ondanks zwangerschap of dat een kleine bloeding er gewoon bij kan horen. Misschien nog een paar dagen wachten en dan nog eens een test doen?
@Pinguinkje ja zeker gelukkig is het hoopvol. En in mijn ogen dezelfde kansen als zonder mmm. Tis en blijft een wonder hoe je t ook voor elkaar gebokst krijgt. Hopelijk hebben we IVF niet nodig en slaagt de IUI in de komende ronde (s) @Rox88 ik zou idd ook over dag of wat nog eens testen.