Gemiddeld aantal keren ziekenhuis per maand voor IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door liesje1, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,

Even een vraagje over IUI. We gaan begin oktober heen voor onze vragen en daarna starten we. Maar ik heb hoop dat we vrij snel na het gesprek ook kunnen beginnen omdat mijn cyclus zo loopt dat ik de dag na het gesprek ongesteld zou moeten worden.

Omdat ik zelf niet mag autorijden is het voor mij wat lastig om alleen naar het ziekenhuis te gaan. We willen daarom zoveel mogelijk afspraken samen doen en eventueel hier en daar een andere dierbare vragen om mee te gaan. Het liefst gaat mijn man ook met elke afspraak mee omdat we het echt samen willen doen. Hij baalt al dat hij niet zoveel kan doen en vind het fijn om mee te gaan met mij om mee te steunen.

Maar ik heb echt geen idee hoeveel afspraken per poging ongeveer gemaakt worden. Ik snap dat dit erg verschild per persoon en per poging. Maar zouden jullie mij kunnen vertellen hoe dit bij jullie zit/zat?

Ik wil even kijken hoe we met de vrije dagen van mijn man gaan uitkomen.

O ja willen jullie erbij vermelden of je ook hormonen gebruikte? En of je hier ook apart voor heen moest?

Ik verwacht dat mijn gynaecoloog zonder hormonen wil beginnen omdat ik een redelijk regelmatige cyclus heb. Ik zit alleen elke maand te etteren met ovu testen. Vaak zie ik pas een dag later of hij donker is geworden dan de vorige of niet. Ik heb nooit knaltesten. Dat lijkt me heel lastig met de IUI. Mijn cyclus is redelijk regelmatig maar verschil wel eens 1 of 2 dagen... Zijn er veel die alleen hormonen gebruikte om eitje te laten springen maar niet om te laten rijpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hoi hoi,
    of je wel of geen hormonen moet gebruiken maakt niet uit voor de ziekenhuis bezoeken. ze moeten het rijpen van het eitje in de gaten houden. bij mij is het op dag 10 het eerste bezoek. en aan de hand daarvan word bepaald of je op dag 12 voor een nieuwe meting moet of een afspraak voor iui. vorige maand 4 x geweest wo, vr,ma en di. deze maand alleen ma, do. ik heb ook een regelmatige cyclus maar heb toch hormonen. dus dat zegt niks. ik denk dat het te maken heeft om welke reden het niet lukt op dit moment.
    succes! er is trouwens ook als je wil een club (boven in bij de tabbladen) de iui club daar kun je meekletsen over meiden die beginnen of midden in iui pogingen zitten

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #3 merah, 11 sep 2012
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
    In ons ziekenhuis (umc utrecht) hoef je zonder hormonen maar 1 keer naar het ziekenhuis. Alleen de dag van de iui. De eisprong controleer je met behulp van ovulatietests, dus geen follikel-metingen tussendoor.
    Als je hormonen spuit moet je wel voor follikelmetingen. Dit is ids voor iedereen anders, maar ons ziekenhuis houdt 2 a 3 keer aan. In totaal dus 3 a 4 per cyclus.

Als je gewoon een eigen cyclus hebt proberen ze meestal eerst 3 keer zonder hormonen (wel pregnyl overigens) en daarna 3 keer met. Dit laatste om 2 ipv 1 eitje te laten rijpen.
    Hou er rekening mee dat ie niet gelijk de dag erna kunt starten. Ookal is er geen wachtlijst, artsen hebben vaak toch tijd nodig om dossiers door te voeren, recepten klaar te maken etc. Het is niet anders. In de mmm is geduld en uithoudigsvermogen twee vereisten...

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tip: probeer een ander merk ovulatietesten. Ik heb goede ervaringen met matcare. Bij mij werkte ook niet alles. Moet zeggen dat ik clearblue niet heb geprobeerd, die vond ik te duur.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb gonal-f gespoten, maar het aantal ziekenhuis bezoeken varieren bij mij. Ik heb PCOS en daardoor groeit het eitje de ene maand sneller dan de andere maand. Deze ronde 8 keer in het ziekenhuis geweest en de vorige ronde maar 4 keer. vorige maand een cyclus van 28 dagen en nu ongeveer 38 dagen.
    Aangezien jij een redelijk normale cyclus hebt, denk ik dat je moet komen op dag 3 voor een uitgangsecho, daarna rond dag 10 weer, en dan om de dag, twee dagen tot je je eisprong hebt, en dan natuurlijk de IUI zelf.;)

Succes!

6. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Bedankt dames voor jullie antwoorden. Ik zal komende maand eens andere ovu testen proberen, ze zijn toch op. En dan kan ik kijken of dat beter bevalt.

Ik zal binnenkort eens kijken bij de IUI club koekiemonster. Bedankt voor de tip!! Ik ben momenteel heel erg op zoek naar info zodat ik me beetje kan voorbereiden op hetgeen wat komen gaat.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja logisch, groot gelijk! Succes met je traject. Hopelijk mag het snel lukken allemaal en zijn er niet vee, ziekenhuis bezoeken nodig.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Liesje,
    Als de indicatie 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar' is, dan krijg je bij ons direct hormonen, omdat dat de kansen vergroot. Ik gebruik menopur en pregnyl (duitse variant). Ik had 2 follikelmetingen (dag 10 en 11, want het ging rap met die hormonen) en daarna de IUI (dag 13).
    Succes!

9. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Wat bijzonder dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik ben ondertussen wel heel benieuwd wat ze bij mij van plan zijn...

10. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben in een maand wel 10 keer geweest voor metingen!

11. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    hoi,
    Ik heb inmiddels 5 iui,s achter de rug en moet altijd per iui 1x voor follikelmeting en 1x voor de iui.
    Ik heb ze allemaal zonder hormonen gehad. Wel 3x met pregnyl en 2x met ovulatietesten.
    Omdat er bij ons allebei niks 'mis' is doen we t 6x zonder hormonen.
    Ik heb 5 oktober een gesprek en dan bepalen we of we t nog met hormonen gaan proberen of dat we verdergaan, dus ivf..
    Ik zit in maastad rotterdam.
    Die follkelmeting duurt hooguit 10 min. Voor de iui moet je ongeveer anderhalf uur vrijmaken.
    Heel veel s6 en laat t gewoon over je heen komen!

Deel Deze Pagina