Hallo dames, ik heb pco en zit onder behandeling neem nu clomid 100 mg voor de 2 keer. Ik hoorde van een vriendin die ook pco heeft dat asperintje voor goede bloedsomloop zorg waardoor je meer kans heb op innesteling ? Zijn er dames die er meer over weten of die het ook gebruikt hebben ? Want ik zit te twijfelen of ik het zal innemen.
Asperine verdunt het bloed iets. Het wordt ook wel eens gezegd dat 1 asperine per dag de kans op hart en vaatziektes iets verminderd. Dus in die zin kan het voor een betere doorbloeding zorgen, maar in hoeverre dat een invloed heeft op je innestelling? Ik denk dat als het bewezen zou werken, dat de gyns het wel standaard in het pakket zouden hebben zitten
Er zijn ook gynaecologen die inderdaad aspirine voorschrijven.. Of kinderaspirine. Ik weet het niet, ik geloof er eigenlijk niet zo erg in..
Als je stollingsafwijking hebt, wordt in het buitenland aangeraden om kinderaspirine gebruiken (80 - 100 mg) voor een betere doorbloeding om innesteling te bevorderen. In Nl wordt meestal pas na herhaalde miskramen stollingsonderzoek gedaan. Een stollingsafwijking kan er echter ook voor zorgen dat het nooit zover komt, omdat er geen innesteling plaatsvindt. Ikzelf gebruik kinderaspirine vanwege een stollingsafwijking. Ik twijfel nu of ik daarmee moet doorgaan, aaangezien ik tussentijds bloedverlies (oud bloed) heb wanneer ik het gebruik. Lijkt mij iets teveel doorbloeding.
Las dit op Internet: (vond je onderwerp nogal interessant om ff te onderzoeken! ) AMSTERDAM - Aspirines helpen niet bij het beter in laten nestelen van de embryo bij ivf. Lange tijd dacht de medische wereld dat aspirine de doorbloeding van de baarmoederwand zou bevorderen waardoor de innesteling beter zou verlopen. Promotieonderzoek van gynaecoloog in opleiding Marieke Lambers van het medisch centrum van de Vrije Universiteit toont nu aan dat aspirine geen invloed heeft op de doorbloeding van de baarmoedervaten of op de innestelingskans. Het proces van de innesteling van de embryo is een belangrijke factor waarop nog vooruitgang kan worden geboekt bij een ivf-behandeling. De hoeveelheid zwangerschapshormoon blijkt een goede afspiegeling te zijn voor de kwaliteit van de innesteling. ''De kans op innesteling is vooral afhankelijk van de eigenschappen van het embryo. Het doorzetten van een zwangerschap hangt af van zowel de kwaliteit van het embryo als de kwaliteit van de baarmoeder. Aspirine, zo wordt al tien jaar gedacht, zou de doorbloeding en dus de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies verbeteren, maar dit is onjuist. Aspirine heeft hierop geen effect'', aldus Lambers. (ANP)
Mijn arts heeft mij uitgelegd dat dit onderzoek een groep vrouwen betreft waarbij er niet van tevoren is gekeken of er vrouwen bijzaten met een stollingsafwjking. Omdat maar weinig mensen gemiddeld genomen een stollingsafwijking hebben is het zeer waarschijnlijk dat er geen tot nauwelijks vrouwen bij zaten met een stollingsafwijking. De uitkomst van het onderzoek laat zich dan voorspellen en wordt volgens mijn arts door veel artsen helaas ten onrechte gebruikt om tegen vrouwen met stollingsafwijkingen te zeggen dat aspirine niet werkt of dat onderzoek naar stollingsafwijking als oorzaak van onvruchtaarheid om daarna aspirine voor te schrijven geen zin heeft. Bij vrouwen met een stollingsafwijking (en dus een slechte doorbloeding) kan aspirinegebruik wel degelijk zin hebben. Als je geen stollingsafwijking hebt (en dus een goede doorbloeding) is het een ander verhaal, dan voegt aspirine volgens mij niets toe. Maar vaak zijn artsen niet bereid om uit te laten zoeken of je een stollingsafwijking hebt.
ik heb 5 jaar als kraamverzorgster gewerkt, en heel veel positieve verhalen gehoord over het gebruik van (kinder)asprine...! het zijn voornamelijk vrouwen die in nederland waren ''uit''behandeld, en verder zijn gegaan in de mmm in duitsland.. daar schijnen artsen het vaak te adviseren.. als je dan een tp krijgt dat je een paar dagen van te voren begint me de asprine, tot je ongi.. ik zou er alleen als ik jou was niet zomaar aan beginnen, en eventueel eerst met je arts overleggen..
Ik heb dagelijks aspirine in ingenomen vanwege hoofdpijn door hormonen en ookgookgeenn resultaat...dus ik geloof er ook niks van
Gewone aspirine is anders dan een kinderaspirine. Een kinderaspirine is niet zozeer voor pijntjes, maar werkt als een soort bloedverdunner. (heb ik gelezen ). Tot vandaag was het me nog onbekend, maar na alles wat ik vandaag gelezen heb, zou het idd kunnen werken, maar ik vind het ook nog wel link. als het een gewone aspirine zou zijn, dan zou ik zeggen baad het niet, schaat het niet, maar deze werking is wat anders...