Hoi Ik ben woensdag op donderdagnacht opgenomen in het ziekenhuis met knallende hoofdpijn na een aantal onderzoeken kwamen ze er achter dat ik een bloedpropje in met hoofd heb. Na 5 dagen ziekenhuis mocht ik gisteren eindelijk naar huis. Met bloedverdunners en morfine voor de hoofdpijn. Gistermiddag een gesprek gehad met een anesthesist over wat er zou gebeuren met een keizersnede. Nu schrok ik heel erg want als ik normaal zou bevallen en ik moet plotseling toch een keizersnede moet ik onder algehele narcose. Dit wil ik echt niet en dus wil ik vragen of ik geen geplande keizersnede kan krijgen. Maar heeft iemand hier ervaring met een keizersnede of een gewone bevalling met fraxiparine? Ik weet dat als ik 24 uur van te voren stop en dan een infuus krijg met andere bloederdunners ik gewoon een ruggenprik kan krijgen zonder alle gevaren van een verlamming.
Ik moet fraxiparine gehele zwangerschap gebruiken. In de richtlijnen van de gynaecologen staat dat je de fraxi moet doorgebruiken tot de weeën zich aankondigen. Fraxiparine is na 12 uur uit je lijf... De reden dat je geen ruggenprik mag, is omdat er anders bloedingen kunnen komen in je ruggenmerg Geplande keizersnede doen ze dus niet, aangezien fraxi na 12 uur uit je lichaam is en er niks aan de hand is.
Wat vreemd tegen mij is verteld dat het 24 uur duurt voordat het uit je lichaam is. Misschien ligt het aan de hoeveelheid?
Ik moest tot week 36 fraxiparine gebruiken langer mocht niet ivm de bevalling. Ik heb dus helaas geen antwoord op je vraag in ieder geval veel sterkte en succes
Ik heb beide zwangerschappen ook fraxiparine moeten spuiten. Ook zijn deze niet 24 uur voor mijn bevalling gestopt (je weet tenslotte niet wanneer je gaat bevallen). Bij de eerste heb ik 's avonds een spuitje gezet en 12 uur laten bevallen en bij de jongste ben ik ingeleid, maar toch moest ik de avond vantevoren gewoon een spuitje zetten. Ik heb beide bevallingen niet veel bloed verloren. Mijn ervaring met fraxiparine en bevallen is dus goed!