In mijn kraampakket zat 1 bedzeiltje, maar deze is nu gescheurd...... Wil liever niet het risico lopen dta mijn bed alsnog nat word (mochten de vliezen bereken), dus heeft iemand enig idee waar ik die dingen kan kopen? Heb al contact opgenomen met onze thuiszorgwinkel maar die hadden het niet en mijn verzekering verkoopt de zeiltjes niet. Ze hadden mij wel een telefoonnummer gegeven maar dat blijkt van een adviesbureau te zijn (vreemd!)
Even een tip: Je kunt ook je matras inpakken met schildersfolie. (te koop bij bijv. Gamma) Dat is heel dun folie, je merkt er haast niks van. Is veel goedkoper en je hebt ook geen kans dat je toevallig naast het zeiltje lekt.
ja dat echte schildersfolie. dat doorzichtige. Die zijn 3x3 meter ofzo? Dus daar kun je een 1-persoonsmatras wel mee inpakken Succes met de laatste loodjes!
Bedankt voor de tip Miez. Volgens mij hebben we nog wel van dat zeil liggen (pas verbouwt ) Is inderdaad heel dun en zal inderdaad ook niet doorlekken. Kost een euro ofzo. Desnoods een badlaken er boven op en klaar! Kan desnoods altijd bij apotheek of drogist even kijken, maar geb geen zin om hele hoop geld er voor te betalen.
Ja die kun je ook doen. Zijn wel wat duurder. Maar dat folie kraakt niet hoor. Het is geen dik plastic ofzo, het is net zo dun als vershoudfolie. Als je dan een laken eroverheen doet, merk je er echt heel weinig van. Maar net wat je prettig vind, en wat je eraan uit wilt geven.
ik had van die Tena onderleggers (90x60 cm), van de apotheek. Wel nodig want natuurlijk braken m'n vliezen in bed...
Wat raar dat er maar 1 bedzeiltje in je kraampakket zat eigenlijk... Mijn moeder had vanuit het ziekenhuis wat extra zeiltjes meegenomen, dus ik had er meer dan genoeg. En ik lag op een paar badlakens. En mijn vliezen braken in bed . Wij hebben nu trouwens van de waterdichte molton van de Hema, maar ik vind ze niet fijn. Ik voel het toch wel, is wat harder dan een gewone molton.
ik had het zeiltje dat in het pakket zat op mn bed liggen met daarop een waterdichte molton en dan het hoeslaken. vond het best wel zweten. de kraamverzorgster heeft het er na de bevalling gelijk vanaf gehaald vanaf gehaald. wat een verademing was dat zeg. ik was wel blij dat ie erop lag tijdens de bevalling. mn vliezen braken in bed en volgens mij lag ik niet echt op het zeiltje wat in het pakket zat. (wel op een kraammatrasje) na de bevalling lag ik op een kraammatrasje en een badlaken. liefs doris
Ik heb op dat zeiltje gelegen van het kraampakket. Maar allejezus wat een gekraak in bed en zweten! Daarna zei mijn schoonzus dat je bij de ikea van die "waterdichte" 1-persoons hoeslakens/moltons hebt (ik denk hetzelfde als bij de hema). Die heb je straks toch ook nodig als je kindje groot is... Die ga ik bij een volgende zeker halen want ik heb bijna alle nachten gedacht dat mijn vliezen waren gebroken door al dat gezweet.
ik gebruik geen bedzeil ik heb een molton met zeil aan de onderkant. Werkt ook perfect en 'later' kun je het voor bedplassende kinderen gebruiken. Ik heb er momenteel dus 4 ! (dit kraakt en zweet niet, vandaar)
ik doe er nog een gewone molton én een hoeslaken overheen (en de kraam maar wassen als mijn vliezen weer in bed breken).
Ik heb bij de Wehkamp een waterdichte molton besteld. Bij de hema hadden ze alleen 1 persoons. Bij Wehkamp ook twee persoons, verschillende maten. Het is alleen een beetje zweet-achtiger inderdaad hahaha.