Vanaf wanneer vonden jullie de zwangerschap echt zwaar worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en ik wandel er heerlijk doorheen, zo hier en daar af en toe wat van die kwaaltjes, maar ik heb er helemaal geen last van. Elke week denk ik weer 'yes, deze week dat goed ging, hebben we ook weer gehad'. Ik hoor zoveel om me heen dat mensen al halve dagen moeten werken of zelfs helemaal moeten stoppen, ik ben zo dankbaar dat alles bij mij nog zo goed en soepel verloopt, maar ik ben wel bang. Bang dat ik ook een keer op een punt terecht kom en denk 'jezus zeg, wat is dit ontzettend zwaar'. Vanaf wanneer ervoeren jullie dat?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Poeh, bij de eerste vanaf ongeveer 36 weken. Bij de tweede eerder omdat mijn bi eerder opspeelde en er al een kindje rondliep. Toen was het rond 25 weken echt al wel pittig.

3. Chocola

Chocola Actief lid

2 apr 2012
    323
    0
    0
    Ben er ook wel benieuwd naar wanneer het nou zwaar gaat worden... Heb nog steeds nergens last van, geen kwaaltjes en slaap nog elke nacht heerlijk door. Merk wel dat met het huishouden m'n buik in de weg begint te zitten en m'n teennagels lakken ging vanmiddag wel erg moeilijk 😜 Maar zoals ik in andere topics lees verschilt dit erg per zwangerschap en per persoon, dus ik hoop voor je dat het zo lekker voorspoedig blijft gaan! Geniet ervan!!

4. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Ik heb tot nu toe nog niets te klagen, alleen de buik zit in de weg, en mn energie word nu nog lager.. Maar echt heel zwaar heb k het nog niet, tis mn eerste zwangerschap, en ik kan nog 2x in de week een flinke wandeling maken, probeer de grenzen te verlengen.. Ben wel echt benieuwd hoelang ik nog niks te klagen heb :)

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij de eerste bij 37 weken ongeveer dat ik het wel zwaar vond worden. Maar nu al veel eerder, vanaf deze week eigenlijk dat ik denk van pfff, schiet maar op met de tijd dat het zo 40 weken is ;)

6. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik vond bij mijn dochter de zwangerschap vanaf een week of 37 zwaar worden. Met name dat mijn buik zo in de weg zat.
    Nu ben ik het al lang zat. Heb behoorlijke bi en een dochter van bijna 2,5 jaar. Vraagt fulltime aandacht en wil nu ook niet meer naar bed ' smiddags. Ben echt aan het aftellen tot de geboorte van onze zoon.

7. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Mijn eerste zwangerschap verliep best soepel.
    Nu bij m'n 2de is het bij de 30 weken zwaar en elke week erbij lijkt zwaarder te worden dus hoop dat ze zich meld rond 38 weken.

-Slaap slecht tot niet.
    -Enorm pijnlijke last van mijn darmen/wc ondanks poedertjes van de huisarts.
    -Erg last van BI
    -Bijna niks smaak meer dus eet ook slecht.( Eet wel omdat ik weet dat het moet )

Pfff van mij mogen de weekjes voorbij vliegen en natuurlijk ben ik ook heel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet. ;)

8. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Op het werk begon het zwaar te worden tussen de 34 en 35 weken. Vanaf de 37 weken is het echt zwaar geworden. Kan nog bitter weinig in het huishouden. Rugpijn, menstruatie en darmkrampen enz. Van mij mag ze nu snel komen :D

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo´n ideale zwangerschap met werkelijk geen enkel kwaaltje. Maar sinds een goeie week wordt het toch echt wel zwaar. Snel een lage rugpijn, niet lang meer kunnen staan of lopen, langzamer aan moeten doen, oefenweeen, slechter slapen en overdag regelmatig even languit op de bank. Zelfs met het huishouden moet ik heel vaak even uitpuffen omdat ik het niet meer trek.
    Maar het hoort er allemaal bij. Ik ben over een maandje uitgerekend dus ik neem nu nog even zoveel mogelijk rust zodat ik niet doodop ben met de bevalling. Daarna zal ik ook niet veel nachten doorslapen dus nu het nog kan geniet ik er nog even van :p

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Vanaf week 37 vond ik het ook wel zwaar worden.
    Heb het nu eigenlijk helemaal moeilijk :)

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    De 1e zwangerschap vond ik wel zwaar worden vanaf week 30....... maar ja 2ling, met 20 weken begonnen mensen al te vragen wanneer ik mocht bevallen............
    De 2e zwangerschap met week 35, was toen zwaar verkouden en had overal pijn en die pijn heb ik gehouden tot ver na de bevalling.

12. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vloot er ook vlekkeloos doorheen! Sinds 2 dgn vind ik t zwaarder worden last van bandenpijn.. kan lopen niet lang meer volhouden!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eigenlijk ben ik deze keer vrijwel de hele zwangerschap moe geweest. Dat is vervelend, maar na een middagdut of een nacht rust kon ik er meestal weer even tegen. Nu merk ik wel weer dat als ik de ene dag te veel doe, dat ik dan de andere dag alweer moe wakker word. En dat ik constant zo'n zwaar gevoel in mijn benen heb en pijn in mijn onderrug. Dus nu vind ik het vanaf 30 wkn echt zwaarder worden.

Bij m'n zoontje was ik tot een week of 16 erg moe, toen een paar maanden fit en zeg de laatst 1,5 - 2 mnd weer wat minder.

14. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Bij de vorige zwangerschap vond ik het niet echt zwaar.

Nu sinds 30 wk vind ik het echt zwaar worden met een bijna 2 jarige erbij.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik vond de zwangerschap vanaf 6 weken heel zwaar worden, ik had flinke hg... 30/40 x kotsen met mis.3/4 minuten pauze ertussen.. en dan kwam de avond/ nacht nog... ;)

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Behalve de misselijkheid in het begin ook heel lang nergens last van gehad. Pas de laatste 2-3 weken werken, heb tot week 36 gewerkt was ik wel echt heel moe.
    NU heerlijk bijslapen, maar ook veel doen. Voordeel is dat ik het gewoon zelf in kan delen, daardoor niet aan eind van de dag bekaf ben.

17. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Eerste zwangerschap al met zo'n 20 weken. Enorm last van BI, kon op het einde met moeite nog stappen. Verder wel geen kwaaltjes dus dat viel dan wel weer mee.
    Nu eigenlijk nog best te doen. Veel makkelijker dan de eerste keer en nu loopt er nochtans al een peutertje met een eigen willetje rond hier in huis hihi.

18. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Toen het zo warm was vond ik het erg vermoeiend. Ook omdat mijn dochter lekker aan het peuterpuberen was.

De weken daarna ging het weer wat makkelijker.
    Nu begin ik echt last te krijgen van mijn lichaam. Dus nu ook weer wat zwaarder...

19. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Vanaf vorige week (37e week). Kreeg ineens bekkenpijn erbij waardoor ik mij nog verder beperkt voel in en om het huis.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij m'n eerste zwangerschap was ik tot week 16 heel moe en misselijk en vanaf week 30 begon het weer, dat vond ik echt heel zwaar.

Deze zwangerschap gaat eigenlijk veel makkelijker! Ben benieuwd of het zo blijft tot het eind ;)

Deel Deze Pagina