begin pigmentvlekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Iemand ervaring met een zwangerschapsmasker? Heb lekker liggen bakken in de zo'n vanmiddag (in een badje achter in de tuin, héérlijk!), maar ben een beetje bang om vlekken te krijgen. Zie je direct een donkere/lichte vlek, of is het eerst rood. Op mn arm heb ik 2 kleine, ronde, rode vlekjes en net onder m'n knie een rode vlek. Kan heel goed van alles zijn, maar kunnen het ook pigmentvlekken zijn, of beginnen die niet rood?
    Als ik een paar dagen wacht, weet ik het natuurlijk ook, maar ben al heel benieuwd, kan het nergens vinden en hoop de.komende warme dagen lekker in het bad te kunnen afkoelen, zonder zorgen over pigmentvlekken;)..

Groeten Mar9

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    volgens mij komt het vooral veel voor in je gezicht. Ik heb zelf 2 kleine bruine vlekjes langs mijn ogen. opeens zaten ze. Belangrijk is om je goed in te smeren met minimaal factor 30.
    Ik zelf ga als ik zwanger ben niet liggen bakken, want de baby merkt het wel als je vol in de zon ligt en kan er zelf last van krijgen. Maar nu hou ik anders ook al niet vand e volle zon, dus is ook persoonlijk.

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik had bij Nienke last van pigmentvlekken en nu weer of eigenlijk nog steeds want het is niet echt weggeweest. Ik heb het best veel in mijn gezicht. Het zijn net sproeten die aan elkaar zitten. Nu heb ik ook sproeten in mijn gezicht dus valt het niet heel erg op.
    Je kan het krijgen van in de zon zitten maar ook als je in de schaduw gaat moet je je goed insmeren. Of het helemaal weggaat weet ik niet maar het wordt wel minder door dagelijks bio oil erop te smeren.

4. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zijn dit denk ik (hoop ik;)) geen pigmentvlekken. En m'n buik zat lekker in het water, dus veel last zal die kleine er niet van hebben denk ik zo. In de warme zo'n liggen hou ik nu zelf toch niet lang vol, dus dat zit wel goed!
    Bedankt voor jullie reacties!

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zwangerschapsmasker zit in je gezicht... ALthans, dat is wat ze mij verteld hebben... Verder eignelijk geen idee hoe dat begint...

6. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begreep dat het op de plekken komt die het meest in de zon zitten, meestal dus je gezicht. In mijn geval hebben m'n armen en benen net zo hard meegezont, dus evenveel kans op vlekken.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Smerensmerensmeren dames!!!

Ik zit gerust nog volop in het zonnetje zolang ik het volhoud, dit kan echt geen kwaad! Maar wel met factor 50 op mijn gezicht! Pigmentvlekken ontstaan langzaamaan, worden steeds duidelijker, donkerder en groter en het kan zijn dat het niet meer weggaat als je pech hebt! Ook kan het zo zijn dat je factor 346874300009 smeert, maar dat je toch vlekken krijgt, dus hou het gewoon in de gaten! ze ontstaan geleidelijk en niet van de een op andere seconde. Een zwangerschapsmasker zit trouwens inderdaad in je gezicht, het pigment daar kan m.b.v. je hormonen gewoon veel heftiger reageren op de zon dan de rest van je lichaam.. :)

Deel Deze Pagina