Ik dacht misschien is het leuk om een nieuw topic te starten voor de bevallen pink ladies; de pink mama's. Soms lopen de onderwerpen zo uiteen bij de pink ladies. Kunnen we hier kletsen over onze wondertjes, gebroken nachten, flestijden, aambeien, poepbroeken, lachjes enz, kortom al t lief en leed.
Gezellig! Kunnen we ook bij pink ladies mee kletsen maar ik merkte zelf toen ik nog niet bevallen was dat het mij niet zoveel boeide hoeveel de baby's van anderen dronken bijvoorbeeld. En laat ik dan maar beginnen met het opscheppen over onzevgeweldige zoon Ties! Ik ben wel zo trots! Hij is lief, knap en doet t super goed. Hij zit weer op zn gboorte gewicht, drinkt nu 90cc, en vanavond naar 100 cc. Slaapt s nachts van fles naar fles, elke 3/ 3,5 uur. Verder kan t zijn dat er vliegtuigen neerstorten naast ons huis maar ik merk er niks van. Heb alleen maar oog voor hem! Met mij gaat t redelijk. Geen last van de hechtingen oid. Wel een overbelasting van waarschijnlijk mn hamstring door de ruggenprik en bealling. Daardoor ben ik nog niet op de been. Balen... Heb 2 extra ochtenden kraamzorg hierdoor. Ik lag echt te creperen van de pijn in bed... Sinds vanmorgen gaat t beter en heb ik eindelijk Ties in bad kunnen doen! Heerlijk was dat! Verder moet ik nog rustig aan doen en mag ik ook nog niet naar beneden, maar ben al blij dat ik weer kan staan en lopen!
Super leuk dit!! Wordt er helemaal blij van!!! Is ook wat makkelijker bij te houden omdat we nu allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Kost me indd erg veel moeite om me nu met andere onderwerpen bezig te houden. Alles draait nu om Floor, het opknappen na de bevalling en alles wat hier om heen hangt. Wat Minim ook zegt, al breekt de oorlog buiten uit, of brand de hele straat af. Ik heb alleen maar oog voor mijn roze wolk. Al kan de roze wolk ook wel eens pittig zijn, maar dat schrijven en klagen we hier maar lekker tegen elkaar!! Zal gelijk maar weer eens spammen dan hier... Lekker bedje in de box, en de dikke toet helemaal voldaan na een flesje...
ik kom even inbreken!!! wat een superleuk initiatief om een pink mama's te beginnen!! kunnen jullie hier alles delen over jullie kleintjes! veel plezier hier mama's
ik kom me hier ook melden. Leuk idee van je minim. Onze Lars drinkt nog niet zoveel hoor. Heeft nu 7 voedingen van 60ml. En het klopt idd. Als ik bij lars ben kan ik echt uren naar hem staren. Vooral als hij heel te vreden bij mij of mijn man ligt te slapen. Zo'n schatje. Hoop dat hij snel naar huis mag. Eerst moet hij een grote jongen gaan worden.
Floor krijgt 6 à 7 flessen per dag nu. En komt rond de 3 à 4 uur. Ik wissel een beetje, ze krijgt 110 of 130 cc. Ze drinkt echt super, kan haar zelfs zonder spuugdoek de fles geven als ik wil. Ze laat bijna nooit een druppel lopen. De vreetzak, net dr moeder. Alleen boeren is een drama, krijg er bijna nooit een boer uit. Maar merk wel dat ze soms dwars zitten. Misschien ben ik een muts hierin, maar ik zit echt met het autorijden. Ik kan de airbag niet uitzetten voorin, dus ze moet op de achterbank, maar dan kan ik haar gezicht niet zien. Vreselijk vind ik het, zo bang dat ze zich verslikt of weet ik veel wat. Hoe ervaren of denken jullie hierover? @Juul, hoop dat het goed met jullie gaat. Geniet eerst maar even lekker, maar ben heel benieuwd naar je verhaal. En natuurlijk de eerste mooie foto's van jullie meisje! Van het weekend trouwens voor het eerst weer eens een wijntje op. Hahahaha, nou die komt aan hoor...
@ wen: ja ik heb n oplossing voor t auto-probleem!! Je kunt bij babyspeciaalzaken een speciaal spiegeltje halen die kun je aan de hoofdsteun van de achterbank hangen waardoor je in je binnenspiegel hem/haar kan zien heel makkelijk! Ik ga er zelf ook een halen.. Als ik m gevonden heb laat ik je weten waar. @ hier: is idd fijn, om gewoon over baby-dingen te praten zonder t gevoel te hebben dat je andere mensen kwetst of anderen ergens mee lastig valt
@ wen: Brica Autospiegel | Veiligheid | Baby-Dump Gevonden!! Er is ook n goedkopere variant zag ik net.. Voor maar 2.50, maar weet niet of die net zo goed werkt, is namelijk iets kleiner. Dat is deze: Safety 1st Observatiespiegel | Veiligheid | Baby-Dump
@ wen, Bij lars is dat ook een probleem. Moet er veel moeie voor doen om hem te laten boeren. Zien dan aan de sonde dat er nog een hoop lucht in zijn maag zit. Die alcohol ga ik denk ik binnenkort ook eens proberen. Moet eerst gestopt zijn met de medicatie voor de bloeddruk. Dat mag niet samen met alcohol. Heb jij trouwens ook in het ziekenhuis moeten blijven ivm zwangerschapsvergiftiging? Daar nog last van gehad na de bevalling?
@stampertje, bedankt, ik ga daar eens achteraan. Gelukkig wordt ze altijd gelijk heel rustig als we autorijden. Dus dat scheelt gelukkig wel iets. @Dees, ja ik moest eigenlijk nog een dag langer blijven. Maar wonder boven wonder was mijn bloeddruk heel de bevalling perfect. Ik had na de bevalling 2 hele nachten niet geslapen. Dus heb toen in overleg met hun besloten dat ik naar huis mocht. Ik doe geen oog dicht in zon zkh. Ik heb nog wel veel hoofdpijn gehad na de bevalling, nog steeds wel eens. Maar dat kan ook van de hormonen zijn. Ze hebben na de bevalling tot nu nog 4 x min bloeddruk gecontroleerd. En die was weer helemaal goed. Heb nog wel veel last van mijn buik, waarschijnlijk van het met volle gewicht duwen wat ze hebben gedaan tijdens het persen. Is jou bloeddruk nog steeds te hoog nu? En wat is die mooi zeg jullie Lars. Echt een plaatje! Floor is hier beetje verkouden, gister met niesen kwam er gewoon een hele dikke snottebel naar buiten.. zo klein neusje, ongeloofelijk! Zo mevrouw even lekker dik inpakken, en bakkie koffie bij ons in de winkel doen. Weer die klote auto in nu.. Nieuwe collectie is al een hoop binnen, ff lekker shoppen..
@Dees, hier werkt het nog het beste, als ik haar eerst even rechtop hou. Beetje kloppen op haar ruggetje. En dan leg ik dr even op de buik. Dan laat ze vaak opeens een boer. Hebben ze al iets laten vallen over wanneer Lars naar huis zou mogen?
hello.. ff een kort momentje voor mezelf.. mhennnn wat is dat ineens weer druk... lijkt wel of ik alleen maar aan het voeden, verschonen en slapen ben... hier gaat tie heerlijk... vandaag voor het eerst ff een stukje buiten gelopen... wat is dat heerlijk... terugweg viel tegen, maar tempo omlaag en toen ging het wel.. (femke maar ff thuis gelaten, was zo koud.....) femke doet het super.. ze begon op 4640 gram, maar viel af naar 4320.. inmiddels zat ze gister al op 4520 en vandaag hebben we haar nog niet gewogen.. drinken doet ze super.. voed op verzoek, dus de ene keer om de 2 uur en de andere keer zit er 4 uur tussen... mama heeft genoeg.. ze kan het bijna niet bijbenen de nachten zijn drama... vanacht na de voeding van 23.00 wilde ze neit slapen en heeft ze uiteindelijk van 2-5 naast tjeerd gelegen, zodat ik ff bij kon tanken.. van 5-7 ben ik weer bezig geweest en na de voeding van 7 uur heeft ze tot 10 uur geslapen... nu al een kleine diva met een stapritme we hebben morgen en donderdag ook nog kraamzorg.. gister is de kraam na een uurtje weggegaan omdat ze ziek was, daar komt ze donderdag nog voor terug en woensdag komt van de extra uren die we via de verzekering konden opkopen... dus nog 2 dagen lekker van genieten... boertjes, hier idd rechtop tegen mijn schouder, met koppie opzij.. en lage kloptjes op de rug.. wil ze niet boeren leg ik haar op haar zij in haar bedje/box/wagen. spiegeltje.. bij de prenetal heb je idd van die kleine spiegeltjes.. je hebt ze ook groot... weet niet of jullie naar de 9-maandenbeurs gaan, maar vaak hebben ze ze daar in de aanbieding! dees, ben idd wel benieuwd of ze al een uitspraak hebben gedaan wanneer ze verwachten dat lars naar huis mag... foto.. zal zo nog ff mijn buik spammen met 40w3d.. de avond voor we naar het niekenhuis moesten.. tjeerd is deze week en volgende week nog lekker vrij... dus genieten heerlijk... begin me echt weer mezelf te voelen.. krijg weer energie, lontje naar de kids is een stuk langer (die van tjeerd word korter door het slaapgebrek ) en inmiddels al kilo's kwijt.. begon de zwangerschap op 75 kilo, kwam aan tot 79 en zat eergister op 68 nog 5-8 kilo te gaan Bekijk bijlage 219762
@ jannie: mooie foto meid en ja tis druk he, zo'n kleine en dan ook de andere kids en je man nog aandacht geven.. Ken t probleem xx
Goedemorgen mama's, Hier is de fysio net gewees en heb een overbelaste bil spier. Ze heeft t los gemasseerd en nu voelt t wel iets beter gelukkig. Moet nog ff boven blijven want trap lopen mag nog niet.... Balen... Maar ja, liever ff goed laten herstellen, dan dat t nog erger wordt. Vrijdag mag ik een poging doen om naar beneden te gaan. Buiten die vervelende bil gaat het goed. Ik heb geen last van hechtingen oid en qua geweicht; ben al 9 kilo kwijt. Nog 6 te gaan. Denk vooral veel vocht. Pas mn ringen ook weer. Ties doet t super! Apetrots ben ik op hem. Vannacht heeft hij voor de 1e keer 4 uurtjes geslapen ipv 3 uur. Verder is het zo'n lief tevreden manneke. Echt heerlijk! Met de ipad kan ik geen foto plaatsen maar ik probeer t straks ff met mn mobiel. Hoe gaat t bij jullie? Ook allemaal lekker druk?
@jannie, blijft leuk om te zien die bolle buik. Hoe trots ik er ook op was, ben blij dat die zo goed als weg is nu. En lekker genieten volgende week als Tjeerd ook thuis is. De kleine mannen helemaal trots op hun kleine zusje? @minim, hoop dat het nu beetje beter gaat met je bil. En dat je snel, ondanks de kou lekker naar buiten kan met Ties. Meiden, ff stemmen op Floor. Ze staat bij de baby van de maand verkiezing. De zwart/wit foto waar ze 2 weken oud is.. Hier is ze beetje verkouden, verstopt neusje. En af en toe een flinke groene bel.. Verder ook weer dat buikje en krampjes was zo rommelt bij dr. Zo even lekker inpakken, kruik in de wagen en lekker stukje wandelen.
@wen, mijn bloeddruk was nog wel te hoog na de bevalling. Hij is daarna wel gaan zakken. Heb er ook medicatie voor gekregen. Deze ben ik nu aan het afbouwen. @ jannie, dat is netjes hoor die kilo's. Gaan er vast vanzelf wel af. Knappe meid hebben jullie. @ hier, Lars is vandaag van de monitor gegaan. Ligt nu ook in een gewoon bedje. Hij moet nu alleen zijn flesjes leeg gaan drinken. Als hij dit doet mag hij mee naar huis. Hoelang dit nog gaan duren is geen indicatie over te geven. Ik hoop natuurlijk snel. Kan niet wachten totdat hij thuis is. Dan kan ik er helemaal uren naar kijken. Mis hem nu ook heel erg. Mijn man is weer werken en ik ben nu alleen thuis. Vind ik helemaal niks. Hier nog wel last van mijn bekken. Dacht in het ziekenhuis dat het wel mee viel. Nu ik thuis ben doe ik toch wel meer en gaat het goed zeer doen. Dus we doen het rustig aan. Als lars straks thuis is moet ik alleen kijken hoe ik dat doe om hem in bed te stoppen.