Hallo allemaal, Mijn verloskundige raad me aan om de Epi-no (EPI-NO - Home) aan te schaffen. Ik ben heel benieuwd of er hier vrouwen zijn die gebruik gemaakt hebben van de Epi-no en wat hun ervaringen zijn. Bij voorbaat dank!
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Mag ik vragen waarom ze dit heeft aangeraden? Was het specifiek voor jouw 'geval' of heeft ze dit in het algemeen aangeraden?
In het algemeen, het schijnt dat de kans op inscheuren of een knip drastisch afnemen. Ze is Amerikaanse, misschien dat het in Amerika populairder is.
Ik heb er bij mijn eerste eentje aangeschaft maar vond het een toestand om hem te gebruiken. Uiteindelijk drie keer gebruikt en toen was ik er klaar mee.
@Nikita23: dank voor je antwoord! je bevestigt eigenlijk waar ik zelf een beetje bang voor ben! benieuwd of er nog meer mensen zijn...
persoonlijke eigen mening: vind het echt weer zo'n product dat je koopt en dan 2 keer gebruikt om er dan achter te komen dat het niet helpt. Beetje een tellsell apparaat. Je bekkenbodem kun je ook met simpele oefeningen trainen en inscheuren of inknippen gebeurd al niet bij iedereen. Maar goed das mijn mening he.
Ik ken dit ook niet. Heb wel gesmeerd met de perineum olie van weleda. Resultaat een knip en een scheur...
Ik heb van mijn Cesartherapeute gehoord dat je nu juist helemaal niet je bekkenbodemspieren moet trainen. Gezien ze dan strakker worden i.p.v. losser..
Omdat je ondertussen je vraag bij een deskundige hebt neergelegd en antwoord hebt ontvangen sluit ik deze. Het is niet toegestaan om vragen dubbel te plaatsen. Kwebbel