Hoi allemaal! Ik had een vraagje mbt tot PCOS ik weet niet of ik hier goed zit... ik heb sterk het ververwijsbriefjet ik pcos heb of iets wat er op lijkt. Ik heb vanaf dat ik ongesteld ben nooit regelmatig geweest. Ook ben ik afgelopen jaar maar 3 keer onfesteld geweest, er is geen pijl op te trekken . Het schijnt bij ons in de familie voor te bereiden komen. nu vroeg ik me af of je eerst een afspraak moet hebben met je huisarts of dat je via de assistente een verwijsbriefje kan vragen voor de gynaecoloog. Ik heb wel overgewicht, en ben bang dat ik word weggestuurd met de boodschap dat ik eerst moet afballen , hoe ging dat bij jullie?
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, m'n verhaal gedaan en een verwijsbrief gekregen voor de gynaecoloog. Ik heb ook wat overgewicht en de gyn adviseerde wel om wat af te vallen. Het is dat ze met bloedonderzoek erachter kwamen dat ik een te traag werkende schildklier had en dit eerst onder controle moest zijn voordat ik mocht beginnen met clomid maar als ik dit niet had mocht ik gelijk van start gaan.
Hoi Leentje, Volgens mij moet je een verwijsbriefje van je huisarts krijgen.. en kan dit niet door de assistente. Om uit te sluiten of je daadwerkelijk pcos hebt.. wordt dit doormiddel van bloedonderzoek en een echo uitgesloten. Als je een kinderwens hebt, bereken ze je BMI.. als je dan teveel overgewicht hebt moet je idd eerst afvallen, tot je een gezond gewicht hebt bereikt. en daarna wordt je verder geholpen. Heel veel succes !
Ik heb ook PCOS, BMI moet max 35 zijn. Indien je daarover zit kun je via de arts eens aandringen op test voor insuline)resistentie. Indien je dat hebt krijg je Metformine voorgeschreven, dat helpt bij het afvallen.
Hallo Je moet een verwijsbrief hebben van de huisarts. Ik heb ook pco en dit is vorig jaar september vastgesteld, ik heb ook overgewicht en moest eerst afvallen voor ze wilde helpen bij mij moest de bmi max 30 zijn. (had toen bmi van 33) Ik werd nogal bot behandeld dus was hier best wel emotioneel van. Nu ben ik net begonnen met clomid 50mg en maandag een echo om te kijken of er een eitje groeit..