Begin traject fertiliteitsbehandeling..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katty6, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Lasas, ja idd spannende tijden. Succes maandag in ieder geval. Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op zware, emotionele tijden…zucht. Maar alles voor een kindje..

2. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamaheleen,
    Gewoon naar de gyn gaan! Je bent al anderhalf jaar bezig en vrij onregelmatig ongesteld zoals ik zie dus kunnen jullie jezelf best laten checken.
    En je niet af laten schepen met dat je moet afvallen. Dan zeg je gewoon ik wil eerst alles onderzocht hebben en als er niks uit komt kan je alsnog gaan afvallen.
    Succes en voor jezelf opkomen hoor! (Vind ik ook lastig maar heb gemerkt dat je dat echt moet doen!)

3. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jouw BMI echt geen probleem is hoor.
    Bij ons intakegesprek had ik nog een BMI van 37,5 toen werd mij wel verteld dat afvallen de eerste stap was. Maar ik hoefde "maar" 2 BMI punten te verminderen. In mijn geval zo'n 6 a 7 kg. Inmiddels gaat het zo goed dat ik al 14 kg ben afgevallen en inmiddels op een BMI van 32,8 zit :)

4. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Meiden,

Hier naar de ha geweest, ze toonde weinig interesse.
    Ze vroeg weinig tot niks, ze werkte een kort lijstje af mbt soa's , aangeboren afwijkingen in de familie en kinderen van zijn of mijn kant.
    Vervolgens printje voor doorverwijzing en een succes.

Direct gebeld met de poli.
    8 januari een echo en 9 januari een gesprek met de gyn.
    Best snel, wel zo fijn!

5. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo snel terecht kunt Lasas. Als je dan eenmaal de 1e stap hebt gezet, wil je ook actie zien hè ;)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel succes! Bereid je maar wel voor op dat het traject verder wel als traag en langzaam zal voelen. Veel wachten hoort er helaas bij.

7. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Tsjaaa daar ben ik idd op voorbereid, helaas, maar waar!
    Werk zelf in het ziekenhuis, dus weet hoe het gaat, geduld, geduld!

8. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi meiden,

Ik was even afwezig ivm de feestdagen! Hoe waren jullie dagen? Wat fijn dat je zo snel terecht kan Lasas! Ik heb een afspraak bij de ha volgende week dus ik ben ook benieuwd hoe en wat. Wel jammer dat jouw ha zo ongeïnteresseerd deed..En nog wel een vrouw!! Sorry, maar daar verwacht je meer empathie van toch?

Bedankt Mrsm voor de bemoedigende woorden en wauw 14 kilo wat knap zeg! Respect! Wil je nog meer afvallen of vind je het prima nu?

Bedankt meiden ik zal voet bij stuk houden en goede tip Bel85 om eerst de onderzoeken af te dwingen en dan pas toe te geven aan mijn gewicht.

Allemaal een hele fijne gezellige jaarwisseling en we laten al het nare van 2013 achter ons en gaan met volle moed verder in 2014!

9. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben idd erg blij met die 14 kg, maar ga nog ff door :). Maar nu na de feestdagen moet er weer een extra kilo'tje af :p

Vandaag m'n 1e hormooninjectie gezet. Ik was een beetje zenuwachtig, maar het stelt echt niks voor.

Hoop dat jullie gezellige dagen hebben gehad en dat 2014 voor ons allemaal een topjaar zal zijn!

10. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik las wel elke keer de berichten maar kwam nog niet zover om me te gaan registreren.

Ik ben sinds juni 2013 gestopt met de pil. Mijn vriend en ik willen heel graag kindjes. Na elke keer cyclussen van 39,40 en 4 maanden toch maar op aandringen van een vriendin en mijn vriend een afspraak gemaakt bij de huisarts. Deze heeft onderzoeken gedaan en mij doorverwezen naar de gyn. Ik ben in nov voor de eerste echo geweest en er was duidelijk te zien dat ik Pcos heb (geen overgewicht en overmatig haargroei). Ook was dit te zien in het bloedonderzoek.
    Ik ben gelijk begonnen met clomid 50mg> deze sloeg niet aan. Heb toen duphaston gekregen om de menstruatie op te wekken en vervolgens clomid 100mg. Hierbij was er maandag een follikel van 15mm te zien. De gyn en ik waren erg blij > helaas was deze vandaag helemaal verdwenen. Wat baalde ik. Moest gelijk bloed laten prikken om te kijken of er toevallig al een eisprong had plaats gevonden. En dit was het geval.
    Nu volgende week weer bloedprikken en afwachten totdat ik ongesteld wordt.

Sorry voor mijn lange verhaal!
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

11. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook wij zijn vanmorgen naar gyn geweest. Ook bij mij is pcos geconstateerd. Manlief moet dinsdag zijn zaadjes inleveren en dan de 17e weer terug. Ben heel benieuwd wat ons nu allemaal te wachten staat. En hoevaak ik naar het zhuis zal moeten. Maar ben ook blij en opgelucht dat er iets gedaan wordt vooral nu ik na 3 maanden big geen menstruatie heb. Wordt dus weer vervolgd! En iedereen ook weer succes!! Xx

12. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Moet je na je menstruatie weer medicatie gaan gebruiken en weer kijken of je eitje groeit zeker? Spannend hoor! En is jouw vriend ook al onderzocht? Spannende tijden allemaal maar voel me door een hele leuke aardige jonge vrouwelijk gyn wel begrepen en serieus genomen! Succes! En Lees mee!

13. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Volgende week woensdag wordt er bloed geprikt om te kijken of er een goede eisprong heeft plaats gevonden. Er wordt dan verwacht dat ik spontaan ongesteld wordt.. ik heb mijn twijfels maar oke. Ik moest het wel 14dgn (na mijn eisprong) aanzien. Als ik dan niet ongesteld wordt moet ik weer starten met duphaston en clomid verwacht ik. Wanneer ik wel ongesteld wordt moet ik de eerste dag van mijn menstruatie terug komen voor een uitgangsecho.
    Mijn vriend is nog niet onderzocht, omdat ze verwachten dat het probleem bij mij ligt (onregelmatige cyclussen/ pcos).

Gelukkig heb ik ook een hele aardige fertiliteitsarts (vrouwelijk). Ben ook pas bij een mannelijke geweest, maar dit is wel ff slikken hoor als je heen gaat (moest toen om de dag voor een fm). Toen de echo klaar was vond ik het helemaal niet erg meer.

Bij jullie is het dus ook allemaal heel spannend zo te lezen. Moet je ook beginnen met duphaston of dat eerst nog niet?

14. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afwachten dus en spannend! Ja ik vind een vrouwelijke ook fijner ook omdat mannen toch anders denken haha.
    Bij ons willen ze ook gelijk het zaad onderzoeken zodat als ik begin met hormonen ze ook willen weten of het zaad ook goed is dus de kans groter is.
    Wij moeten dit dus nog afwachten en dan dus 17 januari terug. Dan zal ik ook wel met iets moeten beginnen. Maar wat weet ik dus nog niet. En om de dag is ook veel. Hoe combineer je dat met je werk?
    Want bij mij weten ze niks van onze wens en onderzoeken.

Hopelijk wordt je snel ongesteld en kun je weer verder!
    Succes!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Allemaal heel veel succes!
    Ook; sterkte bij het moeilijke traject.
    Het is niet voor te stellen hoe zwaar het gaat zijn, zeker als de hormoonbehandelingen erbij komen (die spelen met je emoties). Het verlies van het natuurlijk zwanger worden (wat een heel mooi proces voor jij en je partner kan zijn), is ook niet niks.

Bedenk op moeilijke tijden dat jullie liefde voor elkaar zo sterk is, dat jullie dit samen willen doormaken en ervoor willen gaan :).

16. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Lief van je! En jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je :)

18. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Aan de ene kant wel fijn dat ze ook je man gaan onderzoeken! Dan weet je iig wel waar het probleem precies ligt. Spannend hoor.
    Ik moest om de dag om te kijken hoe snel mn follikels groeiden. Helaas verliep dit niet zoals ik graag had willen zien. Het was erg lastig in combinatie met mijn werk. Ik ben verpleegkundige en werk onregelmatig, maar gelukkig deden ze niet heeeeel moeilijk. Ik kon gelukkig ook elke keer zo laat mogelijk terecht bij de fertiliteitsarts.
    Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe dat in de toekomst zal gaan.. kan me voorstellen dat ze niet steeds zitten te wachten op mij dat ik elke keer eerder weg ga. We zullen zien.

19. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja is ook fijn dat ze mijn vriend onderzoeken. Mocht zijn zaad nou ook slecht zijn en ivm mijn pcos kunnen ze daar gelijk op inhaken. Ik zal ook wel veel zhuis bezoeken krijgen. Ben toevallig ook verpleegkundige grappig. Probeer het ook zo te plannen dan voor mijn late of na mijn vroege. Klote joh dat het niet verliep zoals gehoopt! Hopelijk volgende ronde een betere ronde!!

20. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Haha! Dat is idd grappig dat je ook vpk bent. Alleen soms is dat ook weer niet goed.. we weten denk ik een beetje te veel soms ;).
    Ik plande de afspraken altijd na mn dagdienst, en gelukkig kon dit ook altijd wel.

Wij hopen dat het voor ons volgende maand beter zal gaan.
    Begin me nu ook wel wat rottiger/ emotioneler te voelen, maar probeer positief te blijven.. er is gelukkig nog zoveel wat wel zou kunnen slagen :).

Ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan.

Deel Deze Pagina