Ja beide keren met gebroken vliezen. Bij de eerste echt een plons vruchtwater, na ruim een uur begonnen de weeën (nog heeeele lichte). Bij de tweede een klein beetje vruchtwater verloren en begonnen de weeën pas een halve dag daarna
Nee. De eerste was *plok* en *plons* en snelle en pijnlijke weeen. Dscht dat ik al ver was maar krap 1 cm ontsluiting. 18 uur later was ze er. Bij 2e regelmatige harde buiken die ietsje pijnlijker werden maar ik twijfelde nog dus zou wel niks zijn ik bleek toen al 3 cm te hebben en 2 uur later was ze er.
Beiden begonnen met weeën, daarna slijmprop en eindigen thuis met een prachtbaby, maar daarmee houdt de gelijkenis wel op. De eerste begon 's morgens, en 's nachts had ik onze baby. De tweede: weken lang voorweeën, steeds afvragen of het nou begon of niet. Opbouw van de weeën was totaal anders, pijngevoel was anders. Mijn tip: laat het los, die herinnering aan de eerste keer. Dat is mij niet gelukt, en daardoor vond ik het de tweede keer erg moeilijk allemaal.
Mwoah... beide wel gebroken vliezen. Eerste plons en tweede nauwelijks gemerkt. Eerste nauwelijks voelbare weeen en tweede wel (maar ook weer met veel tijd er tussen).
Bij mij begonnen ze alledrie exact hetzelfde (lichte krampjes midden in de nacht die al snel heftige weeën werden).
Bedankt dames....was toch even nieuwschierig. Aangezien ik t bij de eerste helemaal niet doorhad dat ik al weeen had. Eer ik er achter kwam was t al bijna zover om te persen. Dus ik ben benieuwd hoe dat nu allemaal ga verlopen
1e: gebroken vliezen, 4 uur later begonnen de weeen 2e: onregelmatige weeen die opeens overgingen in een weeenstorm 3e: onregelmatige weeen en opeens een baby
Hier ook niet echt... Nr 1: eerste 'schoonmaak' diarree en spugen, daarna opeens regelmatige meteen pittige weeën. Nr 2: onregelmatige weeën af en aan gedurende de dag (enkele per uur, dan weer paar uur niets) en opeens regelmatig, na een uurtje om de 5 minuten en al snel pittig. Nr 3: spontaan gebroken vliezen, 2 uur later lichte weeën die slechts heeeeeeeel langzaam heftiger werden (maar na 6-7 uur overgingen in een weeenstorm , waarna baby binnen een uurtje geboren is).
Nee, hier niet. 1e begon met weeën (vliezen zijn pas tijdens een perswee gebroken). 2e begon met het breken van de vliezen, en na een half uurtje pas weeën. Wel bij allebei snachts begonnen.
Eerste bevalling begon met gebroken vliezen. 14 uur later begonnen de weeen, snel regelmatig. In 5,5 uur bevallen. Tweede bevalling begon met onregelmatige weeen, die ik niet echt herkende als weeen. Beetje ongemakkelijke harde buiken zo af en toe. Man wilde graag zekerheid en belde de vk. 5 cm ontsluiting! Dat was om 11:00. Naar het zh 1 wee gehad in de auto. In het zh 8 cm ontsluiting. Vliezen zijn door de vk gebroken. Om 13:30 bevallen. Wel veel naweeen trouwens! Allebei overdag trouwens.