Gebroken vliezen en weeën, maar komt totaal geen regelmaat in

Discussie in 'De bevalling' gestart door Josie88, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik snap er niets van en word er erg onzeker van, dus hoop dat jullie iets van advies hebben. Vanmorgen om 8.00 uur zijn mijn vliezen gebroken, controle gehad in het ziekenhuis en kreeg het advies het thuis af te wachten en te bellen als de weeën regelmatig worden. Als dit niet het geval is, moet ik me morgen om 8.00 uur melden om ingeleid te worden.

De clue van het verhaal, ik heb vanaf ongeveer 9.30 uur vanmorgen weeën. Eerst nog prima te doen natuurlijk en ook wel met enige regelmaat, zo om de tien à twaalf minuten en variërend in heftigheid. Ik dacht, dit gaat lekker en het zal wel snel heftiger worden. Heftiger is het zeker geworden, heb soms een wee die zó pijnlijk is dat ik bijna van m'n stokje ga (word er misselijk en licht in mijn hoofd van), maar ik heb ze er ook tussen waarvan ik achteraf denk: hmmm, dat was het alweer? Regelmaat zit er nog helemaal niet in, soms drie achter elkaar in 7 minuten, dan weer een om de zes minuten, dan blijft het een kwartier weg? Ook de duur is geen peil op te trekken, dan duurt het 120 sec. en vervolgens weer 30.... :(

Nu ik dit typ, zit ik lekker op de bank en heb al zeker een kwartier niets gevoeld. Ik lag zojuist op bed en dat was echt hel, daar kwam het om de anderhalve minuut en hield ook zeker een minuut aan, behoorlijk heftig ook, dus maar snel weer van bed gegaan. Daarvoor nog wat in het huishouden gedaan, toen was het best regelmatig, zo om de 5 minuten en redelijk constant in hevigheid.

Nou ja goed, ik ben dus een beetje ongerust, ik verwacht niet dat de kleine er zo uit floepen komt natuurlijk, maar vraag me wel af of je ook met onregelmatige weeën toch een heel eind kunt komen qua ontsluiting? M.a.w. is dit 'normaal', zijn persé regelmatige weeën nodig om tot een daadwerkelijke bevalling te komen, is dit het bellen al waard? Of ben ik gewoon te ongeduldig, hoort dit er allemaal bij en komt het vanzelf? :D

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou gewoon de vk even bellen met je vragen. Zij kunnen daar het beste antwoord op geven denk ik. Bij mij ging het allemaal namelijk heel snel, dus ik weet niet wat 'normaal' is.

Heel veel succes!

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon even bellen! Hier vliezen gebroken en gelijk regelmatige weeën. Ik dacht ik moet nog uren door maar bleek na 2 uur al 5 cm te hebben
    Succes! :)

4. Hoop 84

Hoop 84 Actief lid

4 nov 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon je vk bellen Josie88.

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Gewoon bellen!
    Doordat je vliezen gebroken zijn en je steeds van houding verandert kan de kracht van de weeën ook varieren.
    Ik zou toch echt wel de verloskundige bellen hoor.
    Op dit forum kunnen we niet meer dan onze eigen ervaring met je delen.

6. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens je veel succes!!!

(Antwoord op vraag Zou zijn bellen!)

Deel Deze Pagina