Heel vaak krijg ik de vraag ben je niet bang voor de bevalling? Dit is mijn eerste dus ik weet sws niet hoe een bevalling gaat. Maar zelf ben ik echt heel kalm en totaal niet bang. Ik heb zoiets van als het alle vrouwen van de wereld lukt dan kan ik het ook. Ik weet heus wel dat het pijn gaat doen maar bang? Ik ben niet bang ik weet wat ik ervoor terug krijg. Maar als ik zo een antwoord geef dan wordt er gezegd jaa op dat moment ga je wel anders praten hoor. Of nou het lijkt net alsof je doodgaat! Of ieuw ik moet er niet aan denken al die pijn. Sorry ik vind het echt niet leuk zulke reacties maken mij juist bang.
probeer idd rustig te blijven. iedere vrouw is anders zo ook elke bevalling. hoe relaxter jij je bevalling in gaat des te beter. laat je niet gek maken
Goh, vervelend. Ik snap dat je er bang van wordt. Ik weet zelf niet goed wat ik erop kan zeggen.. Kop op en probeer het van je af te zetten. Er bestaat zoveel aan evt. pijnbestrijding. Iedere bevalling is anders. En je hebt iets moois om naar uit te kijken. Sterkte.
Het ene oor in, het andere uit. De 1 ervaart het nu eenmaal pijnlijker als de ander. En er zullen nog wel meer opmerkingen of tips of whatever komen. Volg je gevoel, dat is uiteindelijk vaak het beste.
Hi Ik had dezelfde instelling als jij en helaas bleken mensen in mijn geval het ook nodig te vinden me bang te maken. Mijn bevalling was een ware hel, maar ik heb er oets prachtigs voor terug gekregen. Ik denk dat andere vrouwen je proberen te waarschuwen voor iets wat je op voorhand niet te voorspellen is. Misschien werk jij de kleine er wel in een mum van tijd uit. Misschien niet. Only time will tell.. Waarom andere vrouwen je bang proberen te maken weet ik niet. Misschien proberen ze je gewoon voor te bereiden dat het niet meevalt en dat je je geen zorgen hoeft te maken als je halverwege denkt "help... Dit gaat niet goed". Ze bedoelen het vast niet verkeerd, maar het is wel storend weet ik uit ervaring. Ene oor in en andere oor uit!
Ik had precies hetzelfde! En toen de bevalling begon had ik er onwijs veel zin in! Achteraf is het niet waar wat ze zeggen 'wacht maar tot de weeen beginnen'. Ja tuurlijk doen ze pijn maar het was zo super tof! Heb ruim 12 uur over de bevalling gedaan en ik vond het heel bijzonder! Laat je niet gek maken! Ik zeg nooit tegen een zwangere: succes of zet m op...ik zeg altijd: geniet!
Ja klopt ze proberen me te waarschuwen maar op een wel extreme manier. Echt waar ze overdrijven heel erg dat ik denk van hallo zo maak je me alleen maar bang hoor. Ik ben juist zo relaxed en dat wil ik ook blijven. Mijn verloskundige zegt altijd als je rustig bent voel je de pijn veel minder erg dan wanneer je in paniek raakt.
Ik heb er ook zo een zin in! Ik kan gewoon niet wachten als ik dat zeg tegen mensen in mijn omgeving kijken ze me echt raar aan haha maar het lijkt mij zo een toffe ervaring. Kijk ik weet heus wel dat het heel erg pijn doet daar niet van maar het is toch een wonder aan de ene kant wat je dan meemaakt.
Hier word er continu gevraagd of ik niet bang ben of opmerkingen zoals "je zult anders piepen als je de weeën voelt" of "het lijkt alsof je dood gaat" weet men tegenwoordig ook hoe het voelt om dood te gaan ppff Maar ik trek me er niets van aan. Krijg morgen te horen wanneer ik word ingeleid en ga niemand op de hoogte houden. We laten het pas weten wanneer ik ben bevallen Minder zorg en geen gebel elke keer
Niks van aantrekken. Ik heb altijd de instelling gehad dat ons kind er toch uit moet en dat geen bevalling hetzelfde is. Gewoon lekker alles over je heen laten komen.
Ik zeg tegenwoordig dat ik een feestje ga vieren als de bevalling begint . Mensen kijken me dan aan alsof ik compleet gek geworden ben want hun bevalling voelde alsof ze dood gingen. En ik moet toch echt wel aan de pijnbestrijding want anders overleef ik het niet. Volgens die mensen dan. Ik trek mij er niks van aan en zie wel hoe het loopt. Ja het gaat pijn doen en grote kans dat ik achteraf zeg dat de pijn verschrikkelijk was maar dat zie ik dan wel weer. Het heeft totaal geen zin om je hier druk om te maken. Lekker naast je neer leggen en gewoon zo relaxed mogelijk de bevalling in gaan .
Probeer zo ontspannen mogelijk te blijven dat werkt het beste.... Je weet van tevoren nooit hoe je bevalling loopt. Ik wilde heel graag thuisbevallen maar wegens zwangerschapsvergiftiging moest ik in het ziekenhuis bevallen 28-11 jl is daar onze kleine man geboren dmv inleiding. Ben er ook rustig ingestapt en heb echt geen makkelijke bevalling gehad alles wat tegen kan zitten zat tegen en moest aan de wee opwekkers en kreeg een weeenstorm waardoor ik aan pijn medicatie ging uiteindelijk. (Pethadine) Maar echt de weeen voordat ik in de storm ging (door de opwekkers) waren goed op te vangen omdat ik rustig beef. Kijk lekker is het niet hihi maar we kunnen het.. Mensen maken elkaar helemaal gek tegenwoordig....probeer lekker ontspannen erin te stappen het komt echt goed. En het voelt echt niet alsof je doodgaat hoor. Al heb ik daar ook geen idee van maar echt je kan het! Er komt zo'n oerkracht naar boven. Ik heb ook totaal geen idee meer hoe weeen voelen. Alles vergeet je na een mooi mensje in je armen te hebben Meis laat je niet gek maken en laat het over je heenkomen, het komt echt goed!
Ik denk dat dat iets is wat je met alles hebt. Of het nu bevallen is of niet. Althans in mijn omgeving zie je dat. Ga je op vakantie dan krijg je horror vakantieverhalen te horen en neerstortende vliegtuigen. Ga je bevallen dan sterf je of je doet er standaard een maand over met veel pijn en bloed en je scheurt uit tot aan je kruin. Tsja als ik al die verhalen serieus moet nemen kan ik beter niets meer doen. Ik laat het allemaal rustig op me af komen en deal er wel mee als het zich aandient, da's het beste wat je doen kunt vind ik.
nou, dit is mijn derde bevalling. ik weet ook hartstikke goed wat mij te wachten staat. bevallen is geen pretje, maar ik heb nog nooit gedacht dat ik dood ging. was wel blij dat het voorbij was. lekker bij je eigen nuchterheid blijven hoor. zo ging ik er ook telkens in en nu ook weer. zie niet uit naar de pijn, maar ben er ook absoluut niet bang voor. het is maar even.. succes nog even!!
Laat je niet bang maken. Je weet immers zelf ook wel dat het 'No walk in the park is'. Ik ben er met dezelfde instelling ingegaan als jij... Van kom maar op. De bevalling was erg zwaar. Daar had ik me nooit een voorstelling van kunnen maken, maar dat was mijn bevalling.... Bij iedereen is het weer anders en je krijgt er iets moois voor terug. Lekker op je af laten komen. Het hoort er gewoon bij hè
Wat raar dat sommige mensen in jouw omgeving je zo bang proberen te maken. Dat heeft toch totaal geen nut? Snap ik echt niet..... Ik had precies dezelfde instelling als jij, niet echt bang maar meer zo van 'we zien het wel'. En ik denk dat dat ook het beste is. Je weet toch niet wat je kunt verwachten en hoe het gaat. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en ondanks dat ik weet hoe een bevalling voelt, ben ik er niet bang voor. Dus wellicht stelt dat je gerust Gaat helemaal goed komen! Succes!
Pfff wat stom zeg! Wat willen ze ermee bereiken? Jou helemaal bang maken? En dan volop stressen? Ben je gek meid! Het is een enorm cliche maar ze blijven echt niet zitten hoor! Ik heb het 2x gedaan en zou het nog wel 10x doen hoor! Ja het doet pijn maar je krijgt er het mooiste ooit voor terug! En tegenwoordig kan het met pijnstilling (weet niet of je dat wil) kijk het gewoon aan en je kan het altijd nog aanvragen.
Inderdaad niets van aantrekken Essie!!! Ik heb nog altijd liever een bevalling dan oorontsteking!!! Je gaat het vanzelf merken...en wat je zegt: Al die vrouwen voor je hebben het ook voor elkaar gekregen!
Irritant he. Terwijl het juist belangrijk is om relaxed de bevalling in te gaan. Hoe beter jij je kunt ontspannen hoe beter je de ween kunt opvangen en hoe minder pijn je voelt. Probeer je gewoon zo goed mogelijk voor te bereiden (cursus, yoga of wat voor jou dan ook prettig is) en geef heel duidelijk aan dat je echt niet staat te wachten op horrorverhalen van een ander. Ik heb zelf hypnobirthing gedaan en een heel duidelijk geboorteplan opgesteld. En als ik erover vertel dan krijg ik ook heel vaak sceptische reacties. Zo van, jij denkt mss dat het allenmaal zo gaat lopen, maar dat kan je toch niet weten van te voren. Nee klopt. Hoe het precies gaat lopen weet je niet, en dus zul je ook flexibel moeten zijn op dat moment. Maar je kunt er wel voor zorgen dat je ontspannen kunt beginnen aan de bevalling en dat je zoveel mogelijk met rust gelaten wordt, zodat je goed in je ontspanning kunt blijven. Dta is geen garantie voor een prettige beval-ervaring, maar het helpt beslist wel mee. Ik wens je heel veel succes en een goede bevalling. Overigens heb ik goede herhinneringen aan de geboorte van mijn eerste zoon. Vooral dat moment toen hij er echt uit kwam! Magisch! (pijnlijk ook, maar vooral zo mooi ) Daar doe je het voor. En voor al die mooie momenten die daarna nog komen)
Liever bevallen dan een opstopping (of tegenovergestelde).. Ik was in het ziekenhuis, geen pijnstilling en er is meerdere malen gezegd dat ze respect hadden voor hoe ik me hield.. Tot op de dag van vandaag kan ik dus helemaal niets met die opmerking... wat had ik anders moeten doen... hysterisch gillen? Huilen? Hallo ik kon mijn energie wel gebruiken voor andere zaken Met andere woorden.. het komt wel goed.. blijf bij jezelf, je kindje komt er toch wel uit (al gaat het bij de een makkelijker dan de ander) en vergeet niet te ademen...