Pff vervelend

Discussion in 'Zwangerschap' started by Babyke34, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    #1 Babyke34, Jul 25, 2012
    Last edited: Jul 25, 2012
    Hoi hoi,

Ik ben 18 weken zwanger en heb al 2 dagen last van een drukkend gevoel op mijn borst, zo een zwaar gevoel.
    Het lijkt alsof ik af en toe heel diep moet ademhalen om voldoende lucht te krijgen. Dat is toch meestal veel later als je veel verder bent?
    De dokter heeft niet eens gekeken die zei misschien je slokdarm of je maag, probeer maar rennies, ik wil niet gelijk aan de pilletjes.

Heb wel een dikke buik al.
    Herkenbaar?

2. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Ik herken het wel.
    Kan me alleen niet meer echt herinneren of dat ook al bij week 18 was.

Het kan heel goed zijn dat het maagzuur/slokdarm is. Zou het toch eens proberen met rennies, mij werkt dat tegenwoordig (einde van de zwangerschap) heel goed.

Ben je ook kortademig of heel erg benauwd zelfs als je gewoon rechtop zit?

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    uhmm...ff wat vraagjes ;)

Is je bloeddruk in orde?
    Heb je last van astma of iets dergelijks?
    Rennies kunnen geen kwaad zijn gewoon een soort suikersnoepjes

Bij mij werkte rennies heel goed...

Drink zo min mogelijk melk en koolzuur dranken dat verergerd de boel!

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik had dat ook al vanaf een maand of 4, soms niet altijd. Ik dacht dat dat drukkende gevoel en wat meer kortademig zijn gewoon kwam omdat de baby ook lucht van jou pakt. Als ik op mn rug ga liggen merk ik ook dat ademen moeilijker gaat. Denk dat de baby mn longen plat drukt dan, haha

5. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,518
    14,020
    113
    Female
    Ik had het met 16 weken en was erg kortademig en benauwd daarbij. Werd gelijk ingestuurd ivm verdenking longembolie, wat gelukkig niet het geval bleek te zijn maar een soort virus. Kon echt geen 3 stappen lopen zonder 10 min te moeten zitten om op adem te komen.
    Dus op het moment dat je geen last hebt van maagzuur oid zou ik toch nogmaals gaan bellen naar je ha!

6. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    hoiii, ik denk dat mijn buik te vergelijken is met die van jou :) en ik ben ook net 18 weken. ben uitgeteld voor 26 december.
    ik herken het gevoel ook. ik heb al zovaak gezegt, ik ben nog maar 17 weken en ik voel me al zooo moe, wat gaat het geven als ik paar maand verder ben :)
    maarja we weten, het is voor het goede doel he :)

grtsss en succes

Share This Page