We zijn allemaal als de dood voor een miskraam. Maar hoevaak gebeurt het werkelijk dat iemand een miskraam krijgt. Ik bedoel iedereen is zo bang de eerste paar weken, maar hoe groot is de kans dat het nou gebeurt? Graag dames die al zwangeren zijn geweest.. Hoeveel dames zijn er zonder miskraam in het verleden..
Volgens mij heb ik wel eens gehoord 1 op de 10 gaat mis. Zelf 2x een miskraam gehad in het verleden helaas.
Ik heb ook begrepen 1 op de 10. Ik had met 7 weken een echo waarbij alles precies klopte met de termijn, hierdoor was ik ook veel geruster. Hoe dan ook was ik de eerste weken angstig omdat je er bijv. op ZP vaker over leest, maar dit is mijn derde zwangerschap en ik heb nog geen miskraam gehad in het verleden.
3 zwangerschappen waarvan er een voldragen, nu zwanger 35 weken en een vroeggeboorte bij 25 weken helaas is dat niet goed afgelopen..
Toevallig vandaag van mijn gyn gehoord: Van de vastgestelde zwangerschappen eindigt 10% in een miskraam. Echter gebeurd het veel vaker, zo'n 50% (!!) eindigt in een miskraam maar vaak weet men het niet omdat het heel vroeg gebeurd en vrouwen niet eens wisten dat ze zwanger waren. Heb zelf een miskraam en een bbz gehad, nu weer zwanger en hopelijk blijft t deze keer goed gaan..!
Ik dacht ook 1-10 idd.. In het feb. topic schrok ik ervan hoeveel dames er een miskraam hebben gekregen, en dat maakt me eerlijk gezegd nog banger. Ook meiden die een goede echo hadden gehad met 6 weken en alsnog een miskraam kregen. Ik ben als de doods dat we straks een echo hebben ( met 12 weken pas) dat ik dan te horen krijg dat het al weken niet goed heeft gezeten
Leeftijd is de belangrijkste factor. Ben je tussen de 20 en 25, dan heb je idd een kans van rond de 10% dat een zwangerschap eindigt in eenmiskraam. Dit loopt op tot wel 50% bij vrouwen van rond de 40. Ben zelf 37 en vond die percentages nooit zo geruststellend. Zelf 1 miskraam gehad toen ik 34 was.
Pff sterkte allemaal! J-May wij lopen hetzelfde qua weken. Ik heb 28e 1echo met 10wk. Ik ben inderdaad ook als de dood ervoor. Het is mn eerste zwangerschap na 3jr proberen.. dus ik wil het echt niet kwijt. Ben er zo emotioneel erover, kan zo gaan janken. Maar ik denk aan de andere kant als het gebeurt: dan moest het maar.. Pff het is zoo klote om het af te wachten allemaal.. k heb nu ook weer krampen in de onderbuik en straalt uit naar mn rug en liezen.. grr.
Vervelend he,ik heb af en toe ook ongie pijntjes gehad voor de eerste weken tot een week of 8. Bij mijn dochter had ik deze angst eerlijk gezegd helemaal niet, en deze zw wel heel erg. Bij mijn dochter kreeg ik met 8 weken een echo en nu pas met 11+5 dus dat maakt ook wel verschil al zegt een vroege echo ook niks natuurlijk. Ik hoop dat je met 10 weken een mooie spartelende beeb ziet en ik hetzelfde met 11+5 weken.
Niet stressen om de krampen hoor! Nu ook bij de derde had ik het weer. Heb echt weken gedacht dat ik 'zeker weten' ongesteld zou worden! Er gebeurt van alles daarbinnen en je baarmoeder reageert daarop.
Ze zeggen 1 op de 10 vrouwen.. Mijn verloskundige zei echter dat het zelfs 2 op de 10 vrouwen kan zijn, dit omdat de zwangerschap nog niet gemeld is bij vk of gyn, je een miskraam hebt gehad maar als een verlate menstruatie aanziet en nog een aantal redenen.. Zelf 3 keer meegemaakt nu.. Maar de kans dat een zwangerschap goed verloopt blijft altijd groter, daar moet je je echt aan vasthouden!
Hier ook 2x een miskraam gehad,nooit gedacht dat mij dit zou overkomen. Je hoort het wel eens maar hoopt/denkt dit zelf nooit mee te maken. Toen ik in oktober zwanger was had ik never nooit gedacht dat ik dit nogmaals mee zou gaan maken...ik had immers al eens een miskraam gehad,gebeurt heus niet nog eens helaas dus wel!
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en heb nog nooit een miskraam gehad. Ik ben 25 trouwens. Moet zeggen dat ik wel veel mensen ken die er een hebben gehad. Maar de meeste wel voor 10 weken Het blijft altijd spannend, zelfs na een goede echo bij 7 en 12 weken was ik nog bang omdat je hier op het forum wel eens late miskramen tegenkomt. Vroeggeboorte is ook al zo iets waar je daarna weer voor vreest. Is heel normaal
1 op de 10 gemiddeld, dat was wat ik te horen kreeg van onze HA toen ik bij hem kwam met de eerste zwangerschap... ik was naar verhouding al wat ouder (34 bij de eerste) maar heb twee voldragen gezonde zwangerschappen gehad en eentje waarbij we ivm trisomie18 de zwangerschap in de 20e week hebben afgebroken.