Pregnyl ter ondersteuning luteale fase: HELP!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even in het kort:

Mijn luteale fase is erg kort en ik mocht kiezen tussen progestan en pregnyl in een poging deze te verlengen.
    Advies van gynaecoloog was pregnyl. Telefonisch is uitgelegd dat ik 3x 1500 eenheden zou moeten prikken, op dag 2, 7 en 12 na mn LH-piek (dagen weet ik niet meer heel zeker overigens).

Nu is de Muts (sorry hoor...) vergeten het recept te schrijven en is op vakantie gegaan. Vanmorgen gebeld waar het recept bleef en ze konden helemaal niet in de status vinden over de gemaakte afspraken. De assistent die ik aan de lijn had wil nu dat ik 2x 5000 eenheden ga prikken op dag 0 en 4 na mn LH-piek.
    Ik vind dat nogal een groot verschil.
    Ik word er enorm onzeker van.

Wie heeft er ervaring met Pregnyl in combi met een korte luteale fase en kan mij zeggen hoeveel eenheden ze hebben geprikt?
    Overigens ben ik nog niet verder met andere behandelingen (staan op wachtlijst IUI). De behandeling met Pregnyl staat op zich.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi, ik moet deze maand ook Pregnyl spuiten om mijn LF te ondersteunen. Heb er eerder al dit op zitten:

3 rondes progesteron (3 x daags 1 capsules vaginaal inbrengen, vanaf de dag na de eisprong tot aan de NOD)

1 ronde Clomid en Pregnyl(die Pregnyl was alleen om mn eisprong op te wekken, dus niet als LF-ondersteuning, de arts hoopte dat dat niet nodig was omdat ik wellicht nu wel progesteron zelf ging aanmaken)

1 ronde Clomid met Progesteroncapsules

Nu zit ik in mn 3e (en tevens laatste, hierna komt Puregon spuiten) ronde met Clomid en mag nu ipv Progesteroncapsules Pregnyl gaan spuiten om mn LF te gaan ondersteunen omdat ik vreeeeeselijk labiel werd van de Progesteron.

Dit is mijn schema:

Positieve ovulatietest?
    Dag er na de eispring
    Dag na de eisprong eerste Pregnyl
    Dagje rust
    Dag na de rust tweede Pregnyl
    Dagje rust
    Dag na de rust derde Pregnyl

Ik moet 5000 eenheden per keer spuiten.
    Waasrschijnlijk heb ik vandaag mn positieve ovulatietest, dus dan moet ik in dat geval vrijdag starten met spuiten.

Is bij jou eigenlijk ook alleen een probleem in je progesteronwaarde?? Welk ziekenhuis ben je onder behandeling?? Bij mij het in ziekenhuis zeiden ze eerst dat het met Progesteroncapsules makkelijk op te lossen was, maar we worden toch elke keer verder de MMM ingesmeten. Ik lees dat jij op de wachtlijst voor IUI staat... Het verbaasd me elke keer weer hoe verschillend de artsen problemen willen oplossen. Of is er bij jullie naast het probleem van de LF ook een zaadprobleem?? Ben heel benieuwd naar jou verhaal.

Veel succes gewenst!!

Indien hier meiden reageren die al eerder Pregnyl hebben gespoten ter ondersteuning van de LF... Na hoeveel dagen werden jullie ongi?? Ik weet wel dat dit per persoon kan verschillen, maar ben wel benieuwd. Toen ik namelijk Progesteron gebruikte werd ik 3 dagen na de stop ongesteld.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik moest 1500 IE Pregnyl op dag 5,7 en 9 na de eisprong spuiten. Maar ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat je een keer 5000 IE na de eisprong kunt spuiten. In principe maakt het niet zoveel uit.

Maartje Progesteronbolletjes kunnen je menstruatie tegenhouden, in principe is dit met Pregnyl niet zo. Als het eenmaal uit je lichaam is, word je vrij snel ongesteld als je niet zwanger bent. Soms is dat dus al eerder dan je NOD. Met de bolletjes kun je behoorlijk lang overtijd gaan en word je pas ongesteld als je er allang mee gestopt bent.

4. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hoi Merah,

Ik prikte een week na mijn de eerste pregnyl prik van 10000 ehdn, de tweede van 5000 ehdn. Dit hielp me supergoed, had er een luteale fase van 14 dagen mee (zonder de pregnyl was dat 9 a 10 dagen).
    Hopelijk helpt het jou ook!

groetjes, Danielle

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt goed. Misschien moet ik dus maar niet zo moeilijk doen over die eenheden, al vind ik het wel raar opeens ruim 3 keer zo'n hoge dosis te moeten spuiten dan mijn eigen gynaecoloog zei).

Danielle: mijn luteale fase is ook 9/(met geluk) 10 dagen. Ik hoop dat het bij mij net zo goed werkt als bij jou!!!

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik kom jullie even steunen met een positief verhaaltje. Ik heb maar 1 ronde Pregnyl gespoten voor een langere LF en was toen meteen zwanger! Dat jullie maar net zoveel geluk mogen hebben, zet hem op!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Die oppepper kon ik gebruiken!! THANKS
    (Wie biedt meer? hahaha)

Deel Deze Pagina