Combinatie borstvoeding en kunstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door TicTac, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TicTac

TicTac Lid

27 jun 2013
    26
    0
    0
    Midden van het land
    Ik geef nu bijna 6 maanden borstvoeding en dit gaat super. Ik werk drie dagen in de week en kolf dan drie keer op mijn werk. Nu wil ik de borstvoeding overdag gaan afbouwen.

'snappen' mijn borsten het nog als ik de drie dagen die ik werk overdag kunstvoeding geef en dan dus niet meer kolf op het werk. En de rest van de dagen dat ik gewoon met haar thuis ben volledig borstvoeding blijf geven?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het kolven begint me steeds zwaarder te vallen en mijn tepels gaan zeer doen.

Alvast bedank!

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry, kan je niet helpen. Maar zit precies met dezelfde vraag :)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan bij 6 maanden niet zomaar 3 dagen 3 voedingen gaan overslaan hoor!

Reken op 1 voeding per week eraf.

Vanaf 9 maanden, als je productie is gestabiliseerd, heb je meer kans dat het lukt.

Maar ik ben bang dat je je borsten hiermee een stop-signaal geeft.

4. TicTac

TicTac Lid

27 jun 2013
    26
    0
    0
    Midden van het land
    Ja precies dat was ik dan ook van plan om met afbouwen 1 voeding per week te doen.

Maar ik hoop dat ik door 's ochtends en 's avonds en ze komt nog voor nachtvoeding op werkdagen de borst te geven mijn productie op pijl hou. Maar wat ik me daarbij dus afvraag is of ik op de dagen dat ik thuis met haar ben dan nog volledig de borst kan geven.

Als ik hierdoor een stopsignaal aan mijn borsten geef dan vind ik dat het niet waard denk ik. Ben er nog niet klaar voor om helemaal te stoppen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, als jij dat ziet zitten, geef je thuis lekker de hele dag de borst! Is juist goed voor je productie!;)

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb ervaring. Ik kolf helemaal niet op mijn werk. Ik ben begonnen met werken tien mijn zoontje 12 weken was. Ik werk 3 dagen per week. Er zit dan ruim 9 uur tussen de ochtend voeding en thuiskomst. Bij thuiskomst kolf ik wel als mijn zoontje niet binnen een uur moet drinken. Op de vrije dagen voed ik volledig zelf. Mijn productie blijft goed en mijn zoontje groeit 250 gram per week. Iedereen zei dat het me nooit zou lukken na pas 12 weken voeden maar het gaat super!

Succes!

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ja, ik bouwde per week een voeding af voordat ik ging werken.

Verder mis ik 2 voedingen op mijn werkdagen. Mijn zoontje drinkt 5 voedingen per dag en slaapt ook ruim 9 uur achter elkaar s nachts. Dus mijn productie loopt echt niet terug.

Wel is het belangrijk om dan verder niet nog meer voedingen over te slaan.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Werk je drie dagen achter elkaar?
    Zelf zou ik, als ik zou blijven voeden op thuisdagen maar die over zou slaan op werkdagen, denk ik erge stuwing krijgen en ook gaan lekken. Nogal borstontstekingsrisicoverhogend zeg maar.
    Ik kan me voorstellen dat je op werkdagen overgaat op één keer kolven. Zelf kolf ik leeg (of voed ik life) voor mijn werk, dan kolf ik rond 12/1 uur, en dan om 5/6 uur weer voeden. Dat redt mijn productie prima.
    Met 9 maanden kun je flexibeler wel/niet voeden of kolven. NU is het vooral proberen maar als je echt niet af wilt bouwen zou ik het er niet op gokken.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

ik wil dat ook graag maar ze is nu al gefrustreerd door te weinig melk.. Met veeel voeden, ook s nachts, red ik het net aan.

10. TicTac

TicTac Lid

27 jun 2013
    26
    0
    0
    Midden van het land
    Bedankt voor de reacties.
    1 keer kolven op het werk ga ik denk ik niet redden. Ik ben pas rond zes uur thuis en mijn man haalt onze dochter rond zes uur op van het kinderdagverblijf ik zou haar dus op zijn vroegst weer om half zeven kunnen aanleggen. Ze krijgt op het kinderdagverblijf nog een klein flesje rond half zes.

Omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn productie keldert ga ik nu zo doen dat ik twee keer ipv drie keer kolven op mijn werk. Ik werk inderdaad drie dagen achter elkaar. Het laatste kleine flesje op het kinderdagverblijf kan ze dan kunstvoeding krijgen en de dagen dat ik thuis ben gewoon life van de borst.

Toch maar even volhouden met kolven dus :D

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOg maar 3 maandjes en dan is er veel meer mogelijk :D

Deel Deze Pagina