Wat heerlijk zeg! Lekker zelf voor haar zorgen en als ze het volhoudt voeden wanneer ze wil......Ik hoop dat jullie hierdoor nog meer stappen gaan maken want ze begint nu al zo goed te drinken!
Wat heeerlijk! Ik ben benieuwd of ze ook zo luidruchtig is als die van ons destijds. Die kon je reinste horrorgeluiden maken des nachts .
DBC-technisch maakt het niet uit waar ze ligt. Ze zullen 1 DBC hanteren voor de hele opname. Als ze naar een andere afdeling gaat is het niet een andere DBC. Als ze niet meer op een IC ligt kunnen ze dat tarief niet factureren, is een aparte toeslag,maar ze maakt die kosten ook niet meer. Budgettair gezien is er geen reden om haar niet ergens anders in huis te leggen.
Dat is niet mijn ervaring. Er werd een fiks dag/weektarief gerekend, eerst op de nicu, later op de high care/couveuseafdeling. Voor een couveuseafdeling is het dagtarief vast aanzienlijk hoger dan op de kraamafdeling, waar mama ft voor de baby zorgt. Lijkt me ook logisch.
Ze was rond 20.30 onrustig dus ik pakte haar bij me. Dacht dat ze moest poepen maar zodra ze bij me lag begon ze te zoeken. .. nammer genoeg moeten we dan wel eerst wegen en dat verrekte tepelhoedje (echt nodig) nog op plakken. Maar ik was er op tijd bij en kon meteen reageren. Nu lig ik lekker te buidelen. Heerlijk tot de volgende voeding
Dat klopt, maar op de nicu maken ze ook meer kosten en mogen ze een aparte toeslag rekenen. Indien een kindje beademd wordt komt daar nog een toeslag bovenop. Het is echter koste technisch niet aantrekkelijk om iemand op een te zware afdeling te leggen. Het is veel aantrekkelijker om iemand zo snel mogelijk te ontslaan. Ik hoop heel erg dat het rooming-in werkt. Sowieso is het vast heerlijk om lekker dichtbij haar te zijn.