begin van kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hoe zijn jullie kindjes begonnen met kruipen? Ons meisje is afgelopen zaterdag 1 jaar geworden, maar is motorisch nogal "lui" ;) . Ze vindt het tijgeren nog prima (doet dit minimaal, alleen daar waar ze echt naartoe wil). Wel trekt ze zich overal aan op etc.

Maar vanmorgen maakte ze zowaar spontaan een paar "kruipjes" (tja, hoe noem je zoiets?). Welliswaar op het kleed, want de vloer zelf was te glad en daar gleed ze op weg. Dit heeft ze vandaag een paar keer gedaan, maar voor de lange stukken ging ze toch weer tijgeren.

Hoe begon het kruipen bij jullie, want eerlijk gezegd zag het er grappig uit. Weer een stap verder ;) .

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!

Eva heeft van 7 tot 10 maanden getijgerd, toen ging ze pas kruipen. Hoe het begon: ze begon gewoon opeens te kruipen :D. Tijgeren deed ze toen ook helemaal niet meer.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Dylano heeft de kruipfase overgeslagen en ook nooit getijgert ofzo.
    Hij was motorisch ook erg lui en heeft nadat hij 1 jaar fysio gehad en is toen gaa lopen

4. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Thanks Snoopy. Dacht zelf dat ze het kruipen ging overslaan, omdat ze wel een beetje (hetzij met elastieke benen ;) ) langs de bank etc. loopt.
    Nou ja, we zullen zien of dit doorzet of dat het een eenmalige actie was .

@mamajanneke: hoe merkte je dan dat hij fysio nodig had? Ik maak me absoluut geen zorgen hoor, ze doet alles vast op haar eigen tempo, maar ben wel benieuwd hoe je hierachter komt op deze leeftijd.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hier ook zo ongeveer. Eerst tijgeren. En dan af en toe of op de armen steunen, of de knieen eronder trekken. Later ging dat tegelijk, en dan zat hij echt te wiebelen op handen en knieen. En daarna eens een knietje naar voren, en langzaam kwam er meer coordinatie tussen handen en benen.. Echt een leuk gezicht om te zien..

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier tijgeren achter uit en paar maand later kroop ze ineens

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat dacht ik dus eerst ook. Eva ging met 7 maanden voor het eerst staan (en tijgeren) en met 8 maanden liep ze overal langs. 2 maanden later ging ze dus kruipen en nog eens 5 maanden later ging ze lopen (sinds een paar dagen).

Dus niet teveel denken ;), kinderen doen toch altijd wat je niet verwacht. Zo dacht ik een week geleden dat het nog wel even zou duren voordat Eva los zou gaan lopen, want het zat er al maandenlang aan te komen, maar ik 'geloofde' er niet meer zo in, want het gebeurde maar niet. En opeens liep ze toen los :D.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn kleine deed het zoals de jouwe.. tijgeren en dan een paar kruipjes..en ineens veel kruipen.
    Alleen heeft hij maar een week getijgerd en ging toen al kruipen. (ben blij dat ik dat tijgeren nog op film heb, hij ging zo snel)
    (met 7,5 maand dacht ik)

9. MamahartjeJoy

30 jan 2009
    5
    0
    0
    Mijn meisje is van 11-7-2008 en kruipt sinds een paar dagen. Al gaat het nog wel wat langzaam, de techniek is er! Hiervoor heeft ze ongeveer 1 week getijgerd...

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze Jesse heeft haast niet getijgerd. Misschien een weekje ofzo.
    Daarna ging hij opeens veel op de buik liggen, trok z'n knietjes eronder en ging op handjes en knietjes staan.
    Een weekje ofzo ging hij achteruit. Daarna kroop hij opeens (op 13 januari dus nog maar kort geleden) opeens een beetje vooruit.
    Daarna ging het elke dag sneller, en nu heeft hij al een flink tempo.

Heel bijzonder om die ontwikkeling te zien. Prachtig!

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    de mijne tijgert sinds 3 weken, en sinds gisteren kan hij echt kruipen op de knietjes...zomaar uit het niets

12. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hihihi, leuk om te lezen. Hier nog een beetje hetzelfde. Ze zit al een hele tijd op handen en knietjes (bijv. als ze tv kijkt), dus dat gaat prima. Maar het begrip dat je daar meer mee kunt.
    Nu tijgert ze en met af en toe een paar kruipjes. Ze heeft het dus nog niet helemaal door ;) .

Het lijkt me voor haarzelf zo prettig als ze wat mobieler wordt. Nu tijgert ze als een gewond hert (lees: ze sleept zichzelf vooruit) en dat lijkt mij ook errug zwaar ;) .

13. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Pff mijn dochter schuift nog achteruit... Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tempo doen, maar ze is alweer 10 maanden. En soms maak ik me toch wel een beetje "zorgen" omdat alle andere kindjes dan al staan bij wijze van.
    Ook de buitenwereld reageert altijd zo van HUH KRIUPT ZE NOG NIET?! pfff word er soms wel onzeker van hoor.

14. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hihihi, leuk om te lezen. Hier nog een beetje hetzelfde. Ze zit al een hele tijd op handen en knietjes (bijv. als ze tv kijkt), dus dat gaat prima. Maar het begrip dat je daar meer mee kunt.
    Nu tijgert ze en met af en toe een paar kruipjes. Ze heeft het dus nog niet helemaal door ;) .

Het lijkt me voor haarzelf zo prettig als ze wat mobieler wordt. Nu tijgert ze als een gewond hert (lees: ze sleept zichzelf vooruit) en dat lijkt mij ook errug zwaar ;) .

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Pff mijn dochter schuift nog achteruit... Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tempo doen, maar ze is alweer 10 maanden. En soms maak ik me toch wel een beetje "zorgen" omdat alle andere kindjes dan al staan bij wijze van.
    Ook de buitenwereld reageert altijd zo van HUH KRIUPT ZE NOG NIET?! pfff word er soms wel onzeker van hoor.

16. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn ukkie komt pas sinds 1 week vooruit... (11 maanden).
    Echt kruipen is dat ook nog niet. Ik hoopte dat ze het nu zou snappen en na een week rond zou kruipen, maar niet dus.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier ook een tijdje getijgerd, van 6 tot 9 maanden. Daarna ging ze kruipen, maar kort daarop al lopen.
    Ben wel blij, want de kleren blijven niet echt mooi bij kruipen ;)

Deel Deze Pagina