Vrijdag geplande keizersnede...spannend!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Shirin1508, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirin1508

3 apr 2013
    28
    0
    0
    Begeleidster gehandicaptenzorg
    Wijk bij Duurstede
    Hallo,

Even lekker van me af schrijven. A.s vrijdag krijg ik een geplande keizersnede en hoe dichterbij het komt hoe spannender ik het ga vinden.
    Dit is mijn tweede kindje, de eerste eindigde in een spoedkz. Vandaar nu een geplande keizersnede. Het rommelt al weken in me buik, veel last van het heftige voorweeen, dus het word nu wel tijd hihi.
    ik ben vooral erg benieuwd naar het herstel zometeen, bij mijn eerste dochter heb ik nier op een 'normale' manier echt kunnen herstellen, zij moest nog 3 weken in het ziekenhuis verblijven...
    Hoe was jou ervaring bij een geplande kz? Hoe ging je herstel?

Fijn en tegelijkertijd ook best gek om te weten dat mijn tweede dochter er vrijdag is😊

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Heel spannend!
    Ik heb ook eerst een spoedkeizersnede (onder narcose) gehad en herstel was moeizaam en langzaam omdat de elkendige bevalling vooraf en de narcose extra impact hadden op het herstel. En doordat ik de geboorte van mijn dochter heb gemist, ging ik te snel te veel doen, omdat ik niks wilde missen en dat hielp ook niet echt...
    Tweede was gepland, en was een wereld van verschil! Veel sneller weer in staat om dingen te doen, veel sneller hersteld en minder pijn Ik heb wel rustig aan gedaan, waardoor het herstel ook veel beter ging.

Ik sta nu ingepland voor een derde keizersnede op 9 juni. En kijk er nu zelfs naar uit. Wordt een gentle sectio, en dat is weer beter dan hoe het bij mijn tweede was.

Heel veel succes vrijdag! Ik hoop dat je ondanks de spanning vooral kan genieten van de geboorte van je kindje!

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb bij de tweede ook een spoedsectio gehad en nu zal ik een geplande krijgen.
    Ik kijk er wel naar uit!

Maar over herstel gesproken, ik heb me voorgenomen echt mijn rust te nemen. De kraamzorg gaf aan dat je bij een keizersnede de mogelijkheid hebt tot verlengde kraamzorg (dwz dag 9 en 10) en daar ga ik ook gebruik van maken.
    Ik hoop dan ook weer wat sneller op de been te zijn dan na de spoedsectio.

Heel veel succes vrijdag! Komt helemaal goed!!

4. Shirin1508

3 apr 2013
    28
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is het iets anders gelopen, ik lig op dit moment in het zkh met weeen. Het is nog niet zover dat het heel veel doet. We kijken dit aan(mogelijk toch nog zelf proberen) en anders vervroegen ze de sectio naar morgen(vandaag eigenlijk)
    Echt heel spannend! Maar hoe dan ook, heb heel snel mijn tweede prinsesje in me armen!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Nu al een eigenwijs kindje :D
    Heel veel succes! En ik hoop dat je even laat weten hoe het is afgelopen!
    Spannend!

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Succes! 🍀

7. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Succes!

Ik heb een geplande keizersnee gehad.
    Woensdag geboren en op vrijdagochtend waren we al lekker thuis. Mijn herstel ging heel voorspoedig. Stond elke morgen al gedouched en wel de kraamverzorgster op te vangen met koffie :)
    Het is natuurlijk per persoon verschillend maar ik had nog de meeste moeite met bijv 6 weken moeten wachten tot iemand ging stofzuigen wanneer ik dat nodig vond en hoe ik het graag wilde zien.

8. Rafika

Rafika Lid

2 aug 2013
    96
    0
    6
    Shirin, hoe is het met jullie?

9. Shirin1508

3 apr 2013
    28
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Sorry voor de hele late reactie. De bevalling is totaal anders gelopen dan we voor ogen hadden...het gaat nu gelukkig redelijk. Ik ben donderdag bevallen, na een nacht vol met weeen en alles erop en aan, we dachten dat we het toch op de natuurlijke manier konden gaan doen. Helaas lukte dat niet. donderdagmiddag was ik nog steeds bezig en werkelijk helemaal op. Uiteindelijk alsnog een spoedkeizersnede geworden. Ik heb hierbij veel bloed verloren en transfusie gehad. Gelukkig doet de kleine het goed, het is een meisje genaamd Saar.
    Omdat het zo heftig was allemaal komt er ineens zoveel op me af. Gisteren zijn we thuis gekomen en ben ik echt ingestort. Ik voel me niet lekker, veel zweten en huilen. Borsten doen zeer, gelukkig is de bv wel goed op gang maar komt de kleine vaak...ik vind het allemaal nog al wat. Vanmiddag gaat het gelukkig al iets beter, voel ik me iets beter maar echt uit bed lukt niet. Ik vind dat heftig voor me andere dochter. Maar gelukkig is ze erg lief. Hopelijk gaat het morgen alweer wat beter.
    Dit is even kort hoe het is gegaan en gaat.

Liefs Shirin

10. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Heftig zeg! Hadden eigenlijk beter de keizersnee iets vroeger moeten plannen dan.. heel veel sterkte met het herstel! En gefeliciteerd met jullie meisje!

Deel Deze Pagina