Alternatief voor babybadje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roozjuh, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik zou ontzettend graag een ligbad willen maar helaas gaat deze niet in onze badkamer passen. nu het babybadje toch echt te klein geworden is voor zoonlief (veel te weinig bewegings ruimte) wil ik toch iets hebben waar hij in kan badderen

nu kwam ik op het idee om een specikuip aan te schaffen. Soort van ronde vijverbak. Maarja in welke maat koop je zoiets voor een kind? ;)

Bibabad vind ik veels te duur dus die gaat er zeker niet komen.

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Onze dochter baddert bij opa en oma altijd in.. zo'n opblaasbaar zwembadje! Het is er eentje die precies in de douchebak past (hij is wel rond) en hij heeft een opblaasbare bodem. Dochter zit er heerlijk in te spelen. Een voordelige en handige oplossing, vinden wij.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij laten gewoon een laag water in de douchebak lopen (en dan de stop erin uiteraard ;)). Daar kan hij ook lekker in badderen!

En anders zou ik zeggen, qua speciekuip, gewoon een maat die nog goed in je douchebak past, kan je 'm daar gelijk weer leeg gieten. Maar ik weet niet hoe groot jullie douche is.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier geen douchebak. hebben gewoon redelijk groot gedeelte waar de douche is en waar putje zit. alleen douche gordijn hangt er naast, verder geen verhoging ofzo

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben ook een speciebak, gewoon even kijken welke maat in je douche past en of je kindje erin past ;).
    Wij hebben er onderin een gaatje gemaakt waar de stop van het babybadje in past, op die manier is het ook nog eens makkelijk leeg laten lopen

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb je foto ervan? en hoe groot is hij in cm? (doorsnee)

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zie dat je echt niet voor een bibabad wilt gaan, maar misschien kun je er een op Marktplaats vinden.

Ik zweer echt bij het bibabad, niet alleen geweldig voor de kids (kunnen er ook goed samen in) maar ook voor mams en paps zo fijn om te gebruiken.

Het is simpel te legen, alleen de stop er uit, dus geen zwaar gesleur met een kuip, makkelijk op te bergen wat amper ruimte in beslag neemt (zeker bij ons op een kleine badkamer) heel eenvoudig schoon te maken omdat hij in de wasmachine kan, dus ook fijn als je eens badolie ect, gebruikt, zón kuip weer veel meer schoonmaakwerk en neemt meer ruimte in beslag.

Weet dat een bibabad aan de prijzige kant is, maar als ik bekijk hoeveel plezier en vooral ook gemak we er van hebben, en er jarenlang mee doen heb ik dit er wel voor over, en kan hem natuurlijk altijd na die jaren weer verkopen.

ik zweer dus echt bij een bibabad.

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    pluk haar idee van het gaatje voor de stop is slim, je zit alleen nog wel met de bergruimte en het schoonmaken.

Volgens mij komt de maat in de buurt van de 50cm doorsnee wat ik kan schatten, wij hebben deze kuipen veel in de weilanden van de paarden staan.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    schaapje: dankje voor je verhaal :) ik heb al eens op mp gekeken inderdaad maar ze durfen er nog heel wat voor te vragen moet ik zeggen. ik zal van de week er nog eens rond snuffelen :)

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn moeder heeft ook een opblaasbaar badje gekocht (gewoon zo'n simpele), gaat erg goed moet ik zeggen!

11. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Ik heb deze

Baby-pool - online bestellen!- babywalz

Goedkoop en ben er erg tevreden over!
    Zoon wil nog wel eens staan in bad .. in zo'n plastic kuip gleed hij best veel uit ! Met deze helemaal geen problemen mee! En randen zijn lekker zacht :D dus mocht hij uitglijden heeft hij een zachte val!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o dat is wel een hele leuke! kzal m zo aan mn man laten zien :D dankje!

13. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Alsje :D

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hij gaat er over nadenken :) dat is al heel wat voor hem doen hahaha

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga straks, als dochter te groot is voor het badje, zo'n gekleurde ton gebruiken als badje. Je ziet ze vaak bij de xenos, blokker, action enzo, kan ze gebruiken als speelgoedmand, wasmand, in de tuin etc. Ze zijn er in leuke kleuren, zitten handvaten aan en ik was idd ook van plan een gat te maken in de boden voor een badstop. Wbt schoonmaken; zo lastig is een speciekuip toch niet schoon te maken? Net als nu met het badje, even een doek met allesreiniger er doorheen en heet water?

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

leuke tip:)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik maak hem altijd meteen droog met een handdoek en dan gaat hij de kast weer in (mijn dochter heeft een hele grote slaapkamer waar we dus een muurtje geplaatst hebben zodat er een inloopkast is ontstaan)

18. wij hebben een zit bad en daar kan je dan eventueel zo,n badring inzetten
    en kunnen allebij de meiden ook samen

19. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon gaat gewoon zittend in zijn babybadje. Nog ruimte zat dan hoor!

20. Oja en voorheen ging van dochtertje van toen 3.5 nog gewoon in een badje vond ze prachtig of in zo,n curverbak watererin en klaar ze was toen 1 meter en lukte perfect

Deel Deze Pagina