Begin zindelijkheidstraining of laten gaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Knap zeg!! Die is er duidelijk klaar voor! :)
    Hier ook og af en toe een ongelukje hoor, als hij heel druk aan eht spelen is of ook eens tijdnes het middagslaapje.
    Het middagslaapje durf ik soms wel zonder luier ( als hij net daarvoor geplast heeft, anders neem ik de gok liever niet). Snachts begin ik nog niet aan hoor!! Schijnt doorgaans tussen het 3e en 4e jaar te komen en zolang de luier smorgens nog nat/ vol is doe ik dat niet. Hoeft van mij ook nog niet hoor, vindt op de dag al knap zat! daarbij lijkt het me ook handiger als hij zelf naar het toilet kan. Hij heeft op dit moment nog hulp nodig bij het uitkleden, goed naar achteren zitten, schoonmaken en handenwassen en weer aankleden. ( met alles dus eigenlijk ;)) dus dat snachts zindelijk worden komt wel eens een keer als hij dat allemaal kan en ik er niet steeds bij hoef te zijn ;)

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, ben ik ook van plan hoor. Luierbroekje aan tot er weer een normale poep komt.
    En dat hij nu steeds z'n plas in de kamer laat lopen heeft volgens mij ook met dat poepen te maken. Het is volgens mij steeds de plas die rond dezelfde tijd/in de buurt van de poep komt... Nou ja, doorzetten dus.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Druif, ok dus de ongelukjes zijn heel normaal? Ik zat ook al aan het afvegen van de billen te denken snachts.. Lijkt mij nog niet echt handig nu dus hahaha.

Hoe gaat het poepen bij jullie op de wc/potje?
    Rebecca heeft bijna altijd heel erg obstipatie. Ze is ook bang om te poepen daardoor. Ben heel benieuwd of de wc het moeilijker of makkelijker gaat maken voor haar....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nachtzindelijkheid is ook heel wat anders.. Het lichaam moet "bedenken" dat het in de nacht minder urine gaat aanmaken. Zonder dat principe zou je uberhaupt een droge nacht niet halen.
    Daarnaast moet het lichaam wakker worden van een volle blaas. Wat ook weer iets anders is dan wakker aandrang krijgen..

Ik geloof dat het doorsnee tussen de 3 en 6 jaar gebeurd. Maar een kleuter die niet nachtzindelijk is, is opzich niet raar.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou hier gaat t weer wat minder. hij heeft nu aantal keren geplast op potje, zelfs 1x gepoept maar we wachten nu al 2dagen op plas nummer 10

6. lien123

lien123 Niet meer actief

Hier ook niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ze houdt het een tijd op, en geeft het aan, maar dan heeft ze toch net een paar druppels in haar broekje gedaan....

Nou ja, komt wel weer goed. Ik probeer echt niet teveel te vragen, want dat heeft niet veel zin.

Wel gewoon niets zeggen, mee nemen naar de wc, en haar er gewoon op zetten, dat wil nog wel eens helpen. :D

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

hmm... hier dus vandaag gepoept... in de onderbroek hahaha :p.
    Zit ik mij zorgen te maken om de obstipatie is het dun!! Nou ja, hopelijk de volgende keer wel op het potje :p.

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    onze dochter heeft ook vaak moeite met poepen en kreeg daarvoor ook medicijnen. Nu ze op de pot gaat lijkt het juist beter te gaan...!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dames, hier nu sinds afgelopen donderdag een dochter die op de pot gaat. Moet wel zeggen dat ze de laatste 2 dagen minder enthousiast is als ze zonder luier gaat. Dan vraagt ze wel om een luier, maar dat doen we dus alleen als we naar buiten gaan.
    de komende 3 dagen gaat ze naar de creche, en dus met luier... want ik denk dat we eerst thuis moeten oefenen met zelf broek uit doen en gaan plassen? Wie kan me een beetje uitleggen welke stappen er zijn? ik bedoel: eerst in de blote billen laten lopen, maar dan daarna?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok. Fijn om te horen! Mijn dochter krijgt forlax maar ik ben het gaan minderen. Als ze een paar dagen niks gedaan heeft geef ik het haar en dan komt het wat makkelijker. Anders is het alleen maar dun (als ik het dagelijks geef) en dat helpt helemaal niet met zindelijk worden.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wist ze direct wel dat de onderbroek en broek uit moeten. Dus komt gelijk zeggen dat ze naar de wc moet en dan kan je de broek uit doen.
    Blote billen heb ik hier niet gedaan omdat mijn stiefzoon er ook was dit weekend en we zijn dit weekend begonnen. Dus gelijk alleen een onderbroekje aan.
    Vandaag voor het eerst een broek er overheen aangetrokken want ze is zonder luier naar de gastouder gegaan. En dit ging helemaal perfect. Niet 1 ongelukje of druppeltje in het onderbroekje.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Lastig he, welke stappen handig zijn om te nemen? Ik heb er ook mee lopen stoeien zeg, maar achteraf kan ik zeggen dat het toch heel geleidelijk en "vanzelf' is gegaan!
    Ik heb m eerst idd met zn blote billen laten lopen en een potje in de huiskamer zodat ie direct erop kon als ie moest. Vervolgens onderbroekje aan gedaan ( of luierbroekje ook een tijdje, maar was achteraf toch een beetje verwarrend voor hem, dan liet hij het vaker lopen en waren we weer terug bij "af"). Later potje naar de wc verplaatst en binnen 2 dagen wilde hij op de "grote wc" pot ( zonder verkleiner). Nu dus gewoon de kleren aan en onderbroek en hem zelf aan laten geven. Als he me te lang duurt of hij heeft heel veel gedronken of we zijn bij een ander dan vraag ik hem nog wel geregeld of hij moet, voor de zekerheid. Dat zijn een beetje de stappen zoals ik ze heb genomen. Misschien heb je er wat aan?

Uitjes zonder luier vind ik nog spannend hoor. Bij anderen op visite: prima, maar echt de stad in waarbij ik niet snel een wc voor handen heb durf ik toch niet zo goed aan :) Jullie???

Vandaag de hele dag zonder ongelukjes! Ging heel goed.
    Het gaat echt met ups en downs, maar nu een dikke vette up!! Dus hou vol allemaal ;)

13. Skye

Skye Niet meer actief

Hier is onze dame helemaal zindelijk!! Zowel overdag als 's nachts. Ik doe haar dus overdag ook helemaal geen luier meer om, ben niet bang dat er ongelukjes gebeuren, want ze geeft het heel goed aan en houdt het ook zonodig op! 'S nachts durf ik het nog niet aan om helemaal zonder luier te gaan. Ik ga zaterdag een bedzeiltje kopen (voor alle zekerheid), alhoewel ze nu al ruim een week niet meer 's nachts geplast heeft!! Damn, i'm proud!!!!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat knap zeg!!! maar hoeft ze snachts dan helemaal niet te plassen? Houdt ze het echt 12 uur op? Of kan ze zelf naar de wc?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat het heeeel goed. Een 'druppel ongelukje' bij de gastouder vandaag. Maar verder ging het supergoed. Ze kan het echt goed ophouden. Net was ik mijn zoontje aan het verschonen dus moest ze echt wachten, hem in bed gelegd en daarna pas haar gaan helpen.
    Als ze zo doorgaat ga ik haar binnenkort ook zonder luier naar bed doen. Ze werd vanochtend wakker zonder snachts geplast te hebben. Helaas daarna wel in de luier geplast omdat ik niet gemerkt had dat ze al wakker was. Ze was bij papa in bed gekropen haha.

@Skye, goed zeg! Hoe lang ben je in totaal bezig geweest?

16. Skye

Skye Niet meer actief

@Druif78: Ze gaat voor het slapen gaan nog naar de wc. Dan plast ze heel de nacht niet en pas weer in de ochtend. Vaak hoeft ze dan nog niet eens als ze net haar bed uit is, vaak pas na een uur ofzo!! Ze kan het echt heel goed ophouden, overdag ook namelijk!

@Vica86: Ik ben wel al ff bezig, maar nu echt goed pas sinds een paar weekjes!!

17. lien123

lien123 Niet meer actief

Wauw Skye,
    wat super! Ons grote voorbeeld haha!

Geef je haar nog veel te drinken voor ze gaat slapen?
    Mijn kindje krijgt nog 150 cc melk voor het slapen gaan, ik weet niet of ze het dan zo lang kan ophouden. Ze heeft ook altijd een volle luier 's morgens.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, ze krijgt gewoon drinken als ze daarom vraagt hoor. Ze krijgt geen fles melk meer voor het slapen, maar drinkt wel gewoon nog wat limonade ofzo!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm... hier dus 2 dagen achter elkaar dat ze in de onderbroek heeft gepoept. Poepen op de wc durft ze denk ik nog niet.

Ik kijk het nog maar even aan. Ik word niet boos ofzo. We zeggen samen 'Kan gebeuren..' Is dat herkenbaar dat poepen in de broek?

Net ook wel weer een heel klein ongelukje (onderbroekje wat nat) maar wel weer afgemaakt op de wc. Vandaag is de 4e dag dat ze op het potje of de wc plast dus dat is hartstikke mooi toch?

20. lien123

lien123 Niet meer actief

Oh ja poepen deed ze ook een keer in de broek. Gelukkig zag ik het, dus meteen naar het potje om het af te maken.

Maar supergoed van je meisje!

Deel Deze Pagina