Begin zindelijkheidstraining of laten gaan?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Jun 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    @skye: supersterke blaas hoor! Ik geef meestal rond 18:45 uur nog een toetje ( yoghurt) en dat is het laatste voor de nacht. meestal plast ie dan nog wel een keer en om 20 uur gaat ie naar bed. Maar zn luier is meestal wel vol hoor smorgens. paar keer meegemaakt dat ie droog aanvoelde ( of dat er misschien een klein plasje in zat). Wel plast ie bijna altijd direct na het wakker worden op de wc!

Poepen i de onderbroek heeft ie hier weinig gedaan, op 1 hand te tellen. Ik heb hem het onderbroekje toen laten zien, ben niet boos geworden maar wel gezegd dat het vies was en dat ie het beter op de wc kon doen. Vervolgens wilde hij steeds zn onderbroek inspecteren, haha, maar hij heeft t na die keer of 3 niet meer gedaan!

Ik ga hem zo ophalen van het KDV, ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan, hij was vanmorgen niet echt in opperbeste stemming...

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hoi meiden,

ik moet me hier helaas afmelden,

onze zoon heeft gister zijn bovenbeen gebroken, hij is van de stoel gevallen, en moet nu in tractie liggen voor 6 weken,
    hij moet dus met zijn benen hoog, en heeft ontzettend veel pijn, hij krijgt niets tegen zijn pijn,het is gillen of slapen,

hij kan nu niet op het potje, hij zegt de hele tijd ; mama ik moet plassen !!

schat, je mag in de luier plassen, met jou beentje kun jij nu niet op het potje.....maar hij vertikt het op in de luier te plassen, pas wanneer hij echt niet meer op kan houden laat hij het gaan,

iig, zodra zijn been weer genezen is, en hij weer goed kan lopen, willen we langzaam weer beginnen met het potje,

meiden, heel veel succes met de zindelijksheidtraining !!

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Oh Mejojo!! Wat erg! Zooo sneu voor jullie zoontje...!!! En zo sneu dat hij op het potje wil plassen, maar dat het niet kan... :( Héél veel beterschap toegewenst!!!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    O, wat erg voor je zoontje!!!! Verschrikkelijk!! Waarom mag hij niks tegen de pijn? En wat erg dat ie wel op het potje wil maar niet kan! Wat zal hij zich ellendig voelen zeg?!! Jemig, echt flink balen...
    heel veel sterkte! En hopelijk hoeft hij niet 6 weken lang in tractie en kan ie na een week of wat toch los gips ofzo krijgen waarmee hij letterlijk wat meer uit de voeten kan?
    Sterkte meid!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier misschien toch weer beetje vooruitgang...
    Situatie: thuis doen we geen luier, als we weggaan wel. Plassen geef zoontje redelijk goed aan en doet dat op een paar druppen na in het potje. Poepen doet ie niet in het potje. Gisteren diarree en dat midden in de kamer. Dus vandaag de hele dag een luierbroek aan. Zoontje heeft 3x aangegeven dat hij moest plassen. Dus keurig op het potje gedaan. En zonet gaf ie aan dat hij moest poepen. Heeft hij heel even in blote billen rondgelopen. We hielden hem goed in de gaten. Potje in de kamer. En jawel hoor! Meneer heeft op het potje gepoept!! Joehoeee!!!
    Ik vond het trouwens wel heerlijk relaxed dat hij vandaag de hele dag een luierbroek aan had. Hoefde ik hem niet zo scherp in de gaten te houden. Hij heeft het dus vandaag eigenlijk netjes 4x aangegeven.
    Dus ik twijfel nu of ik hem nu gewoon overdag een luierbroek moet aan doen of niet. Zodra hij makkelijk gaat worden en zijn plas laat lopen in de luier. Ja, dan ben ik er snel klaar mee en gaat de luier overdag weer uit. Maar nu weet ik het even niet. Want voor ongelukjes is zo'n luierbroek wel errug handig...! En ik ben nu na 2½ week dat schoonmaken van de plas/poep wel erg zat...!

6. Popkoorn

iets vanwege zijn leeftijd o.i.d. zei zo'n tang..... ja sorry, ben ff pised op het mens....

hij was nog te jong voor pijnstillende medicatie op paractemol na.

hij krijgt 4 keer daags paracetemol 240....

maar hij gilde het maar uit, alleen maar gillen, heletijd roepen hoe pijn hij had,en mama moest helpen, daarna was mama stom omdat mama niet ging helpen :(

dus ik ben boos geworden :) ik heb gezegd dat je van een kind van 2,5 niet kunt verwachten zo te blijven te liggen 6 weken met de benen in de lucht, niets kunnen....en dan ook nog eens zo veel pijn laten lijden....

toen zei de arts : maar waarom word hem geen diclofinac gegeven dan ? ehmmm WAT??:$ mag dat ??
    ja natuurlijk, dat kind sterft van de pijn, die heeft pijn stillers nodig,
    3 keer daags diclofinac ....

het ging al een stuk beter !!!!!!

ja hij vind het zo erg dat hij niet op het potje mag/kan, eerst paaien we hem met het potje, krijgt hij allerlei beloningen, is hij zo trots op zichzelf dat hij het zelf eindelijk aan voelt komen, moet ie weer in de luier plassen, ja dat voelt voor hem echt als een grote stap terug.

de kans is ook groot dat hij deze 6 weken de luier wel weer heel fijn gaat vinden, en dat deze keer zindelijk maken dus ook wat moeilijker zal gaan, maar dat maakt niet uit, eerst het been genezen

7. Popkoorn

super zeg dat hij het zelf aan gaf !!!!!!!!!

echt een mijlpaal hoor !!!!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    @ mejojo: gelukkig nu ook diclofenac erbij! Anders is het toch zeker geen doen!! Wat een bitch zeg die zei dat het niet mocht...
    Ja, echt zielig dat hij nu echt een stap terug moet doen... 6 weken is lang, zeker voor zo'n kind! Moet ie echt 6 weken lang met zn beentjes omhoog in tractie??? Hopelijk wordt t iets korter, kindjes genezen vaak sneller dan volwassenen! Ligt ie wel thuis??

@ hanna76: wat goed! Wat een vooruitgang! Hopelijk gata t kwartje vallen!
    Na een aantal ongelukjes had ik onze zoon ook ene luierbroekje aangedaan en toen gaf hij het ook aan. prima oplossing, echter na een dag of wat ging hij het wel vaker laten lopen dus werd ie er lui van. meteen gestopt! Ik zou als ik jou was dus misschien nog 1 dag een luierbroekje doen en daarna toch weer in onderbroek. Had hij het vandaag veel laten lopen dan?? Zo niet dan zou ik morgen direct weer een onderbroek proberen!!

Hier ging het vandaag ook weer prima: hele dag droog geweest op het KDV! Thuis ook op mn tong gebeten en hem zelf laten aangeven en dat ging ook prima! 1x zag ik hem wel dralen en naar zn kruis grijpen en toen heb ik hem wel gevraag dof ie moest. Hij was een dvd aan het kijken en wilde niks missen ;) Uiteindelijk de film op pauze en naar het toilet gebracht. Toen zat er wel een drup in zn onderbroek maar heeft hij het wel netjes op de wc gedaan, Wrs had hij iets te lang gewacht??
    Morgen blijft ie een dag thuis en wil ik iig boodschappen met hem doen ( zonder luier... weet nog niet of ik het echt durf hoor, misschien als hij wel eerst thuis geplast heeft, er zijn daar ook geen openbare wc's in de buurt en ben als snel een dik uur weg...)...

9. Popkoorn

ze zijn bezig met een project, ze proberen kinderen thuis te laten genezen,

als zijn bot goed groeit mag hij eventueel over 1,5 week naar huis om hier in huis in tractie te liggen, maar dat is nog niet zeker, het bed moet bijv ook door onze deuropening passen, hij mag niet uit de tractie gehaald worden

wat goed zeg dat hij ook op het kdv droog is gebleven !!!

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier heeft zoontje vandaag voor het eerst op de 'wc van papa en mama' geplast! Het potje staat beneden en wij waren boven. Ik was hem naar het bed aan het brengen. Dus ik zeg: "Moet je nog plassen?" "Ja." "Oké, zullen we dat dan even op de wc van papa en mama doen?" "Ja." Zo gezegd, zo gedaan. De wc-verkleiner er op, zoontje er op getild en jawel hoor! Een plasje in de echte wc!
    Trotsssss!!!! :)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Jaaa! Wat een mijlpaal weer! Hopelijk heeft ie nu de smaak te pakken! Heeeel soms doet mn zoontje nog een uitstapje op het potje, maar hij doet t vooral op de grote wc.

vandaag wilde ik boodschappen met hem doen, zonder luier dus. Maar nadat ie geplast had op de wc wilde ik direct gaan. Daar dacht hij helaas anders over. Een half uur later (!) had ik m eindelijk zo ver dat we konden gaan maar zag ik het niet meer zitten om de gok te nemen. Daarbij hebben ze daar geen openbare wc dussss ik dacht waarom die gok nemen?
    Hij protesteerde hevig op zn luierbroekje ( wel een goed teken). 1,5 uur weggeweest en daarna gaf hij het gewoon aan dat ie moest! We waren inmiddels wel thuis. maar aldoor dus droog gebleven! En geen "last" van het luierbroekje. Hij heeft m nu nog steeds aan en heeft inmiddels ook al een keer aangegeven dat ie moest poepen. Gelukkig is hij er n dus niet lui van dus ik laat t even! Maar gaat hartstikke goed!

Voor alle jongens mamma's: plast jullie zoontje ook zo makkelijk over de rand van de wc? Ik moet hem echt ver naar achteren laten zitten en zn piemeltje naar beneden duwen. Inmiddels doet ie dat ook weleens zelf maar plast dan soms ook over zn hand heen :(...

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik vind een luierbroekje nu eigenlijk ook wel makkelijk... :) Heb me 2 weken uit de naad gewerkt om steeds al die plas en poep hier in de kamer op te vegen, dus ben nu een beetje lui geworden...:) Zoontje daarentegen vindt de luierbroek blijkbaar niet vervelend. Plast er ook niet in, ook geen ongelukjes. En we gebruiken nu al vanaf dinsdagavond hetzelfde luierbroekje. ('s Nachts doen we gewone luier; die hebben we nog liggen, maar overdag vind ik een luierbroekje veel handiger dan een luier). Dus... hij geeft het keurig aan als hij moet plassen ondanks dat hij luierbroekje aan heeft.

Het piemeltje van ons zoontje hangt eigenlijk goed naar beneden. Toen ie nog baby was hoefde ik er eigenlijk ook nooit op te letten of piemeltje wel goed in de luier zat. Die hangt/ligt altijd recht naar beneden. ;)

Even voor de mama's waarvan kinderen al op de wc plassen. Hoe doen jullie dat met het poepen? Ook op de wc proberen? Of gewoon eerst in potje laten doen, omdat ze met het potje de voeten op de grond kunnen krijgen? Wij hebben wel een wc-verkleiner, maar zoontje moet ik op de wc tillen en hij kan niet met z'n voeten op de grond. Ik meende dat ik wel eens ergens gelezen heb dat het beter is om met je voeten op de grond te staan als je moet poepen. ;)

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Als je zoontje niet lui wordt van een luierbroekje: dan lekker aan houden! Ideaal dan toch? Ik merkte dat ons zoontje nadat ie weleens een ongelukje had gehad "lui" werd. Voelde blijkbaar dan toch niet nat genoeg aan en dacht vervolgens: mooi, ik kan het weer laten lopen! Hier werkte het op de lange duur dus niet.

Wij hebben een krukje voor de wcpot staan. Hij kan er zelf op en kan dan met zn voetjes erbij als hij zit. Hij zit dan ook wat steviger. Plus hij gebruikt m met handen wassen. Onmisbaar! Zelfde krukje gebruiken we ook met tandenpoetsen dus echt geen miskoop!

14. Skye

Skye Niet meer actief

Jeetje Mejojo!! Wat verschrikkelijk!! Geef hem maar een hele dikke knuffel!! Gatverdamme wat naar!!!

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    @ mejojo meid wat vreselijk! Heel veel sterkte!
    (En even tussen haakjes omdat je nu wel wat anders aan je hoofd hebt, maar zou je tegen die trut die zei dat hij geen andere pijnstilling mocht geen klacht indienen? is toch te belachelijk voor woorden dat dat zo gelopen is!!) Gelukkig krijgt hij nu wel wat beters, alsof ze kinderen onder de 2,5 niks anders kunnen geven als ze zo'n pijn hebben!! Zal toch wel vaker voorkomen dat kindjes heel veel pijn hebben!

Veel sterkte voor jullie!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mejojo, jeetje wat erg! Helemaal van de pijnstilling zeg!

Hier mijn meis vanmorgen een luier aangedaan om te poepen. Ze hield het al dagen op.. Nu weer zonder luier en dat gaat eigenlijk heel perfect. Ze kan het goed lang ophouden, geeft het goed aan en vraagt niet meer om een luier of het potje. Gewoon de wc.

Gisteren was ze bij mijn moeder en die heeft haar wel vaak een luier aangehad. Beetje jammer, maar er wat van zeggen helpt niet want er wordt niet naar mij geluisterd.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    wat sneu dat ze het dagen ophoudt! Blijkbaar durft ze het dan toch niet op de wc.... heel veel kindjes hebben dat schijnbaar! Gewoon maar even laten gaan denk ik, anders raakt ze straks nog geobstipeerd! Als het verder prima gaat is dat hartstikke mooi!

Je moeder moet maar wel luisteren naar jou... zou toch zonde zijn als je meid er straks niks meer van snapt door alle verwarring van dan wel een luier, dan niet... geeft ze het nog wel aan met luier? Durft ze daar wel gewoon naar de wc? Als je het uitlegt zou je moeder het toch wel snappen?

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze heeft al heel veel last van obstipatie en daarom al poepangst. Had al wel verwacht dat dat een 'probleem' zou worden in het begin.

Ze geeft het met luier aan ook aan. Mijn moeder had last van haar rug en daarom had ze een luier aan gedaan. Een potje hebben ze niet. Ze durft daar wel naar de wc. Ze zijn nog weggeweest en toen ook een luier om gedaan en om 17.30 uur vroeg ze om een luier zei mijn moeder. Om 19.30 uur gaf ze aan dat ze naar de wc moest en was de luier nog helemaal droog.

Ik ben er ook niet blij mee maar ja. Mijn moeder mag haar ook niet teveel snoep geven en ze wordt daar werkelijk volgepropt met snoep. Ze mag geen kleurstoffen omdat ze er mega driftig van wordt, maar mijn moeder blijft het geven. Als het geen kleurstoffen zijn dan presteerd ze het om haar druivensuiker te geven :$.
    Ze presteerd het zelfs om aan anderen te vertellen dat ik een waardelose moeder ben en dat mijn dochter blij moet zijn dat zij in de buurt is. Dat mijn dochter liever daar is dan thuis. Beide totaal niet waar.
    Ze heeft commentaar op alles wat ik doe. Zegt ze dat ik meer met mijn dochter moet doen (als ze binnenkomt terwijl ik mijn zoontje de fles geef ;)) en ondertussen zeurt zij dat ze op beide kids moet oppassen op donderdag omdat ze dan zoveel tijd kwijt is aan mijn zoontje. Ze heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat ze dus zegt dat ik voor mijn zoontje maar een andere oppas moet zoeken.

Dat is dan pech voor haar, dan gaan beide kids maar naar een andere oppas.

Met haar valt gewoon niet te praten ofzo. Ze luisterd toch niet.

19. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Zo, weer een paar dagen verder. 't Gaat hier ineens erg goed. Zoontje plast en poept(!) nu al steeds vaker op de wc. De poep laat hij ook nog wel eens lopen in z'n luierbroek of op de grond. Op gegeven moment wordt ie wat onrustig en moeten de broeken uit. Hij wil ze niet meer aan, maar zegt steeds 'niet plasse'. Uiteindelijk moet hij dan wel en vaak is dat dan ook poepen. Als we het op tijd zien schuiven we potje onder z'n billen. Vaak lopen we het mis, maar gisteren heeft ie zowaar een grote poep en plas op de wc gedaan! Met wc-verkleiner.
    Die wc-verkleiner (van de Hema) zetten wij achterstevoren op de wc, dan zit er aan de voorkant een hoge rand om ervoor te zorgen dat de plas niet over de rand gaat...

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat een vooruitgang! Fijn zeg! Al met al gaat t dan toch best snel he met onze kindjes?! Als je kijkt waar ze een week of wat geleden stonden?! En nu!
    Hier al sinds denk ik een da of 5 geen ongelukje meer gehad! Alles op de wc! En ook al een paar keer bij andere mensen op de wc thuis geweest dat ie het zelf aangeeft!
    Enige is dus dat ie soms nog wel eens over de rand heen plast of tussen de bril door. zodat ie toch nog een natte broek heeft... kwestie van richten en wennen en oefenen denk ik??

En wat ik nog niet erg durf is de stad in of een uitje. Bang dat als hij moet er geen wc in de buurt is.... hoe doen jullie dat toch?!

Share This Page