Begin zindelijkheidstraining of laten gaan?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Jun 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dit vind ik al superknap! Soms doet mn zoontje dat wel, soms is het luierbroekje ook droog na een supermarkt bezoek, tegenwoordig gebruik ik ze dus daarom niet meer. Maar hij had er dagen tussen zitten dat ie dan ook niks meer aangaf. Alsof hij dacht: hee, ik voel iets absorberends, laat ik het maar lopen ;)

Over het potje meenemen, maakte ik me ook zorgen over, ik heb het een keer gedaan en ben toen met potje en al bij het bezoek op de wc gaan zitten....
    Later heb ik thuis het potje ook in de wc gezet en als hij moest plassen dat hij het wel aan MOEST geven. Al heel snel ( paar dagen) zei hij dat ie op de "grote" wc wilde! Na een paar keer oefenen blijft hij er goed op zitten en zouden we dus "overal" kunnen...
    Helaas vindt mn zoontje het elders nog vaak te eng....

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, hier staat het potje ook naast onze wc, dus niet in de kamer. Maar soms zit ik vaker in de gang naast hem op grond en hij op het potje dan in de kamer. Dus ja,als je dan ergens op visite bent.... Eerst nog maar even afwachten.... Op dit moment zit ie weer in een flinke drift/gil/krijsbui. Ik word de laatste dagen behoorlijk afgemat door hem!:( Maar dat is weer een ander verhaal. ;)

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zo heeft hij "maar" 3 ongelukjes in 5 dagen......

en vandaag 2 op 1 dag,

hij is al 2/3 dagen flink chagerijnig, en nu krijgt hij ook koorts en moet veel hoesten, kan het daarom komen dat hij er sinds gister/eergister helemaal met de pet naar gooit ? het ging zo goed :(

@buitenshuis, ik ben eigenlijk bijna nooit thuis met de kinderen, ik sleep nu indd overal het potje mee naartoe, behalve naar het dorp, daar ga ik hooguit een uurtje of 1,5 uur heen en dan vraag ik hem het gewoon op te houden.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ligt het aan het weer ofzo? Onze zoon is ook echt opstandig en driftig om niks.... ggrrr!! Gelukkig lijdt hier de zindelijkheid er niet echt onder. Al had ik wel weer een hele discussie over luier aan of uit tijdens het middagslaapje. Hij wil dus gewoon NIET naar de wc van te voren terwijl ik weet dat hij net een volle beker melk en sap heeft gehad bij de lunch.... Ok dan niet.... Mooi wel een nat bed dus....
    * Ik weet nu wel dat de molton onderleggers goed houden ;)*
    Hierna een flinke plas op het potje gedaan, vanmorgen ook al gepoept op het potje ( lijkt wel alsof hij dat nu ineens weer helemaal leuk vindt ipv de wc, niet echt een handige ontwikkeling...) en nadien niks meer gedaan.... Hij houdt nu dus al 3 uur zn plas op en heb al verschillende keren gevraagd of hij niet moest. Nee dus.... en behoorlijk gedronken ook dus vraag me af hoe lang hij het nog volhoudt. Maar "gewoon" op de wc zetten werkt hier dus niet als hij niet wilt. Hij is nu wederom de hort op met Druifman dus ben benieuwd hoe hij dat gaat aanpakken als hij "ineens" moet??!!

@mejojo: dikke kans dat t daarom niet goed gaat! Het is nog best nieuw voor hem en als je al niet lekker bent heb je daar wrs helemaal geen zin in! Hopelijk knapt ie snel op en "vergeet" hij zijn kunstje niet!!

5. Popkoorn

Hier vanmiddag ook zonder luier geslapen, dit ging gelukkig wel goed,

hier werkt het "gewoon" op de wc zetten wel een beetje, maar dan niet vaker als 1 keer in het uur, want dan voelt meneer zich te gedwongen, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling,

hier is het afwisselend eigenlijk soms wil hij wel op de wc,maar meestal op het potje,
    wij hebben zon potje dat een muziekje maakt als er iets gedaan word,

in het begin vond hij het erg leuk, maar volgens mij geeft hij er nu al niet zoveel meer om :p maar hij vind het iig een erg fijn potje, op andere potjes zit hij niet.

hoelang ben jij nu al bezig met de training ? ik vind dat jou zoontje het al echt goed doet hoor, ook met poepen !!

maarja wat dat betreft kan het mij eigenlijk niet snel genoeg af gaan, het is echt even intensief bezig zijn, en tuurlijk moet je er even door heen, maar soms pfff het is wel erg druk om dit er nog tussendoor te doen, zo'n luier is wel erg makkelijk :p:p

maar hij doet het wel redelijk goed, en dat prijzen we de hemel in ;)

zonet om half 7, schat, moet je niet een weer plassen, je potje staat in de keuken,
    toen ging hij wel naar het potje om te plassen.

de buren bij ons, hun dochter is 2,5 en die is al een half jaar dag en nacht zindelijk, hebben hun niets voor gedaan, zij wou zelf gewoon geen luier meer om, ook in de nacht niet, en dat is altijd goed gegaan.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zat net terug te lezen in het topic en zag dat ik deze opende op 19 juni.... ben nu dus bijna 2 maanden bezig... eigenlijk best wel vlot nog voor als ik kijk wat hij toen deed en nu doet!!!! En in het begin stelde het echt nog niet zoveel voor hoor wat hij deed!!!

Tis inderdaad een werk, maar je voelt je wel supertrots als hij vooruitgang heeft geboekt!

Net kwam hij terug en was hij nog steeds droog! Gevraagd of hij al moest: "NEEEEE!" ( voelde zich wrs gedwongen), een minuut later: "ik moet plassuuuhh".....;)
    Toen kwam er idd een grote plas op de grote wc.
    Dus erg goed opgehouden! Zou handig zijn, ook ivm uitstapjes, als hij het zo goed kan ophouden!

Hoe lang durven jullie weg zonder luier??

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Gisteren een klein wandelrondje. Dus als ie dan had geplast was het niet zo erg geweest; dan waren we gauw weer thuis geweest. Maar goed, hij is dus toen droog gebleven. ;)

8. Popkoorn

ooh wat goed zeg !!!

ja een gedwongen kind doet vaak het tegenovergestelde hé :p dan willen ze juist niet plassen :p

( of iig als ze zich zo voelen ;))

Wij gaan 1,5 uur a 2 uurtjes weg zonder luier, maar dan moet hij wel eerst geplast hebben voor we weggaan,

als we op bezoek gaan bij mensen nemen we het potje mee en dan is het uiteraard niet tijgebonden :p

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    ja, als wij naar de supermarkt gaan, ga ik meestal expres nadat ie net is geweest. Anders gaat hij dus niet :( . En op bezoek zijn we nog niet heel vaak geweest. Bij opa en oma gaat t goed, en verder dus een keer het potje meegenomen. ook 1x op een ziekenhuis toilet geweest. Op andere vreemde wc's nog weinig ervaring.

10. Popkoorn

andere wc's vind zoon hier ook helemaal niets, liever zijn eigen vertrouwde potje :p

denk dat dat ook pas komt wanneer hij het goed onder controle heeft, en zelf plassen in de broek vies vind, dat als hij echt heel nodig moet hij wel bij iemand anders gaat plassen,

ik zit nu trouwens ook al vaak te denken : hoe gaan we dat ingodsnaam doen voor de nachts straks ?

hij kan nog steeds zijn eigen onderbroek niet weer aankrijgen,
    en voor de winter zometeen is dat wel steenkoud :p

en hoevaak plast hij op een nacht, moet ik er straks 4 keer per nacht uit om het bed te verschonen ? :p

wat dat betreft word dat ook nog een hele klus hoor

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ohhhh, daar wil ik ook echt nog niet aan denken! Hoor overal dat dat ook pas tussen de 3-4 jaar komt, dus hopelijk tegen die tijd kan hij wel zelf op de wc klimmen en zelf zn broek aan en uit trekken?

Ik probeer hem nu al wel een beetje te stimuleren door te zeggen dat ie zelf zn broek uit/ aan mag doen, maar hij trekt er dan aan 1 kant aan en dan lukt t dus niet...:(

Wat betreft die ongelukjes snachts... dat gebeurt vast nog heeeeel vaak! Hoor vriendinnen met kindjes van 4 er soms nog over als hun kind een spannend schoolreisje in het vooruitzicht heeft bijvoorbeeld...
    Denk gewoon zo'n molton eronder/ bedzeiltje of zo'n oplegmatrasje dat je alleen dat hoeft te verschonen?

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    O ja, dat van die broek aan/uit trekken. Zoontje kan hier z'n onderbroek nu zelf omhoog krijgen. Meer ook niet. Broek zit dan vaak vreemd opgerold. Broek uit doen vindt ie ook nog lastig. Krijgt em dan niet over z'n billen heen. :D

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Mijn zoon kan ook niet zelf zn broek uit doen. Dus hier loopt ie dan gewoon lekker in zn blootje rond :p

Vandaag weer 2x geplast op het potje! Nu bij mn vader thuis :) ben zo trots op mn kleine knul. Hij liet het heel trots aan zn opa en oma zien :p

14. Popkoorn

haha dat vreemd over de billen gerold dat ken ik !!!

alleen hier kan zoon soms ook nog 2 benen in 1 gat doen :p dat is ook vreemd haha :p

15. Popkoorn

Haha ja dat denk ik ook ja, ach je kunt ook niet meteen verwachten dat het kindje meteen helemaal zindelijk is hé !
    en dan meteen dag en nacht,

ik vind het al super hoe hij er nu mee omgaat en dat na 1 week,

alleen nu heeft hij al 3 dagen niet gepoept ook in de avond in de luier gaat hij niet poepen, das wel irritant.

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Dat is wel lastig ja. Hier houdt zoontje de poep niet op, maar poept dus dan, net als een hondje, rustig overal in de kamer, want in het potje wil/durft/doet hij gewoon niet... ;)

17. Popkoorn

Hahaha ja dat hebben wij ook gehad, heeft hij hier ehmm woensdag geloof ik gedaan....

vanmiddag trouwens in de onderbroek gepoept,

Nee voor die glijbaan wou hij graag poepen op het potje, nu staat de glijbaan er ( gekregen van zijn tante ;)) en denkt ; zoooo mooi weer poepen in de broek :p:p

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Mijn zoontje geeft het nog steeds niet aan als hij moet plassen of poepen... We zetten hem regelmatig op t potje voor de tv (half uurtje meestal) en dan moet ie vanzelf keer plassen. Vanmorge 2x en nu net weer op potje! Alleen 2min later alsnog op de grond. Maar hij weet donders goed dat als hij op potje plast/poept, dat hij een sticker krijgt

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Voor de dames die plas-kalender gebruiken: wij geven bij elke plas of poep een sticker, en bij 10 stickers krijgt hij een kadotje. Nu is hij al op 8 en dus bijna tijd voor een kadotje, maar wat moet ik halen voor hem??? Iemand ideetjes?

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    het hoeft niet groot te zijn hoor! Hier heb ik dat nooit gedaan, de stickers waren al een cadeau op zich! Heb er op een gegeven moment wel raamstickers bij gedaan als extra grote beloning.
    Misschien bij Hema hebben ze van die kleine uitdeelcadeautjes?
    Of bij zeeman/ wibra van die goedkope prulletjes?

Share This Page