aambeien, iemand tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by buikje123, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik heb sinds een paar dagen last van aambeien, ik had er vroeger ook last van maar toen ging het een hele tijd heel goed en helemaal geen last gehad. nu is mijn ontlastingspatroon iets veranderd en elke keer bij het toilet bezoek bloed ik;).. en man wat kan dat zeer doen!
    ik ben er wel eens mee naar n dokter geweest en die deed er niet veel mee, kreeg n zalfje volgens mij maar ik weet niet of ik nu ook gewoon een zalfje kan gaan gebruiken ivm t kindje..
    wie heeft het ook en wie heeft er nog tips of gebruikt iets ertegen?

sorry voor mn vieze verhaaltje..;):)

2. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Curanol! Ik was een beetje sceptisch toen mijn verloskundige ermee kwam maar het is echt super spul. Je kan pillen en zalf bestellen maar gebruik nu alleen de creme omdat het nog geen drama was. Bijna helemaal weg! Je kan het volgens mij alleen via het web bestellen maar had het de volgende dag al in huis...

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    en dat is veilig neem ik aan:)?

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

curanol icm paracetamol. werkt super!!!!!!!!
    de curanol kun je gewoon bij de apotheek halen..er zijn ook tablettjes die je erbij kunt gebruiken die heten curanal maar ik weet niet of dat die er weer zijn want die waren een tijdje uit de handel gehaald en weet ook niet of je dat tijdens de zw. mag slikken.

en nu maar hopen dat ze gauw weg zijn want bah ik had ze ook en wat kl*tedignen zijn dat

5. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    oke bedankt! ja het doet echt zeer joh! auwiee!

6. Meara

Meara Niet meer actief

De pillen mag je gewoon slikken. Het is een kruidenpil

7. Trees

Trees Niet meer actief

Het kan nu veranderd zijn, maar curanol gaf een jaar geleden aan dat je de pillen alleen vanaf het derde trimester mocht gebruiken. Kruiden kunnen ook gevaarlijk zijn.
    De zalf mocht wel gedurende de hele zwangerschap.

Hier hielp het helaas niet :(

8. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik heb de zalf en de pillen met goedkeuring van de huisarts en de vlos :D Kan geen enkele kwaad. . Heb ze vorige zwangerschap ook gebruikt. Tis idd wel een erg vervelende kwaal..... :S

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb de gebruiksaanwijzing opgezocht. Dit staat er in:

Gebruik tijdens de zwangerschap of borstvoeding
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Curanol tabletten kunnen met een gerust gevoel worden toegepast tijdens de laatste fase van de zwangerschap en zolang borstvoeding gegeven wordt.
    Tijdens de eerste zes maanden van de zwangerschap alleen gebruiken na overleg met uw arts.

www.curanol.nl
    [/FONT]
    [/FONT]

10. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ook gek! Ik had vanaf het begin al last van aambeien en de vk raadde me juist curanol aan..ze hadden het zelfs daar liggen! Heb het ook gebruikt gewoon en het kindje zit er nog steeds....de aambeien trouwens ook ;) Bij mij hielp het wel tegen de jeuk en pijn maar ze gaan er niet van weg! dan moet je hem volgens mij terugduwen met dat dingetje wat erbij zit maar dat durf ik niet..zolang het niet jeukt of geen pijn doet vind ik het best..

11. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    en dit staat op de site van curanol zelf trouwens:
    Gebruik tijdens de zwangerschap of
    borstvoeding
    Curanol kan met een gerust gevoel
    worden toegepast tijdens de
    zwangerschap en zolang borstvoeding
    gegeven wordt.

oh sorry jij bedoelde de tabletten trouwens trees! Ik zou gewoon voor de zalf gaan..

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    ik heb in mijn zwangerschap in het ziekenhuis gelegen vanwege, juistja, aambeien! Getromboseerde welliswaar. Na 3 dagen op handen en knieën te hebben rondgekropen toch maar naar de ha geweest (ik was 38 weken, gebruikte al die tijd curanol en curanal en lidocaïnezalf, maar steeds kwamen ze terug en nu dus getromboseerd), die beste man heeft hem opengesneden en de stolsels eruit geknepen (zal niet vertellen hoeveel pijn het deed) en voor een half uur luchtte het op. helaas daarna vulde hij weer en tromboseerde meteen.
    De chirurg heeft mij op laten nemen en ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Met: bedrust (alleen douche en toilet), elke 3 uur kreeg ik gazen tegen de aambeien die gedrenkt waren in NEUSDRUPPELS voor 30 min, daarna lidocaïnezalf en een coldpack. 4 dagen lang, elke 3 uur. Daarnaast p'mol en pethidine injecties tegen de pijn.
    na 4 dagen kon ik weer op een aambeienkussen zitten...
    MIjn punt; aambeien zijn niet slechts een ongemak, het kan echt dikke shit zijn;) Neem ze serieus! En laat het niet (net als ik) escaleren!!!
    Goed nieuws van mijn kant: neusdruppels werken echt!
    En: met 40 weken kreeg ik weer een getromboseerde aambei, meteen weer het beleid van de chirurg toegepast, incl rust en hij slonk met 3 dagen.
    Met 41w4d ben ik bevallen en mijn aambeien zijn iets gezwollen geweest na de bevalling, maar goed te hebben!!!!! En nu heb ik er eigenlijk geen last meer van (ze zitten er, en dat is het)

Dus: neem het serieus meiden! ik weet hoe het kan zijn!!!!

13. Meara

Meara Niet meer actief

Ik weet door mijn studie veel over vitamine's mineralen enzymen enz dus ook kruiden.

14. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb alleen de curanol zalf gebruikt,heb het via internet besteld en was binnen 2 dagen van de pijn af! Echt een enorme opluchting

15. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    zo das wel heel erg balen zeg!! pfff klote!.. en die neusdruppels? stomme vraag misschien..maar welke en hoe gebruik je die dan?

16. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad ik bedoelde de tabletten (had het ook van de site van curanol geplukt). Ik zou ook voor de zalf gaan en als dat niet werkt kun je altijd nog verder kijken.

Het is ieder aan zich, maar ik zou persoonlijk niet iets slikken wat afgeraden wordt in de bijsluiter en in dit geval het altijd even aan de huisarts/gynaecoloog/verloskundige vragen. Mits je geen studies naar kruiden, mineralen etc. hebt gevolgd ;).

@Taliaa. Ik ben ook wel benieuwd hoe je neusspray moet gebruiken. Het is er hier na de bevalling niet bepaald beter op geworden en verlang regelmatig terug naar mijn zwembandje :D.

17. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier gelukkig maar eentje en mede door de curanolzalf issie geslonken tot eh, tja, een kleine erwt? (heb nooit gekeken ofzo, haha, alleen gevoeld)
    Toen 'ie eventjes heel erg was, heb ik otrivin gehaald en gewoon maak op de gok erop gespoten als ik op het toilet zat. Dat met die gedrenkte gaasjes ga ik onthouden!
    Je leest hier op ZP vaak best vervelende verhalen over die ondingen en ook dat ze heel groot kunnen worden! (zo groot al een ei of een kiwi las ik zelfs ergens! :O )

Inderdaad goed in de gaten houden dus!
    Sterkte!

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

ja curanol ik ga die ook bestellen op www.curanol.nl kan je het zo bestellen word het thuis bezorgd mag met zwangerschap;)

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    En zorg sowieso dat je ontlasting zacht blijft!! Door voeding en als dat niet lukjt een middeltje van de huisarts!

Hier overigens ook curanol gebruikt!

20. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Maakt het dan nog uit welke neusspray? darain zit ook nogal wat verschil toch?

Share This Page