Op een gekke plek vliezen gebroken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door K1986, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

het onderwerp zegt al genoeg. Eigenlijk kijk ik hier de hele zwangerschap al een beetje tegenop. En mijn vraag is dan ook, wie hier ervaring mee heeft. Dat de vliezen zijn gebroken in bv de supermarkt ofzo? dat is echt iets voor mij namelijk :D

2. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik heb hier geen ervaring mee.. Ze zijn bij mij in t ziekenhuis doorgeprikt.. Dus dat kan ook nog he;)

3. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik ook niet...
    Volgens mij is het maar een klein percentage vrouwen (10% als ik het goed heb) waarbij de bevalling start met het breken van de vliezen.

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi,

ik zelf niet maar mijn nichtje wel, die stond net te bestellen in de cafetaria toen haar vliezen braken.... ze was samen met der moeder en nou ja ze hebben het gemeld en kwam gelijk iemand met een mop en is opgeruimd en hun zijn thuis tas wezen halen en naar ziekenhuis gegaan.... Maar lijkt me wel erg genant als dit gebeurt, ik weet nu al dat ik in ziekenhuis ga bevallen en wordt ingeleid dus hoop dat het mij niet overkomt....

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    heb het wel eens meegemaakt dat ik in een restaurant zat te eten en dat er een hoogzwangere vrouw met haar man was.. haar vliezen braken daar ...

6. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Ik zat (gelukkig thuis) achter het naaimachine gordijntjes te maken. Had woorden met mijn man, sta boos op, en flats!
    Bij de andere 2 hebben ze er 1 in het ziekenhuis doorgeprikt. De andere was een ks. Dus gelukkig niet op een rare plek, maar ook onderweg naar het zh en in de auto bleef het steeds met beetjes stromen. Voelde me daar ook niet zo tof bij... En je voelt het niet aankomen he!

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen wel eerst, gewoon 's nachts toen ik net weer in bed lag nadat ik geplast had. Jeetje, kan t gevoel nog steeds naar boven halen, net alsof er een ballon knapt in je buik:D

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Die ballon die knapt daar had ik me dus ook op ingesteld, in een keer flats...... Maar bij mij ging het anders.
    Ik had ineens een beetje natte onderbroek, alsof ik een beetje in mijn broek had geplast. Dus ik dacht nog, nou das gek dat kunnen mijn vliezen dus neit zijn. Maar goed een half uur later weer een natte onderbroek en zo ging dat een hele dag door.
    maar wel gewoon thuis, geen spannend verhaal helaas

9. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ja, daar kijk ik ook tegenop. Dat weerhoudt mij er soms van om erop uit te gaan, maar ja, je kan jezelf ook niet opsluiten, dus dan waag ik het er toch maar op :). En gelukkig maar, want ik loop overtijd...

Mijn zoontje is via een KS ter wereld gekomen, geen last gehad van brekende vliezen.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij mij had het eigenlijk in de Ikea moeten gebeuren......maar onze cv-ketel hield er die ochtend mee op (was midden in de winter). Mijn vriend was die aan het maken en ik zat nog even op de laptop. Toen we uiteindelijk 2 uur later dan gepland weg wilde gaan....:) had ik ineens een natte broek. Ik ben onze oude kapotte cv-ketel nog steeds dankbaar :D.

11. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hie gewoon in bed niet echt spannend dus maar het zou ook zo iets voor mij kunnen zijn dat de vliezen breken als je bijv. even staat te pinnen of tijdens het kerstdiner in een restaurant :p

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daar ben ik dus ook bang voor! Bij daniel gebeurde het snachts op bed. Woonde toen tijdelijk thuis en was toen ook benauwd dat het onder het eten ofzo zou gebeuren waar iedereen bij was! Maar idd dat bijna niet wegdurven aan het eind...

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Leuk om mee te lezen, heb de laatste tijd nogal wat 'nare' dromen gehad over brekende vliezen om een onmogelijke plek :p. Ga zondag met mijn mama uit eten, nu hopen dat ze niet bij de Griek breken!!

14. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    hihi hier ook niet echt iets vreselijks spannends... Mijn vliezen braken vlak na het douchen. Stond me af te drogen en voelde 'iets' en ben met een noodgang op het toilet gaan zitten: precies op tijd, lekker alles daarin gemikt :D Vriendlief op een kopje gestuurd en te checken of het helder was. Komt ie terug met zo'n gekleurd senseo kopje... Kan je toch niet lekker doorheen kijken?? Ik wilde een theekopje of iets dergelijks! Maar het was allemaal goed! Daarna bleef het idd lopen :p Heb op strategische plekken in het huis emmers geplaatst en zonder onderbroek in nachtjapon rondgelopen. Ik voelde gek genoeg namelijk wel dat er vocht ophoopte en was altijd net op tijd om het te lozen in een van de bakken :D Kan me niet meer herinneren hoe het in de auto ging!
    Liefs,

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn oma's vliezen braken bij de buurvrouw op de bank....
    Mijn eigen vliezen zijn door de verloskundige gebroken, na 8 uur weeën, in mijn eigen bed dus.
    Mochten mijn vliezen bij deze zwangerschap wel spontaan breken, dan hoop ik dat dat met een scheurtje bovenin gaat, zodat er niet ineens zo'n bak water uitkomt als toen de vk het deed! (Ik heb wel netjes vanaf week 36 met een matje in mijn bed geslapen, maar voor die hoeveelheid hebben ze geloof ik meer dan 10 matjes nodig gehad: ik had er heeeeeel veel, en nu heb ik er nog 1 liggen, haha!)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik was er ook erg bang voor, maar ze braken gewoon thuis toen ik opstond van de bank haha :)

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    bij mij braken ze toen ik naar de wc ging! Ik had net opgehangen met een vriendin (die ook zwanger was) dat er bij mij nog niks rommelde e.d. en ik was klaar met plassen, veeg af en ineens een scheut vocht. Dan denk je eerst nog huh? ik was toch klaar met plassen?

Daarna weer, toen gewacht op man en toen bleek het toch echt vruchtwater te zijn... Heb in het ziekenhuis een hele flinke plens verloren (grote kraamverbanden hielpen geen moer) en zelfs tijdens mijn weeen en ruggeprik ook nog een hele plens. Wist niet dat er zoveel in zat!!

18. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Bij mij braken ze in bed. Ik wou me omdraaien en kreeg een schop van mijn dochter. Het was idd alsof er een ballon knapte. Ik ben nog nooit zo snel mijn bed uit gesprongen. Er kwam me toch een plons. (had wel een matje in bed liggen, maar toch..) Op weg naar het ziekenhuis had een zo'n groot kraamverband voor. Net genoeg om 'droog' bij het ziekenhuis aan te komen.

19. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!

het blijft spannend dus! het is bij mij ook weer niet zo dat ik de laatste weken alleen maar binnen zit. Maar echt gemakkelijk voel ik me nu niet als ik de deur uitga.:)

laten we hopen dat het bij mij ook keurig in bed gebeurd,of gwn lekker veilig thuis :D

20. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen wel op een wat vreemdere plek, namelijk op mijn werk! Ik werk als leerkracht in het basisonderwijs en mijn vliezen braken in mijn eigen klaslokaal. De kinderen waren net 10 min. uit en liepen nog wat door de gang en een enkeling was nog binnen. Ze hebben er niks van gemerkt. Ik was toen 34w6d zwanger.

Deel Deze Pagina