Omdat alles bij ons goed lijkt te zijn, maar een zwangerschap nog steeds uitblijft, gaan we vanaf deze maand een traject in bij het ziekenhuis. Het allerliefst wil ik nog steeds proberen om op het eigen kracht voor elkaar te krijgen, daarom zit ik de hele tijd het internet af te zoeken naar alternatieve oplossingen. Ik ben al een paar keer de Diethild-methode tegengekomen. Een methode waarbij je een grote kans hebt dat je binnen 3 maanden zwanger raakt volgens een bepaald plan. Dit staat vermeld op de site, maar er is uiteraard geen enkele garantie dat dat ook klopt, je kan alles op een site zetten..... Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iemand met een andere alternatieve tip? Groetjes Pina
Ik geloof daar niet zo in. Je zal wel een soort schema krijgen wanneer je sex moet hebben, dan je gezond moet eten/drinken enzo, kan me eigenlijk niet voorstellen dat die methode iets extra's heeft, waardoor het de kans verhoogd, maar anderzijds weet ik er ook weer niet heel veel vanaf.
Ik voel me best kwetsbaar in onze positie nu. Als iemand me zou vertellen dat hij/ zij ervoor kan zorgen dat we zwanger raken in ruil voor al mijn spaargeld, zou ik er denk ik niet eens erg lang over twijfelen! En ik denk dat er best mensen zijn die dat heel goed beseffen en daar misbruik van durven maken! Maar aan de andere kant staat het hele ziekenhuis-gebeuren me ook erg tegen. Het hele romantische idee is er dan voorgoed vanaf. Groetjes Pina
Hoi Pina, Tja, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. ik moet eerlijk zijn dat het mij ook wel wat leek toen ik het las maar ik vind het wel kostbaar hoor. Ik weet precies wat je bedoelt maar soms is het beter te laten onderzoeken of er misschien wat aan de hand is waardoor je niet in verwachting raakt. Wij zijn een paar jaar geleden ook de mmm in gegaan en we hebben inmiddels (zonder hulp van medicijnen e.d.) een gezonde zoon. Het heeft toen 2 jaar geduurt en nu zijn we ook alweer bijna een jaar aan het proberen voor een tweede dus zullen we binnenkort ook wel weer naar het ziekenhuis gaan. Het is niet leuk en alle romantiek is er dan inderdaad wel een beetje vanaf maar ja... Als ze wel wat vinden kunnen ze ons misschien helpen. Toch twijfel ik ook elke dag weer of we het niet toch nog een maandje zelf zullen proberen... Succes met jouw beslissing en ik hoop dat je gauw zwanger bent en al die poeha niet door hoeft.
We zijn al een aantal keer in het ziekenhuis geweest en tot nu toe zijn alle uitslagen prima. Volgens hen is het allemaal een kansspel en hebben we iedere keer pech waarschijnlijk. Maar zo voel ik het zelf toch niet helemaal meer inmiddels. Waarom hebben we 18 kansen gemist? Ik kan me niet voorstellen dat mijn lichaam dan echt optimaal werkt, en dat zo'n zaadje dan iedere keer bij het zien van een ei denkt "nee, deze keer toch maar niet". Als ik deze maand weer ongesteld word moet ik een hsg onderzoek en daarna kunnen we kiezen voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus ik hoop heel erg dat ik helemaal niet hoef te kiezen, maar dat het alsnog vanzelf komt. Groetjes Pina
Hoi Pina, ik zou dit niet doen hoor! Ik kan heel goed begrijpen dat je oiets leest en dit ziet als een laatste strohalm. Maar ik zou zeggen; gebruik je gezonde verstand. Ik denk dat dat 5 weekse programma vooral in gaat op lifestyle, gezond leven, niet roken, voldoende beweging, afvallen bij overgewicht, niet roken en drinken en vrijen rondom je eisprong. Kortom: deze tips kun je zelf ook wel bedenken en uitproberen. En zijn geen 130 euro waard. Mocht je dit al hebben gedaan dan is het toch raadzaam om je medisch te laten onderzoeken om uit te sluiten dat er toch niet iets aan de hand kan zijn?
Tja, medisch lijkt alles dus tot nu toe in orde te zijn. Vandaar dat de natuurlijke weg me nog steeds beter lijkt. Als er iets mis is met mij of mijn vriend ben ik blij als ze er in het ziekenhuis iets aan kunnen doen. Maar nu staat het me zo tegen. Ik geloof misschien toch een beetje in het `kind zoekt zelf de ouders uit`verhaal. En nu ga ik dat allemaal een beetje forceren! Groetjes Pina