Vanmorgen bij de vk geweest en de kleine ligt nog gezellig in stuit. Hij kan nog draaien tot een week of 32 maar wat ik me nou afvroeg stel dat hij niet draaid word hij dan eerder gehaald of mag hij dan tot 42 weken blijven zitten? En wie doet de bevalling? Mag je thuis bevallen? Eigenlijk denk ik wel dat hij draaid maar ik ben gewoon benieuwd.
Je mag een stuitbevalling volgens mij sowieso niet thuis doen, voor zover ik weet wordt je dan automatisch doorverwezen naar de gyn. Een stuitbevalling heeft meer risico dan een gewone bevalling, als een gewone bevalling überhaupt een optie is, dat is ook niet altijd zo. Ik geloof dat je met de gynaecoloog tegen die tijd overlegt wat de opties zijn, en dat een keizersnede ook een reeële optie is. Of het kindje eerder gehaald gaat worden, is afhankelijk van de situatie volgens mij, hoe de laatste weken verlopen. Dat is moeilijk te voorspellen voor nu, maar ik kan me wel voorstellen dat ze je niet tot 42 weken laten lopen (i.v.m. dat het kindje doorgroeit). Maar goed, helemaal zeker weten doe ik dit ook allemaal niet hoor! Het beste kun je dit even overleggen met je vk! En idd, we gaan er gewoon eventjes vanuit dat ie nog terug draait en zo niet, kun je dan wel weer verder kijken! Succes!
Gelukkig heb je nog even en is er nog een kans dat je kindje vanzelf goed draait. Ook kunnen ze nog een draaipoging doen, maar dat is iets wat je zelf moet willen. Mijn zoontje lag in een stuit, maar zijn hoofdje was groter dan gemiddeld. Omdat hij ook rond de 8 pond werd geschat, werd mij afgeraden 'normaal' te bevallen (stuitbevalling). Bij mij werd het toen een keizersnee. Het beleid van ons ziekenhuis was, dat ze de ks altijd in de 39e week planden. Maar een kennis van mij was ook zwanger van een stuit en die hebben ze gewoon tot 40 weken laten lopen en uiteindelijk heeft ze toen zelf alsnog voor een ks gekozen. Het ligt dus ook een beetje aan het ziekenhuis en de gynaecoloog. Maar goed, nog maar even niet aan denken. Bij jou is het nog redelijk vroeg dat er nog alle kans is dat de kleine alsnog gaat draaien.
hee meid geenz orgen mijn kindje lag tot een week geleden ook in een stuit! en ze is ook gedraait.. ! dus ik zou niet gelijk van alles uitgaan.. * tuurlijk is informatie zoeken wel handig * bij een volkomenstuit mag je niet normaal bevallen dan word het gehaald omdat het met de voetjes naar beneden ligt en bij een onvollkomen stuit mag je wel normaal bevallen maar wel in het ziekenhuis dan komt het kontje eerst maar maak je nog niet druk meid !
ik wilde alleen nog even zeggen, jij zegt dat je kindje tot week 32 zelf kan draaien, maar om je een beetje gerust te stellen, bij mij zijn beide kindjes zelf gedraaid met 36 weken... dus je hebt nog even
gister had ik controle bij vk.. meneertje is opeens in stuit gekomen, 2 weken geleden was dit nog niet zo.. bij mij gaan ze over 3 weken weer kijken hoe et er voor staat en dan kijken wat er moet gebeuren als er nix veranderd is.. dus misschien draaipoging.. zoizo niet thuis bevallen in dat geval zei ze.. keizersnede kan je niet uitsluiten.. hoop voor je dat et vanzelf terug zal draaien .. hoop ikvoor mezelf namelijk ook
Bij mij draait hij ook nog gewoon hoor ik voel het haha. Nee ik denk dat hij echt nog wel zal draaien maar ik was gewoon benieuwd.
Mijn kleintje ligt ook in stuit en hij is gedraaid omdat de placenta erg laag ligt. De gyn gaf aan dat de kans groot is dat hij daardoor gedraaid is omdat hij zijn hoofd niet kwijt kon. Als mijn placenta nog naar boven groeit kan het zijn dat hij nog terug draait. Voor die tijd lag hij gewoon goed maar door de beperkte ruimte is hij gaan draaien. Vorige week heeft hij zelf een poging gedaan om te draaien maar dat lukte hem niet zelf waardoor hij dwars in mijn buik lag. Hij kwam gewoon niet verder en heeft het na twee uur proberen opgegeven. Sterkte ermee en hopen dat de baby nog draait, je hebt nog wel even de tijd.
hallo, ons kindje ligt ook in stuit... is vanaf 26 weken ook niet meer gedraaid. (heeft zowat de hele zwangerschap in stuit gelegen) wij hopen op een wonder dat ons kindje zich nog zelf draait in de buik, maar de kans is erg klein, kindje loopt voor op groei en heeft amper plaats om te draaien. wij zelf hebben besloten om een geplande keizersnede te laten doen. mijn kindje draaien ze niet in de buik omdat ik de placenta tegen de buikwand heb liggen en omdat ik ook nog eens resusnegatief bloed heb, was gevaarlijk volgens de VK. een stuitbevalling durf ik gewoon niet, ken vele negatieve ervaringen uit mijn omgeving bij een stuitbevalling. omdat wij een keizersnede willen wordt ik nu nog niet doorgestuurt naar het ziekenhuis... als ik 36 weken zwanger ben moet ik terug naar de VK en als zich dan geen wonder heeft voorgedaan wordt ik doorgestuurt naar het ziekenhuis. daar zal een keizersnede gepland worden als ik ongeveer 38 weken zwanger ben. (ze kijken naar de groei van het kindje, is hij zij klein dan proberen ze het langer te laten zitten en is hij of zij groot dan zullen ze het misschien eerder halen) ik vind het heel erg jammer, iedere controle hoop ik dat hij/zij zich gedraait heeft en dan valt het eigenlijk toch wel tegen als het niet zo blijkt te zijn. maar eigenlijk weet ik het ook want ik voel heel goed hoe ons kleintje ligt. altijd het hoofdje tegen mijn ribben en de voetjes trappelen in mijn blaas. maar we hebben ons er zo goed als het kan bij neergelegd, kan er wel heel moeilijk over gaan doen maar ja het is nu eenmaal zo. en het kindje kan niet blijven zitten. hoop voor je dat je kleintje zich nog draait!
Hier hetzelfde verhaal. Gisteren lag ons kindje ineens in een stuit. Maandag krijgen we een echo om te kijken hoe het precies ligt. Voor ons is de eerste keus ook draaien, maar mocht dat niet lukken worden we overgedragen aan de gynaecoloog. Heb eerlijk gezegd het idee dat het de hele tijd nog draait. Ik voel toch echt af en toe schopjes op mijn ribben. Het is ook niet zo een groot kindje en het heeft nog ruimte genoeg. We zien het wel... Succes in ieder geval daar. Het belangrijkste is dat jij en het kindje gezond blijven.
ik heb al wel een echo gehad, maar meneer was gauw weer goed gana liggen, ik ben gewoon al dikke 38 week, en hij draait nog steeds, ik hoop zo dat wanneer het begint dat hij dan wel net goed ligt.
Maar vanaf hoeveel weken liep je bij de gyn? Of dat hij hiernou nog ga draaien krijg iksteedsminder vertrouweninwanthijligtnou alvast ben nietzo groot hij begint al intedalen maar hij ligt met zijn koppie vast tegen mijn ribben.
Volgens mij kan hij/zij zelfs na de 32 weken nog wel draaien. Even afwachten dus. Zo niet dan kun je kiezen voor een draaipoging . Blijft ie in stuit dan kun je soms kiezen uit een stuitbevalling of keizersnede. Keizersnede wordt vaak wel eerder gepland dan de 40 weken. Een (stuit)bevalling moet je volgens mij gewoon afwachten. Duimen dat ie nog draait!
HIer hetzelfde, vanmorgen vertelde de vk dat hij in een stuit ligt, ik ben nu ruim 32 weken.. als hij over 2 weken niet is gedraaid, wat dus nog steeds kan, moet ik ook naar het ziekenhuis om hem te laten draaien, als dat niet lukt wordt het inderdaad keuze keizersnede of stuitbevalling, maar daar wilde ze nog niet op in gaan omdat alles nog mogelijk is.. dus geldt voor jou helemaal! no worries!
Hier word je pas vanaf 36 weken naar de gyn gestuurd tot 35 weken lag de kleine hier in stuit daarna is ze zelf nog gedraaid. Maar lees dat het bij iedere praktijk een beetje verschild.
Gisteren bij de VK geweest en die vertelde dat de kleine beeb in stuit ligt, terwijl met de 30 weken echo dit niet het geval was. Ook bij de controle van 32 weken lag hij netjes met zn hoofdje beneden.. De VK heeft direct een afspraak gemaakt voor volgende week (ben dan 34 + 5) in het zhuis voor een echo...Ik schrok best wel even dat de beeb in stuit ligt en vraag me af omdat hij al die tijd goed heeft gelegen of hij nog de weg terug weet Of ik een versie overweeg, weet ik nog niet. Het is toch best een beslissing die je moet nemen.. Eerst maar volgende week di afwachten.. Wat denken jullie, zal de beeb nog uit zich zelf draaien??
@ mammie in spe, ik hoop het voor je, en alles kan nog! bij een kennisje van mij is de baby in week 38 nog goed gedraaid! ons kindje is veel te groot en dik, dus die moet echt voor week 34 gedraaid zijn, maar als die van jou gewoon goed aan de maat is, dan kan het echt tot op het laatste moment nog goed gaan liggen (zeggen ze..)