Gisteren ongesteld geworden na de eerste maand na het stoppen van de pil. Mijn cyclus is nu 30 dagen, hoop dat het een beetje zo blijft is wel fijn om er een beetje vanuit te kunnen. Beetje teleurgesteld wel, maar had het ook niet verwacht, alleen gehoopt. Ik hoop op een heel mooi kadootje van de kerstman, zou wel heel mooi zijn. Ik pobeer er een beetje achter te komen hou het zit met het uitrekenen met wanneer je eisprong is en lees ook veel over temperaturen. Als jullie tips ervaringen of verhalen heb, ik ben erg benieuwd. Liefs, Royce
Nou ik begin dus ook aan ronde 2.. Ben ook gisteren ongi geworden.. En dat was dus 32 dagen na het stoppen met de pil... Ook ik ben heel benieuwd hoe het zit met het uitrekenen van de meest vruchtbare dagen enzo.. Heel, heel stiekum had ik natuurlijk ook gehoopt om niet ongi te worden, maarja heb nu in ieder geval wel weer een cylcus!! En dat na 5 jr mirena en 2 mnd pil.. Tijdens de mirena helemaal niet ongi geweest dus het is wel weer ff wennen.. Hopen maar dat ik er niet te vaak aan hoef te wennen.. Dus ik sta open voor tips!!
Ik slikte me pil soms wel 6mnd achter elkaar door, haatte het om ongi te worden en volgenst me dokter kon/kan het geen kwaad. ook slik ik hem al zonder pauwe vanaf me 15. was ook super blij dat ik na 30 dagen ongi was. was heel bang dat het heel lang zou duren.
Hoi Meiden, Ik zit nog in mijn eerste maand na het stoppen met de pil. Zou tweede kerstdag op 28 dagen zitten dus dan ongesteld moeten worden of kunnen testen. Je kan op deze site je vruchtbare dagen uitrekenen, bij de calculator. Dan rekent die naar aanleiding van de duur van je cyclus wanneer je eisprong is en je meest vruchtbare dag en wanneer de innesteling zou zijn. Wel spannend allemaal he!! Ik ben erg benieuwd met kerst! Zou wel een top kado zijn!! maar denk niet dat, dat het geval zou zijn gelijk de eerste ronde raak. daarnaast voel ik ook helemaal niks anders aan mijn lichaam. Heb trouwens wel mijn eisprong gevoeld. wel raar na zolang aan de pil te hebben gezeten, maar een goed teken. Werkt dat in ieder geval wel?! groetjes
ik heb nu ook die banner gevonden, en daar kan ik het dan ook van af lezen haha. ik vind het echt super interresant allemaal, en het net staat echt helemaal vol. je weet niet waar je moet beginnen.
Ja leuk he die banner. Geeft je een heel duidelijk beeld hoe het ervoor staat. Ha ha!! Je moet geloof ik vooral de dag voor je eisprong vrijen. Dat kan je dan weer bij die calculator duidelijk zien. Die geeft aan welke dag je een beetje vruchtbaar bent, vruchtbaar bent en erg vruchtbaar bent. ik vond dat persoonlijk wel handig, omdat het niet op dezelfde dag was als je eisprong en ik zelf had bedacht dat als je het gewoon op je eisprong deed je wel goed zat. Maar heeft denk ik te maken met de leef duur van je ei. de zaadcellen blijven langer in leven en dan heb je dus meer kans. Merk dat ik hier van alles leer, ha ha. Had doordat ik aan de pil zat ook nog nooit echt bewust de eisprong meegemaakt. Nou, deze maand dus wel en het vruchtbare slijm. Ha ha. Groetjes
Ik was ook best telleurgesteld na de eerste ronde hoor. Voor we gingen proberen had ik gelukkig al kans om de symptomen rond me eisprong te leren kennen en heb hier mooi gebruik van gemaakt. Bij mij kon je heel duidelijk aan het cervix slijm merken wanneer mijn ei eraan kwam, ik had dit altijd 1 dag voor mijn eisprong namelijk. Ben ook de tweede ronde zwanger geraakt, zonder om de dag sexen.. Ik hoop dat je een kerst wonder krijgt van de kerstman.
Zo nou dat was wel een makkie.. Na 3 dagen flink ongi te zijn geweest ben ik er al weer vanaf!! Kortom, nu kunnen we weer aan de bak.. Nou heb ik die calculator eens geraadpleegd he.. Maar dan krijg je dus je eisprong enzo te zien en je meest vruchtbare dagen.. Wil dat dan zeggen dat je de andere dagen bijna niet vruchtbaar bent?? Ja sorry ben een beetje een leek op dit gebied.. Op naar ronde 2 in ieder geval!! Want we willen zo graag!!
Ha dames, spannend hè! Hang alleen niet alles op aan die calculator en de banners, dat zijn gemiddelden en ja helaas zijn we niet allemaal de gemiddelde vrouw!! Dus houdt er rekening mee dat het niet altijd voor je op gaat. Er wordt gevraagd of je op de andere dagen niet vruchtbaar bent... de week van je ongesteld en de dagen erna, plus de laatste week voor je ongesteldheid ben je inderdaad bijna niet vruchtbaar... omdat je eitje dan nog niet is gesprongen, cq al gesprongen is. Je bent het meest vruchtbaar in de dagen voorafgaand aan de eisprong. Sperma leeft gemiddeld een dag of 3,4 er zijn uiteraard ook uitzonderingen die langer leven. Beste is om gewoon in de twee middelste weken van je cyclus om de dag te vrijen.... (Dan kan manlief zijn sperma weer op voorraad brengen)
Spannende periode voor jullie! Bij mijn eerste ben ik de 2e ronde na de pil zwanger geworden, had geen idee wanneer mn eisprong was en we hebben dus een lange tijd veel gevreeen (geklust noemen ze dat vaak op een forum). Nu zijn we voor een 2e bezig en ben ik al langere tijd gestopt met de pil, maar zoals je kunt zien zitten we al in ronde 4. Ik zou zeggen hou er niet al te veel rekening mee dat het heel snel gaat, het zou kunnen maar je hebt meer kans dat het ietsje langer duurt helaas. Succes meiden!!