Oh het slecht is durf ik niet te zeggen maar ik durf wel te zeggen dat het niet goed is. Bouw rustig op zodat je spieren de kans krijgen op rustig mee te groeien. Luister goed wat Evy aangeeft, om de dag en soms zelfs om de 2 dagen .
Ik deed het soms wel, de ene dag 's ochtends en de volgende dag dan 's avonds. Maar het schijnt niet zo goed te zijn. Je spieren worden namelijk niet sterker tijdens het lopen, maar passen zich juist tussentijds aan, zeg maar Dus als je geen rust neemt dan beschadig je op een gegeven moment je spieren.
Neeeee Ik durf het nog niet, ben 9 weken geleden pas bevallen en liep vlak voor de bevalling nog bij de fysio. Ook de bevalling ging niet van een leien dakje dus ik wacht liever nog een paar weken dan als dat beter is Oh en mocht ik nou gaan beginnen, rennen jullie ook wel eens met baby? Dus achter de kinderwagen? Anders moet ik altijd wachten tot er iemand thuis is.
Ha meiden, Wat zijn jullie allemaal goed bezig! @ Bolkje: fijn dat de pijnklachten aan je knie weg zijn. @ liefenklein: luister goed naar je lichaam. Als jij denkt dat je weer toe bent aan sporten dan probeer je het toch op een laag tempo? Merk je tijdens D les dat het niet gaat kan je altijd stoppen. @ mamabram: eens met Edelhertje. Het is belangrijk om minimaal één rustdag tussen de lessen in te lassen. Je spieren hebben de tijd nodig om te herstellen. Ik heb vanochtend vroeg les 3 gelopen. Het was een keer droog Het ging wel aardig al vond ik deze les pittiger dan de vorige twee lessen. Vooral de laatste drie minuten hardlopen vond ik zwaaaaar! Ik merkte het ook aan mijn ademhaling, was helemaal buiten adem. Hier heb ik tijdens les 1 en 2 geen last van gehad. Op naar les 4, zag in het schema dat les 3 en 4 dezelfde zijn. Dus het zou makkelijker moeten gaan. Ben benieuwd! Mag dinsdag weer. Fijn weekend nog!
Wat leuk om te lezen dat iedereen zo goed zijn best doet. Ik heb gisteren les 4 gedaan, al lekker vroeg (8.00 uur). En ondanks de zware wind ging het erg goed, het beste tot nu toe. Ik heb 3,5 km. gelopen on 24 minuten. Nu morgen weer, ik merk dat ik er ook echt plezier in heb.
Wat een ware die hards zijn wij! Bolkje fijn dat je knieën geen last meer geven. Liefenklein goed luisteren naar je lichaam is het advies. Dat is eigenlijk bij alles. Ik ren niet met de kleine. Die wil dan ook gewoon meelopen ipv dat hij dan lekker in de wagen gaat zitten. Ik loop dan ook als hij op het kdv is of als ml thuis is. Rolinka toch maar je fiets opgehaald. Balen he van die regen. Mamabram ik had echt serieuze spierpijn na de eerste les en was blij met die rustdag. Je moet het wel rustig opbouwen zeker na zo lang niks gedaan te hebben. Hier vandaag een rustdag met lopen maar wel lekker wezen zwemmen met gezin. Nog even wat baantjes gezwommen zo goed als dat ging met al die kinderen in het bad.
Hier hebben opa en oma vast een oppas-uurtje op maandag en op woensdag zodat ik kan hardlopen en daarna ook even op mijn gemak kan douchen. Dat is voor mij even puur genieten Ik ben gewoon een leuker persoon als ik regelmatig kan hardlopen Even nergens aan denken of soms juist mijn frustraties eruit rennen (dan loop ik vaak mijn beste tijden, haha!) Nu alleen nog weer even de snelheid erin krijgen, haha
Zo vandaag les 14 en bijna 15 gelopen manlief had een goed idee je moet eens rond je naar de plas doen dat is ongeveer 5 km oké ik lopen was het 7 km pff was echt kapot doe ik nooit meer was bij dat ik thuis was. Bolkje: ik heb dat ook dat ik echt een leuker mens ben na het lopen.
Bolkje grappig he dat je dan een beter mens bent. Ria ohhh das wel een verschil zeg. Dani toch maar weer gaan lopen? hahah Hier ga ik denk ik morgen alleen lopen. Normaal loop ik met vriendin samen maar ons rooster overlapt elkaar morgen dus geen half uurtje samen om te lopen. Ben nog in twijfel....
Ik ga denk ik mijn vader bellen of ie vandaag toch nog kan oppassen, het begint te kriebelen Eigenlijk zou ik vandaag overslaan omdat ik gister zo'n buikpijn had, maar ik voel me nu weer prima
pfff ik ben vorig jaar actief begonnen totdat we op vakantie gingen ....daarna niet meer opgepakt , ook omdat manlief heel actief met evy begonnen is en die dus ook op tijden rent dat ik ook had kunnen gaan en s avonds , ja in het donker ga ik niet rennen en dan zoek ik het ook echt niet meer .. In April wordt onze jongste 4 en gaat naar school , ik wil het dan weer gaan oppakken , tijd zat dan !!
Ik ben net terug! Man o man, wat een les :x Het begon al direct dat mijn hardloopband elke keer losschoot, waardoor ik dus met mijn telefoon in mijn hand moest lopen. En blijkbaar dus op een knopje had gedrukt om endomondo uit te zetten. Demotiverend! Maargoed, ik had voor mezelf ingesteld dat ik mijn tijd van vorige keer wilde verbeteren, dus toch maar weer aangezet. Dan maar een stukje extra gelopen dat er niet bijgeteld zit vervolgens valt de muziek uit nadat ik 1x2 minuten had gerend en 1x 3 minuten Wil ik het terug aanzetten, druk ik op een verkeerd knopje. Ging ie dus terug naar les 1 :x Maargoed, nu heb ik dus een heel raar schema hardgelopen, maar omdat het de tweede keer was dat ik les 5 deed is dat niet zo'n ramp. Ik ga woensdag gewoon door naar les 6 Wel een mooie tijd gelopen trouwens: 2,65 km in 23:09 6,87 km/h.
Bolkje wat balen zeg. Dat is idd niet echt prettig lopen. Super dat je wel gegaan bent trouwens! Marjon jammer dat je er nu de tijd niet voor kan vinden. Ik hoop dat t je in april wel gaat lukken.
Nou ik wilde vandaag ook vol goede moed beginnen kleding achter uit mijn kast gehaald, schoenen uit het stof dus ik zit aangekleed en al met mijn telefoon in mijn handen..... alle bestanden van evy weg :x:x dus laptop aan, alles afgezocht, itunes open maar ik krijg het niet voor elkaar om ze op mijn iphone te zetten ik ben nu allerlei updates aan het uit voeren in de hoop dat het dan gaat lukken zit me nu toch een partij te balen achter de computer :x
Dankzij jullie adviezen ben ik gister dus maar niet gaan lopen en de spierpijn die ik gister niet had had ik vandaag ineens wel! Vanavond toch maar wel gegaan en tijdens het rennen gelukkig nergens last van. Ik haatte sporten maar ik vind dit toch wel heel leuk en lekker om te doen!
Ik ben fier op u.. Daar doe je hete toch voor gisteren les 16 en omdat het zo lekker gin les 17 er achteraan gelopen! Ik ben verslaafd
@Marjon: wat goed van je dat je in april weer gaat beginnen! @ Bolkje: ondanks alles heb je toch maar weer mooi je les uitgelopen! (moest stiekem wel een beetje lachen om je verhaal ) @ beaujuulais: is het nog gelukt met de lessen op je telefoon te plaatsen? Hopelijk kan je vandaag wel gaan lopen. @ mamabram: goed dat je toch bent gaan lopen! Hier ook nog wen klein beetje spierpijn maar ga vanavond ook gewoon lopen. @kris: jij bent lekker bezig! Hoelang heb je in totaal gelopen? Ik mag vanavond les 4 gaan lopen. Veel succes voor iedereen die vandaag weer mag gaan lopen!
Ik weet het eigenlijk niet precies.. volgens mij heb ik er in totaal een klein uurtje over gedaan.. was ook een beetje uit nood geboren. Ik was helemaal in gedachten en toen was de les klaar en stond ik ver weg in de polder haha.. dus moest toch terug. Heb het laatste rondje rennen wat gesmokkeld en iets langer gewandeld en iets eerder gestopt. Maar het ging prima verder. Alleen blaar onder mijn voet van mijn sok die niet helemaal goed zat..