@bolkje: netjes hoor!! @dani84: succes vanavond (als ik niet te laat ben ) fijn dat je nieuwe schoenen beter lopen! Heb zelf ook goedkope schoenen, maar geen last van mn voeten of kuiten dus ik hou het nog maar even bij deze @manonnetje86: ik gebruik de telefoon van mn man, ook een samsung. Heb de bestanden op mn laptop gedownload op Rennen met Evy en uitgepakt (is een zip bestand). Dan heb je alle lessen los, die je vervolgens op je telefoon kan overzetten. Openen op je telefoon werkt volgens mij niet, omdat je daar geen zip bestanden kan uitpakken. @margreetje: er hoort wel muziek bij te zitten hoor! Misschien nog een keer opnieuw downloaden? Yess les 2 zit erop! 2, 6 km in 22 minuten, dat is een gemiddelde snelheid van 7,09 km/u (en dat met de helft wandelen ) Was toch aardig trots op mezelf, ging best lekker!! Vind het alleen in het begin moeilijk om een goed looptempo te vinden, tegen de tijd dat ik er lekker in zit is de les voorbij Ik heb alleen wel na les 1 1,5 dag last gehad van mn bekken, heeft iemand dat ook?
Ik wilde gisteren les 7 lopen, maar ben nu al voor de tweede keer dit jaar enorm verkouden, benauwd en bij hoesten, doe ik niet onder voor de beesjes van Pieterburen Ik hoop vanavond of woensdag dan te gaan. Weer niet een goed weekschema helaas, maar ach... Zijn er bij die na de lessen ook mee gaan doen aan een 5 km loop? Ik zit te denken om mee te doen aan de ladiesrun in Rotterdam in juni. Lijkt me heel leuk om te doen en meteen ook een goede test
@Rolinka: leuk idee! Wie weet kunnen we dat met een groepje doen?? of in elk geval met een groepje starten
Les 15 gelopen gisteren. Ging best lekker! Ik merk helaas alleen nog niks aan mijn lijf. Wel qua conditie (ik ben weer sneller op adem vooral) maar qua centimeters/kilo's of strakheid nog nulkommaniks
Ik zit ook rond les 15 (iets verder) en merk ook weinig. Heb mn eten ook aangepast, maar val niet echt af. Qua conditie gaat het wel super, dat merk ik echt aan alles.
Eet je wel genoeg want als je te weinig eet verbrand je geen vet , meeste mensen eten veel te weinig als je sport moet je goede brandstof erin gooien om optimaal te verbranden, want meer spieropbouw betekend meer verbranden (ook in rust) en word je metabolisme dus verhoogt. Vooral koolhydraten en eiwitten zijn erg belangrijk!
en ik ren een uur na het avondeten ongeveer...dus dan is er wel echt iets te verbranden zou ik denken?
Oh ben gister niet geweest. erg he haha net na t eten lopen is niks en later is het donker als manlief eerder terug is vandaag van werk dan ga ik voor t eten nog ff anders morgen maar.. terwijl ik vrijdag al moest haha
bereken anders eens je BMR dan kan je het eens checken en evt wat aanpassen. Ook zou ik niet na je hoofdmaaltijd gaan rennen, je lichaam is dan hard bezig met verteringsproces en kan niet alle energie stoppen in het sporten / verbranden e.d. eten is wel goed voor het sporten maar niet teveel (licht verteerbaar) je hoofdmaaltijd kan je het beste erna eten. Maarja das soms lastig plannen natuurlijk. Ik deed altijd in de ochtend rennen dus dan pakte ik wat kleins en dan na het sporten pakte ik een stevig ontbijt met veel koolhydraten. en probeer ook beweging af te wisselen, ik deed rennen, crosstrainer en 30days shred afwisselen, dat houd je lichaam scherp en gebruik je echt alle spiergroepen, rennen is vooral cardio dus afwisselen met spieroefeningen verhoogtje vetverbranding en sterkere spieren betekend makkelijker en beter rennen.
nee je BMR is wat je nodig hebt om te functioneren op basis van je gewicht, lengte en activiteitniveau e.d. Basaal metabolisme bereken BMR calorieen in rust | Rubriek.nl
In rust pf incl beweging? Als je wilt afvallen zou je er 400 vanaf moeten halen het is een richtlijn natuurlijk
In rust kom ik op 1289 Bij lichte beweging (dagelijkse activiteiten) 1676 En op de dagen dat ik ga hardlopen 2062 Als ik een normale dag neem en ik haal daar 400 kcal af, dan zit ik op 1276. Lijkt mij echt te weinig om je dag door te komen. Ik zit nu gemiddeld per dag (door de weeks) op ca 1600-1700 kcal.
les 14 bah wat een vies liedje hahaha jasses iemand zei al ik voel me vies nou idd!! gelik tussen de dijen.. brr
Zo jullie zijn goed bezig. Ben al een week niet geweest. Moet rustig aan doen heb last van me boven rug ga donderdag weer proberen anders maar veel lopen tussen door. Ik loop altijd 2 uur na avondmaaltijd gaat altijd goed bij mij. Succes allemaal
Je moet niet alleen op de dagen van hardlopen dan meer eyen sie 2000 kcal is gemiddeld voor heel de week dus dan klopt die 1600-1700 prima maar ben je dan hrel klein of hoef je niet veel af te vallen als je minder kcal mag, ik mag als ik 3*4 keer per week sport wel 2500 kcal maar ben 183 cm.