Beginnen hardlopen met evy

Discussie in 'De lounge' gestart door ria30, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

wow! Oke....dus ik moet terug in lessen (jammer...het klinkt zo leuk..al over de helft :p)

2. grappig, want les 9 van 2011 vond ik juist weer lichter dan die van 2006 :)

Ik knap altijd af op les 9, omdat je dan 'opeens' 2x4 en 1x5 minuten moet lopen terwijl je daarvoor alleen nog maar stukjes van 3 minuten max hebt hardgelopen… Maar les 9 van 2011 bouwt wat rustiger op.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb werkelijkwaar geen idee :).
    Denk 2006?

Ik zal er vanavond achterkomen!

4. De lessen van 2006 beginnen met : 'een presenteert vlaanderen hardlopen start to run' (of zoiets) En dan zo'n deuntje en dan hoor je Evy ;)

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Gister les 19 gelopen (2006 versie) voor het eerst 8 minuten. En het ging goed! (het lopen was: 5 min, 6 min, 7 min, 8 min)
    Alleen....nu is de eerst volgende les meteen een les met 4 stukken van 8 minuten!
    Wow! Dat is wel een heftige sprong...of ligt dat aan mij??

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Vorige keer heb ik eerst zelf 1 min gejogd even opwarmen en toen deze les aangezet. was wel te doen je kan het! ;)

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

de weegschaal is alleen mijn vijand geworden.

Ik weeg nu 75 kilo.
    Meer (een kilo of 3) sinds ik ben begonnen met hardlopen.
    Mijn streefgewicht is 68 (toen ik 68 woog - voor de zwangerschappen - vond ik mezelf ook al te zwaar, maar achteraf gezien was dat prima).
    Voornamelijk gaat het om de centimeters en niet het gewicht, maar frustrerend is het wel.
    Ik moet overstappen van de weegschaal naar opmeten denk ik :)

Ik ging even mijn BMI berekenen. Bij 75 kilo krijg ik te zien: je bent te zwaar. Je moet afvallen.
    Voor de gein probeerde ik even 74 kilo. Dan staat er: je BMI is goed. Houden zo!

haha

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

goed idee...dat ga ik morgen ook maar doen.

Ik zit nogsteeds te denken aan overstappen naar de 2011 versie, maar ik weet niet goed welke les ik dan mee moet beginnen.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nee daar zit ik over te denken ik denk 1 of 2 lesjes terug? succes ;)

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

vanmiddag les 15 gedaan ( 2006 )
    halverwege denk ik sh*t waarom doe ik dit ;) ik stop maar dan zegt evy neen! niet opgeven nu! hahaha denk oke
    steek ik over krijg ik me toch een vliegje (denk ik) achter in mn keel kokhalzen bah wel doorgelopen :D

nu ben ik flink aan t hoesten voel me niet fit en heb t koud. wat heb ik ingeslikt??? ;)

11. Bah, Dani! Ik heb er echt zo'n hekel aan als er vliegjes in mijn keel komen brrr :(

Ik heb gister les 10 van 2011 gedaan: 3 -2-4-3-4-3-3-2-3-2 Vetgedrukt is hardlopen.

De laatste 3 minuten moest ik echt even uit mijn tenen halen :$ Heb uiteindelijk wel 3,5 km gelopen, maar wel in een slakkentempo van 6,94 km/h. Maargoed, het gaat niet om een snelheidsrecord, maar om bezig blijven ;)

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het na jaren ook weer opgepakt, vanmorgen les twee gelopen.

13. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Goed bezig allemaal dames

Hier gaat het lopen weer beter vanmorgen weer begonnen maar ben wel weer even opnieuw begonnen.
    Ga 5 okt meedoen met een hardloopwedstrijd hier geeft wat meer motivatie en dan de 5 km dus moet nu weer echt 3 x per week lopen

14. EdelHertje

Ik heb woensdag les 10 gedaan!
    Ik vond de muziek heerlijk, rennen met een smile :).

Had het er ook zwaar mee hoor Bolkje!

Morgen of zondag les 11 :).

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ben een paar dagen weggeweest en uiteraard waren mijn loopschoenen ook mee. Ik heb les 10 en 12 gelopen, heerlijk in het zonnetje. Morgen de eerste groepsles van Start to Run, heb er zin in!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh dat stimuleert vast zo`n groepsles!

17. EdelHertje

Oh Noukje wat super!

Zo'n groepsles lijkt me ook leuk maar helaas is dat (altijd) op zaterdag en ik werk eigenlijk altijd op zaterdag.

Vanavond naar mijn broer, misschien neem ik mijn loopschoenen mee en doe daar voor het eten nog een rondje! Toch leuk weer een nieuwe omgeving :).

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    De eerste les van Start to run zit er op. En wat was het mooi weer! Het was hartstikke leuk en nuttig door de theorie over o.a. opbouwen en warming up/ cooling down. Ook info gekregen over een goede loophouding. Dinsdag weer training. Ik ga nu dus over op het schema van Start to run. Op dinsdag en zaterdag een groepsles en op donderdagavond ga ik zelf.

@ dani: ik denk dat de lessen inderdaad stimuleren, mooie stok achter de deur. Hoe gaat het met jou, bij welke les ben jij nu?

@ edelhertje: succes met lopen vandaag, het is prachtig weer!

19. EdelHertje

Zo, les 11 zit er weer op!
    Ipv gisteravond ben ik vanmorgen vroeg gaan rennen na het eerste flesje, zalig!

Vond hem wel weer zwaar! Kan me nu nog niet voorstellen dat ik straks 5km achter elkaar kan rennen!

20. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo eindelijk weer wezen rennen terug naar les 10 gegaan was wel weer erg lekker op me nieuwe hardloop schoenen.

Kreeg gisterenavond te horen dat ik in de straat bij iemand achter het huis kan gaan trainen zo erg lekker zijn.morgenavond maar eens gaan kijken of het wat is

Deel Deze Pagina