Beginnen hardlopen met evy

Discussion in 'De lounge' started by ria30, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ik ga 3x per week zoals aanbevolen...vind ik goed te doen. Je moet door spierpijn heen toch dacht ik? ;) ik heb daar gelukkig weinig last van, maar ik loop ook vrij traag hahaha

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Na een maand niet gelopen te hebben door verbouwen ben ik vandaag les 10 gaan lopen!

Merkte toch wel dat het weer even wennen was :).

Normaal loop ik 3x per week zoals aanbevolen.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Hier net aflevering 21 gelopen.
    Op naar week 8...

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Zo de eerste twee weken zitten er alweer op. Morgen tijd voor les 7. Gaat best goed :)

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Hallo dames,
    Sorry, ik heb geen zin om het hele topic door te spitten naar de antwoorden op deze vragen, dus ik stel ze maar:

Wat gebruiken jullie bij het lopen?
    Dus wat voor mediadrager voor het EVY-programma? Wat voor
    schoenen? Kochten jullie meteen dure schoenen? Wat zijn goede schoenen om mee te beginnen? Wat voor broek en shirt draag je?

Wanneer ga je lopen?
    Ga je 's ochtends voor je ochtendritueel en hoe veel vroeger sta je dan op? Doe je het voor het slapengaan of word je dan te energiek? Ga je in het weekend lopen of probeer je het zoveel mogelijk doordeweeks te doen?

Hoe ga je lopen?
    Loop je een rondje om je blok of fiets/rij je eerst ergens naartoe? Stippel je van tevoren een route uit?

Sorry voor alle vragen, ik wil ook graag beginnen maar ik wil dan van tevoren van alles plannen... :)

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    [Wat gebruiken jullie bij het lopen?
    Ja ik kocht meteen goede hardloopschoenen. Heb een loopbroek en een loop shirt... Speciale loopsokken. Heb een MP3 speler met de afleveringen van Evy erop staan.

Wanneer ga je lopen?
    Dagen zijn verschillend... Meestal loop ik maandag ochtend, donderdag ochtend en zaterdag ochtend. Moet ik een ochtend werken dan verplaats ik het na de avond. (Als de kinderen op school zitten )

Hoe ga je lopen?
    Meestal loop ik een rondje in de wijk of ik ga naar de loopbaan. Daar kan je rondjes rennen van 400 meter of 1km.

7. Miracles

Miracles Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,832
    16
    38
    Hallo dames,
    Sorry, ik heb geen zin om het hele topic door te spitten naar de antwoorden op deze vragen, dus ik stel ze maar:

Wat gebruiken jullie bij het lopen?
    Dus wat voor mediadrager voor het EVY-programma? Wat voor
    schoenen? Kochten jullie meteen dure schoenen? Wat zijn goede schoenen om mee te beginnen? Wat voor broek en shirt draag je?

Ik heb een sportarmband voor me Iphone EVY halve marathon... , heb New balance schoenen via runnersworld, vaak runners tights.. en een dry fit shirt/jasje

Wanneer ga je lopen?
    Ga je 's ochtends voor je ochtendritueel en hoe veel vroeger sta je dan op? Doe je het voor het slapengaan of word je dan te energiek? Ga je in het weekend lopen of probeer je het zoveel mogelijk doordeweeks te doen?

Vaak s'morgens als me dochter op school is.. ook in t weekend. Ik moet een beetje rond me werk plannen.

Hoe ga je lopen?
    Loop je een rondje om je blok of fiets/rij je eerst ergens naartoe? Stippel je van tevoren een route uit?

Ik begin gewoon en zie wel welke weg ik insla... soms ga ik voor makkelijk en soms ga ik ineens een nieuwe route.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    Ik heb gister ook, nadat hij al bijna een jaar op mijn ipod staat, les 1 gelopen. Pfff was kapot maar heb het wel gehaalt. Morgen les 2! Ik ga wel maar 2x per week lopen

9. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook weer opgepakt. Loop al jaren, maar toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt. Inmiddels lukt dat nog steeds niet en heb ik het weer opgepakt. Ik heb net de laatste les afgerond en ga deze week aan de 5 tot 10km beginnen. Ik probeer 10,5 km per uur te lopen. Dus dat is vrij vlot. Soms vind ik het wel lastig om de motivatie te vinden om weer te gaan.

Aylen: ik heb wat antwoorden bij je vragen gezet.

10. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ik ben begonnen met gewone sportkleding en Adidasjes, had met mezelf afgesproken dat als ik de 5K kon ik goede schoenen mocht kopen. Die heb ik inmiddels :) Verder totaal niet de behoefte aan speciale kleding ofzo; nergens voor nodig vind ik.

Ik gebruik met IPhone met daarop RunKeeper waarin ik trainingsprogramma's heb ingevoerd. Het speelt gewoon mijn eigen muziek af en vertelt tussendoor, net als Evy, wat te doen. Ik draag die iPhone in zo'n sportbonden om m'n bovenarm.

Ik loop liefst direct na het opstaan, op lege maag dus. Waar mogelijk doe ik dat. Ik loop 3x per week op vaste dagen. Als het me een x niet lukt in de ochtend, loop ik eind van de middag of een paar uur na het avondeten. Dat vind ik flink zwaar, krijg dan veel steken. Extra voordeel van in de ochtend is dat je er goed wakker van wordt :)

Ik loop een rondje door het dorp en als ik bijna thuis ben maar er nog niet ben loop ik een stukje om. Als ik merk dat ik wat verder moet omdat de les langer duurt, brei ik het rondje uit. Dat uitbreiden is ongeveer elke 2 weken is mijn ervaring. Je begint met 2/3km nl :)

Hoop dat je er wat aan hebt!

11. Miracles

Miracles Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,832
    16
    38
    Ik eet wel altijd n cracker ofzo...
    Heb 18 mei me eerste wedstrijd, alleen weet ik niet of ik dat ga redden binnen t uur. Heb nu al last als ik loop...

En ik loop op hartslag (horloge met gps)

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    ik baal echt enorm... heb hartstikke last van mijn schenen :( Toch eerst maar goede schoenen aanschaffen

13. Miracles

Miracles Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,832
    16
    38

Ja en gewoon heel rustig beginnen... niet gelijk te snel willen (was mijn valkuil)

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik ren morgen les 5 en het is heftig maar gaat wel goed!
    Ik neem mijn iPod mee en die doe ik in een zakje van m'n vest/broek met rits.
    Dat weegt niet zoveel als een iPhone namelijk.

Meestal begin ik na zo'n 45 minuten na het avond eten, en ik ren 3 tot 4 keer per week, houd 1 dag rust na het lopen.

Heb gewoon schoenen gekocht van Nike voor 39 euro, vond het niet meteen het geld waard om voor 100 euro schoenen te gaan kopen als ik niet weet of ik het wel echt kan/ga doorzetten.

Loop overigens gewoon in een lange trainingsbroek en een vest.
    Soms een korte broek.

Wij wonen aan het park en ik dacht eerst leuk een rondje daar om heen te lopen, maar vind die ondergrond echt vreselijk dus ik loop nu een kwart van het park en dan vervolg ik m'n weg gewoon langs een fietspad, loop een groot rondje weer richting huis, en als ik nog langer moet rennen dan m'n rondje is dan loop ik gewoon een andere weg in, als m'n tijd dan eerder op is als ik thuis ben dan loop ik gewoon rustig naar huis met andere leuke muziek op.

Vind het ook niet prettig om in het donker te lopen, en sochtends lopen doe ik alleen in het weekend, door de weeks heb ik daar namelijk echt geen tijd voor.

Hoop dat je wat hebt aan de info!

En gewoon beginnen, niet piekeren over hoe en wat, het wijst zich vanzelf.

Je kunt het:)

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    ik twijfel nog of ik echt schoenen laat aanmeten of gewoon asics of puma bij bv aktiesport koop. Dat vind ik wel lastig om die keus al na een les te maken

16. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb bij avanti sport gewoon schoenen besteld voor een paar tientjes, zou het pas na een tijdje echt zeker weten.

17. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Die snap ik niet.... wat heeft GPS nu met hartslag te maken :( Op hoeveel slagen ren je?
    Weet iemand een goedkope hartslagmeter trouwens?

Ik heb vandaag les 5 gedaan! Begint nu pittig te worden merk ik. Maar ik ren nu ook om het huis, omdat de kids op bed liggen en ik eigenlijk niet weg kan. Is daarom ook zwaarder lijkt me, eentoniger.

18. Miracles

Miracles Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,832
    16
    38

Haha niks... is gewoon leuk om doe info op te slaan...
    Ik heb een betaalbare van Garmin Forerunner 110

Runtastic heeft ook hele goeie.

Op hoeveel slagen weet ik niet eigenlijk.. ik hou te gewoon in de gaten en probeer m stabiel te houden.

19. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ik heb hardloopschoenen van Nike gekocht. Ik heb ook renbroekjes en shirts dit is fijner met zweten. Je koelt er niet zo in af en in de broekjes zit op je kont een ritsje waar je telefoon in kan. Tip: bij Action hebben ze nu fijne renbroekjes en shirtjes. Ik heb mijn lessen op mijn mp3 staan, maar heb mijn telefoon ook altijd bij me in mijn kontzakje. Daarom heb ik mijn lessen op mijn mp3 staan. Ik wil soms nog wel eens het geluid harder of zachter zetten en dat is lastig met telefoon in je kontzak.

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    Bij de action hebben ze nu ook smartphone houders voor om je arm.
    Hier helaas nog steeds pijnlijke schenen, komend weekend maar eerst schoenen kopen, heb asics op het oog.

Share This Page