Beginnen hardlopen met evy

Discussie in 'De lounge' gestart door ria30, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En wat is een rib uit jou lijf waard als ik vragen mag:D?
    ik loop nu nog op goedkopere ren schoenen maar ben nieuwsgierig wat aangemeten paar gaat kosten..

2. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Ook ik ben aan het hardlopen met Evy :). Gisteren les 8 gehad. Vorig jaar heb ik het ook geprobeerd, maar na les 2 gestopt omdat ik het niet vol kon houden, ooooh schandalig :). Nu weer opgepakt en het gaat wonderbaarlijk goed! Ben ook trots op mezelf :) Nu heb ik alleen tijdens het lopen dat mijn kuiten snel verzuren... Ik loop er doorheen, en heb de volgende dag geen spierpijn ofzo, maar tijdens het lopen doet het zeeeeeeeer! :x. Sinds vorige week andere schoenen, dus misschien ligt het daaraan, maar vroeg me toch af of er meer mensen last van hebben? Moeten mijn spieren nog wennen, komt het door de schoenen of hoort het gewoon...? Qua conditie is het goed vol te houden, daar ben ik blij om!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vanmorgen les 1 gelopen van de 5-10 km. Trots!
    Xxx

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    De schoenen waren 144 euro en ik zakte zo ver naar binnen dat ik ook nog aparte zooltjes met extra ondersteuning aan de binnenkant heb gekocht voor 25 euro. Ik kreeg wel 10% korting op de schoenen via onze personeelsvereniging. Was meer dan welkom!

5. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    er doorheen lopen is nooit goed! En nieuwe schoenen moeten idd ingelopen worden. Laat anders eens een loopanalyse doen. Het hoort iig niet en zal alleen maar erger worden als je meer gaat lopen.

6. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal,
    Ik ben nu sinds maart bezig met Evy en gisteren heb ik les 16 gelopen. Dat was best pittig! Die ga ik nog wel een paar keer doen denk ik. Gelukkig heb ik nu betere schoenen (na advies hardloopwinkel). Dat scheelt. Wat vonden jullie tot nu toe de moeilijkste les?

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Leuk! Nog meer die met evy lopen!
    Goed bezig. 👍
    Ik heb alle lessen doorlopen en loop nu de 5km in een tijd van: 28.50
    Ben erg happy. 😃 Nu wil ik graag door gaan richting de 10 km met keep on running van evy. Ben benieuwd!

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bijna vier jaar geleden ben ik gestart met hardlopen, door Evy! En vorig jaar, voor mijn zwangerschap, liep ik met een glimlach de halve marathon. Zonder Evy was me dat nooit gelukt.
    Ik baalde ook behoorlijk dat ik al vroeg in mijn zwangerschap niet meer kon hardlopen. Nu ik me lichamelijk weer goed voel, pak ik het voorzichtig weer op. Dus begin ik weer helemaal vooraan, Evy 0-5 km, echt bij de eerste les. Zo zorg ik ervoor dat ik het langzaam opbouw en niets overbelast.

Ik ben nu toe aan les 4, en moet echt weer wennen aan het hardlopen. Waar ik voorheen 2,5 uur liep, moet ik nu weer beginnen bij 3 minuten. Maar het leuke van Evy: als je netjes doet wat ze zegt, en je volgt het schema, kom je er vanzelf. Dat maakt het lopen een stuk makkelijker.

Dus dames: kom op! Het is bovendien heerlijk ren-weer :D

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Gewoon les 17 lopen, er zit niet voor niets variatie in de lessen :).
    Ik vond les 20 (1x 10, 1x 20 minuten met tussendoor 1 minuut wandelen) erg pittig. Loop nu zo'n 30 minuten en heb de 1e 3 lessen van de 5 -10 km er op zitten. Vind het nu ook echt lekker om te lopen. Vond in het begin 2 minuten al zwaar......

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Vanmorgen les 9 gelopen van lopen met Evy naar de 10 km.
    Vorige week maandag ging ik lopen maar na 10 min was ik gestopt omdat ik las kreeg van mijn lies, Donderdag les 8 gelopen ging gelukkig goed.
    Gister moest ik les 9 lopen maar smorgens was ik laat uit bed en savonds gingen wij onverwacht uit eten dus helaas kon ik niet lopen.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Lopen jullie echt 3x per week? Ik merk dat ik 2x makkelijk haal maar 3x is best lastig in de agenda's

12. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ja ik ga echt drie keer in de week. Scheelt dat het nu langer licht is. Ik begin morgen alweer aan de laatste week. Is best snel gegaan.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    start to run les 1: check! :) Ben eindelijk opnieuw begonnen. En ging qua ademhaling heel goed (heb inspanningsastma) maar oh wat had ik het zuur in mijn benen...

Maar eerste doel is geprikt. Zoonlief loopt met de kidsrun mee bij ons in de stad. 29/6 gaat hij samen met de andere kleuters 1km lopen in het centrum en hij krijgt een enorm pakket aan inschrijvingsspulletjes (kortingsbonnen, t-shirt, ...). En vermits 1 km mij nog niet lukte vind ik nu start to run een extra stimulans om te beginnen.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vond 2x per week echt meer dan genoeg :) daarnaast vond ik 2 dagen rust ook echt prettig. Om de dag lopen was me te veel....

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik ga echt 3x in de week , baal als het een x niet lukt omdat ik anders moet werken als normaal ..

Ben nu bij les 13 en het gaat goed ..Vanochtend was ik al voor 7 uur op pad ...

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    's morgens lopen lukt me niet. Heb het een paar x geprobeert maar word zo duizelig en misselijk. Wel loop ik regelmatig pas om 22.00 uur, dat vind ik dan weer heerlijk. Mijn streven is 3x per week maar met 2x ben ik ook tevreden. Met ons drukke leven is 3x gewoon niet altijd haalbaar

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    mij lukt s avonds weer niet zo goed ..

en als ik het s ochtends heb gehad en de hele dag nog voor me heb , luv it !!

Maar ik ben dan wel een control freak , dus denk dat ik deze week wel een x s avonds ga rennen , kijken of dat nu beter gaat nu het deze x wel goed lijkt te gaan met Evy .. Vorige x blessure na 10 lessen en niet meer begonnen ....en toen kon ik er ook niet zo van genieten , gewoon omdat s avonds rennen niks voor mij is ..

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Bij gaat Evy zo lekker , volgende les , les 22 , ik ben er bijna , wil dan wel door gaan tot de 10 km ...maar ben er niet verslaafd aan hoor ;)

19. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Heeft iemand voor mij les 30? Het bestand van deze les dat ik heb doet het niet! Het plan is om morgenavond de laatste les te gaan lopen :)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik probeer ook de 3x wel te halen maar 2x vind ik ook prima. Ik werk onregelmatig en sport vast op di avond. Ben dus al blij als ik 2x plus de di avond in mijn week krijg.

Deel Deze Pagina